Eye-Fi představil novou řadu SD karet s Wi-Fi

15.5.2008, Pavel Bureš, aktualita
Pravidelným čtenářům Digimanie nebude společnost Eye-Fi a její paměťové karty s podporou bezdrátového přenosu obrázků neznámá. Společnost nyní představila trojici nových karet, které jsou ještě dál a kromě základního přenosu dat do PC nabízí také geotagging a upload na jednu z mnoha stránek pro sdílení fotografií.
Všechny paměťové karty jsou vybaveny Wi-Fi modulem, který umožňuje bezdrátovou komunikaci s vaším počítačem. Stačí mít v PC nainstalovaný potřebný software a vaše snímky se během několika minut přesunou do předem vybraných složek aniž by bylo nutné použít kabel nebo čtečku paměťových karet. Pokud místo PC pracujete na Macovi, můžete karty Eye-Fi používat také, snímky lze dokonce odeslat přímo do iPhota.

Základní model Eye-Fi Home stojí 79,99 USD, kapacita činí 2 GB a podporuje pouze základní funkci, tj. přenos přes vaši Wi-Fi síť do počítače. Za 99,99 USD si můžete pořídit dražší model s kapacitou opět 2 GB. Kromě přenosu do počítače tato karta (resp. obslužný software) zvládne vámi pořízené snímky vložit do on-line alb a podobných služeb pro sdílení obrazových dat. Podporován je mj. flickr, Fotki, Kodak Gallery či oblíbený Facebook. Výhoda tohoto řešení je jasná, tj. pro vložení fotografií do více na více než 20 serverů stačí přístup k Wi-Fi sítí připojené do Internetu, není nutné zapínat PC.

Nejvybavenějším modelem jest Eye-Fi Explore, kapacita je bohužel opět pouhé 2 GB, cena je však poněkud vyšší - 129,99 USD. Oproti levnějším kartám můžete u Explore jeden rok používat také Wi-Fi sítě v McDonaldech či na dalších místech, která pokrývá společnost Wayport. Připojení je však poskytováno pouze v USA.

Další funkcí je geotagging. Karta však není vybavena GPS přijímačem, zeměpisné údaje pořízeného snímku Eye-Fi získá jednoduše - software na serveru Eye-Fi je vypočte z dat o Wi-Fi sítích, které jsou v dosahu vaší karty. Eye-FI Explore podporuje zabezpečení přenosu pomocí WEP i WPA2-PSK. Dosah je v otevřeném prostoru cca 30 metrů, tj. stejně jako u levnějších modelů.

Zdroj: Eye-Fi