Adobe opět navyšuje příjmy, Creative Cloud válí
23.6.2019, Milan Šurkala, aktualita
Model předplatného je mezi zákazníky velmi úspěšný a u Adobe to platí také. Společnosti se opět významně podařilo navýšit příjmy a jen u služeb nabízených přes předplatná to byl nárůst o velmi pěkných 28 %.
Společnost Adobe byla jedna z prvních, která opravdu ve velkém přišla s nabízením softwaru pomocí předplatného. Očividně se jí to vyplácí, neboť zákazníci tento model akceptovali, ke konkurenci nepřešli a příjmy společnosti stále rostou a rostou. Společnost měří svá čtvrtletí do přelomu května a června, přičemž za to poslední utržila 2,74 miliardy dolarů, což je meziročně 25% nárůst (proti stejnému období v minulém roce).
Segment Digital Media vzrostl o 22 % na nynějších 1,89 miliardy USD, přičemž Creative tvořil z tohoto čísla 1,59 miliardy USD a Document Cloud pak 296 mil. USD. Ročně to pak dělá příjmy ve výši 7,47 mld. USD, což je nárůst o 0,406 mld. USD. Pokud jde o jednotlivé části, jde o 6,55 mld. USD pro Creative a 921 mil. USD pro Document Cloud). Dalším segmentem je Digital Experience a zde Adobe rostl rovnou o 34 % na 784 mil. USD.
Výsledný provozní zisk společnosti stoupl o 7,3 % na 749, 5 mil. USD, čistý zisk pak ale klesl o 4,6 % na 632,6 mld. USD. Je tedy vidět, že vzhledem k příjmům má společnost opravdu dosti vysoký zisk (cca 23 % příjmů), což není zrovna obvyklé. My jen doufejme, že se Adobe nebude pokoušet např. o zrušení levnějších předplatných u Photoshopu a Lightroomu, jak se dočasně stalo v USA.
Zdroj: canonrumors.com, adobe.com