Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Fotoškola  |  Seriály
Fotoaparáty  |  Objektivy
Fotomobily  |   Software
Příslušenství  |  Ostatní
Svět hardware  |  TV Freak
Svět mobilně

Canon chce být absolutní jednička!

16.3.2006, Marek Kuřina, aktualita
Minulý rok byl pro společnost Canon více než úspěšný, což potvrzují jako vždy především ekonomická čísla. Nejenom že tato firma dosáhla v roce 2005 rekordního obratu, ale v segmentu foto/video, který nás pochopitelně nejvíce zajímá, se stal z hlediska obratu poprvé jedničkou na českém trhu.
Pojďme se tedy podívat na suchou, ale jednoznačnou, řeč čísel: Canon dosáhl v České republice a na Slovensku v roce 2005 rekordního obratu ve výši 2,210 miliardy korun, což představuje nárůst o šest procent oproti předchozímu roku. V segmentu foto/video produktů potom zrealizoval obrat 790,4 milionu korun. Jak Managing Director Canon ČR a SR a obchodní ředitel CCI 4CE Ladislav Paleček zdůraznil, nejvýznamnějším úspěchem je obsazení první pozice v segmentu foto-video s tržním podílem 19,7 procent.



Canon zcela dominuje v oblasti digitálních zrcadlovek, kde tržní podíl překračuje 55 procent. V segmentu digitálních kompaktních fotopřístrojů zatím dosáhl „pouze“ na druhé místo, protože zde je podíl canoních výrobků 17,6 procent, přičemž nárůst v této oblasti oproti předcházejícímu období je 1,6 procent. Při této dynamice může i v kompaktech tento rok myslet na pozici nejvyšší. Jenom pro připomenutí, Canon uvedl v první polovině roku 2006 řadu novinek, které zahrnují nové digitální fotoaparáty řady IXUS, PowerShot, objektivy a zrcadlovku EOS 30 D. Inovována byla řada videokamer, včetně DVD kamer. Doplněna byla také řada tiskáren PIXMA o nové přístroje pro profesionály.




Pokud jste se zarazili u popisu funkce pana ředitele, tak vám můžeme prozradit, že Canon 4CE je nové uskupení v rámci organizace celé této společnosti. Do nové 4CE (Central Europe) patří Česko, Slovensko, Maďarsko a Polsko. Na tuto skupinu budou aplikované obchodní a další standardy, které jsou samozřejmostí v západoevropských zemích. Díky této organizační změně by se zákazníci v naší republice měli dostat k novinkám daleko dříve, než tomu bylo doposud. Centrála tak reflektuje a patrně i oceňuje úspěchy Canonu v tomto teritoriu Evropy.