Canon chce být absolutní jednička!
16.3.2006, Marek Kuřina, aktualita
Minulý rok byl pro společnost Canon více než úspěšný, což potvrzují jako vždy především ekonomická čísla. Nejenom že tato firma dosáhla v roce 2005 rekordního obratu, ale v segmentu foto/video, který nás pochopitelně nejvíce zajímá, se stal z hlediska obratu poprvé jedničkou na českém trhu.
Pojďme se tedy podívat na suchou, ale jednoznačnou, řeč čísel: Canon dosáhl v České republice a na Slovensku v roce 2005 rekordního obratu ve výši 2,210 miliardy korun, což představuje nárůst o šest procent oproti předchozímu roku. V segmentu foto/video produktů potom zrealizoval obrat 790,4 milionu korun. Jak Managing Director Canon ČR a SR a obchodní ředitel CCI 4CE Ladislav Paleček zdůraznil, nejvýznamnějším úspěchem je obsazení první pozice v segmentu foto-video s tržním podílem 19,7 procent.
Canon zcela dominuje v oblasti digitálních zrcadlovek, kde tržní podíl překračuje 55 procent. V segmentu digitálních kompaktních fotopřístrojů zatím dosáhl „pouze“ na druhé místo, protože zde je podíl canoních výrobků 17,6 procent, přičemž nárůst v této oblasti oproti předcházejícímu období je 1,6 procent. Při této dynamice může i v kompaktech tento rok myslet na pozici nejvyšší. Jenom pro připomenutí, Canon uvedl v první polovině roku 2006 řadu novinek, které zahrnují nové digitální fotoaparáty řady IXUS, PowerShot, objektivy a zrcadlovku EOS 30 D. Inovována byla řada videokamer, včetně DVD kamer. Doplněna byla také řada tiskáren PIXMA o nové přístroje pro profesionály.
Pokud jste se zarazili u popisu funkce pana ředitele, tak vám můžeme prozradit, že Canon 4CE je nové uskupení v rámci organizace celé této společnosti. Do nové 4CE (Central Europe) patří Česko, Slovensko, Maďarsko a Polsko. Na tuto skupinu budou aplikované obchodní a další standardy, které jsou samozřejmostí v západoevropských zemích. Díky této organizační změně by se zákazníci v naší republice měli dostat k novinkám daleko dříve, než tomu bylo doposud. Centrála tak reflektuje a patrně i oceňuje úspěchy Canonu v tomto teritoriu Evropy.
Canon zcela dominuje v oblasti digitálních zrcadlovek, kde tržní podíl překračuje 55 procent. V segmentu digitálních kompaktních fotopřístrojů zatím dosáhl „pouze“ na druhé místo, protože zde je podíl canoních výrobků 17,6 procent, přičemž nárůst v této oblasti oproti předcházejícímu období je 1,6 procent. Při této dynamice může i v kompaktech tento rok myslet na pozici nejvyšší. Jenom pro připomenutí, Canon uvedl v první polovině roku 2006 řadu novinek, které zahrnují nové digitální fotoaparáty řady IXUS, PowerShot, objektivy a zrcadlovku EOS 30 D. Inovována byla řada videokamer, včetně DVD kamer. Doplněna byla také řada tiskáren PIXMA o nové přístroje pro profesionály.
Pokud jste se zarazili u popisu funkce pana ředitele, tak vám můžeme prozradit, že Canon 4CE je nové uskupení v rámci organizace celé této společnosti. Do nové 4CE (Central Europe) patří Česko, Slovensko, Maďarsko a Polsko. Na tuto skupinu budou aplikované obchodní a další standardy, které jsou samozřejmostí v západoevropských zemích. Díky této organizační změně by se zákazníci v naší republice měli dostat k novinkám daleko dříve, než tomu bylo doposud. Centrála tak reflektuje a patrně i oceňuje úspěchy Canonu v tomto teritoriu Evropy.