Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Fotoškola  |  Seriály
Fotoaparáty  |  Objektivy
Fotomobily  |   Software
Příslušenství  |  Ostatní
Svět hardware  |  TV Freak
Svět mobilně
7.2.2015, Milan Šurkala, aktualita
Společnost Canon oficiálně potvrdila, že chystá profi ultrazoom PowerShot G3 X, který bude vybaven velkým 1" senzorem. Prototyp fotoaparátu bude představen na CP+ 2015 v Yokohamě, zatím máme první údaje a fotografii.
kramare (3) | 8.2.201510:31
kto vie kolko to bude stat nakoniec keby aspon o 100e menej ako fz1000 tak by to bolo zaujimave
Odpovědět0  0
Pavel Matějka (1082) | 8.2.20159:01
a bude to mít vysoce světelný objektiv 24­-60 mm přepočtených. :­-­)

Překlepy jsou dost běžná věc, nedávno jsem kupoval rámeček na disk do notebooku a měl uvedenou hmotnost 239 g. Ptal jsem se prodejce, co je to za nesmysl, tenký plastový rámeček 12x13 cm přece nemůže vážit skoro čtvrt kila. Prý je to údaj výrobce. Hledal jsem a v ostatních e­-shopech a opravdu i u výrobce stejný nesmysl. Takže jsem po nákupu rámeček zvážil na listovní váze, má 39 g. :­-)
Odpovědět0  0
aperture (55) | 7.2.201523:51
po zbeznom pozreti a prvotnom prestudovani vlastnosti canonu G3X mam pocit ze panasonic FZ1000 ostane v tomto segmente aj nadalej kralom, jedinecny a neprekonany,absencia hladaciku je v tejto triede pomerne velky nedostatok este by som to prepacil mozno v triede malych pocketovych profikompaktov ale v kategorii ultrazoomov je to fakt pruser a preslap ako to pomenovali aj kolegovia vyssie,resp podo mnou.. samozrejme nemozno zabudnut ani na sony RX10 ktory zdarne konkuruje fz1000 a je pribl.+­- s prizmurenim oka na rovnakej urovni.. uvidime este aka bude svetelnost no neocakavam osobne nic prevratne ani v tejto oblasti co by malo potencionalneho kupcu ultrazoomu oslovit a presvedcit pre canon,zvlast ked su tu 2 lepsie a prepracovanejsie modely..navyse ako bonus,taka ceresnicka na torte u fz1000 je 4k video,cize nie je o com.. skor uz netrpezlivo ocakavam s cim pride olympus v triede profikompaktov xz2 sa uz dlhsie nepredava cize xz3­-ka by mala byt na spadnutie..­(snad tiez aspon s 1´´ cipom­)
Odpovědět0  0
jozkopower (452) | 7.2.201521:52
Asi to bude blesk, na fotke je vypínač so symbolom blesku. Ak fakt nebude disponovať kukadlom, prúser.
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (6685) | 7.2.201522:05
Jj, máš pravdu, je tam tlačítko pro blesk.
Odpovědět0  0
Choakinek (4826) | 7.2.201520:58
Tak od Canonu bych nic lepšího nečekal, tam můžu být v klidu :­-­), ale dokud nepředstaví svůj ­"profi­" UZ Fujifilm nebo Nikon, je to problém, no ještě že Olympus drží cenu Stylusu 1 stále tak vysoko :­-­).
Odpovědět0  0
vendy b (12) | 7.2.201523:03
Pokud Canon opravdu nebude mít EVF ­(a opravdu to vypadá že ne­),tak si fakt nedovedu představit fotit na ohnisko 600 mm na displej.Děkuji Bohu že jsem se rozhodl pro Stylus 1,nemohu si ho vynachválit a po poslední aktualizaci mi na něm fakt nic nechybí.Pro moje účely,mít pořád u sebe mi dokonale vyhovuje.Pokud bych na něm přeci jen chtěl něco vylepšit ta možná trochu širší konec,ale je fakt že jsem na stránkách japonského Olympusu našel patent na objektiv 24­-300 2.8 pro čip 1,7.Tak možná Stylus 2?No ta cena se na olympusácké poměry drží velice dlouho,asi se pořád dobře prodává.Je škoda že tady na Digimánii zatím nebyl test,rád bych viděl jaký,,krám¨jsem si ve skutečnosti koupil.
Odpovědět2  0
jiri.sefrna (339) | 8.2.201516:13
Píšeš, že jsi spokojenej, tak jsi koupil dobře, ne? Na to nepotřebuješ potvrzení, recenze může pomoci při výběru, po koupi už nemá smysl. Teď jsi vezmi, že jsi spokojenej a v recenzi by ho Milan pohanil, to už by jsi pak nebyl? :­-­) Mám ho taky a taky naprostá spokojenost, pro mě je mnohem lepší, než FZ1000 a RX100 dohromady, výstup má naprosto luxusní, výbavu taky a na rozdíl od nich je to opravdu kompakt, ne docela drahá zrcadlovka s malým čipem, ze které nejde sundat objektiv :­-­)
Ohledně tohoto Canonu souhlas, bez hledáčku to prostě nejde a i kdyby byl sebelepší, většinu lidí to odradí. Divím se Canonu, že celkově v tomto segmentu profi kompaktů a CSC dost tápe. Nový Canon M II vypadá už celkem dost slušně, ale bez hledáčku je naprosto k ničemu, prostě stejný případ. Jediný, co od Canonu v tomto segmentu z poslední doby za něco stálo je nový Canon G16, ten se opravdu povedl, jak ergonomií, tak výstupem a výbavou, bezvadnej strojek a hledáček alespoň průhledový se zoomem, lepší, než žádný
Odpovědět1  0
vendy b (12) | 8.2.201522:30
Jasně že jsem spokojenej,ta poslední věta v mém příspěvku byla míněna spíš jako taková malá provokace, je fakt že bych si klidně recenzi přečetl,ale Styluse opravdu neměnil,nemám k tomu ten nejmenší důvod.Než jsem si ho koupil tak jsem těch recenzí přečetl opravdu hodně, a i podle nich se rozhodoval.Svou roli v tom sehráli i pozitivní zkušenosti s XZ 2 kterou stále mám.Jinak pod celý příspěvek se klidně podepíšu,krásně shrnuje i moje názory,je fakt že fotím už přes padesát let a co si vzpomínám tak jsem nikdy neměl fotoaparát bez hledáčku,a na stará kolena už fakt nezačnu fotit s nataženýma rukama.Na tu XZ 2ku jsem si samozřejmě pořídil VF 2.
Odpovědět0  0
Choakinek (4826) | 8.2.201523:00
Tak máte pravdu, pánové :­-­). Co se týče recenze Stylusu 1 na Digimanii, tak o udělení Trefy nepochybuji, dokonce teď ten poslední update firmwaru způsobil, že bych dal na 100% přednost Stylusu 1 před OM­-D E­-M10.

Problém je jinde:
a­) Mám divný pocit, že by Nikon mohl přichystat něco podobně geniálního, jako byl Nikon 8800.
b­) Fujifilm má velkou tradici v parádních UZ. A od X­-S1 už dlouho nic nevydal.
c­) Dlouho jsem přehlížel genialitu ovládání Fujifilmu X­-E1 a se současnými cenami tohoto přístroje taky dost váhám mezi Stylus 1 a právě tímto fotoaparátem ­(oba přístroje mají své nesporné velké plusy, zajímavé je, že zcela odlišné plusy­).
Odpovědět0  0
stn35 (205) | 9.2.20150:23
lenze e­-m10 kvalitou vystupu je niekde uplne uplne inde kedze ma x­-krat vacsi 4­/3 cip, nemozes zrovnavat ani vo sne s obycajnym srackovym profikompaktom s mrnavym 1­/1.7´´ cipom to logicky nemoze davat ani vo sne lepsi vystup hoci by si mal na e­-m10­-ke len zakladny setak pancake napr. uz musis byt kvalitou niekde uplne inde.. proste to je uplne ina trieda fotakov s uplne inou kvalitou.. stylus 1 kvalitou vystupu mozes porovnavat s masinkami podobneho typu s podobnym cipom a vystupom­- panakom lx7, oly xz­-2, nikon p7800, canon G16 ci fuji x20­/30 akurat oproti nim ma vyhodu toho 7x zoomu inak kvalita vystupu rovnaka+­- skoro totozna.. ale urcite nie so 4­/3 csc systemom!!!
Odpovědět0  0
lt (594) | 9.2.201513:40
Tak to sa velmi mylis :­) .. schvalne som totiz raz na vylet zobral EPL1 + 14­-150tku a Stylus 1 a cvakal som rovnaku sceneriu. Stylus1 sa nema zaco hanbit a v niektorych veciach je lepsi, co sa tyka obrazu.
Odpovědět0  1
Choakinek (4826) | 9.2.201521:22
Tak to máš samozřejmě pravdu, ale já mám fotografování jen jako koníčka a tak do toho srovnání musím zahrnout např. i cenu. No a zrovna za stejný rozsah ohnisek, aniž bych musel měnit objektivy ­(tj. koupil bych UZ objektiv 14 ­- 150 mm­), bych dal při nákupu E­-M10 dvojnásobek Kč oproti Stylusu 1. Ale pochopitelně uvažuji i další hlediska, jako je hmotnost, velikost atd. a výhody daného fotoaparátu oproti jinému, pakliže parametry ceny, hmotnosti a velikosti jsou horší, než u jiného fotoaparátu. Nelze se prostě dívat jen na lepší výstup kvůli existenci velkého snímače. I třeba výrazně horší světelnost 14 ­- 150 mm objektivu pro PEN ­/ OM­-D, než má Stylus 1, znamená, že Stylus 1 sice nedohání E­-M10 v kvalitě výstupu a hloubce ostrosti, avšak ta výrazně horší světelnost toho 14 ­- 150 mm výrazný kus výhod velkého snímače ukrajuje ­(proti objektivu F2.8 28 ­- 300 mm ve Stylusu 1­). A poslední firmware pro Stylus 1 udělal ze Stylusu 1 pro mě lepším fotoaparátem, než je E­-M10. Je to pochopitelně ryze subjektivní hodnocení.
Odpovědět0  0
stn35 (205) | 10.2.20150:23
no ale nie v pripade ked si kupis nejaky svetelnejsi univerzal ako je napr zuiko 12­-40mm­/f 2.8 od olyho ­(aj ked ten rozsah objektivu nie je az taky ako u stylusu 1­) no kvalitou vystupu sa dostavas do uplne inej roviny
Odpovědět1  0
Milan Šurkala (6685) | 10.2.201511:43
Tak to je ale naprosto hloupé srovnání, protože asi nikoho nepřekvapí, že fotoaparát za 45 tisíc bude líp fotit než fotoaparát za 15.

Fakt je ten, že Stylus 1 a E­-M10 + 14­-150mm objektiv nebudou mít v praxi až tak brutální rozdíl výsledků, jak si myslíš. Světelnost má o 1 až 2 EV lepší, takže to si uber na šumu, který má ten menší snímač větší a dostaneš se na podobné hodnoty. Podobně je to i s hloubkou ostrosti. Ta je také lepší u E­-M10, ale nejsou to extrémní rozdíly a především jsou ty rozdíly menší na delších ohniscích, kde se už s tou hloubkou ostrosti pracuje ­(clonový otvor 2,1 až 23mm u Stylus 1 a 3,5 až 26,8 mm u 14­-150mm objektivu­).

Třebas vezměme portrétních 85mm, tam má Stylus 1 otvor o průměru 6,5 mm, E­-M10 pak 7,9 mm. Citlivost, pokud tam Stylus 1 bude volit ISO 100, tak E­-M10 bude muset jít na ISO 320­-400. Připomínám, že na 85mm přepočtené ohniskové vzdálenosti má světelnost F5,4!
Odpovědět0  0
stn35 (205) | 10.2.201512:19
potom aky ma vyznam ist do 4­/3 csc­(napr omd e­-m10­) v ktorych pripadoch? ma to vyznam ist donho len v pripade ze si zaobstaram svetelnejsi objektiv? iba vtedy budem mat kvalitu vystupu rozielom triedy a iba vtedy sa preukaze ten rozdiel vo velkosti cipov?tak to mam chapat ,ze na dosiahnutie vysledkov odpovedajucim tejto triede­(k dosiahnutiu pozadovanej hlbky ostrosti­) potrebujem k nemu nutne svetelny objektiv?­(bud pevny abo univerzal­) inak budem na urovni stylusu 1 so zakrpatenym cipom? to je akosi divne sa mi nechce verit ze hoc pri horsom objektive­(z hladiska svetelnosti­) sa neprejavi vyrazny rozdiel v kvalite vystupu pri takom rozdiele velkosti cipov..
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (6685) | 10.2.201512:29
Do velkých čipů má smysl jít tehdy, pokud chceš měnit objektivy ­(tzn. že to bude výrazně dražší než maločipové řešení, tedy ne za stejnou cenu­). Za stejnou cenu dostaneš zpravidla velmi podobné výsledky nehledě na velikost senzoru, protože malý senzor využívá světelnější objektiv a tedy dohání chybějící hloubku ostrosti právě světelností a jeho větší šum zase neguje tím, že může fotit na nižší ISO ­(toto pochopitelně neplatí na nejnižší dostupné ISO, kde bude mít velkočipové řešení výhodu­).

Myslím, že test RX10 versus D3300+18­-140mm to tu ukázal jasně a právě dokončuju další podobný test, kde se znovu ukazuje, že za stejnou cenu mi velkočipový fotoaparát kromě možnosti měnit objektivy a lepší ergonomie v podstatě nic nepřinese a má zase spoustu jiných nevýhod. E­-M10 bude fotit lépe než Stylus 1 spíše kvůli tomu, že má 4 megapixely navíc než kvůli tomu, že má větší senzor. Navíc si vem, že E­-M10 se 14­-150mm objektivem je řešení za 30 tisíc, kdežto Stylus 1 za 15. Takže se vůbec nedivím, když někdo zvolí Stylus 1 za poloviční cenu, když mu nenabídne až tak dramaticky horší výsledky. Tady nikdo neříká, že ty výsledky budou stejné jako u E­-M10, ale ten rozdíl je dost malý na to, aby se připlácela dvojnásobná částka ­(nemluvě o rozměrech,...­).
Odpovědět0  0
kramare (3) | 10.2.201516:52
Pan Surkala velmi by potesila recenzia na olymus stylus 1,chcem si ho kupit a vzdy som si kupoval fotoaparaty len podla vasich recenzii a doporuceni pridu mi najlepsie a najuprimnejsie,je nejaka sanca ze bude recenzia ? :­)
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (6685) | 10.2.201517:02
Uvidíme, zkusíme jej do redakce zajistit pro otestování. Nelze ale nic slíbit.
Odpovědět0  0
Choakinek (4826) | 10.2.201517:50
Skoro lepší teď s firmware 2.0, než předtím ;­-­).
Odpovědět0  0
vendy b (12) | 12.2.201523:36
Tak to určitě,2.0 je hodně dobré vylepšení.Jsou to sice spíše drobnosti ale potěší,atˇuž intervalové focení,zobrazení přepočtené ohniskové vzdálenosti i nastavení ostření.U Stylusu 1 třeba oceňuji i možnost dvou uživatelských nastavení,což třeba EM 10 nemá,což tedy moc nechápu.I to ale byla jedna z věcí při rozhodování při koupi S1.
Odpovědět0  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.