Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Fotoškola  |  Seriály
Fotoaparáty  |  Objektivy
Fotomobily  |   Software
Příslušenství  |  Ostatní
Svět hardware  |  TV Freak
Svět mobilně
22.2.2005, Marek Kuřina, aktualita
Canon se rozhodl nahradit ve svém portfoliu velice úspěšnou digitální zrcadlovku s výměnnými objektivy EOS 300 D. Tento upgrade dostal označení EOS 350 D a kromě celé řady vylepšených parametrů by měl produkovat snímky s minimální hladinou šumu i při ISO 1600, což si ovšem budeme moci ověřit až se nám novinka dostane do rukou, resp. do redakčního testu. Jak se dalo čekat, třistapadesátka už má osmimegapixelový snímač a o dokonalé zpracování dat z něho získaných se postará nový procesor DIGIC II.
Profic | 29.7.200620:55
Při vysunutém skle? co tím myslíš?
Když 300 tak pevné sklo a to zatim nemam ...
Mno nic řeknu jediné ... možná až si zkusíš grip změníš názor ... je to vždy o lidech ... a každý má svůj názor ...
Odpovědět0  0
Profic | 23.7.200619:31
Rozhodně nesouhlasim s názorem že grip je zbytečný.
Je vhodný kvůli velikosti foťáku.
A je vhodný i pro focení na výšku. Pokud nemáš grip, zdaleka neudržíš kritické časy na výšku.
Při použití delších skel pomůže se stabilitou foťáku.
Pokud používáš tužkové baterky tak s těma 50% buď žiješ nebo ne. Beru to spíše jako nouzovku když dojdou baterky. Můžeš tam dát klasické tužkovky.
Nákladný zas až tolik není ... ve srovnání s cenou skel apod...
Takže je to rozumná investice...
Odpovědět0  0
Cornel (4) | 23.7.200621:58
To je věc názoru. Já za jednu z předností Canonu považuji jeho hmotnost a nebudu ji zvyšovat gripem, který nepotřebuji. Držení foťáku mi nedělá potíže ani na výšku. A jsem zvyklý na velké foťáky. Jak už jsem řekl, raději koupím další akumulátor. A co jsou kritické časy? Když už si nebudu jistý, použiju stativ a na pohybující se předměty mi grip nepomůže. Při delších sklech ti grip taky nepomůže. Zkus udržet 300 mm ohnisko jen tak z ruky. Ale to je každého věc. Jen říkám, že není nezbytný.
Odpovědět0  0
Profic | 29.7.20060:22
Kdyby byl nezbytný ... maj ho všechny foťáky natvrdo ... a oni jen Ty profi ... :­)
Pročpak bzch neměl udržet 300mm? To je snad odvyslé od světla. :D
Odpovědět0  0
Cornel (4) | 29.7.200614:03
c
Odpovědět0  0
Cornel (4) | 29.7.200614:16
Už je to únavné. je mi jedno, zdy ho máš a zda ho budeš vychvalovat do nebe. Já ho nepotřebuji a pokládám ho za zbytečný, tak mi svůj názor nevnucuj. A k té třístovce. Njsem milionář, abych měl zoom se světelností 2, mám Sigmu, která má na konci 5,6.. k tomu další ztráta světla způsobená polarizačním filtrem, k tomu nějakou hloubku ostrosti, která mi určí clonu a jsem zvědav, jak to budeš držet v ruce. Hrozně zvědav. Obecně platí pravidlo, že z ruky se dá udržet dvojnásobný čas, než je ohnisko. 300 x 1,6 ­(což má můj Canon­) je ohnisko 480 mm x 2 je 960. Jsem náramně zvědav, co tou tisícinou při ohnisku 480 mm a cloně např. 6,3 vyfotíš. Výsledný čas bude někde kolem třicetiny, možná ještě méně tak to drž v ruce, při vysunutém skle a foťákem ještě ztěžklým o grip. Dobré pořízení. A tím končím. Dobré světlo.
Odpovědět0  0
piedros | 21.7.20063:53
čus­-mate nekdo zkusenost s tim stabilizovanym objektivem canon EF­-S 17 ­- 85 IS a taky jsem se chtel optat,jak moc je potreba k 350d bat­-grip,nebo se da dobre vyzit i s aku co je v tele­-diky
Odpovědět0  0
Radio | 21.7.20067:07
Grip si určitě kup. Je to věc kterou oceníš až tehdy když s ním fotíš. :­)
350D jehodně malá ­(dělaná na ruku průměrnýho japonce:­)­), přesto se občas hodí grip sundat, třeba na výlet na kole :­), ale pořádně držet holej foťák se nedá.
Ten objektiv mi nic neříká ... používám pevná skla.
Odpovědět0  0
Cornel (4) | 21.7.200618:06
Grip je zbytečná a nákladná záležitost. Za téměř dva roky jsem si na velikost zvykl a za ty peníze pořídíš tři akumulátory. Navíc baterie v gripu se vybije na 50 % kapacity a už je foťák hlásí jako vybité.
Odpovědět0  0
LM | 27.2.200522:06
V Německu je stanovena cena již od 768,­- Eur za set, kolik bude u nás?
Odpovědět0  0
Jan Dudek | 28.2.20050:39
tipl bych to napodobnou cenu jako v případě Canonu 300D před vánoci, tzn. 27000 ­- 28000 tis za tělo
Odpovědět0  0
cornel | 3.3.200516:01
Zdravím,... příteli, můžeš mi sdělit, odkud máš informaci, že nový Canon EOS 350D bude stát v Německu 768,­- € , když třeba v Lichtenau dosud nabízejí 300D v setu za 668,­- € ?? http:­/­/www.eg­-electronics.de­/digitalkamera­/index.htm
te rozdíl, vzhledem k tomu, že se jedná o novinku a značně vylepšenou oproti jeho předchůdce se mi zdá moc malý. Díky za informaci, budu vděčný, pokud pošleš ­"link­" . Jarda
Odpovědět0  0
Radio | 24.2.20058:06
* 10D EF­-S nepodporuje
* EF­-S nelze takhle jednoduše upravit ... že to někdo udělal s 18­-55 neznamená že to půjde s každým EF­-S
* EF­-S jako takové kvůli snadnějšího dosažení širších ohnisek leze více do bajonetu, podud by se vám podařilo nasadit jej na 10D což samozřejmě nejde, při prvním stisku spouště příjdete o zrcátko ... Ono ta veše snadná úprava tkví v přesunutí čočky do objektivu ­(pokud tam je­).
* FTF je právě možnost přeostřit ručně bez přepnutí na MF a bez zničení motorku ... ;­)
Odpovědět0  0
Jan dudek | 28.2.20050:38
10D EF­-S oficialně nepodporuje, uprave opravdu lze. Odstraní se jen guma z objektivu. Link je tady ­- http:­/­/www.bobatkins.com­/photography­/tutorials­/efs­-10d.html. Pravda je, že kdybyste ji použili na jinou zrcdlovku ­(např. 1Ds­), tak byste si mohli zničit zrcátko. A pokud to jde na 18 ­- 55, tak proč by to nešli na jiné EF­-Ska?
Odpovědět0  0
Radio | 28.2.200510:38
Pane Dudek ... 10D má ale zrcátko plné velikosti ... :­) Ta úprava se týká objektivu ...
Odpovědět0  0
www.multimark.sk | 13.4.200515:02
Tu je podrobný návod ako objektív upraviť.
Upravil som si ho za cca 45min a úspešne ho používam na 10D.
Marek

link:
www.multimark.sk­/foto­/efs1855
Odpovědět0  0
Radio | 14.4.200521:15
Pokud se celou dobu bavíme o konkrétním objektivu, tak ano ... ale to už dávno znám.
Pokud se ale bavíme obecně o EF­-S, nemáte pravdu.
Odpovědět0  0
Jan Dudek | 22.2.20050:21
1, Pochybuji, že by nový CMOS snímač od Canonu byl nějak výrazně lepší než je ten v 20Dčku. Podle mě bude na tom úplně stejně nebo lehce hůř. To st ím nový usazením buněk bych viděl na marketingový žvást.
2, Co je to za výraz objímka ve spojení s objektivem? Používá se slovo bajonet a to v případě 350Dčkaje používánbajonet EF. EF­-S je pouze upravený EF pro digitální zrcadlovky se senzorem CMOS velikosti APS­-C. Btw. EF­-S objektivy lze po malé úpravě použít i na 10Dčko, které oficiáně EF­-Ska nepodporují. Vtip EF­-Ska je v tom, že poslední element objektivu je blíže čipu a díky tomu, lze dosáhnout třeba kratších ohnisek.
3, S objektivy EF s automatickým zaostřováním je možné ruční doostřování . Zaostřit je možné také manuálně.. ­- tomuhle jsem taky neporozuměl. Jak to autor myslel nevím. U všech EF a EF­-S objektivů, lze automaticky zaostřit a pak přehodit na manuál a doostřit ručně. Manuálně jde také samozřejmě ostřit u všech objektivů a zrcadlovek Canon. Kvalitní objektivy podporují fuknci FTM, která dovoluje ostřit ručně i při automatice.
4, Neopisujte tak tiskové zprávy a piště i něco ze své hlavy. Více vůbec na co ty všechny funkce jsou?
Odpovědět0  0
pavelcd | 23.2.200510:48
nejsem autor ale odpovim vam:
1­) i v 20D je sum hodne nizkej, takze oproti 300D to bude posun kupredu. Usazeni bunek neni zvast, tim se prave hardwarove redukuje sum ­- oddelenim bunek a zmensenim jejich vzajemne interference.
2­) ano pouziva se uz jenom oznaceni bajonet, 10D standardne podporuje EF­-S ­(dodava se take v setu s EF­-S­), 10D ma totiz taky APS­-C.
3­) doostrovani je terminus technicus a znamena, ze je mozne rucne doostrovat i kdyz je prepnuto na AF. Proste hejbete ostricim krouzkem a muzete pomahat motorku.. maji to jenom nektere objektivy. Vsechny objektivy je mozne prepnoout na MF ­(pokud teda nejsou manualni... tam zas neni AF­) :­)... FTM je oznaceni technologie, normalne se to prave jmenuje ­"rucni doostrovani­" ­- viz nabidky objektivu.
Odpovědět0  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.