Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Fotoškola  |  Seriály
Fotoaparáty  |  Objektivy
Fotomobily  |   Software
Příslušenství  |  Ostatní
Svět hardware  |  TV Freak
Svět mobilně
26.7.2009, Milan Šurkala, Aktualita
Canon představuje koncept hybridní optické stabilizace v objektivech pro digitální zrcadlovky. Konvenční stabilizace korigující natočení objektivu byla doplněna o kompenzaci posunu objektivu ve vertikálním a horizontálním směru, což má zlepšit zejména makro.
uray | 3.8.20099:13
dopořučuju vygooglit něco o stabilizaci... pochybuju, že tady diskutují profíci, kteří potřebují výbavu za půl mega pro svou práci... a pro Amatéra je IMHO nejvhodnější Pentax ­(a nejen z pohledu stabilizace­), pokud samozhřejmě není zazobanec :­-­) ujetý na nejprodávenější značky
běžte radši fotit!!!
dobré světlo
Odpovědět0  0
Hirogen (779) | 29.7.200912:36
No vy jste se sešli.
- To, že to Pentax neumí prodat je jeho problém.
- To že i bez hybridní stabilizace má Canon stabilizaci nejúčinnější, je taky pravda ­(říkejte si co chcete, koukněte třeba na dpreview
- Proč by Canon kupoval licenci na stabilizaci čipu, když investoval a vyvinul jako první stabilizaci optiky
- Jak může někdo říct, že to zhoršuje opt. kvalitu? Naopak pohybující se čip vybočuje z osy optiky...
- To že je Canon se stabilizací dražší taky může říct jen nevzdělanec, koukněte na ceny stabilizovaných skel u Canonu a nestabilizovaných třeba u Sony. Hlavně srovnávejte srovnatelné... Ne shit od Sony s L od Canonu!
- Stabilizace čipu taky nepracuje korektně úplně se všemi objektivy. Pro každé ohnisko musí stabilizace pracovat jinak Objektiv MUSÍ mít kompatibilní elektroniku­/firmware.
Je vidět, že jste dost zmanipulovaný reklamními slogany
hawk!
Odpovědět0  0
Filcka (574) | 30.7.20096:20
8o ty ses teda povedl...Stabilizovaný čip vychlyjicí se z osy optické soustavy má nějaký vliv na kvalitu použité optiky? LOL Stabilizace obrazu na čipu funguje na jakémkoli objektivu, i na objektivu plně mechanickém, na objektivech připojených k tělu přes redukci...a funguje i tehdy, fotíš_li přes dírku v zátce objektivu. Už ten Canon fakt nehul...
Odpovědět0  0
Hirogen (779) | 30.7.200911:31
- Pro každé ohnisko musí stabilizace jinak reagovat, pokud objektiv tento údaj nepošle řídící elektronice, nebude to fungovat tak jak má.
- Nepoužil jsem jediné neslušné slovo, tak s tím hulením si to vynech.
Odpovědět0  0
strecha (65) | 30.7.200913:10
to je samozrejme, ze lze i pro manualni objektivy nastavit ve fotaku ohnisko, pro ktere ma stabilizovat obraz. Obcas se mi to stane i se sigmou, ze spatne komunikuje s telem a potom se me fotak zepta jake pouzivam ohnisko...
Odpovědět0  0
Filcka aus Pitztal | 30.7.200917:36
Shit pro tebe není neslušné slovo? Ti dva nad tebou mají pravdu­-narozdil od tebe.
Odpovědět0  0
Hirogen (779) | 31.7.20098:43
- podívej se, jestli jsem to použil na někoho, nebo na něco...
- Ono těch nejdůležitějších výrobců dslr je tak 7. Canonu patří 50 procent, na druhém místě je Nikon. Je zajímavé, že dva největší hráči stále používají stabilizované objektivy...
Jinak s váma končím, za chvilku odjíždím ;­-P
Odpovědět0  0
Filcka aus Pitztal | 31.7.20099:47
Bohužel musím konstatovat,že mluvíš o něčem, co jsi v životě neviděl... Zrovna mám na stole 70 cm široký print z profi foto tiskárny HP focený FF Canonem přes opticky stabilizovaný USM 70­-300 mm Canon objektiv a ... je tam pro Canon typická vyměklá kresba v rozích obrazu, i nějaký ten barrel se tam najde. Jen z úcty k našim rakouským kolegům, se kterými fotíme, neřeknu, co si o té jejich výbavě myslím. Moje nestabilizovaná Tokina kreslí líp :p
Odpovědět0  0
busy (4708) | 31.7.200913:45
Ktovie ci by kreslila lepsie aj v pripade ze by bolo nutne z ruky drzat cas 0.1 sec ... :)
Odpovědět0  0
Filcka (574) | 3.8.200919:44
Určitě líp než ta tvoje pseudo­-Leica :­)­))
Odpovědět0  0
busy (4708) | 3.8.200920:21
Lepsia pseudo­-Leica ako ta tvoja neznackova pseudo foto­-vybava Made In China :­)­))
Odpovědět0  0
Filcka (574) | 3.8.200921:05
Aspoň vím, že sklíčka jsou Hoya, ty v tom máš čočky z recyklovaných PET lahví... :­)­))
Odpovědět0  0
busy (4708) | 3.8.200921:40
Lepsie recyklovane PETky Made In Japan ako Hoya Made In China. :)
Odpovědět0  0
Filcka (574) | 3.8.200923:11
Jasne, Hoya made In China... Už to nehul, kolego. :­)­))
Odpovědět0  0
busy (4708) | 31.7.20093:21
Cip moze byt stabilizovany sebedokonalejsie, ale stabilizacia v objektive je sice drahsia, ale v praxi lepsia ­- jednak objektiv sam najlepsie vie, ake ma ohnisko ­(vid obcasne problemy s komunikaciou objektiv­-telo­) a dvak ­- ucinok stabilizacie vidno v hladaciku, co je casto velmi uzitocna pomocka pri vecsich ohniskach a dlsich casoch.

Samozrejme, pokial niekto pouziva jeden objektiv a k nemu niekolko roznych tiel, v tom pripade je pre neho stabilizovany objektiv lacnejsie riesenie :­)­))
Odpovědět0  0
Ramons | 28.7.200911:17
Jak vidno, Canon stále pokračuje v prošlapávání slepé cesty. Je to sice technicky horší řešení, o to však rozměrnější, těžší a dražší. :­-­) Trochu mi to připomíná snahy bikových konstruktérů z počátku devadesátých let ­- místo odpružené vidlice se dávaly odpružené představce a sedlovky. Ale to aspoň bylo levnější.
Odpovědět0  0
Pavel Matějka (1082) | 27.7.20097:13
Canon s velikou slávou objevuje Ameriku ­- teď ještě založit kolonie a vybrakovat, co se dá.

Nechápající se mohou podívat na funkce stabilizátorů v DSLR Pentax...
Odpovědět0  0
Martan67 (6) | 27.7.200912:22
Souhlasím s P. Matějkou. To, co nyní Canon ohlašuje s velkou pompou jako chystanou novinku, to má Pentax již zvládnuté a na trhu. I když on používá techniku stabilizace pohybem snímače v těle, a ne jako Canon­/Nikon­/Sigma pohybem čoček v objektivu. Bohužel, nejen kvůli většímu podílu na trhu a mezi fotografickou i nefotografickou veřejností i novináři známější značce, ale především i díky lepšímu marketingu, si myslím že na této své novince vyzíská Canon mnohem více nežli Pentax. Uteče pár let, a možná ani to ne, a já se někde dočtu bláboly, jak tuhle myšlenku Pentax odkoukal od Canonu :o­(.
Odpovědět0  0
strecha (65) | 28.7.200918:16
Taktez souhlasim...kdyz se nekdo drzi hesla: ­"Proc to delat jednoduse, kdyz to jde slozite!­"...tak pak to ani jinak nemuze dopadnout ;­) Myslim ze uz bylo davno dokazano, ze opticka stabilizace vytvari slozitejsi konstrukci, ktera bezpochyby vede ke zhorseni optiky.
Jen by me zajimalo kdy prijde canon s prevratnou stabilizaci rotace, kterou pentax u sveho cipu plovouciho v magnetickem poli uz davno podporuje...
Odpovědět0  0
busy (4708) | 31.7.20093:17
Hehe ... a potom pride s velkou slavou Olympus, ze jeho uplne novy a prevratny opticky stabilizator je schopny kompenzovat nielen pohyby horizontalne, vertikalne, uhlove a rotacne, ale dokonca aj pohyb dopredu­-dozadu ­(co moze byt zvlast pri makrach s malou hlbkou ostrosti dost kriticke­) ! :­-­))
Odpovědět0  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.