I já vzpomínám: když se mi kdysi v začátku 80. let podařilo sehnat Flektogon 2,8/20, tak to byla sláva! Jezdil jsem do Tater a fotil hlavně tímto objektivem! No, protože to bylo zcela neobvyklé snímky. Tehdy také stál hodně, ale hlavně nebyl k sehnání; málokdo se jej vzdal.
Odpovědět1 0
Jo jo. Slzy se derou do očí :-)
Ale k tématu: Bude zajímavé, jak tenhleten drahý superširokoúhlý šperk obstojí v souboji s lehčím, levnějším "automatem" Canon EF 14mm f/2.8 USM L II nebo zdařilým kilovým "mackem" - zoomem Nikkor AF-S 14-24mm f/2.8G ED (FX).
Odpovědět0 0
Vášeň tradičních výrobců optiky pro úžasná skla je pochopitelná, ovšem z hlediska ceny představuje zločinné spiknutí tradice a marketingu proti našim platebním kartám :-)
Nejprve k informaci o objektivu: psát o jeho světelnosti jako o "solidní", či "dobré", je úsměvné. V této kategorii je to hodnota světelnosti "maximální" nebo "výborná". Či "skvělá". Ale dosti slovíčkařen, to jen na okraj pro ty, co se hůř orientují :-)
Každopádně po zhlédnutí ceny, která je na dvojnásobku mé zeissovské jednadvacítky, jsem se zhluboka nadechl, pak svůj objektiv Zeiss Distagon T* 21mm f/2.8 za bratru třicet litrů láskyplně pohladil očima, završil ten rituál pohledem na dokonale ostrou superširokou megafotku na stěně a tiše připomněl sobě i ostatním, že byly doby, kdy dvacítkou začínal-končil široký svět. A kolik krásných momentek i krajinek se tou praktikáckou (také s magickým jménem velkého Carla) zrodilo, že ano...
Odpovědět1 0