Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Fotoškola  |  Seriály
Fotoaparáty  |  Objektivy
Fotomobily  |   Software
Příslušenství  |  Ostatní
Svět hardware  |  TV Freak
Svět mobilně
15.7.2011, Milan Šurkala, aktualita
Trh CSC fotoaparátů (kompaktů s výměnnými objektivy) zažívá poslední dobou velký boom a výrobci jsou si toho vědomi. Z dalších výrobců, kteří o tomto systému uvažují, jsou údajně Fujifilm, Canon a Leica.
Iudex (1059) | 20.7.201113:13
Ako som už viackrát písal, compact system cameras alebo bezzrkadlovky sú segment, ktorému predpovedám veľkú budúcnosť. A práve Samsung má v tejto sfére dobre našliapnuté. Po tom, čo opustil segment zrkadloviek s radou G sa sústreďuje na CSC a v podstate jeho prvotiny rady NX sa úspešne presadili. I keď zatiaľ nevyužívajú naplno konkurenčnú výhodu väčšieho APS­-C čipu ­(oproti Micro 4­/3­), objektívy majú vlastné a kvalitné a keď v budúcej generácii s veľkou pravdepodobnosťou spravia nový APS­-C čip, budeme o Samsungu veľa počuť.
Odpovědět1  0
Irving | 20.7.201116:01
Souhlas, Samsung je jediny, kdo ma nejakou strategii, mozna spolu s Panasonicem. Zacal u nejlevnejsich a nejjednodussich fotaku, ted se propracovava nahoru, NX je zatim vrchol, system pro lidi, kteri chteji neco lepsiho nez kompakt a mensiho nez zrcadlovku. Dve tela, jedno male, druhe s EVF, kompletni spektrum objektivu, vsechno jasne a prehledne oznaceno, zadne zbytecnosti, vse ve slusne kvalite. Proste pro lidi, co s vymenyma objektivama zacinaji naprosto idealni. Jsem zvedavy co prijde po NX...
Odpovědět1  0
rumpeak (46) | 19.7.201122:38
Docela mě překvapil údaj, že Nikon, který je v dnešní době technologickým králem je až na 3. pozici v prodejích. Myslel jsem, že se s Canonem navzájem přetahují o první místo.
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (6692) | 19.7.201123:04
Sony je se zrcadlovkami hodne blizko Nikonu a v kompaktech ma, pokud se nepletu, naskok. Canon prodava zrcadlovek asi tolik, kolik Nikon a Sony dohromady ­(zalezi ale na konkretnich trzich, treba CR je temer Canon­-only­).
Odpovědět0  0
metyn (31) | 18.7.201113:19
zdravím milane, položil sem na fóru dotaz : když budu mít zrcadlovku apsc např. nikon a bezzrcadlovku apsc např. samsung nx10, stejné ohnisko a clonu na zákl. obj., bude nebo nebude i stejná hloubka ostrosti vzhledem k jiné vzdálenosti obj. od čipu? bylo mi odpovězeno že hl. ostrosti bude stejná nebo alespoň velmi podobná ale nějak mi to ­"hlava nebere­" dá se to polopatisticky vysvětlit? děkuji
Odpovědět0  0
busy (4708) | 18.7.201113:33
Skusim to vysvetlit ja: Vzdialenost medzi poslednou sosovkou v objektive a cipom je iba cisto konstrukcna zalezitost, ktora na fotograficke parametre nema ziadny priamy vplyv. Ak raz ma objektiv nejake fyzicke ohnisko ­(napr. 50 mm­), to znamena ze opticky stred jeho sustavy sosoviek sa nachadza 50 mm od cipu a tychto 50 mm spolu so svetelnostou objektivu a parametrami cipu urcuje hlbku ostrosti. To ze samotny objektiv pritom konci 40 alebo 20 mm od cipu, nehra ziadnu rolu.
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (6692) | 19.7.201111:15
Busy ma pravdu. Obraz ­(ohnisko­) je stejne, vstupni prumer take, jde jen o to, na jakou vzdalenost se totozny obraz posle. Rozdily by tam byt nemely.
Odpovědět0  0
busy (4708) | 15.7.201119:15
Na nastupcu S200EXR sa uz velmi tesim. Ak by sa v nom pouzil CCD, vyrobeny aktualnymi technologiami, a hlavne s nie vyssou pixelovu hustotou ako u S200EXR, bude to skutocne parada :­)
Tiez dufam ze sa FujiFilm konecne pochlapi a da uzivatelom moznost si vybrat ci chcu pouzivat AA NiMH alebo Li­-Ion ­- tak ako to mali fotaky kedysi ­(vid napr. Olympus C­-2­).
Odpovědět0  0
Irving | 15.7.201116:46
No, ja doufam ze Fuji bude po uspechu X100 pokracovat v uvadeni na dnesni dobu neortodoxnich fotaku, protoze produkty vsech ostatnich vyrobcu jsou si cim dal tim podobnejsi a cim dal tim horsi. Taky Canon by se konecne mohl pochlapit a krome CSC uvest i nejaky svetelny profikompakt, dost mu v nabidce chybi a byla by to asi slusna bomba.
Odpovědět0  0
Jachont | 15.7.201113:32
Přiznám se, že od dob Finepix S6500 čekám na pořádný ultrazoom od Fuji a do dneška lituju, že jsem ten foťák prodal. Poslední výkřiky HS10 a HS20 jsou po obrazová stránce katastrofa. Megapixely vyhnané do extrému na prťavém čipu a pak z toho lezou rozpatlané a zašuměné barevné skvrny ­(fotkou to nazývat nechci­). Pokud se ukáže, že Fuji hodlá dodat na trh ultrazoom s velkým čipem, tak do toho možná půjdu. nyní už na to asi kašlu a obrátím se ke konkurenci k Sony A33. Jasně, te´d namítnete, že je to jako srovnávat trabant s mercedesem. Ovšem pokud by nějaký nástupce HS20 měl vylký čip a produkoval schopné fotky natolik, aby se srovnání jevilo spíše jako srovnání mezi mercedesem a oktávkou, tak půjdu do oktávky ­- je to levnější, bude to na tužkové baterky ­(snad­), a nebudu muset čistit čip od prachu, protže to nebude mít výměnné objektivy. Tož tolik můj příspěvek.
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (6692) | 15.7.201113:36
No jestli si myslite, ze do kompaktu se nedostane prach, protoze to ma vymenne objektivy, tak to se seredne pletete. Do kompaktu se dostava prekvapive snadno a jen je horsi to vycistit, sam to neudelate ­(muj kapesni kompakt na kolo ma hned tri castecky prachu a z testovanych kompaktu je to mozna tak kazdy paty, sesty­).
Odpovědět0  0
Jachont | 15.7.201113:55
Musím říct, že si vás velmmi vážím pro vaše recenze, ale myslím si, že i ve vztahu k vašemu tvrzení existují vyjímky. Potvrzuji, že můj současný kompakt Finepix F70EXR, přitahuje prach jako divý ­(je vidět pouhým okem snad 5 snítek prachu v objektivu no a servis AHW se zdráhá to vyčistit v rámci záruky; asi to nevyčistí ani v rámci mé poslední reklamace a to je tam toho prachu podstatně více než dříve­). Na druhou stranu ta stará S6500 měla po 3,5 letech užívání ­(a to se mnou procestovala celou JV Asii a západní afriku­) pouhé jediné snítko viditelné okem v objektivu a ani na čipu nic zásadního nebylo vidět. Asi jsem měl zatracené štěstí na dobrý kousek. A za to jsem rád, protože fo´ták to byl za ty peníze fakt dobrý. Jinak s tím čištěním máte pravdu vzhledem ke konstrukci ultrazoomu je to oproti DSLR zatraceně složitější. Jo a ještě jednou díky za perfektní recenze.
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (6692) | 15.7.201114:13
Oni to dnes vyrobci hodne flakaji. Take mame doma nejake fotaky uz nekolik let a nikde zadny prach. Tento neduh se zacal objevovat nekdy na prelomu let 2009­/2010, od te doby vidim kompakty s prachem vevnitr kazdou chvili ­(a to i v profi tride­).
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (6692) | 15.7.201114:14
V te prvni vete melo byt ­"nevymenne­" objektivy, nejak mi to tam vypadlo :­-)
Odpovědět0  0
m0rb0 | 15.7.201114:24
Jestli je to od roku 2009­/2010 tak to vyvětluje moje překvapení nad touto vaší diskuzí o prachu v kompaktech. Nevěřil bych, že je to vůbec možné. Mám starý 4MPix kompakt který nemá prach žádný a když jsi vzpomenu čím vším prošel a kde byl.....
Odpovědět0  0
Hirogen (779) | 17.7.201120:00
Nediv se, že ti to AWH nechce vyřešit v záruce. On ten čip je totiž součástí optické jednotky, která je slícovaná na tisíciny milimetru. Pokud to rozdělají, už to nedají dohromady. Takže musí vyměnit celou optickou jednotku ­(optical unit­). Už jsem to s nimi řešil, a když to rozebrali a sestavili, tak fotky byly totálně rozostřené. Poté museli vyměnit stejně celou optickou jednoutku. Otázkou je, jestli jim toto Fuji zaplatí, i když je to v záruce.
Odpovědět0  0
petr798465 | 18.7.20117:37
Toto samozřejmě neplatí pro všechny aparáty. Každý má konstrukci trochu jinak.
Já například rozebral Lumix LZ5, kvůli smítku na čipu. A nebyl s tím žádný velký problém,
vše šlo rozebrat i složit zpět celkem v pohodě. Čip a objektiv k sobě nijak zvlášt
speciálně spojeny nebyly. Myslím, že díky typu ostření u této třídy aparátů právě to
slícování na tisíciny není potřeba. P
Odpovědět0  0
busy (4708) | 18.7.20118:33
Canony A75 maju snimac pevne uchyteny priamo o opticky modul. Ale napriklad taky Olympus FE140 ma cip normalne napajkovny na hlavnom plosaku, a plosak je normalne srobikami uchyteny o cely opticky modul.

Je pravda, ze u kontrastneho ostrenia nie je presna vzdialenost cipu od optiky kriticka, avsak tu hrozi riziko ze po odmontovani cipu a jeho namontovani nazad bude jedna strana o tisicinku milimetra blizsie ako druha, a to by potom sposobovalo ze fotka bude po stranach neostra.
Odpovědět0  0
m0rb0 | 15.7.201114:02
Mám Sony A55 a i když jsem si zpočátku nebyl trochu jist, jestli jsem neměl jít spíše do A580, tak jedno ale musím říct. Měním často objektivy a nějaký prach se mi tam už dostal. Nicméně vždy skončil na pevném zrcátku ze kterého jsem ho vždy dostal a ikdyž tam byl tak nebyl na fotkách vidět neboť byl pořád jěště v dostatečné vzdálenosti před čipem. Takže já bych se prachu na A33 moc nebál, sice se může dostat i dozadu na chip kolem pevného zrcádka ale ty mezery jsou hodně malé a je to tedy nepravděpodobné.
Odpovědět0  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.