Skúsenosti na Slovensku: internetové fotolaby často mávajú rôzne akcie (a to dosť často), v mojom prípade 2 Sk za 1ks 10x15, pri 204 kusov + 70 Sk poštovné + 40 Sk manipulačný poplatok to činilo približne 2,50 Sk / 1 fotku.
Je to výber fotiek za posledné 2 roky, väčšina známych ich už videla v podobe PC prezentácie a nimi dopĺňam rodinný fotoalbum. Všetkých 204 som ručne "dotiahol" vo photoshope (vrátane resize, orezov, doostrenia, farebného a jasové vyváženia a retušu). Upload fotiek bol bezproblémový a trval cca 15 minút. S kvalitou papiera, vyhotovenia a farieb som spokojný, ani jedna fotka nebola nejakým spôsobom degradovaná prácou fotolabu.
Nevýhody termos. tlačiarní sú pre mňa: tehnologicky rýchlo zastarávajú, vždy sa mi podarí dosť nepodarkov, spotrebný materiál dojde akurát vtedy kedy ho potrebujem a cena za 1 kus sá absolútne nedá porovnať.
Mimochodom, ten fotolab má sídlo v Čechách, tak nechápem odkiaľ máte tie ceny (6-8Kč?).
Odpovědět0 0
Tak 200 fotek bych na tom taky netisknul :-)). Až přejde prvotní nadšení, tak počítám, že budu dávat na papír jen pár kusů měsíčně. Mimochodem, i když jsem koupil starší model (Canon CP520 + 108 papírů za 1500), tak jsem zatím vyhazoval jen 2 fotky a chyba nebyla v tiskárně ;-).
Odpovědět0 0
Plně souhlasím s Hirogenem. O těchto tiskárnách širší veřejnost prostě neví. Já jsem na informaci, že něco takového existuje, narazil úplně náhodou na webu a ještě ten den si ji objednal. Předvedl jsem ji známým a všichni na to koukali jak na zjevení... a nechali si vytisknout svoje fotky bez ohledu na cenu. Pokud by se těmto tiskárnám udělala větší reklama, určitě by se zvedla prodejnost a tím pádem by i ceny šly dolů. Pro mě je to jednoznačná volba. Do fotolabu už půjdu jen s nějakou echt fotkou, kterou budu chtít na velký formát.
Odpovědět0 0
Posoudit, proč se termosublimační tiskárny tolik neprodávají je daleko složitější.
1 - nesouhlasím s tím, že zájem o papírové fotografie klesá. Naopak. Vidím to jak u nás na prodejně, tak i na našem městě (10 000 obyvatel). Dříve zde byly 2 sběrny, dnes jich je tu minimálně 8. Přesto zakázek neubylo. Spíš přibývá.
2 - termosublimačka se tolik neprodává, protože tolik lidí o ní neví. Svého času jsem byl coby prodejce zapojen do akce "Canon ZDARMA" a "Sprintuj do aribiku". V obou dvou případech se při koupi nového fotoaparátu Canon zákazník nechal vyfotit na prodejně a ihned se vytiskla fotografie, která se poslala coby soutěžní kupón do centrály Canon. Tisk přímo z fotoaparátu byla vždy ohromná atrakce a zájem o termosublimačky byl obrovský. Prostě to lidi viděli.
3 - pokud to lidi nevidí, jak to funguje, je problém v tom, že je to jednoúčelové zařízení.
Pravda je ale taková, že doma si fotky tisknu proto, že je mám hned, přestože jsou trochu vyšší náklady.
Máte vidět, co to udělá s návštěvou, když se všichni vyfotíme, já nic nestahuji do PC, ale rovnou do fotoaparátu zapojím tu malou krabičku (EOS 350D + CP740) a lezou z toho fotky. Navíc ani nesháním kabel, vymotám si ho z tiskárny... :-)
Odpovědět0 0