Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Fotoškola  |  Seriály
Fotoaparáty  |  Objektivy
Fotomobily  |   Software
Příslušenství  |  Ostatní
Svět hardware  |  TV Freak
Svět mobilně
Komentáře od dolomix
Konecne novinka, ktera za neco stoji ... Prekvapive hodne featur s vyssich modelu, myslim, ze se ted Sony hodne strefilo a s timto bude mit uspech...
Odpovědět3  0
Podle mě nemá. Za tu cenu už se blíží např. MFT od Olympusu OMD EM10, která je dál technicky a taky ergonomicky také užitnou hodnotou úplně někde jinde.

Asi Canon nějaké kusy prodají a chudáci lidi, že si něco takového koupí ...

Odpovědět1  0
Chceš to opravdu vědět? Na prt ... :­-­) Prostě stará technologie, aby nalákali lidi ze zrcadlovky, jinak k ničemu,
není to posun dopředu, ale dozadu.
Odpovědět0  1
To jsem prave myslel, ze je prekonane, ze si zadni panel vyklopis smerem nahoru a mas ty udaje
vcetne obrazu a nemusis se nutne sklanet do EVF kdyz to mas na stativu.
Ze stativu prave fotim skoro porad pres displej, pokud neni moc slunko nebo tak.

Jak asi rikas, je to zvyk ze zrcadlovky ... proste to cilijou na zakose zvykly na zrcadlo
a chteji je nalakat na zazite kousky :­-­) ­- ze pouzijes horni displej + EVF, ale ne zadni displej.


Odpovědět0  3
Hmmm tak tohle moc nechapu, Pana G9 prisel se stavovym displejem podle me k nicemu,
ted se pridava Fuji ­- nechapu kdo to tam chce archaismus ze zrcadlovek ...
Cely retro style sel do kytek tim odstranenim kompenzace exp. a misto toho nesmyslny displej.

Stabilizace Fuji chybela, to je jedine, cim je tenhle novy model zajimavy ....
Odpovědět1  4
GX9 ma jiny chip nez GX7, je to 20Mpix, takze posun tam v tomto je. Otazkou je, jestli to je na fotkach tak
znat, podle me ne :­-­).
Odpovědět0  0
No pokud chces kupovat ted, tak jednoznacne GX80, protoze GX9 nenabidne o tolik vic, ze by bylo dobry si priplatit.
Pokud pockas min. rok, cena spadne o 2­-3 tisice a bude dobre asi jit do GX9.

Ale osobne v tech dvou nevidim takovej velkej rozdil, abych strasne chtel GX9 od GX80.

To se nebavim o GX8 ­- GX9 totiz neni jeho nastupce, ale spis nastupce GX80.
Osobne si myslim, ze cenou+featurama zarazena GX8 uz u Panasonicu nenajdeme.

Odpovědět1  0
No parada, uz ho tady mame. Trosku ale zklamani. Cekal jsem, ze tam daji jinej hledacek,
kterej je slabinou GX80, ale dali tam asi ten samej.

U GX80 ­- Electronic viewfinder, 2764K dots, 0.7x magnification.

Cilovka GX8 se asi moc nenasla ­(byl robustnejsi, vetsi­), asi ani necekam, ze by vysla GX90, protoze tohle
je jakysi mix GX9 = GX8 + GX80.

Ale oproti GX80 moc zlepseni nevidim, krome tedy vyssiho rozliseni, ale to neni takovy skok od 16Mpix do 20Mpix,
abych si s tim lamal hlavu, i kdyz hodne rezu.
Odpovědět1  0
No tu 25mm v cene uz maji delsi dobu i jini prodejci, to neni ted akce pred vanoci.
Odpovědět0  0
Tak uz i Sony .... sup Panasonicu, ještě zbýváš ty :­-­).
Občas mají prodlouženou záruku, ale jinak jsem cash back u Panasonicu nezažil.
Odpovědět0  0
V HW problém není, při jakékoliv příležitosti Panasonic na tiskovách říká, že nemají
over­-heat issue a ušklíbají se ­(evidentně směrem k Sony­) .... :­-)
Odpovědět0  0
Jsem si říkal, že téma pomalu uzavřeme a teď tohle :­-­).

Profi jsem myslel všchny ty, co je to pro ně full­-time job.
Odpovědět0  0
Já mám prime Olympusy 45­/1.8 a 25­/1.8 ­- ten první jsem dříve prodal a teď ho zase koupil, bylo mi bez něj smutno :­-­).
Oba dva bleskurychle ostří, třeba testoval jsem oproti X­-T1 + 23­/2.0 je ten rozdíl znát ­(vím, že už je X­-T1 starší ...­).
Pak od Olyho ještě wide zoom 9­-18 ­- je pomalejší a taky dost pumpuje, ale nestěžuju si, ve wide zoomech pro MFT nejlevnější ­- mě to stačí.
Odpovědět0  0
Hmm tak to je zajímavé, ten článek, co jsi posílal. Nečetl jsem buhví jak podrobně,
ale důležité u GH5 tam píšou, že s Olympus lenses ten DFD nefunguje tak dobře.
Což může být můj případ, protože fotím vesměs s Olympus objketivy,
teď akorát do sebe vše zapadne, když řekneš, že fotíš s Panasonic objektivy.
Další zajímavost je, že 6K Foto je jen v jpg, ne v RAW, takže to bude stejné i u G9,
pro mě tedy nevyhovující režim, nejenom kvůli ostření, ale i kvůli dalšímu.
Odpovědět0  0
Dík za popis. Věř mi, že mám možnosti GX80 prozkoumané docela do detailu :­-­).

Sám používám pro tyto účely continuous focus a max burst pro tento režim 6FPS + jeden bod, takže to dělám, jak píšeš ­(ale používam AFC, ne AFF ­- ten má být udajně, jen pro pohnutí objektu ne moc rychle ­- tak bych mohl ze zajímavosti zkusti ještě tohle­). Ono, asi jina možnosti moc není , jak se s tím poprat. Pokud se jedná o osoby, které jsou čelem ke mě, tak dávám Eye Focus.

Nezdá se mi, že bych měl ale takovou úspěšnost v procentech, jako ty, ale nepočítal jsem to ­- můžu bejt pesimista.

Prostě musíš toho nasekat dost, aby něco bylo ostré ­- spíš bych to viděl tak na 60 ­(max.70%­) úspěšnost.
Je to o té představě, já bych si představoval 90% a výš :­-­).
Odpovědět0  0
Myslím, že to funkční není, resp. má to vysoký rate out­-of­-focus.
Nevím, jestli si testoval opravdu stejnou scénu, ale vyzkoušej toto:
- běžící osoba k tobě, nemusí být kolmo, může být i šikmo
- nebo auto, které jede k tobě, nemusí jet rychle

Focus tracking nebo continuous + oblast je problém, protože scény jsou řekněme ryhlé,
že si dáš ostřední prostě na bod na střed, protože kompozici nejsi schopen v té rychlosti
zvládnout.

Co máš za model? U mé GX80 to nefunguje a i u jiných mirror­-less to není také funkční
(kromě A9 a A7RII + zrcadla­).

Ty dvě oblasti se k sobě hodně přibližují ­- u Panasonicu to jde vidět nějvíce.
Tzn. u GX80 je 4K foto a 8fps a teď tu máme 6K + 20fps na stills.
Ale chápu kam míříš, jde o ten frame­/rate, ale to přece videa se také už dají snímat ve vysokém frame­/rate
nyní kvůli slow­-motion ­- ale v budoucnu určitě i kvůli stills.

Tím, že ale zrychlíš snímání u stills, nezlepšíš focus tracking ­- to je podle mě teď největší problém
a nejenom Panasonicu. Osobně si myslím, že dohoní Sony, jde hlavně o SW. Když to umí A9,
tak proč ne ostatní mirror­-less ­- ale bude to v budoucnu ­- podle mého G9 to ještě neumí,
možná s firmware updatem ­- ale ten neupdatuje moc o nové featura, ale u top modelu by mohli.


Odpovědět0  0
Tohle je novéj thread kvůli tomu autofocusu.

Reakce na foto RIMRa: Předpokládám, že ta FZ1000 nemá něco co má např. GX80, takové ty mody 4K­-Foto? Ty jsem právě zkoušel na běhajících dětech ­(takový test wild­-life :­-­)­) a doufal, že budu mít konečně zaostřené foto, když vím, že tracking subject autofocus u mirror­-less zatím nefunguje ­(mimo A9 a asi A7RIII­) a bohužel ani toto není takto možné ­- prostě foťák nebyl schopen v tom videu zaostřit na ten pohyb, když se změnila rovina ostrosti anebo když došlo k rychlejší akci a rovina ostrosti se ani měnit nemusela. Kvůli tomu jsem to právě kupoval a těšil se nato, opakuji, že Panasonic mám i stále rád dál, ale tohle byl market­-trik na zákazníky. Nakonec jsem tlačítko pro 4K foto změnil na něco smysluplnějšího. Takž tohle bylo zklamání.

Z tohoto pohledu, když vyšla G9, tak zprvu nadšení a čtu, že to má funkcionalitu 6K Fota, takže nadšení, že je víc rozlišení ­(a tady chápu, co píšeš ­(RIMR­) o tom rozlišení, ale dělám hodně crop a tam právě potřebuji ty pixelky navíc­) ­- ale pak jsem si uvědomil, že to bude stejně nepoužitelné. Tady Milane, až to budeš mít na testy, prosím udělej pro mě test ostrosti tracking subject ­(nějaké běhající děti na hřišti­) u toho 6K Fota.

Tracking subject u stills podle mě také nebude fungovat v momentě rychlého pohybu u wild­-life se změnou roviny zaostření ­- kupodivu velmi časté focení u mě a předpokládám, že i u těch, co budou fotit wild­-life. Z toho plynula moje rozpačitost z toho, že G9 segmentujou do profi třídy a wild­-life. To si myslím, že je liché a opět zdůrazňuji, že to, co psal třeba Milan ať si vybere kdo chce co chce, s tím souhlasím, ale s čím jsem nesouhlasil je marketing retorika Panasonicu a to, že to pozicujou někam, kde zatím funguje jenom zrcadlo nebo A9­/A7RIII.

Moc rád bych byl, kdybych se pak dozvěděl, že jsem se mýlil a že G9 přinesla opravdu průlom v ostření a už to
bude zvládat podobně jako Sony.
Odpovědět0  0
Jinak tady se píše, že v rámci Olympiády v Riu se nejvíc půjčoval 1DX Mark II.

https:­/­/www.digitaltrends.com­/photography­/most­-2016­-olympic­-photographers­-shoot­-canon­/

prej Mark II se půjčil 369x a Mark I 123x a pokud a jestli tam byl 7D ­(asi byl, kvůli tomu počtu­),
tak možná právě jako záloha, jak jsem již psal.
Odpovědět0  0
To, co píšeš samozřejmě dává smyls ... jen prostě ten trend tu ale je a nemusí to být logické,
prostě stojí za tím i nelogické věci ­- např. prestiž, že chtějí vypadat profi i v očích svých kolegů atd.

Jestli měli v Riu 7D, tak nebylo to náhodou kvůli tomu, že FF těl nebylo dost kusů na zapůjčení
a taky, že by pronájem stál víc, tak jich řadu dali v 7D ? :­-­)

... vycházím jen z toho co vidím okolo sebe nebo se dozvím a docela
si stojím za tím, že profi jsou většinou na FF ­(píšu většinou, protože si psal příklad, že ne, o tom se nepřu­),
ale ty procenta budou pro APC minoritní. Je to samozřejmě můj názor, žádnou statistiku nemám ...

D610 je ale už dost staré, ale kdo z profi má ještě D610 nebo by se rozhodl pro ni? Není už teď v druhých rukou těch enthusiastů? :­-­)

Docela bych byl zvědavý na market průzkum nějakého výrobce, který si to nechal udělat pro svůj další vývoj.
To by mohlo být zajímavé v případě Panasonicu. V případě Nikonu a Canonu moc ne, protože oni mirrorless
doteď zdá se moc neregistrovali, jako konkurenci, až vyběhla A9 ­- to bylo asi u nich pozdvižení :­-­)


Odpovědět0  0
Přesně, jen mě řekněte, jak to, že se to Sony takto daří prodávat?
To moc nechápu, Panasonic to dělá tak, jak chceme :­-­), nahradí a za stejnou cenu, co starý model.
Odpovědět0  0
Já jsem 7D viděl u profesionálů jen jako záložní sklok, ale tady Milan psal, že zná profi,
kteří používají APC, já ale ne, kromě Fuji. Možná dřív to používáno bylo, ale v dnešní době
už jsou na FF skoro všichni, když se tím živíš, tak nechceš dělat kompromisy ...
Odpovědět0  0
Ty jo, ta debata už je tak dlouhá, že jsem přestal skoro mít přehled, co vlastně řešíme.

Já osobně mám Panasonic hodně rád.

To co asi jsem čekal, je něco míň, než GH4, myslím tím za menší peníze a oželet pár věcí,
ne že do toho nacpou kde­-co, ale třeba to přinese GX9 nebo G90, uvidíme.
Odpovědět0  0
Ano polo­-profi to budou kupovat ­- cílovka tedy je.
Problém byl, že to prohlásili za tool pro wilde­-life a profi třídu foto.
Wild­-life z důvodu, že vím, jak ostří modely od Panasonicu, které vyšly rok nazpět
a nevěřím, že se to nějak výrazně posunulo, ale můžu se plést ­- doufám, že se pletu.
Podařila se ti udělat ostrá fotka při testu GX80 např z nějakého toho 4K módu? Mě ne..
Změní se to teď u G9 a 6K módu? Nevím, ale třeba se to dozvíme tady z recenzí od tebe ...

Odpovědět0  0
To je přesné s tím Fuji, jak popisuješ, to se mi na té značce docela líbí.

Já myslím, že k žádné strategické změně u Panasonicu nedošlo. Prostě si hoši jednoho
dne sedli s grafama vrcholoví manažeři + majoritní vlastníci a ukazovali manažeru vývoje nových produktů
graf, jak Sony krájí trh a že chtějí taky ukrojit a manažer vývoje nejprve, že to nejde,
že nemají tak silný základ a kroutil hlavou, ale ti top manažeři ne a ne poslouchat,
prostě bouchli do stolu a řekli bude to a hotovo a ten manažer vývoje musel
nakonec vymyslet G9 i když s tím nesouhlasil, ale musel, aby nepřišel o práci a nepadl v nemilost
top managamentu a majoritním vlastníkům. Tak G9 je tady na světě, ale všichni víme,
že si koupíme zase GX9, G90 a GX90 :­-­) a ti kdo sí koupí G9 budou velcí fandové Panasonicu, ale ne profi,
jak si ti top manažeři původně mysleli.

Jen doufám, že dolů budou prosakovat technologie, jako doposud.
A stavovej displej to být nemusí ­(a to jsem se tady ještě ptal kdo to potřebuje, abych byl objektivní a nikdo ani nepípl :­-­))
Odpovědět0  0
No přesně tak ... prostě dolů s velikostí chipu nepůjdou, protože, jak by to vypadalo, že? :­-­).
Sami jsou o tom přesvědčení a okolí svých známých by taky klesli :­-­).

Jinak ti, kdo jsou opravdu historicky odkojeni na zrcadlovkách na těch Markach a nebo D6xx a dál,
tak ti prostě pojedou na zdrcadlách nejdýl, i když okolo bude už směr jinak.

Sony už s A9 ukázala, že je plnohodnotnou konkurencí, ale Sony je Sony, uvidíme, ty ceny za skla jsou neuvěřitelný,
i když nabízí nejlevnější FF A7 I na trhu, tak neříkaj nic o sklách, ty jsou nejdražší :­-­).

Nikon to pochopil a nedělá nic jinýho, než teď připravuje FF mirror­-less, jsem zvědav s čím příjdou.
Každopádně záchrana Canonu­/Nikonu do budoucna bude opravdu FF mirror­-less, ale ten na co se
dá nasadit jejich objektivy ­- to je jediná jejich šance.


Odpovědět0  0
Mělo bejt 5DMIII a IV ...
Odpovědět0  0
No nevím, Pentax 645Z by nestíhal zaostřovat sport tak dobře a o objektivech nemluvím.
Já co vidím kolem sebe, tak profi fotí všichni na FF např. 5DMII a III anebo D810 D850 ... Alfa RII, RIII.
Nikdo z nich na APC zrcadlo, ojediněle vidím někoho kdo fotí např. svatby na Fuji apod.
Pokud znáte nějakého profíka, co fotí na APC, pak OK, já nikoho, všichni maj prachy na FF ­(výjimka je Fuji­).
APC a MFT podle mě bude mimo profi, v okruhu např. fandů techniky, polo­-profi apod. je jasný,
že maj různý featury apod. Jak říkám, neznám profi, kdo by fotil na něčem menším než je FF.
Z toho plyne celý můj předchozí závěr ... Takže souhlas s tím, co píšete, ale je to jinde položený.
Panasonic si myslí, že někdo ho koupí z profi skupiny, já si to nemyslím. Cílovka budou prachatí amatéři ­/ enthusiasti.
Odpovědět1  0
Ahoj, ted ta diskuze je trosku jinde, nez byla. Bylo to o tom, ze se Panasonic snazi jit do segmentu uplne top fotoaparaty a to se mu nepodari diky velikosti sensoru, nedozene to featurama. Osobne mam Panasonic hodne rad a fandim mu, kdyz vysla G9, tak jsem si rikal, to je pecka, pak ale prislo zamysleni, proste profi na to neprejdou a me a ostatnim ­(trida neprofi nadsencu­) laka nizsi cena a napr. bez stavoveho displeje nebo bez toho pixel shiftu apod. Ale na druhou stranu museli to aspon zkusit a treba se mylime. Nic jinyho jim nezbyvalo, vzhledem k situaci na trhu. Dulezity je ten message od nich,ze je blizko doba, kdy vysledna kvalita nebude jen o velikosti chipu, ale hlavne o SW, to je jejich sazka a to podotykam, ze je dedukce z jejich vyjadreni. Takze proto jim dava smysl jit do profi a doufat. Vysledky jsou videt i ted ­- uprava zvyseni rozliseni pomoci ai apod. Tak at jim to vyjde!
Odpovědět0  0
Je myslím rok na trhu, já jsem ji koupil před vánoci, kdy právě vyběhla
a máš pravdu, za tělo teď chtějí o 3tis. míň ­- mohl jsem počkat, ale čekal jsem netrpělivě na
následovníka GX7, protože ten měl jen částečnou stabilizaci ... Kdybych počkal, teď jsem měl v kapse 3 táci :­-­) :­-)
Odpovědět0  0
Jen doplňuju, už jsem viděl to podsvícení na G9, je orandžové ... :­-P

Čím dál tím nad tímto modelem přemýšlím, tak si myslím, že bojuje ve špatné kategorii ... jak tady mnozí už říkali.

GH5 přece jenom odůvodní cenu velmi dobrým ­(top­) videem a do tohoto cenového segmentu právě
může díky svým schopnostem dosáhnout ... ale G9 sice má krásné featury, které podobné mám třeba na GX80,
za 1­/4 ceny a přidáním displeje a mega hledáčku a 2 sloty na karty, tím se neodostane do top profi.
Jakoby tam chtěl nacpat všechno, co je vůbec možné.

Hlavní problém je podle mě ale velikost sensoru, ne že mě by osobně nestačil a i ostatním, ale profi ­(jestli vůbec profi fotografové existují ­- poslední dobou jsou rádi, že jim zdarma někdo něco otiskne­) tak jsou zvyklý opravdu na FF a velmi pochybuju, že by šli níž ­- už jen z principu.

Odpovědět1  0
Rimere vklidu jen se tady bavime ... ale dobry, jak cvicis tu poetiku a cestinu :­-­).
Odpovědět0  0
No a D500 má daleko větší RAW buffer, než G9 jak si psal + ještě jG9 má 12 bit RAW na rozdíl od D500, kde je 14bitů ....
Odpovědět0  0
Tak jsem to nakonec hledal, G9 je výrazně lehčí než D500, co se týká těla, ale objektiv, kterej uvádíš je o dost lehčí, než ten od Panasonicu. Sám bych pro wildlife šel asi do Nikonu, i když je to větší výbava. Víc bych věřil autofocusu pro tracking subj...
Odpovědět0  0
To zase souvisí s tou cílovkou :­-­). Na digimanii tohle neuvidíš, protože mají statistiky, že by tam bylo míň prokliků,
než pro např. D3300, kterej je v každým elektroshopu :­-)
Odpovědět0  0
mělo být G9 je pro profi krok vedle, ne A9 ... :­-)
Odpovědět0  0
Nad čím se zamýšlím je opravdu ten stavový displej. Moc nechápu, kdo to fakt chce a komu to chybí z DSLR.
Borec od Panasonicu se vyjádřil, že se ptali profíků a proto to tam dali, ale myslím, že tohle posun moc není.
Vše vidím přece na hlavním displeji, proč to duplikovat, ještě nahoru na stavový displej, kterej stejně asi ve tmě
nebude vidět, kdežto na zadním displeji jo ...

Kdo z vás potřebuje k focení stavový displej.

Taky si nemyslím, že by profíci migrovali na Panasonic, ty jsou zžití se svými D850 apod.
Maximálně zmigrují na Sony A9 nebo A 7RIII, ale určitě nebudou downgradovat velikost čipu na mft.
Tomu nevěřím. Panasonic má zůstat v polo­-profi a na to cílit, čím dál víc si myslím, že A9 je krok vedle,
pokud by byl ale za menší peníze, pak by to bylo OK.
Odpovědět1  0
No jestli si to fakt zjišťoval s tou cenou a váhou, tak pak bych souhlasil, že nemá šanci proti DSLR, kvůli autofocusu a wildlife, moc nevěřím, že je teď G9 o mnoho autofocus lepší, než předtím u GH5, i když Sony předvádí SW, že to jde ...

A ještě poznámka porovnání s FF, neporovnával jsem zde množství detailů, spíš jak celá výbava je velká apod.
MFT je skutečně s objektivy docela malá a myslel jsem i lehčí a pořád si to myslím, ale píšeš, že D500 je lehčí,
to se mi nechce věřit, ale vyhledávat se mi to nechce :­-)
Odpovědět1  0
2 sloty jsou právě pro pro fotografy třeba kvůli svatbám, představ si, že na konci focení svatby zjistíš, že odešla SD karta a pak tořekni klientům :­-)
Odpovědět1  0
Jo na GX9 jsem také zvědavý, GX8 jsem nepořizoval, protože má problém se shutter­-shockem, což třeba GX80 vyřešila elektro­-magnetickou závěrkou.

Jinak bohužel u Panasonicu ty ceny moc dolů nejdou s časem, spíš je vždy doprodaj a nějaké extra slevy nejsou.
Odpovědět1  0
Teď jsem poslouchal borce, který to už testoval a měl rozhovor s borcem od Panasonicu a tvrdí, že autofocus ve stills
hlavně tracking subject je oproti GH5 velmi zlepšený a co je zajímavé do budoucna kvůli kvalitě foto, tak tvrdí, že tyto zlepšení dělají jen na úrovni SW ...

Sám jsem zvědavý na testy v reálu, protože to je asi největší bolest autofocus v modu tracking subject u mirror­-less,
kterej snad jen Sony má dobře udělaný v rámci mirror­-less systémů ­(ale ta cena oproti G9 je 2x větší­).

Odpovědět0  0
No nevím jestli si četl dobře ­- třeba ten buffer na raw+jpg má hodně velký, kde kdejaká zrcadlovka má méně. Nebo rozměry ­- je to určitě menší a lehčí než APC zrcadlovka a když si vezmeš objektivy, tak ty jsou taky menší... Prostě nemám z toho tejný teď pocit, jako ty.

Ale souhlasím s tím, že se výrobci dost perou o trh a ten trh a vysoké marže jsou právě v profi třídě,
takže o ten trh teď jde. Ano, jde i o konkurenci Olympusu E­-M II a kdo by vzal víc Panasonic před Olympusem?
Třeba já, fotil jsem s E­-M5 a přešel na Panasonic a tak nějak mě ta značka­/ovládání atd. příjde přijemnější :­-­).

Možná řada lidí odmítá profi orientaci kvůli velikosti sensoru, ale z mé zkušenosti mohu říct, že ne zcela právem.

Oni třeba cílí i uříznout část trhu na wilde­-life, což je odvážné, ale vemte si, když si vezmete tele­-foto lens
na widelife u fullframe, tak je to sakra rozdíl ve velikosti a váze oproti teď 200­/2,8 + 1,4konvertor.

Prostě něco aby obstáli na trhu dělat musí a libí se mi, že nesedí jak pecky a něco vymýšlejí nového konkurenceschopného.

btw.
GH5 má být top řada na video a G9 má být top na stills.
Odpovědět2  0
No skoro jo. U GX80 to není moc použitelné ­(pro mě­) kvůli velikosti fotky 4K a kvůli tomu, že u videa ostření
není vždy ideální, ale teď těch 18Mbix, co už je vyznamný skok k lepší použitelnosti.

+ ty další věci, jako super grip + EVF, což již lidé, co to reálně viděli potvrdili, že nemá výpadky v případě
burstu wild­-life ... atd. Borec od Panasonicu řikal, že to reagují na podněty od profi fotografů.

Výhody displeje nahoře moc sám nevím, nikdy jsem to nepotřeboval, ale zase říkají, že to chtějí profi
fotografové pro ještě rychlejší reakci v rámci wilde life, aby hned vědětli nastavení a nemuseli to hledat
na front displeji ... Asi to dává smyls, konkrétně u Panasoniců jsem měl větší problém se zorientovat
v té grafice co je vlastně čas, clona ... ale to je možná jen můj problém.

Ostření je podle mě v případě stills super rychlé i když je kontrastní, shodou okolností je i přesnější než fázové,
to málo uživatelů zrcadlovek ví a taky se nepereme s micro­-adjustment atd. V případě, kde má problém
a to např. běžící subject směrem k fotografovi se právě vypořádá s tím 6K videm ze kterýho se vezme vhodná fotka
a rozlišení bohatě stačí i na větší tisk ­(je otázka jestli u toho videa zaostři :­-­)­).

Odpovědět0  0
Tak bych řekl. Výrobci se snaží teď vyrábět a navrhovat profi nebo polo­-profi přístroje.
Entry level de do kytek kvůli mobilům. Což je asi fajn, budou si konkurovat a ceny pak
snad půjdou dolů ... nevím.

Každopádně Panasonicu docela fandím a líbí se mi v oblasti inovací, jako první nabídnul
touchpad dipleje při použití evf, výběr fotky z videa ... atd. Mám GX80, kde to teprve začíná
technologicky.

Tohle už jde ještě dál a nabídne 6K fotky, tedy z videa vyzobneš 18Mbix fotku, což je právě
ta inovace, které se mi na Panasonicu hodně líbí.

Nebo třeba vyrovnat velikost sensoru tím, že sestavím automaticky více fotek dohromady do 80Mbix...
Sice jen pro statické scény, ale i tak je to blíž detailu FF a zase je super vidět ty inovace ...

A tak bych mohl pokračovat.

BTW. Nejsem si jistý, že 60fps pro stills je ve full rozlišení, jak se píše, ale bude to možná jen v 6K,
ale i těch 6K je právě super, na rozdíl od 4K, kde mám jen 8Mbix, tak 6K pro fotky už se dá použít.

Panasonicu zdar! :­-)
Odpovědět3  0