Panasonic LUMIX LX100 - vysoký výkon
[QUOTE=IvanGS;35535]Ostření při namáčknutí při AF-C - no to by snad mělo fungovat u každého foťáku, od toho je to AF-C, teď jsem to zkoušel v kanceláři s RX100III (kapesní velikost = foťák stále u sebe:-)), bez namáčknutí zaostřuje a po namáčknutí v tom pokračuje, jen expozice se zamkne. Na nepohybující se věci AF lehce pulsuje, jak je věc v pohybu, už ne. U LX to bude asi podobné.[/QUOTE]
To naopak vôbec nie je samozrejmosť. Čo mám odskúšané, tak pri Fuji X-A1 alebo Nikone P330 sa natlačením spúšte pri AF-C autofocus zamkne. Kontinuálne ostrenie je len akýsi predfocus a pri stlačení spúšte to zaostrí definitívne. Inak povedané, je to nanič. Pri NEX-3N sa to po natlačení spúšte snaží preostrovať a to má za následok pulzovanie okolo optimálneho zaostrenia. Keď človek spúšť dotlačí tak je viacmenej náhoda aby sa to trafilo aj pri statickom objekte, nehovoriac o pohybe. Takže znova nanič.
Je to logické - kontrastne ostriaci systém proste z princípu fungovania nevie kedy má zaostrené. Takže funkčné AF-C je veľký problém a nikde som nečítal, že by RX100III na tom bola inak. AF-C je v podstate len pre video, kde pomalšia reakcia nie je nutne na závadu, ale aj tam je to proste nespoľahlivé. Panasonic sa líši tým, že má sytém DFD, ktorý zo znalosti charakteristiky objektívu vie, kedy má rozostrené a ktorým smerom treba doostriť. Preto môže mať funkčné AF-C aj pri kontrastnom systéme.
Myslím, že toto by mohlo otvoriť oči - test AF-C pri videu pre LX100 a RX100III. Rozdiel je obrovský:
To naopak vôbec nie je samozrejmosť. Čo mám odskúšané, tak pri Fuji X-A1 alebo Nikone P330 sa natlačením spúšte pri AF-C autofocus zamkne. Kontinuálne ostrenie je len akýsi predfocus a pri stlačení spúšte to zaostrí definitívne. Inak povedané, je to nanič. Pri NEX-3N sa to po natlačení spúšte snaží preostrovať a to má za následok pulzovanie okolo optimálneho zaostrenia. Keď človek spúšť dotlačí tak je viacmenej náhoda aby sa to trafilo aj pri statickom objekte, nehovoriac o pohybe. Takže znova nanič.
Je to logické - kontrastne ostriaci systém proste z princípu fungovania nevie kedy má zaostrené. Takže funkčné AF-C je veľký problém a nikde som nečítal, že by RX100III na tom bola inak. AF-C je v podstate len pre video, kde pomalšia reakcia nie je nutne na závadu, ale aj tam je to proste nespoľahlivé. Panasonic sa líši tým, že má sytém DFD, ktorý zo znalosti charakteristiky objektívu vie, kedy má rozostrené a ktorým smerom treba doostriť. Preto môže mať funkčné AF-C aj pri kontrastnom systéme.
Myslím, že toto by mohlo otvoriť oči - test AF-C pri videu pre LX100 a RX100III. Rozdiel je obrovský:
Kolyy - teď jsem to zkoušel znovu, mám RX100III v práci. Dám AF-C, namáčknu a sleduji blížící se objekt (kolegu), přičemž AF-C stále zaostřuje. Kdykoliv domáčknu a vyfotím (což je už prakticky bez prodlevy), je ostrý. Zkusil jsem i druhou věc, s namáčknutím (a ostřením na střed) jsem zaostřil na jeden statický objekt (hrneček kávy na stole), se stále namáčknutou spouští přesunul na jiný, vzdálenější objekt (obraz na stěně), během přesunu zhasla kontrolka vlevo dole na displeji, resp. ukazovala, že probíhá ostření a ve chvíli, kdy jsem se na obraze zastavil, se doostřilo a kontrolka to potvrdila. Takhle to beru u AF-C za standardní, sice matně vzpomínám že v nastavení je možnost nějakého uzamčení AF, ale blíž jsem to zatím nezkoumal.
Samozřejmě jde i o rychlost AF, kolega šel pomalu a já pohodlně držel jeho obličej ve středu displeje, u rychlého, kličkujícího objektu by to bylo horší.
To pulsování existuje, ale jen u statického objektu a AF-C, jakmile se pohybuje, už nepulsuje. Ale fotit statický objekt na AF-C je zase blbost. Přítelkyně má na D5200 ještě režim AF-A, což je AF-S, který se sám změní na AF-C, pokud se objekt začne pohybovat a naopak. Používá to, ale já k tomu mám trochu nedůvěru:-).
Samozřejmě netvrdím, že LX100 nemá rychlejší nebo i jinak lepší AF, ani nemohu když ten foťák neznám, vím ale 100% že u RX100III s namáčknutou spouští systém při AF-C stále doostřuje.
Samozřejmě jde i o rychlost AF, kolega šel pomalu a já pohodlně držel jeho obličej ve středu displeje, u rychlého, kličkujícího objektu by to bylo horší.
To pulsování existuje, ale jen u statického objektu a AF-C, jakmile se pohybuje, už nepulsuje. Ale fotit statický objekt na AF-C je zase blbost. Přítelkyně má na D5200 ještě režim AF-A, což je AF-S, který se sám změní na AF-C, pokud se objekt začne pohybovat a naopak. Používá to, ale já k tomu mám trochu nedůvěru:-).
Samozřejmě netvrdím, že LX100 nemá rychlejší nebo i jinak lepší AF, ani nemohu když ten foťák neznám, vím ale 100% že u RX100III s namáčknutou spouští systém při AF-C stále doostřuje.
Hmm tak ja to zitra musim zkusit na FZ1000, podle mne to porad preostruje i po namacknuti. Je ale mozne, ze k tomuto ucelu slouzi spis AFF. Jak potom funguje AFC pri burst rezime na ostatnich zarizenich? To nepreostruje mezi snimky? To se mi nezda...
IvanGS: nehovorím, že to tak pri RX100III nie je, iba že to nie je samozrejmosť a iné foťáky to tak nerobia (Fuji, Nikon). NEX-3N sa chová podobne ako to popisuješ pri RX100III (veď je to tiež Sony), ale čo som skúšal tak preostruje pomaly na nejaké rýchlejšie scény a väčšina fotiek je rozmazaných. Vo videu sa to celkom dá. Bolo by zaujímavé ak by si odskúšal či to je pri RX100III lepšie, ale to video čo som tu hodil mi veľkú dôveru nedáva.
Inak fotiť "statický" objekt na AF-C môže byť veľmi užitočné, ak ide o fotenie živých objektov. Napríklad dieťa alebo pes sa Ti môže pohnúť pri fotení. Druhá vec je, že už máš zaostrené a môžeš počkať na správny moment, keď už to fotí okamžite.
kultus: Pri X-A1 to v burst režime proste neostrí, zaostrí iba prvý snímok, či už je zapnuté AF-C alebo nie. NEX-3N v burst režime pri AF-C ostrí každý snímok zvlášt, ale kadencia sa spomalí podľa rýchlosti autofokusu. Je to teda v podstate iba séria AF-S fotiek a pohyb to stihne pobrať iba ako bežné AF-S, teda slabo.
Inak fotiť "statický" objekt na AF-C môže byť veľmi užitočné, ak ide o fotenie živých objektov. Napríklad dieťa alebo pes sa Ti môže pohnúť pri fotení. Druhá vec je, že už máš zaostrené a môžeš počkať na správny moment, keď už to fotí okamžite.
kultus: Pri X-A1 to v burst režime proste neostrí, zaostrí iba prvý snímok, či už je zapnuté AF-C alebo nie. NEX-3N v burst režime pri AF-C ostrí každý snímok zvlášt, ale kadencia sa spomalí podľa rýchlosti autofokusu. Je to teda v podstate iba séria AF-S fotiek a pohyb to stihne pobrať iba ako bežné AF-S, teda slabo.
Kolyy - statický živý objekt se pohnout může (v předozadním směru), ale nevím jestli bych proti tomu bojoval pomoci AF-C, které má jistou prodlevu, spíš kompromisní hloubkou ostrosti (ani tak by nemusela být velká) a krátký časem. Ale nejsem tak zkušený a AF-C je třeba tou pravou metodou:-).
No tak na FZ1000 je to jeste jinak. Na AFC normalne nepreostruje, az se namackne spoust preostruje dost rychle. Jak se ale zapne funkce Quick AF, preostruje ikdyz neni namackla spoust, takze kdyz na neco cihate a nemate manualne predostreno, s touhle funkci mate porad zaostreno kde mate zrovna ostrici bod. Rychlost a spolehlivost samozrejme zavisi na svetlu a charakteru objektu (kontrastni hrany). Pak je tady AFF, chova se jako AFC, po namacknuti preostruje, musim mrknout do manualu jaky je rozdil AFC vs. AFF.
Z popisu funkce na digineff jsem pochopil, že je to jako u Nikonu AF-A, čili inteligentní kombinace AF-S a AF-C - dokud se objekt nehýbe, je to AF-S a když se začne hýbat, přepne se do průběžného ostření AF-C. Psal jsem o tom někde výš, ale spolehlivost neumím posoudit, přítelkyně s tím ostří a zatím snad nemá problém.
Ano je to tak (Automatic Focus Flexible), jak se neco pohne melo by se to podle toho zkorigovat. Jeste je moznost vyuzit trakovaci system. Na staticke predmety to docela funguje, samozrejme jak je trochu slozitejsi pozadi nebo okoli predmetu, na ktery se ma zaostrit, tak se to "odlepi", jinak ale drzi dobre. Na pohybujici se predmety bych to asi nepouzival, psisko to neudrzi urcite :D max tak pri chuzi nebo co. Pro nekoho muze byt zajimave rychle zvetsovani AF bodu nebo vlastni tvar AF obrazce...proste moznosti je spousta, proto je narocne vsechno podstive odzkoset a vyvodit zavery. Malem bych zapomel, vykon pri burstu a AFC/AFF ovlivnuje taky nastaveni focus/release priority, takze bud bude cvakat ikdyz nebude poradne zaostreno a bude rychlejsi burts nebo bude exponovat pouze kdyz bude 100% zaostreno a tim paden se v zavislosti na vykonu ASC zpomaly burst, proste budou snimky az se povede uplne zaostrit. Dle reportu jsou lidi uspesnejsi pri manualnim nastaveni casu + AFF + focus priority-focus.
metatron123 - k tej fotke psíka - áno tvoja verzia je živšia.
IvanGS - tvoja skromnosť mi začína liezť na nervy. Človek, ktorý dokáže pracovať s DOF, pripraviť scénu ako náhradu za AF-C a podobné vecičky, musí už čosi o fotografovaní vedieť...
kultus - vždy, keď ťa pošlem fotit sa nasereš, na druhej strane sám vidíš, že máš ešte dosť na bádanie v reálnom fotení...
kolyy - máš hlboké vedomosti a vieš ich využiť. Pokiaľ ostaneš digimanii verný, budeš jedným z pilierov. Tebe by som kľudne udelil reputačné body, no nesplňujem podmienky, pretože mi nejaký šialenec menom Cejpatka ukradol RB.
IvanGS - tvoja skromnosť mi začína liezť na nervy. Človek, ktorý dokáže pracovať s DOF, pripraviť scénu ako náhradu za AF-C a podobné vecičky, musí už čosi o fotografovaní vedieť...
kultus - vždy, keď ťa pošlem fotit sa nasereš, na druhej strane sám vidíš, že máš ešte dosť na bádanie v reálnom fotení...
kolyy - máš hlboké vedomosti a vieš ich využiť. Pokiaľ ostaneš digimanii verný, budeš jedným z pilierov. Tebe by som kľudne udelil reputačné body, no nesplňujem podmienky, pretože mi nejaký šialenec menom Cejpatka ukradol RB.
[QUOTE=IvanGS;35544]Kolyy - statický živý objekt se pohnout může (v předozadním směru), ale nevím jestli bych proti tomu bojoval pomoci AF-C, které má jistou prodlevu, spíš kompromisní hloubkou ostrosti (ani tak by nemusela být velká) a krátký časem. Ale nejsem tak zkušený a AF-C je třeba tou pravou metodou:-).[/QUOTE]
To čo hovoríš podľa mňa platí pre prípad, že kontinuálny autofokus nestíha preostrovať, inak povedané je nefunkčný. To je bohužiaľ zrejme prípad veľkej väčšiny fotoaparátov s kontrastným ostrením. Ale inak mám dojem, že zvládanie pohybu a eliminácia odozvy je jeho základný účel.
Dosť mi otvorilo oči, keď som si mohol dôkladne odskúšať A6000 a overiť si, že to nemusí byť iba doména zrkadloviek. Ono v interiéri A6000 neostrí nijak extrémne rýchlo, povedal by som, že nijak výrazne rýchlejšie ako moja Fuji X-A1. Ale ono je to bezpredmetné keď to proste v kontinuálnom režime krásne stíha preostrovať. Takže som presvedčený, že toto je veľká vec nielen pre profíkov, ale pre každého kto fotí aj bežné veci ako nepózujúcich ľudí, deti či domácich miláčikov. Potom nemusí riešiť hĺbku ostrosti, rýchlosť odozvy a podobne.
To čo hovoríš podľa mňa platí pre prípad, že kontinuálny autofokus nestíha preostrovať, inak povedané je nefunkčný. To je bohužiaľ zrejme prípad veľkej väčšiny fotoaparátov s kontrastným ostrením. Ale inak mám dojem, že zvládanie pohybu a eliminácia odozvy je jeho základný účel.
Dosť mi otvorilo oči, keď som si mohol dôkladne odskúšať A6000 a overiť si, že to nemusí byť iba doména zrkadloviek. Ono v interiéri A6000 neostrí nijak extrémne rýchlo, povedal by som, že nijak výrazne rýchlejšie ako moja Fuji X-A1. Ale ono je to bezpredmetné keď to proste v kontinuálnom režime krásne stíha preostrovať. Takže som presvedčený, že toto je veľká vec nielen pre profíkov, ale pre každého kto fotí aj bežné veci ako nepózujúcich ľudí, deti či domácich miláčikov. Potom nemusí riešiť hĺbku ostrosti, rýchlosť odozvy a podobne.
joeh: som poctený, len nie som si istý či si to zaslúžim! Ešte keby si bol taký milý a ponaháňal psíka či drobca s LX100 s kontinuálnym autofokusom, aby si nám zistil to, čo v serióznych recenziách akosi zabúdajú poriadne otestovať ;)
- určite AF-C vo fotorežime otestujem. Mám k tomu averziu na základe doterajších negatívnych skúsenností, včetne skutočne vymakanej zrkadlovky C 7D s objektívom USM - proste to nestíhalo. To keď mal ktosi dotaz na recenzenta v diskusii po uvedení C 5D mark II /teda dávnejšie/ ako ostrí na AF-C, recenzent s humorom odpovedal - ostrí bleskovo na clonu F16...
joeh - myslím, že je lepší být skromný, naslouchat zkušeným a učit se než vydávat za dogma něco, co jsem vyčetl a sám to 100% neumím. V tom je problém dnešních diskusních fór, někteří lidé jsou tak sebevědomí, že už po krátké zkušenosti a prvním náznaku úspěchu podávají tyto zkušenosti div ne za přírodní zákon. A protože se osobně neznáme, mnoho nováčků, kteří ještě neumí roztřídit informace podle jejich váhy a důvěryhodnosti zdroje, získává od začátku chybné návyky. Tak svůj názor napíšu, ale upozorním, že se díky své relativně krátké zkušenosti mohu mýlit. Neboj, nejsem skromný a jsou obory (letectví, motocykly..), kde mé zkušenosti v řádu desítek let opravdu mohu (a jako letecký instruktor i musím) považovat za obecně platné a jako takové je prezentuji a obhajuji.
kolyy - píšeš "To čo hovoríš podľa mňa platí pre prípad, že kontinuálny autofokus nestíha preostrovať, inak povedané je nefunkčný. To je bohužiaľ zrejme prípad veľkej väčšiny fotoaparátov s kontrastným ostrením. Ale inak mám dojem, že zvládanie pohybu a eliminácia odozvy je jeho základný účel." Myslím, že i dobře funkční AF-C není samospasitelný a 100% funkční, osobně ho zatím beru jako pomůcku a když to jde, podpořím ho i dalším nastavením nebo technikou focení. Ono statických objektů, co se mohou pohnout, je spousta, vlastně cokoliv živé, stromy ve větru atd. a přesto osobně používám AF-C jen na obravdu pohybujcí se věci, myslím, že krátký čas, dostatečná hloubka ostrosti a pevná ruka, popř. opora, jsou jistoty, na které je možno se spolehnout. Když budu fotit pasoucího koně, budu ostřit na hlavu nebo oči, které se ale mohou nečekaně pohnout. Na to by ale myslím AF-C stejně nestačil zareagovat (nebo ano???), navíc škodí (???) to pulzování, takže krátký čas je taková "životní jistota", kterou podpořím vyfocením a výběrem z více snímků. Mimochodem, kromě RX100III mám i Sony Alpha A77II, kde je AF považován za velmi slušný a přesto nemám pocit, že je dokonalý - ale mám ho několik týdnů a ještě jsem nepřišel na všechny vychytávky (promiň, joeh:-)).
kolyy - píšeš "To čo hovoríš podľa mňa platí pre prípad, že kontinuálny autofokus nestíha preostrovať, inak povedané je nefunkčný. To je bohužiaľ zrejme prípad veľkej väčšiny fotoaparátov s kontrastným ostrením. Ale inak mám dojem, že zvládanie pohybu a eliminácia odozvy je jeho základný účel." Myslím, že i dobře funkční AF-C není samospasitelný a 100% funkční, osobně ho zatím beru jako pomůcku a když to jde, podpořím ho i dalším nastavením nebo technikou focení. Ono statických objektů, co se mohou pohnout, je spousta, vlastně cokoliv živé, stromy ve větru atd. a přesto osobně používám AF-C jen na obravdu pohybujcí se věci, myslím, že krátký čas, dostatečná hloubka ostrosti a pevná ruka, popř. opora, jsou jistoty, na které je možno se spolehnout. Když budu fotit pasoucího koně, budu ostřit na hlavu nebo oči, které se ale mohou nečekaně pohnout. Na to by ale myslím AF-C stejně nestačil zareagovat (nebo ano???), navíc škodí (???) to pulzování, takže krátký čas je taková "životní jistota", kterou podpořím vyfocením a výběrem z více snímků. Mimochodem, kromě RX100III mám i Sony Alpha A77II, kde je AF považován za velmi slušný a přesto nemám pocit, že je dokonalý - ale mám ho několik týdnů a ještě jsem nepřišel na všechny vychytávky (promiň, joeh:-)).
IvanGS: Moje skúsenosti so špičovými AF-C sú obmedzené, aj preto ma zaujímajú reálne skúsenosti užívateľov. Postupujem podobne ako píšeš pri svojich prístrojoch, kde sa na AF-C spoľahnúť nemôžem. Keď však máš A77 II, tam by to už použiteľné byť mohlo. Neskúsiš to na nejakom tom koňovi? ;)
Pulzovanie by malo byť prítomné len na kontrastne ostriacich fotaparátoch, pri fázovom ostrení by sa vyskytovať nemalo. Ani A6000 s hybridným systémom nepulzovala vôbec.
Pulzovanie by malo byť prítomné len na kontrastne ostriacich fotaparátoch, pri fázovom ostrení by sa vyskytovať nemalo. Ani A6000 s hybridným systémom nepulzovala vôbec.
kolyy - jestli pulzuje i A77II si nevybavuji, RX100III pulsuje určitě a proto s ním statické objekty, které se mohou pohnout, na AF-C nefotím, když na displeji/v hledáčku vidím to pulzování kolem ostrosti, přijde mi, že ostrý snímek by byl o náhodě. Zkusím, jestli A77II pulzuje a něco vyfotit... Ale tohle téma je o LX100 a ten má snad AF velmi dobrý, jaké s ním mají majitelé v tomto směru zkušenosti?
IvanGS: Úroveň kontinuálneho autofokusu pri LX100 je práve nejasná. Zatiaľ nám joeh potvrdil, že vo videu je to celkom dobré (a vidieť to aj z toho testu čo som tu dal). Ide o systém čisto na báze detekcie kontrastu, ale doplnený technológiou DFD (depth from defocus), ktorá by mala pomôcť. GH4 s týmto systémom je veľmi chválená, ak by to bolo pri LX100 (a FZ1000) obdobné, tak by to bola bomba. V tomto teste autofocusu špičkových CSC GH4 vyhrala a veľmi sa blíží Nikonu D4s (!!) - doporučujem si pozrieť:
kolyy - víš, všechny srovnávací testy jsou svým způsobem soutěž mající svého vítěze, což ale neznamená, že další v pořadí jsou tragické a nepoužitelné, naopak mohou mít jiné silné stránky, kde budou lepší. Navíc člověk, co si foťák koupí, nemá obvykle přímé srovnání a nepoužívá foťák na jedinou "disciplínu". Nechci v žádném případě bagatelizovat odborné debaty pitvající ty nejmenší detaily, ale já stejně všem souvislostem zatím 100% nerozumím, neznám ani diskutující, jejich zkušenosti a odbornou fundovanost a osobně myslím, že pro průměrného uživatele nemají zásadní význam, pokud z nich nevyplyne nějaká zásadní diskriminující vlastnost (a s tou dnes málokterý výrobce vypustí něco na trh).
Omlouvám se, tyhle debaty mám rád, ale přiznám, že někdy se v nich ztrácím (což uznávám že je asi moje chyba) a tak se je snažím trochu zjednodušit:-).
Omlouvám se, tyhle debaty mám rád, ale přiznám, že někdy se v nich ztrácím (což uznávám že je asi moje chyba) a tak se je snažím trochu zjednodušit:-).
IvanGS: samozrejme, veď aj v tom teste jasne vyhodnotili, že všetky testované foťáky zvládajú akčné scény solídne (v tomto prípade motokros). Hovoríme však o top prístrojoch jednotlivých značiek. Moja pointa bola, že GH4, ktorý mal jediný autofokus čisto na báze detekcie kontrastu (ostatné mali všetky aj detekciu fáze) obstál výborne, blízko benchmarku D4S. Pokiaľ by LX100 bol aspoň trochu podobne schopný na akčné scény ako GH4, tak by bol jasným víťazom medzi kompaktmi a (podľa testov) niekde úplne inde ako hlavný konkurenti RX100III a G1XII.
IvanGS - tak ty si letecký inštruktor ??? Ja som ťa na základe príspevkov zaradil do skupiny bojkov, ktorí majú problém sa presadiť. No to som sa parádne sekol. Krásny koníček, resp. povolanie.
kolyy - ja by som RX100 III nestaval ako priameho konkurenta k LX100. Sony je maličký foťák pre nadšencov, ktorí chcú maximálnu kvalitu v minimálnom balení. Panasonic LX100 je prevedením, ovládaním a rýchlosťou určený už na poloprofi prácu. Čo sa týka rýchlosti AF v porovnaní s GH4 nevidím dôvod aby nejak zaostával, ba naopak, vzhľadom k stavanému sklu by teoreticky mohol zaostrovať ešte rýchlejšie. GH4 musí pracovať s tým, čo sa do bajonetu nasadí. V single mode je to ďábel, na celoplošný AF, indikátor zaostrenia pípa v okamžiku. K AF-C som sa neprebil ani dnes, počas dňa som nemal prístroj k dispozícii.
joeh: máš pravdu, priamy konkurenti to v niektorých ohľadoch nie sú, v oboch prípadoch však ide o špičkové kompakty s podobným rozsahom, kvalitou obrazu a cenou. Mne ide skôr o to, že momentálne pokiaľ viem neexistuje kompakt v rozmeroch a cene LX100, ktorý by kompetentne zvládal fotenie akcnejších scén. A6000 je v tomto najpriamejší konkurent. Je možné LX100 postaviť proti?
Tak na to si netrúfam odpovedať. A6000 absolutne nepoznám, nezaujímal som sa o daný prístroj, pretože moje priority boli - svetelnosť skla, 4K video + rychlosť a spoľahlivosť AF, manuálne ovládanie clony a času.
Doplním - pod manuálnym ovládaním A, T mám samozrejme na mysli vyhradené hardw. ovládače.
Doplním - pod manuálnym ovládaním A, T mám samozrejme na mysli vyhradené hardw. ovládače.
Jasné, to bola rečnícka otázka, ktorá Ťa mala motivovať k tomu, aby si odskúšal ten kontinuálny autofokus ;) Lebo A6000 ho má sakra dobrý.
Nie. Samozrejme som neprečítal všetky rezenzie LX100, ale o schopnostiach pre akčné scény som nenašiel podrobnejší test. Väčšinou to porovnávajú s RX100III a uspokoja sa s tým, že to ostrí lepšie. Napríklad na dpreview je o ostrení iba krátky odstavec, ktorý veľa nepovie. Príde mi, že LX100 proste ľudia automaticky zaradili medzi kompakty a ani im neprišlo podstatné otestovať ako sa to hodí pre pohybovo náročnejšie scény. Neviem či je to preto, lebo na to nemá alebo iba kvôli zaradeniu do tejto kategórie. Pozri sa na A6000 a všade sa s tým snažia nacvakať bežcov, cyklistov, motorky, čokoľvek.
[QUOTE=kolyy;35582]Nie. Samozrejme som neprečítal všetky rezenzie LX100, ale o schopnostiach pre akčné scény som nenašiel podrobnejší test. Väčšinou to porovnávajú s RX100III a uspokoja sa s tým, že to ostrí lepšie. Napríklad na dpreview je o ostrení iba krátky odstavec, ktorý veľa nepovie. Príde mi, že LX100 proste ľudia automaticky zaradili medzi kompakty a ani im neprišlo podstatné otestovať ako sa to hodí pre pohybovo náročnejšie scény. Neviem či je to preto, lebo na to nemá alebo iba kvôli zaradeniu do tejto kategórie. Pozri sa na A6000 a všade sa s tým snažia nacvakať bežcov, cyklistov, motorky, čokoľvek.[/QUOTE]
Až se mi do rukou dostane LX100, zkusím se na to podrobněji podívat. Napadá mě zkusit to třeba na rychle jedoucím vlaku/autě, neboť rychle pohybující se děti ani psy nemám k dispozici.
Až se mi do rukou dostane LX100, zkusím se na to podrobněji podívat. Napadá mě zkusit to třeba na rychle jedoucím vlaku/autě, neboť rychle pohybující se děti ani psy nemám k dispozici.
Lenže tam bude silne závisieť nielen na rýchlosti objektu k/od snímača, ale i od uhlu snímania. Milan už vieš termín tvojej recenzie na LX100 ?
[QUOTE=Milan Šurkala;35583]Až se mi do rukou dostane LX100, zkusím se na to podrobněji podívat. Napadá mě zkusit to třeba na rychle jedoucím vlaku/autě, neboť rychle pohybující se děti ani psy nemám k dispozici.[/QUOTE]
Tak to by bolo super! No a ešte lepšie by bolo zaradiť nejaký štandardný test AF-C pre všetky recenzie a okrem toho pridať test ostrenia objektívu do rohov ako som to písal k recenzii RX100III ;)
Tak to by bolo super! No a ešte lepšie by bolo zaradiť nejaký štandardný test AF-C pre všetky recenzie a okrem toho pridať test ostrenia objektívu do rohov ako som to písal k recenzii RX100III ;)
[QUOTE=joeh;35585]Lenže tam bude silne závisieť nielen na rýchlosti objektu k/od snímača, ale i od uhlu snímania. Milan už vieš termín tvojej recenzie na LX100 ?[/QUOTE]
To je samozřejmě nutné testovat co nejblíž k dráze objektu, aby to nebyl "panning" z dálky (samozřejmě v rámci bezpečnosti). Ještě popřemýšlím, každopádně bych chtěl zkusit AF u videa i sériového snímání. Termín recenze zatím neznám a ani jej nebudu sdělovat.
---------- Doplněno v 22:50 ---------- Původní příspěvek byl napsán v 22:47 ----------
[QUOTE=kolyy;35586]Tak to by bolo super! No a ešte lepšie by bolo zaradiť nejaký štandardný test AF-C pre všetky recenzie a okrem toho pridať test ostrenia objektívu do rohov ako som to písal k recenzii RX100III [/QUOTE]
Jo, nějaký standardizovaný AF-C test by to asi chtělo, popřemýšlím nad tím (zatím mě napadají ty vlaky, které většinou jezdí stejně rychle nebo chůze ke stromu - obojí ale hodně závisí na okolním světle, což bude zejména v zimě problém).
Test ostření do rohů... člověče, už teď testuju fotoaparáty čím dál tím déle a počet otestovaných fotoaparátů kvůli tomu nemůže být nějak velký... ale pokud na to nezapomenu, možná to zkusím.
To je samozřejmě nutné testovat co nejblíž k dráze objektu, aby to nebyl "panning" z dálky (samozřejmě v rámci bezpečnosti). Ještě popřemýšlím, každopádně bych chtěl zkusit AF u videa i sériového snímání. Termín recenze zatím neznám a ani jej nebudu sdělovat.
---------- Doplněno v 22:50 ---------- Původní příspěvek byl napsán v 22:47 ----------
[QUOTE=kolyy;35586]Tak to by bolo super! No a ešte lepšie by bolo zaradiť nejaký štandardný test AF-C pre všetky recenzie a okrem toho pridať test ostrenia objektívu do rohov ako som to písal k recenzii RX100III [/QUOTE]
Jo, nějaký standardizovaný AF-C test by to asi chtělo, popřemýšlím nad tím (zatím mě napadají ty vlaky, které většinou jezdí stejně rychle nebo chůze ke stromu - obojí ale hodně závisí na okolním světle, což bude zejména v zimě problém).
Test ostření do rohů... člověče, už teď testuju fotoaparáty čím dál tím déle a počet otestovaných fotoaparátů kvůli tomu nemůže být nějak velký... ale pokud na to nezapomenu, možná to zkusím.
OK, si ma ukľudnil. Predstava, že by som sa postavil do stredu štrekoviska a čakal na rýchlik z Prahy sa mi moc nepozdávala...
joeh: nechceš skúsiť nasledovný test? Nastav AF-C, ostrenie na stred a postav pred seba na stôl pivo. Zamier na pivo, natlač spúšť do polovice a keď to zaostrí tak skús posunúť stred niekam dozadu na pozadie. Ako rýchlo sa môžeš presúvať s natlačenou spúšťou medzi pivom a pozadím aby to stíhalo preostrovať?
---------- Doplněno v 22:59 ---------- Původní příspěvek byl napsán v 22:55 ----------
A ešte druhá vec, keď zaostríš na pivo, pulzuje autofokus alebo je kľudný? Môžeš porovnať s RX10.
---------- Doplněno v 22:59 ---------- Původní příspěvek byl napsán v 22:55 ----------
A ešte druhá vec, keď zaostríš na pivo, pulzuje autofokus alebo je kľudný? Môžeš porovnať s RX10.
Podobné scény mám odskúšané tisíckrát, lenže v režime videa, kde je AF-C schválne hamovaný.. Takže idem na vec. Pivo mám vždy, ak nie ,hádam bude stačiť borovička ??? Ešte jedna vec kolyy - množstvo svetla a čas. Pri interierovom osvetlení to bude len orientačná skúška...
Fľaša borovičky je dobrá, ale poldeci - no neviem či na to bude chcieť zaostriť ;)
Áno, pri videu to určite bude tie prechody zjemňovať, ale ako vidíš vyššie, RX100III nezvláda úplne ani to. Čo sa týka clony a času - malo by to byť jedno, lebo ostriť by to malo na plnú dieru a pricloniť až pri dotlačení. Môžeš to však overiť ak chceš. Samozrejme, celkové množstvo svetla je veľmi podstatné, ale keby to bolo bezproblémové doma večer tak vonku to bude rychlík.
Pre porovnanie - Fuji X-A1 preostruje u mňa v kuchyni medzi pivom a pozadím za cca 1s (bez natlačenia, lebo potom pre istotu preostrovať prestane).
Áno, pri videu to určite bude tie prechody zjemňovať, ale ako vidíš vyššie, RX100III nezvláda úplne ani to. Čo sa týka clony a času - malo by to byť jedno, lebo ostriť by to malo na plnú dieru a pricloniť až pri dotlačení. Môžeš to však overiť ak chceš. Samozrejme, celkové množstvo svetla je veľmi podstatné, ale keby to bolo bezproblémové doma večer tak vonku to bude rychlík.
Pre porovnanie - Fuji X-A1 preostruje u mňa v kuchyni medzi pivom a pozadím za cca 1s (bez natlačenia, lebo potom pre istotu preostrovať prestane).
Test s pivom prevedený - pivo 30cm, hračka cca 1,5m , AF-C na stred. Preostrenie je okamžité. Pohyb medzi pivom a hračkou rýchly, hned ako je nový objekt v zábere je zaostrený.
[QUOTE=joeh;35593]Test s pivom prevedený - pivo 30cm, hračka cca 1,5m , AF-C na stred. Preostrenie je okamžité. Pohyb medzi pivom a hračkou rýchly, hned ako je nový objekt v záber je i zaostrený.[/QUOTE]
Tak to znie super, už ma skoro svrbí peňaženka... ;) Znamená to, že keď sa snažíš čo najrýchlejšie kmitať medzi pivom a hračkou tak to stíha? A ešte jedna vec, keď len držíš pritlačenú spúšť na pive, pulzuje to alebo je to kľudné?
Tak to znie super, už ma skoro svrbí peňaženka... ;) Znamená to, že keď sa snažíš čo najrýchlejšie kmitať medzi pivom a hračkou tak to stíha? A ešte jedna vec, keď len držíš pritlačenú spúšť na pive, pulzuje to alebo je to kľudné?
Dík, tak to mi príde veľmi slušné, aj keď nejaké zaváhania tam asi boli. Pulzovanie však žiadne, to je super. Neviem odhadnúť či to stačí na reálne akčné scény, určite daj vedieť keď s tým niečo nafotíš! :)
No, je to zložité v jednej ruke kamera, druhou rýchlo pohybovať s dvoma prístrojmi a navyše držať zatlačenú spúšť foťáku...
Zkoušel jsem to teď na RX100III a je to pomalejší, videa s ním ale netočím.
Co se týká pulzování, když se takhle rychle přesouvá záběr na něco jiného, nepulzuje ani RX, stejně tak např. před vyfocením blížící se osoby. Lehce pulzuje jen když se objekt ani foťák nehýbají a nechám to tak delší dobu.
A to nepatrné zaváhání - vždyť to není profesionální kamera, ale především foťák s možností videa. A zaváhají i kamery co mají naopak jako doplněk focení:-).
Co se týká pulzování, když se takhle rychle přesouvá záběr na něco jiného, nepulzuje ani RX, stejně tak např. před vyfocením blížící se osoby. Lehce pulzuje jen když se objekt ani foťák nehýbají a nechám to tak delší dobu.
A to nepatrné zaváhání - vždyť to není profesionální kamera, ale především foťák s možností videa. A zaváhají i kamery co mají naopak jako doplněk focení:-).
Chalani, aby nedošlo k nedorozumeniu - to video v prílohe nie je videorežim LX100, to je video natočené druhou kamerou, pričom LX100 je v režime foto AF-C.
Ano, správne si to pochopil. Primárne snímal scénu LX100 v režime foto AF-C. Sekundárna kamera snímala dispej foťáku, pričom oba prístroje boli umiestnené na spoločnej základni, ktorou som rýchlo pohyboval na pivko a plyšáka.
Ta společná základna mi došla, jinak bys měl tak pevnou ruku, že bys mohl střílet na olympiádě:-). A LX přitom filmoval nebo jen zobrazoval scénu? Vlastně jsi myslím psal, že jsi měl namáčknuto...
[QUOTE=joeh;35602]No, je to zložité v jednej ruke kamera, druhou rýchlo pohybovať s dvoma prístrojmi a navyše držať zatlačenú spúšť foťáku...[/QUOTE]
To mi je jasné, zaváhaním som myslel, že asi dvakrát to nepreostrilo okamžite. Hodnotil som prístroj, nie Teba, Ty si bol na jedničku ;)
Zelené svetlo vpravo hore je indikátor zaostrenia? Je zaujímavé, že pri pomalom pohybe na začiatku svieti neustále, ale keď je pohyb rýchlejší tak zhasína. Asi pri rýchlom pohybe celej scény nestíha zaostriť alebo nevie na čo. Svtielko sa rozsieti akonáhle zastavíš na objekte a hneď je aj vidieť ako zaostrí.
To mi je jasné, zaváhaním som myslel, že asi dvakrát to nepreostrilo okamžite. Hodnotil som prístroj, nie Teba, Ty si bol na jedničku ;)
Zelené svetlo vpravo hore je indikátor zaostrenia? Je zaujímavé, že pri pomalom pohybe na začiatku svieti neustále, ale keď je pohyb rýchlejší tak zhasína. Asi pri rýchlom pohybe celej scény nestíha zaostriť alebo nevie na čo. Svtielko sa rozsieti akonáhle zastavíš na objekte a hneď je aj vidieť ako zaostrí.
Joehu, to jsou reklamní blafy. Konvenční CDAF dnes takhle zdaleka nefunguje. Připomíná mi to ty obrázky jak kde s méně FPS nestihneš vyfotit letícího ptáka, takže Ti uletí a v hledáčku ho bude jen půlka, nebo žádný. Co to je sakra za hlouposti? To nemaj v marketingovém ani půl mozku?
crashpc - práve naopak, základný problém - nutnosť opakovaných cyklov pri kontrastnom ostrení je u tohto systému veľmi dobre premyslený, vyhodnocuje aj údaje objektívu, preto je rýchly. Konečne, je jedno ,aký je marketing, ak to v praxi funguje lepšie. A že DFD ostrí ako ďábel, to potvrdzujú testy i prax.