Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Fotoškola  |  Seriály
Fotoaparáty  |  Objektivy
Fotomobily  |   Software
Příslušenství  |  Ostatní
Svět hardware  |  TV Freak
Svět mobilně
Komentáře od Ganec (7)
alebo olympus XZ1 + elektronicky hladacik ­(neviem ci existuje hladacik aj pre LX5­) .. ale to je tiez dost cez rozpocet .. samotny hladacik je dost drahy ­(no ma vraj vyjst lacnejsia veriza aj s bleskom­) .. no aj tak to bude stale nad rozpocet
Odpovědět0  0
Nevie niekto ako u tohto tu moze fungovat stabilizacia?
Panasonic ju pokial viem robil vzdy v objektive .. a toto nie je objektiv, ale len spendlikova hlavicka...
Odpovědět0  0
> Ale vím, že jsou i tací, pro které je důležitější počet megapixelů, megaobrovský zoom a video se stovkama snímků za vteřinu

v com si myslis ze si iny .. ked tebe ide o ISO?
Odpovědět1  2
ja si myslim, ze tych 16M je tam len koli tomu, aby v DR rezime mohlo byt vyslednych 8M .. ktore dnes uz zvladaju aj niektore mobily...

(a 16M bude potrebnych ked vyrobci zacnu robit kamery so 4K videom .. ktore pride po ­"ere Full HD­")
Odpovědět0  2
Aha na co som narazil:
Still, there are some software differences ­- PEN Mini has ­"just­" six art filters, however, it does include the most attractive one, the ­"Dramatic­" filter.
Odpovědět0  3
ziadny z nich .. radsej trosku priplat a kup si profikompakt­/bezzrkadlovku: na fotomotivy co popisujes nepotrebujes zoom ­(ak neratam tu prirodu, kedze priroda je siroky pojem­) a ked nepotrebujes zoom, tak su ti ultrazoomy len na pritaz ­- casto ani nie su kvalitnejsie ako bezne kompakty ­(lebo maju ten isty chip­).
Odpovědět0  1
E­-P3 ma aj ine vylepsenia .. prave si citam pres release a je toho celkom dost:
http:­/­/www.olympus­-global.com­/en­/news­/2011a­/nr110630ep3e.html

Napriklad ma vymenitelny grip, no doteraz som okrem toho zakladneho ziaden nevidel.
Je ich tam zopar odfotenych. Celkom dobry napad...
Odpovědět1  1
> Sekvenční snímání nabídne průměrných 3,0 fps

podla dpreview ma E­-PL3 sekvencne snimanie 5.5 fps bez stabilizatora a 4.1 so stabilizatorom:
http:­/­/dpreview.com­/news­/1106­/11063014olympusEPL3preview.asp

Zeby mali inu uzavierku?
Odpovědět0  1
Mas pruser .. dnesne fotaky su robene na to, aby sa o rok spravili lepsie modely a mohli sa vymenit.
Hovori sa tomu ­"planned obsolessence­".

HS20 ale vyzera ako celkom dobry kompromis:ak chces ultrazoom, nie je to zla volba.
Ak ovsem chces vela fotit v miestnostiah ­(a nepotrebujes velmi zoom­), radsej sa pozri po profikompaktoch ­(LX5, ZX1, EX1­) alebo bezzrkadlovkach...
Odpovědět0  0
je to uplne jeno .. po zmenseni na rovnaku velkost verim tomu ze by rozdiel bol minimaly...

Inak co sa tyka toho Canonu: detaily tam mozno budu ­(Canon ma take zameranie ze ­"kaslat na farby, hlavne ze su detaily­" .. ale na vysledne fotky sa zvycajne az tak dobre pozret neda, takze ta Sony je zvycajne lepsia moznost...
Odpovědět0  0
To je priliz optimisticke tvrdenie .. ked si pozries dnesnu recenziu 600D tak zistis ze aj zrkadlovky na ISO 100 zehlia...
Pokusy s dvojnasobnou velkostou pixlu tu uz boli ­(Fuji EXR­) a vtedy si takmer nikto rozdiel nevsimol :­-(
Odpovědět0  1
Aspon v bezzrkadlovkach za maj v Japonsku:
http:­/­/www.mirrorlessrumors.com­/mirrorless­-market­-share­-analysis­-in­-japan­-olympus­-does­-well­/

E­-PL2 je tam treti najpredavanejsi fotak za maj, ma skoro 38% v kategorii bezzrkadloviek ­(cim prekonal Sony)
Odpovědět0  2
> Takze nepanikarte :?­-­)

:­-­)

Carl zeiss ma nevyhodu v tom, ze bol pouzivany aj predtym, zatial co Sony G len nedavno .. a pokial som si vsimol znamenalo to, ze Sony odvtedy opravuje chyby objektivu.
Dovtedy to dovtedy robil len Ricoh a Panasonic ­(preto bol lepsi ako konkurencia, dnes uz je to vyrovnane­), dnes uz rovnako uspesne koriguju aj Samsung a Fuji ­(a mozno iny­). A samozrejme uz aj Sony s novymi Carl Zeiss objektivmi.
Odpovědět0  0
Mam oba tieto objektivy, no zvycajne pouzival Lumix .. kedze casto fotim v zlych podmienkach kde sa svetelnost hodi.

No ma aj svoje vyhody:
- na mojom PEN­-ovi trosku rychlejsie zaostruje
- pri close­-up istejsie ostri ­(Lumix obcas odfoti aj nezaostreny zaber­) a dokaze zaostrit z blizsia
- necvaka mu tak nahlas clona ako lumixovi
- a samozrejme so striebornym PEN­-om vyzera lepsie
No okrem svetelnosti ma aj ine nevyhody:
- hlucnejsi AF
- citelnejsia aberacia ­(uz setak sa mi zda lepsi­) .. asi ho opat vyskusam a skusim ci sa da odstranit z RAW cez OlympusViewer2...
Odpovědět0  1
Zaujimalo by ma preco nepouzili 1?­/1,7?­" chip .. zeby s vyrobou takych chipov Sony chcelo skoncit?
(samotna Sony ten chip nepouziva, teda si nim len robi konkurenciu vlastnym fotakom .. bolo by to logicke­)

Inak ta suma 800$ je aj so svetelnym pancake objektivom.
(a ten je napriklad u Panasonicu drahsi ako setak a zakladny telezoom­)
So setakom by teroeticky mohla byt cena nizsia.
Odpovědět0  2
SX120 je podobny typ fotaku ako AX200 .. len ma vacsi zoom ­(co kvalite fotiek nepridava, skor naopak­).
Ak chces novy fotak, tak na opisovane vyuzitie ­(do miestnosti, s rychlym zaostrovanim, s dobrymi zabermi priamo z fotaku bez nastavovania­) je vhodny Nikon P300.

Ale odporucam ti skor nauc sa fotit s tou Fujinou...
Farby mas nejasne asi koli tomu, ze v miestnostiach Fuji velmi zdviha ISO citlivost.
Defaultne byva nastavene Auto 1600 ­(teda v zlych podmienkach pouzije ISO 1600! co je casto zbytocne vela­). Nastav si to na Auto 400 a fotky v miestnosti s bleskom by mali byt citelne lepsie.
Odpovědět0  0
myslim si, ze BSI by malo zmysel .. no najma u bezzrkadloviek: koli blizsej vzdialenosti k chipu idu svetelne luce trosku sikmejsie a vtedy sa cast svetla koli tomu nevyuzije
(cosi podobne bolo to v jednom DxO clanku kde to merali na APS­-C chipoch a svetelnych objektivoch)
Odpovědět0  0
Tento 14M MOS chip je v podstate vynimka: je to obychajny MOS, nie CMOS BSI ako je pouzity u inych modeloch.

Vyraba si ho Panasonic sam a pouziva sa len u jeho modelov ­(a u odpovedajucej leicy­). Ze je to pruser uz zistili davno, takze uz oznamili novsiu verziu tohto chipu, ktora bude pouzita v buducurocnych modeloch.
Odpovědět1  1
vsak myslis cosi ako ma Olympus SZ10: 28 – 504 mm ­(18×­) ;­-­)
http:­/­/www.dpreview.com­/products­/olympus­/compacts­/oly_sz10
Odpovědět0  0
Vseobecne v kompaktoch su najpomalsie v zaostrovani Canon a Olympus.
Naopak najrychejsie su Panasonic, Nikon a Sony ­(neviem ako je na tom Casio a ine­).
(podla merani ­"full AF lag­" na http:­/­/imaging­-resource.com­/ ­)

Fotaky s CMOS chipom maju vyhodu v tom, ze dokazu rychlejsie nacitat zaber ako CCD chipy.
Ich vyhoda nie je len znizeny sum ­(to je len jedna z vyhod, no az na vyssich citlivostiach­), ale aj znizena spotreba, nizsia vyrobna cena a spominana vacsia rychlost.
Vdaka tej zvysenej rychlosti uz dokazu dnesne kompakty podstatne rychlejsie aj zaostrit.

Rychla by mala byt napriklad Sony HX9:
http:­/­/www.dpreview.com­/news­/1102­/11020110sonyhx100vhx9v.asp
Odpovědět0  1
V nizsej cenovej relacii urcite nie
V trosku vyssej by to mohol byt Samsung NX so svetelnym pancake objektivom.
(ja na to pouzivam PEN + Lumix 20 .. ale to uz je niekolkokrat drahsie)
Odpovědět0  0
preco dvoj­-trojnasovok?

napriklad [odkaz, pro zobrazení se přihlaste]
E­-PL1 s 2 objektivami 12 990 Kč s DPH a k tomu mas este fotoknihu zdarama...
Odpovědět0  0
Ked si clovek navykne na drzanie zrkadlovky tak si nevie rychlo zvyknut na drzanie plochej bezzrkadlovky a naopak. Brat si teraz kupil 60D a mne sa to drzanie zda take odveci a neprirodzene .. mozno este horsie ako predchadzajuca 500D. Je to len o zvyku. Takisto aj dizajn.

> na to co to dovede
ja to viem strcit do vrecka . . dokazes to iste?
Odpovědět0  1
> na děti v akci se kompakt holt nečape
tie dnesne s CMOS BSI chipom ­(Sony a Nikon­) uz ano
Odpovědět0  1
Uz asi chapem preco Canon vydava tie iste objektivy pod inym nazvom:
Ked som videl porovnanie 550D a D5100:
http:­/­/snapsort.com­/compare­/Canon_EOS_550D­-vs­-Nikon­-D5100

Tak vyhoda Nikonu bolo viacej skiel ­(169 lenses vs 162 lenses­) a teda mal Nikon o jednu vyhodu v tomto podovnani navyse. Predpokladam ze marketingove oddelenie Canonu prikazalo zvysit pocet objektivov za kazdu cenu...
Odpovědět0  1
> seťák od Canonu není špatný
nie je, ale su s nim 2 problemy:
- najlepsie funguje po pricloneni ­(co sa malokomu chce robit .. len recenzentom .. a automatika sa podla toho neriadi­)
- Canon nekoriguje aberaciu ­(ani Olympus, ale ten ju ma pomerne zvladnutu v objektivoch­)

V sucastnosti je software dolezity, lebo opticka kvalita setakov je dnes uz takmer nerozoznatelna.
Pri recenzii na photozone napisali:

“In terms of sheer optical performance the Panasonic Lumix G Vario 14­-42mm f­/3.5­-5.6 ASPH O.I.S. is not a great lens. However, when looking at the auto­-corrected results, and this is where it counts from a user perspective, it­'s capable of producing quite good results.“

Teda zaver => pre BFU je setak od Canonu ten najhorsi setak dneska.
Odpovědět0  3
Hirogen chcel napisat ze predchadzajuci .. teda 18­-55 IS nebol zly v porovnani s 18­-55 IS II.
Samozrejme ten nestailizovany 18­-55 II je omnoho horsi ako novy 18­-55 III.
Odpovědět0  1
ta fotka je s bleskom .. a kedze sa pouzil cas mensi ako 1­/60 sekundy, tak mas zapnuty ­"slow sync­" bleks, kedy fotak exponuje takmer ako by blesk neouzil

Je to standardna vec, takto funguju vsetky fotaky ked mas povoleny slow­-sync.
Vypni si v menu ­"slow­-sync­" blesk a fotky s bleskom budes mat vzdy 1­/60 sekundy a nebudu maznute pohybom. Budu sice zvycajne vyzerat ako keby ti ludia vychadzali z tunela .. ale aspon budu ostry.
Je na tebe ­(lebo neexistuje ­"spravne­" nastavenie­) aky kompromis si zvolis :
- bud ostrejsie fotky s tmavsim pozadim ­(klasicky blesk­)
- fotku s normalnym pozadim no moze byt maznuta ­(slow­-sync blesk­)
- alebo fotku menej rozmazanu pohybom, no co ma viac sumu ­(digitalna stabilizacia ­- navysenie ISO ci skratenie casu­)
Odpovědět0  2
Odporucal by som radsej kit s 30 mm F2: svetelnost je o 1 EV lepsia a tych 30mm ­(45 mm eqvivalent­) je univerzalnejsi.
Mam na PEN­-e 17mm F2,8 a 20mm F1,7 .. co je priblizne to iste ako tie samsungy .. a tu 17­-ku takmer nepouzivam: je to na na moje ucely priliz sirokouhle a aj vdaka lepsej svetelnosti preferujem tu 20­-ku.
Odpovědět0  1
Co je vlastne nove na tomto objektive?
Ci len dalsia ­"cost reduction­" verzia ako 18­-55 IS II?
(kde aby usetrili par centikov len odstranili strieborny pasik­)

> Nedávno totiž představil objektiv Canon EF­-S 18­-55mm f­/3,5­-5,6 IS II ­(a nestabilizovanou verzi III­), který nahradil předchozí typy a nutno uznat, že šlo o velký posun vpřed.

Canon tvrdi ze opticky je to to iste ako 18­-55 IS ­(prva verzia­) .. takze aky pokrok?
Odpovědět0  1
V rychlosti som pozrel ostatne setaky .. Canon ma najvacsiu aberaciu.
V porovnani s bezzrkadlovkami ma len trosku lepsie vysledky na krajoch ­(co je z principu jasne, kedze bezzrkadlovky maju kratsi bajonet, svetlo dopada pod ostrejsim uholm­), inak velky rozdiel nie je.

No v roku 2007 urcite bol jeden z najlepsich...
Odpovědět0  1
az na to, ze ked si ochotny investovat prachy na Sanyo eneloop­-ov, tak si urcite v dnesnej dobe nebudes kupovat najlacnejsi model fotaku bez stabilizacie

Skor myslim ze je to ­"vzdelavaci model­": este stale existuju ludia co specialne hladaju fotaky na tuzkace, lebo si myslia ze sa baterky daju kupit na kazdej benzinke .. a takyto fotak ich z tohoto nazoru dokaze ucinne vyliecit...
Odpovědět0  2
> při slabém světle po předostřední obraz neskutečně ztmavne

v niektorych rezimoch ma Fuji maximalny expozicny cas 1­/4 sekundy ­(ci kolko­). To si vsimni.
Ak nastane tato situacia a mas nastavene maximalne ISO 400 tak je mozne ze pri tomto case uz bude zaber tmavy. To je normalne. Zvys maximalne ISO, alebo si nastav spravny fotograficky rezim ­(napriklad nocny zaber­).
Odpovědět1  1
A to este existuje Sony ­(ktora uz dokaze odstranovat aberaciu aspon tak dobre ako Panasonic­) a Fuji ­(ktora by od F500EXR tiez mala zlepsit odaberovavanie­)

Otestovat Nikon a z toho automaticky odsudit ultrazoomy od Samsung­/Pentax­/Kodak ­(kedze vyzeraju ze maju podobny objektiv­) tiez nemuselo byt to najspravnejsie riesenie.
No chapem ze otestovat vsetko sa neda.
Odpovědět0  2
125 euro ­(blba klavesnica .. nemal som numlock a nevsimol som si to)
Odpovědět1  3
> ta aberace na nejnižší cloně je opravdu velká
je :­-­(
Dalo by sa tomu pomoct UV filtrom?
(na tej wiki stranke pisu ze toto moze byt ciastocne sposobene aj UV­/infra svetlom a filter by mohol pomoct)
Odpovědět0  3
> jsem podvědomě uvažoval cenu kolem 4500kč
ked si ju kupis v DZ kite, tak ta vyjde mozno na euro .. co je dokonca este menej
Asi touto cenovou politikou chcu docielit aby si ludia rovno kupovalil DZ kity...
Odpovědět1  3
Podla testovacich obrazcov je standardna aberacia celkom zvladnuta.

To, co vidno na zabere tych vetviciek je ­"purple fringing­" ­(http:­/­/en.wikipedia.org­/wiki­/Purple_fringing­) co je trosku ine ako klasicka aberacia .. a samozrejme je zavisla od aktualnych svetelnych podmienok ­(standardna aberacia je pritomna vzdy)
Odpovědět1  3
asi sa to fakt niekedy moze stavat .. ukazka je v recenzii E­-P1 na imaging­-resources:
http:­/­/www.imaging­-resource.com­/PRODS­/EP1­/EP1A.HTM
(­"Blur issue with image stabilization ­(IS1­) on­" ­- nazvali to: image­-doubling­)

No vraj je to uz osetrene novsim firmwarom ­(aj ked v popise firmwaru sa toto nenachadza)
Odpovědět0  0
> Videosekvence: Podporována je mechanická stabilizace, ta ale bohužel nemá tak vysoký účinek jako dnes moderní dynamická optická.

Naozaj? Lebo moja E­-P1 ma pri videu len elektronicku stabilizaciu ­(zarovnavanie snimkov­). Stabilizacia chipu vtedy nefunguje :­-­(
Prekvapivo funguje aj ta, ale pri myknutiach alebo na velkom dosahu to vyzera zle ­(koli rolling shutter problemom)
Odpovědět0  2
Asi je problem hlavne s teleobjektivami .. z principu by sa chip vtedy musel posunut viac ako je jeho rozsah.
Lebo s beznymi objektivmi nemam u mojho E­-P1 problem ­(no vraj PL ma menej ucinny stabilizator­).

Zhrniem to: v beznych rozsahoch je stabilizacia v tele lepsia ako v objektive, pri teleobjektivoch horsia.
Odpovědět0  2
To maximalne odsumenie nevyzera zle ­(teda strata saturacie je podobna, ale inak mi to pripada lepsie­) .. a po zmenseni este lepsie .. asi tomu dam sancu a vyskusam na tom mojom...
Odpovědět0  2
Zda sa, ze Olympus v poslednom case presiel na Agilny vyvoj ­- postupne zmeny zalozene na zaklade poziadaviek pouzivatelov:
- po vydani E­-P1 sa vsetci stazovali ze nema hladacik => tak o pol roka prisiel E­-P2 ktory ma externy EVF
- asi najviac staznosti potom bolo koli cene a absencii blesku => tak prisiel E­-PL1
- dalsie staznosti boli najma na rychlost zaostrovania a odstraneni rolerov => prisiel E­-PL1s a E­-PL2
- no stale sa vsetci stazuju na stary senzor => pride E­-P3

V kompaktoch sa zase vsetci stazovali na neostrost a sum => prisiel XZ­-1, ktory odsumuje uz ako ostatne firmy ­(az sa niektori stazuju ze az patla­) a uz aj doostruje podobne ako ostatni.
Predpokladam ze coskoro pride XZ­-2, ktora ­(po uspechu S90­/S95­) bude mat koncovu svetelnost tiez mizernu ale objektiv nebude musiet mat krytku .. a asi tiez bude aj prepalovat zabery ...
Odpovědět0  2
Optimista .. vyhovarat sa na zemetrasenie .. ze by tu uz bol D4 ...

Ak chapes ako funguje biznis, tak Nikon dnes nemusi uviest najvykonnejsiu zrkadlovku, lebo ju uz ma ­-> teraz je na rade Canon. A Canon pre zmenu neuvadza ziadnu citelne lepsiu zrkadlovku, lebo jeho ­"fanusikovia­" kupuju jeho zrkadlovky ako teple rozky, aj ked nie su vykonnejsie.
A tak ziaden Full­-Frame model minuleho roku nevznikol...

Ked uz ohovaras E­-5, je to zrkadlovka co ma najrychlejsi AF ;­-­)
(http:­/­/www.dpreview.com­/news­/1009­/10091415olympuse5.asp ­-> the E­-5 camera offers the fastest AF speed in the world when coupled with the ZUIKO® DIGITAL ED 12­-60mm f2.8­-4.0)
Odpovědět0  2
> A u menšího snímač, který samozřejmě stejně velké pixely jako ten větší nemá

pre tvoju informaciu: 7D a PEN maju rovnako velke pixely .. ­(a E­-450 ich ma este vacsie)
Odpovědět0  3
Ked sa tak nad tym clovek zamysli, tak to nie je az tak vela:
4­/3 dostane 60% svetla oproti APS­-C ­(225­/370­) teda akoby stratili 40% svetla .. a najnovsie Sony A55­/A33 stracaju vdaka zrkadlu 30% svetla => v podstate su na tom velmi podobne .. hmm

Ked hovoris o ­"dedeckovi D700­" tak spominanu E­-30 oznamili v tom istom roku, tiez je to starinka.

S tym FullFrejmom to znie zabavne .. aj moj brat tvrdil ze si kupi FullFrame ked preda svoju 500D.
No predal ju a nemoze si financne dovolit ani D7000 ­(kedze by musel predat aj teleobjektiv­) => tak si kupil 60D.

Teraz to s Olympusom nevyzera zle .. uz nie je odkazany len na Panasonic ­(vraj mu ponukol a predviedol chip aj Samsung­) a dobuducna si nadizajnuje vlastne senzory, takze vidim to celkom optimisticky...
Odpovědět0  3
> Jako další je nastavení kontrastu od ­-2 po +2.
> Mezi snímky jsem si ale nevšiml žádných rozdílů. Zajímavé.

Nastavenie kontrastu sa neprejavi, ked je gradacia nastavena na ­"Auto­" ­(vtedy je kontrast lokalny­).
Spomenul som to v diskusii ­"Olympus a kontrast­":
[odkaz, pro zobrazení se přihlaste]
Odpovědět0  2
To je na BenQ­-u pekne, ze pise vyrobcu chipu.

Celkom by ma zaujimalo ci aj ini vyuzivaju ine chipy ako tie od Sony...
Odpovědět0  1
Ako riesit WB problem, ked mi scenu osvetluju 2 rozne svetla ­(napriklad svetlo zo ziarovky a ine spoza okien­)? Da sa to nejako jednoducho skorigovat?
(viem ze Ricoh kompakty taketo cosi umoznuju, no neviem nakolko to funguje­)

Podobne je to aj s bleskom:
to co je osvetlene bleskom ma normalne farby, no presvetlene pozadie by chcelo ziarovkovu WB .. hmm
Odpovědět0  2
U PEN­-ov hladacik moc netreba .. hodi sa len pri foteni s teleobjektivom.
Inak je LCD uplne v pohode pouzitelne .. aj na svetle ­(ma antirefelxnu vrstvu­). Ovsem ti co si kupuju len tie najlacnejsie modely od Panasonicu alebo Canonu s LCD ktore ma slabe pozorovacie uhly a na slnku u nich nic nevidno ­(podobny ma aj Panasonic G1­) tak chapem ze si nevedia predstavit fotit cez LCD...

Pre mna je lepsi fotak bez hladacika .. no obavam sa ze E­-P3 ho uz tiez bude mat :­-­(
(radsej by som bol bez neho, lebo nim by sa urcite zvacsila jeho velkost)
Odpovědět0  2
> Je fakt, ze klasicke zaostrovani na DSLR s temi jak rikate starymi objektivy

mal som na mysli zaostrovanie cez LiveView ­(teda kontrastom­) a pod ­"starymi­" objektivami som myslel vsetky tie, ktore su optimalizovane na fazovu detekciu ­(teda aj tie ktore su inak na zrkadlovkach rychle­)

Pekne to opisuje tu:
http:­/­/www.43rumors.com­/ft4­-all­-new­-pens­-will­-have­-a­-completely­-new­-sensor­-no­-specs­-yet­/comment­-page­-2­/#comments

With 4­/3 lenses, the problem with AF speed is due to the fact that the AF motors are optimized for phase detection, where they move a large distance once and then fine­-tune. Contrast detection AF requires many small movements that can­'t be performed quickly by phase­-detection­-optimized AF lenses. The only way we­'re going to get faster AF on 4­/3 lenses is with an adapter that can simulate phase­-detection AF.

=> teda aj AF pocas videa so sucasnymi zrkadlovkovymi objektivmi ­(aj tie s USM motorcekom­) bude VZDY pomalsie, nie je to preto ­"lebo sa to DSLR vyrobcom nechce zoptimalizovat"
Odpovědět0  1
keby si poznal suvislosti medzi nastavenim fotaku a sumom tak by si vedel ze zvysenie kontrastu automaticky znizuje sum...
Odpovědět0  2
S tym aj ja suhlasim.
(a nepodarilo sa mi brata presvedcit aby si ho kupil, predsa len si kupil 60D­)

Skoda ze Panasonic nepovolil Olympusu aspon senzor ako ma GH1 .. ten mal aspon DR na urovni 7D...

Ved preto som napisal ze Olympus mal SMOLU na Panasonic...
Odpovědět0  2
rozmery chipu D7000: 23.6 * 15.7 = 370,52 mm stvorcovych
rozmery chipu E­-5: 17.3 * 13 = 224.9 mm2

Teda plocha APS­-C je naozaj o 64.7 % vacsia ako FT, ale plocha FT je len o 39.4 % mensia ako plocha APS­-C ;­-­)
(no je pravda ze som si to zle zapamatal .. iba ­"Batovskych­" 30 ;­-­) ­)
V kazdom pripade, plocha by musela byt dvojnasobna aby bol teoreticky naskok 1EV ­(dvojnasobok­).
Odpovědět0  3
ked uz spominas E­-5, tak to je dalsi dovod:
4­) najlacnejsia skutocne odolna zrkadlovka
vydrzala by D7000 toto: http:­/­/www.youtube.com­/watch?v=SfxUHGziwgg ?

a pojem ­"maly chip­" .. vies vobec ze je len o 30% mensi, teoreticky rozdiel je teda mensi ako 1EV .. je to podla mna najlepsi komromis medzi velkostou a vykonom ­(aj APS­-C je len kompromis ku FF, len rozdiel je vacsi­)
Skutocny rozdiel je len v tom, ze Nikon mal stastie na Sony, Olympus smolu na Panasonic...
Odpovědět0  2
ono je to tym, ze ti co nevedia spravne spravit HDR si praveze taketo ­"HDR­-ART­" predstavuju pod pojmom HDR a paci sa im to

Inak volakto si to pochvaloval, ze vraj na niektore zabery sa to celkom hodi...
Odpovědět1  1
suhlasim

Az na to, ze ten Samsung­-acky chip je este starsi ­(bol pouzity aj v Samsung zrkadlovke v roku 2008­) a na vysoke ISO je zo vsetkych bezzrkadloviek najhorsi.
Odpovědět0  2
Este zopar poznamok k vyberu:
- ten Panasonic je dobra volba, no k nemu odporucam skor ten svetelny Lumix 20 ako externy blesk ­- G3 blesk ma
- E­-P2 je sice viac profi model ­(lepsie ovladanie a podobne­) ale nema blesk ­- len tam by sa externy zisiel
- Nex + redukcia + pevne DSLR sklo moc neodporucam: neoptimalizovane objektivy na Olympusoch­/Panasonicoch zaostruju pomaly ­(co je u svetelneho objektivu problem­), na Sony neviem ci vobec zaostruju .. to si radsej niekde over
Odpovědět0  2
Pozor, ak chces k Sony NEX dokupit zrkadlovkovy objektiv, musis na to pouzit redukciu ­(a s nou neviem ako to funguje­).
Objektivy na DLSR a NEX su rozne, lebo bezzrkadlovky maju iny bajonet.
Problem so Sony NEX je, ze nan v sucastnosti existuju len 3 priamo kompatibilne objektivy.

Na Olympus a Panasonic funguju rovnake objektivy, lebo maju spolocny standard bajonetu:
- mZuiko ­- su objektivy Olympusu ­(Zuiko su objektivy na DSLR, tie by sli len cez redukciu­)
- Lumix ­- objektivy Panasonicu
su to tieto: http:­/­/www.four­-thirds.org­/en­/microft­/lense.html
Odpovědět0  1
nove fotaky by sa mali coskoro objavit, no myslim si ze ich cena nebude az taka nizka, takze isto sa oplati kupit aj tie dnesne modely .. najma ked tie minulorocne su teraz za taku super cenu

Ja by som odporucal objektiv Lumix 20mm F1.7 + telo ­(panasonic alebo olympus­) v DZ kite.
Dovod: pancake objektiv je najvacsia vyhoda tohto systemu, no Sony ho ma na bezne veci malo univerzalny ­(priliz sirokouhly­) a Samsung s 30mm F2 ma vraj dost divnu logiku expozicie ­(je vacsia pravdepodobnost rozmazanych zaberov­).
PEN ma vyhodu v stabilizacii na chipe teda bude stabilizovany aj ten pancake, G3 ma lepsi­/novsi chip a hladacik ­(u PEN­-a by si si ho musel dokupit ak ho pozadujes­)

K Olympusom: E­-PL2 ma vylepsene ovladanie a rychejsi setak, E­-PL1 vybornu cenu ­(ak pozadujes extremny teleobjektiv, tak by ti do 40000 este vysiel daky s dosahom 600mm EQ)
Odpovědět0  3
Vsimli ste si niekto rozdiel vo farebnosti na zaberoch plysaka a lampy v pozadi?

Zabery z XZ1 a 1100D su farebne skoro rovnake no zaber z G12 ma uplne ine farby.
A to by prave G12 a 1100D mali byt podobne, kedze maju ­"rovnaky­" procesor. Zaujimave...
Odpovědět0  3
Ja aspon v 3 pripadoch:
1­) ak by som chcel vreckovy ultrazoom s dobrym zoomom a svetelnostou na konci: Olympus SZ10
(ma 18x zoom konciaci na F4.4 .. no na festivaly uz mam Sony H20­)
2­) ak by som chcel co najvyssiu kvalitu ale pozadujem skladnost: PEN + Lumix 20
(vdaka stabilizatoru je este aj dnes pouzitelnejsi ako ostatne bezzrkadlovky, vdaka chipu je o 2 EV lepsi ako najlepsie komapkty­)
3­) ak chcem pouzitelne JPG priamo z fotaku ­(no v tomto mi farbami vyhovuje este Nikon)
Odpovědět0  2
hehe :­-­)

Podla mna Olympus v Cechach a na Slovensku ziadne marketingove oddelenie ani nema .. a prave som vyskusal www.olympus.sk a presmerovalo ma na cesku stranku...
Odpovědět0  1
prekvapila ma nizka aberacia .. na testovacich zaberoch na imaging­-resource ju bolo vidno omnoho viac
Napriklad: http:­/­/www.imaging­-resource.com­/PRODS­/T3­/YIMG_9888.HTM

Myslite si ze sa mozu medzi sebou citelne lisit rozne kusy toho isteho objektivu?
Odpovědět1  1
> Ještě zapracovat na autofokusu a ergonomii a bude to pravé ořechové.

na autofocuse pracuju priebezne:
- s prvym firmwarom po vydani E­-P1 upravili logiku setaku ­- uz neprechadzala cely rozsah ked nebolo treba
- s dalsim firmwarom zrychlili AF vsetkych objektivov asi o 15% ­(otestoval som si to­) ­- no v recenziach je este stale ten povodny cas
- na E­-PL2 spravili novy MSC setak, s ktorym je zaostrovanie aspon 2x rychlejsie
(inak vsetky objektivy okrem prveho setaku a pevnej 17­-ky su uz MSC­)

Na ergonomii tiez:
- E­-PL2 ma grip a jeden roller ako E­-P1 ­(osobne ten druhy roller pri foteni vyuzivam malokedy­)

Problem je, ze od Panasonicu ­(s ktorym vraj maju vylucnu zmluvu na par rokov­) nedostali novsi chip.
Asi ani nemohli pouzit ten v GH1, lebo ten je vacsi ­(multiaspect­) a museli by prerobit cely stabilizacny system a zvacsit fotak ­(no to su len dohady)
Odpovědět0  2
Panasonic LX5, lebo ma najlepsiu automatiku a svetelnost aj na zoome, je viac sirokouhly a ma Leica objektiv.
S95 nie je pre amaterov ­- priliz casto ho treba prestavovat, na svetle prepaluje.
Odpovědět0  4
> Co se tyka toho setu s pevnym sklem, jsou takove.
tie co sa dnes predavaju v sete s pevnym sklom su bezzrkadlovky .. aspon neviem o ziadnej zrkadlovke ktora sa bezne predava s pevnym sklom
Odpovědět1  3
presne tak isto ako sa daju dokupovat objektivy k zrkadlovke sa daju dokupit dalsie kompakty

Napriklad ja mam:
- jeden s dobrym dosahom a svetelnostou na zoome ­- pouzivam na festivaloch alebo na vyletoch
- jeden maly s 3x zoomom, ale vacsim chipom ­- ked su rozmery dolezite a aj PEN je velky
- jeden maly so 7x zoomom ­- tam kde su velke fotaky zakazane alebo treba byt nenapadny

PS: a tie objektivy musis dokupit, aby si mal moznosti, ktore ti kompakty­/ultrazoomy ponukaju casto uz v zaklade
Odpovědět2  4
prestante vsetci s tou ­"pracou s hlbkou ostrosti­"!

Viete vobec o co ide? Nie je to praca, je to boj s nou.
Tan kto casto pouziva svetelny objektiv vie, ze je to zdroj najvacsich problemov pri foteni:
- je to len volenie kompromisu medzi svetelnostou a krezbou ­(objektivy ju maju na najnizsej clone casto horsiu­)
- bud je to zvolenie minimalnej clony v pripade horsieho svetla ­(lebo s vyssou treba vysoke ISO­)
- alebo zvolenie maximalne pouzitelnej v danych svetelnych podmienkach pri foteni viacerych
- a za idealneho svetla maximalne pouzitelnej kde este nedochadza k difrakcii

Skutocna praca s HO ­(nastavenie optimalnej clony­) je v praxi vyuzitelna len malokedy.

A ked uz, tak presne tak isto sa da s clonou pracovat u bezzrkadloviek.
Ziadne zrkadlo k tomu nie je potrebne.
Odpovědět1  5
tak sa mi to vtedy javilo .. lebo aj na noise reduction = off bol vystup z Olympus viewera bez RGB sumu

Vidno to napriklad na porovnani napriklad s RAW­-ami v recenzii E­-PL1 ­(ktory ma rovnaky chip­):
http:­/­/www.dpreview.com­/reviews­/OlympusEPL1­/page6.asp

inak to, ze RAW­-y su uz ciastocne odsumene este pred ulozenim je dnes bezna vec:
http:­/­/www.dxomark.com­/index.php­/Our­-publications­/DxOMark­-Insights­/Half­-cooked­-RAW
Odpovědět0  3
Tento clanok preveril este jedno dogmaticke tvrdenie: ze len kompakty doostruju a zrkadlovky nie

Pri pohlade na spracovanie RAW tym istym programom pekne vidno ako vyzera vystup bez doostovania ­(vystup z RAW­) a takisto ze zrkadlovky ­(aspon Canon­) v JPG doostruju presne takym istym sposobom ako kompakty ­(ten halo efekt v okoli cervenych pismen­) no ked nemaju co doostrit tak je uplne normalne ze vysledok bude menej ostry

PS: je mi jasne ze napr. u Nikonu to moze byt ine ­(a asi aj je­), ale tu pekne vidno ze ani tato dogma uz neplati
Odpovědět1  3
XZ­-1 ma hendikep v tom, ze v horsich podmienkach voli viditelne tmavsiu expoziciu .. to je cely jeho problem.
Kto niekedy skusal aky vplyv ma svetlost expozice na sum, tak vie o com hovorim.

(a kto nie, moze si pozriet napriklad moj pokus kde som pri tom istom case zvolil rozne ISO citlivosti: [odkaz, pro zobrazení se přihlaste])

Ak chces mat podobne vysledky sumu u Olympusov ako u Canonov, tak jednoducho nastav korekciu expoziciu do plusu ­(osobne obcas pouzivam, ked podla histogramu vidim ze si to mozem dovolit­).
A naopak, ak chces normalne zabery z Canonov, tak musis nastavit korekciu expozicie do minusu, lebo inak casto prepaluju.
=> v skutocnosti su rozdiely v odsumovani minimalne, omnoho vacsi vplyv ma zvolena expozicia
Odpovědět0  3
Este existuju bezzrkadlovky, ktore su s pancake objektivom dokonca skladnejsie ako ultrazoomy.
(bezne prenasam v diplomatke .. ultrazoom Konica ­-Minolta Z10 sa mi tam uz nevosiel­)

No zato ze je to mensie neznamena ze to vyjde aj lacnejsie ­(aj ked sa da kupit bezzrkadlovka s 2 objektivmi za 13000 ­- napriklad aj Samsung so setakom a pancakom­) ­- ani notebooky nie su vzdy lacnejsie ako stolne pocitace.
Napriklad pancake objektiv od Panasonicu vazi 100g a stoji 350 euro .. ale stoji za to. Nelutujem.
Odpovědět0  3
co je na tom polopravda? Ze bezzrkadlovky zaostruju KONTRASTOM ­(CD­-AF­) rychlejsie je proste fakt.
.. porovnaj si to z hociakou zrkadlovkou pri zaostrovani cez live­-view ­(ked zrkadlovky tiez ostria kontrastom­)

Zrkadlovky dokazu ostrit aj ­"fazovym ostrenim­" ­(PD­-AF­) ­-> az vtedy dosahuju casy ktore spominas.

PS: je pravda, ze neviem ako v liveview zaostruju najnovsie DSLR s USM objektivom .. videl som len doostrenie pocas videa u 7D a to sa mi zdalo pomalsie ako zaostrenie s mojim ­(neoptimalizovanym­) setakom ­(ktory z bezzrkadloviek zaostruje uplne najpomalsie­) .. D7000 by uz mala byt na tom lepsie
Odpovědět0  2
Na fotenie hub nepotrebujes ultrazoom. To odfotis hocicim.
Preto je pre teba zbytocne si kupovat polkilovy ultrazoom, ktory by ti pri chodzi po lese iba zavadzal. Pre tento motiv maju priblizne rovnaku kvalitu aj bezne kompakty s 3x zoomom ktore si dokazes strcit do vrecka.

Ultrazoomy ­(FZ45, SX30, P500, HX1, HS20EXR, ...­) su vhodne az ked chces fotit vtaciky alebo podobne motivy v dialke.
Odpovědět0  1
Aleb Nikon P500:
http:­/­/www.imaging­-resource.com­/PRODS­/CP500­/CP500A.HTM

predchadzajuci Nikon bol na makro optimalny, no nemal az take kvalitne zabvery.
Tento novy zatial vyzara byt optimalny aj v tomto...
Odpovědět0  0
Presnejsie povedane: ­"unsharp mask­" fiter
(nedoostruje to priamo na pixlovej urovni, ale zvysuje to lokalny kontrast­)

Pouziva sa tiez na doostrovanie, ale nerobi to take artefakty na hranach ako obycajne doostrenie.
A produkuje to naozaj vysledok ktory sa ZDA byt ostrejsi pri pozerani sa v 1:1 rozliseni.

Uz som si to vsimol skor ­(na dpreview porovnani­) ze 60D vyzera omnoho ostrejsie ako 50D.
Tak som si stiahol RAW do DPP a vsimol som si, ze 60D ma v checkboxe ­"sharpness­/unsharp mask­" nastaveny ­"unsharp mask­". S nastavenim na ­"sharpness­" ­(hociaku hodnotu­) bol vysledok rovnako neostry ako u 50D.
Odpovědět0  2
Ci som to pochopil spravne sa da presvedcit na vacsich recenziach: je tam zalozka ­"performance­" kde tieto pojmy aj vysvetluju a aj ako to merali.

Tieto hodnoty si vsimam uz dlhsie .. u zrkadloviek su zavisle aj od objektivu ­(vtedy napisu s ktorym ostrili­).
Statisticky: z kompaktov najrychlejsie su Panasonicy, Nikony a Sony, Canony su najpomalsie.

V horsich podmienkach maju kompakty problemy .. to je samozrejme .. ale bezzrkadlovky s tymto nemaju az take problemy a zvycajne dokazu ostrit aj za tmy.
Inak PD­-AF tiez nefunuje za zleho svetla ­- vysvetluju to napriklad vo Fuji F300 EXR ktore pouziva oboje, ale PD­-AF len za dobrych podmienok, inak pouziva CD­-AF.
Odpovědět0  0
Bezzrkadlovky zaostruju kontrastom rychlejsie ako DSLR lebo maju na to optimalizovany chip ­(GH2 a novsie kontroluju polohu 120x za sekundu­) a optimalizovane objektivy ­(maju malo pohyblivych casti a vedia sa rychlejsie posuvat o male krocky­).
Preto zaostrovanie so ­"starymi­" objektivami nikdy nebude u zrkadloviek take rychle a takisto budu horsie zaostrovat u videa.

Rozdiel vo velkosti chipu je z hladiska rychlosti AF minimalny ­(a moj PEN a 7D maju rovnako velke pixle­), ten na to vobec nema vplyv.
Odpovědět0  1
pre zaujimavost si pozri recenziu Nikona P500:
http:­/­/www.imaging­-resource.com­/PRODS­/CP500­/CP500A.HTM

a vsimni si ­"Shutter Lag, Full Autofocus­":
Shutter Lag: Full autofocus shutter lag is very fast, at 0.158 second at wide angle and 0.119 second at full telephoto; faster than most DSLRs.

S tvrdenim ze zrkadlovky zaostruju rychlejsie ­(vdaka PDAF­) by som dnes narabal opatrne ;­-)
Odpovědět0  0
Trosku mi chybaju opticke vlastnosti objektivu .. nebol cas .. ci mysleli ste ze netreba?

Odpovědět0  2
> jeden z nejlepe foticich kompaktu s 1?­/2,3?­" cipem, ktere kdy existovaly

vysledne fotky z recenzie o tom nesvedcia
Mozno maju jeho zabery najmenej sumu z testovanych modelov a mozno zachovavaju detaily .. ale pozerat sa na ne neda vzdy. Niektore zabery vyzeraju sice OK, no vacsina je podexponovanych alebo prekontrastovanych.

Z recenzie mi vyplyva ze podla toho co ukazuje LCD sa neda navolit spravna expozicia ­(zaber tak skonci casto podexponovany­) => neda sa s nim normalne fotit. Aspon mne by to vadilo...
Odpovědět0  4
necudoval by som sa keby sa po case .. ked uz vyrobcovia nebudu vediet cim zaujat .. neskusili spravit aj modely s mensim poctom megapixlov .. napirklad aj 2 megapixlovy fotak .. a dostal by nazov Facebookovy fotak ;­-­)

no teraz este nemusia .. ani sa nehrnu .. lebo ked raz znizia rozlisenie, uz nebude cesty spat...
Odpovědět0  3
dufam ze aj toho sa raz dockame ;­-­)

U kompaktov s vacsim chipom to uz nastalo a megapixle sa zastavili na 10M.
Odpovědět0  2
Dalsie konmpakty s dobrou svetelnostou, FullHD a relativne svetelnym zaciatkom su:
- Nikon P300 ­- ma najlepsiu pociatocnu svetelnost
- Sony WX ­- ked chces funkcie ako maju Sony fotaky .. tak preco nie rovno Sony?
- Panasonic FX 700
Odpovědět0  1
U CMOS BIS neplati ze ­"menej megapixelov = mensi sum­" => lebo 10 megapixelovy snimac bol prva generacia tohoto chipu a 12­-megapixlovy je len druha generacia. Technologia je este len vo vyvoji...
Podla mna je tento 12M chip lepsi.

Dokazala to napriklad WX5, ktora bola podla testov este lepsia ako WX1.
(ZR100 by mala mat ten isty snimac)
Odpovědět0  2
Priklad rozostrenia pozadia s mojou Sony H20:
http:­/­/img.flog.pravda.sk­/2010­/08­/23­/tS2_352704_orig.jpg
(pravda.sk zrusila exif, teda: F4; 35,4mm => ani na plnom zoome to nebolo­)

Preto som hovoril ze cim mensi foteny predmet, tym mensia HO a viac rozmazane pozadie => aj preto sa makro zrkadlovkami foti na extremne vysokych clonach.
Rozmazanie pozadia pri portrete je vacsie ako u celej postavy. Na portrety casto staci aj lepsi kompakt, no na celu postavu uz treba zrkadlovku.
Odpovědět0  2
Preco?
Pozri si Sony H70: http:­/­/www.imaging­-resource.com­/PRODS­/H70­/H70A.HTM
(predpokladam ze bude mat presne ten isty snimac a bude odsumovat podobne­)
a do ISO 400 je to celkom pouzitelne .. na outdoor viac nepotrebujes...
Odpovědět0  2
to je dobre ze sa uz dodava HDR aj do fotakov s CCD chipom...

aj ked viem ze to mal uz daky Samsung a BenQ
(a v 2 modeloch aj Canon .. no kedze k tomu treba stativ tak ten neratam)
Odpovědět0  1
my to chapeme .. no neznaly amateri mozu nadobudnut dojem ze je to koli velkosti
Odpovědět0  0
stolny tenis s kompaktom je problem .. s Fuji F50 sa mi ­(v 2007­) podarili len taketo:
http:­/­/bernolakovo.sk­/vatek­/stoltenis­/fotky.htm
Bolo to fotene na minimalnom zoome ­(bol som dost blizko co by pri zapase dost vadilo­), teda F2.8, ISO 800 alebo 1600 .. co ani dnesne fotaky nezvladaju o moc lepsie

No su aj lepsie nasvietene haly a ked sa hra cez den ­(ze svieti svetlo zvonku­) tak sa da fotit aj na ISO 400
Odpovědět0  0
bola to reakcia na ­"rozmazane pozadie sa budu ovela lepsie dat robit prave tym vecsim z nich­"

viem .. zle som to formuloval .. chcel som este dopisat ze:
.. aj tak bude FZ na tom o cosi lepsie, no nie koli tomu ze je fotak vacsi ale ze ma na tom istom rozsahu lepsiu svetelnost

no dako som potom na to pozabudol
Odpovědět0  2
ak chces rozmazane pozadie, tak si ho jednoducho rozmaz v grafikom editore

Najnovsie fotaky od Sony a Fuji ­(a inak myslim si za kvalitativne za Panasonicami uz nezaostavaju­) maju aj mod ­"defocus blur­" kde spravia viacero zaberov a z nich skomponuju zaber akoby bol zo zrkadlovky.
Na niektore motivy to aj funguje .. ved si pozri dake recenzie Fuji HS20 EXR .. no zalezi od recenzenta ci ti ukaze skor tie lepsie alebo tie horsie zabery ;­-­)

Inak vdaka mensiemu chipu je zaostrovanie ultrazoomov jednoduhsie ­(nemusi byt az take presne­) ako u zrkadloviek takze myslim ze by to nemal byt az taky problem stihat zaostrit...
Odpovědět0  3
> Fotky typu ostry predmet a rozmazane pozadie sa budu ovela lepsie dat robit prave tym vecsim z nich

nie, rozmazanie pozadia nezavisi od velkosti fotaku, ale od zvacsenia fotografickeho motivu:
- cim bude ten objekt mensi, tym bude pozadie viac rozmazane
- ovsem cim je foteny objekt mensi, tym sa k nemu treba viac priblizit .. co pri malom zoome moze sposobit skreslenie .. preto sa na to zvycajne hodia viac objektivy s vacsim dosahom
Odpovědět0  2
Zrkadlovku do 7000?
Spomenul som si na take porekadlo: Bez peněz, do hospody nelez!
(aj ked .. da sa kupit Olympus E­-450 s 2 objektivami asi za 9500­)

Samozrejme v bazari nieco take kupis .. no to uz bude ­"skoro ako za trest­" :­-­)
Napriklad spominany 1000D so starym nestabilizovanym setakom => na ten sa stazuju uz aj Canonisti...
Odpovědět0  1
Prave som si ­(nahodou, len som skusil­) porovnal Panasonic FZ22 a Olympus SP­-800 UZ.
Na ISO 100 bolo jasne ze Panasonic viac doostruje ­(co sa mi nepacilo lebo tym vznikali artefakty a zvyraznil sa sum na cistych plochach­), do ISO 800 nebol takmer ziaden rozdiel, ISO 1600 u oboch nepouzitelne. Teda novy Panasonic je cosi ako starsi Olympus.

No nedavno som videl recenziu Olympus SZ20 ­(ich prvy CMOS BSI­) a tam to uz bolo celkom slusne aj na vyssich citlivostiach.

Inak netusim ako rozozname tento novy chip od chipu ktory je aktualny... ­(aj vo FZ20)
Odpovědět0  2
zabery nebudu podexponovane, lebo sa digitalne zosvetluju ­-> teda trosku vylezie viac sumu ako by malo .. ale bude menej prepalov ako keby sa to nepouzilo...

Je na vyrobcovi aku taktiku zvoli .. Nikon a Olympus si zvolili takuto ­(a ISO 100 automatika nevoli­) .. ci je to dobre alebo zle to neviem, ale mne to tak vyhovuje.

Ovsem ci je aj ISO 100 u CMOS BSI kompaktov robene podobne to neviem .. ak, tak je lepsie si na to davat pozor a na slnku radsej nastavit vyssie ISO...
Odpovědět0  1
tak ho tak naklonis ;­-)
Odpovědět0  2