Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Fotoškola  |  Seriály
Fotoaparáty  |  Objektivy
Fotomobily  |   Software
Příslušenství  |  Ostatní
Svět hardware  |  TV Freak
Svět mobilně
Komentáře od Ganec (9)
Je zaujimave, ze tieto nove modely maju presne tie iste parametre objektivu ako Casio Exilim EX­-ZR100: 12.5x zoom s rovnakou svetelnostou a rozsahom .. zeby to bol ten isty objektiv? Bolo by to mozne?

.. dokonca aj hrubka je rovnaka ­(29 mm­) .. len olympus je celkovo trosku kratsi a lahsi
Odpovědět0  1
tak aky je vyznam v dnesnej dobe vydat setovy objektiv bez stabilizacie?
(samozrejme okrem lahsieho presvedcenia zakaznika na kupu dalsieho objektivu­)

Z hladiska predajcu je to mozno sikovny obchodnicky trik, ale z hladiska zakaznikov sa mi to javi len ako finta na neznalych...
Odpovědět0  1
Tak toto je po dlhej dobe prvy fotak za ktoreho by sa mozno oplatilo upgradnut moju Sony H20 ­(ktora ma na 380 mm eq svetelnost F4.4­), kedze vsetky doterajsie maju but horsi dosah, svetelnost alebo rozmery.

A este aj design sa mi paci...
Odpovědět0  0
Na sport G12 urcite nie je stavana: pokial viem tak ma v ramci kompaktov jedno z najpomalsich zaostrovani a seriove snimanie 0.9 fps ­(ci kolko­) sa na sport tiez priliz nehodi.

To uz radsej Nikon P7000: mal by mat ­(ako zvycajne mavaju Nikony­) aj sportovy mod kedy moze v mensom rosliseni ­(3 megapixle­) spravit omnoho viac zaberov za sekundu ­(5, mozno 10­). Sice kvalita takychto zaberov je nizsia ale aspon farby su OK.
Odpovědět0  2
Takze Canon si ceni objektiv bez stabilizacie na 50 euro a ten isty objektiv so stabilizaciou na 100 euro, co je 2x viac. Som celkom rad ze mam stabilizaciu na chipe...
Odpovědět0  1
Z videom je to ­(idealne­) asi tak ako je na tomto videu:
http:­/­/www.usa.canon.com­/cusa­/consumer­/standard_display­/hd_cmos_pro

.. lenze aj kamery dnes pouzivaju velamegapixlove chipy, takze dnes je to vlastne takmer to iste .. az na to ze maju lepsiu svetelnost
Odpovědět0  0
> Fotoaparát dále nabídne pouze jeden použitelný ISO režim: ISO 100.

no neviem .. doterajsie CMOS BSI nezvladali ISO 100 .. zacinalo to tusim na 125, alebo dokonca az na ISO 160!
Odpovědět0  0
velkomegapixlove chipy maju ale jednu ­"vyhodu­":
nepotrebuju AA filter, kedze im ho spravi objektiv...

Inak tento chip mozno uz bayerovu masku nepouziva .. ale Q67:
http:­/­/image­-sensors­-world.blogspot.com­/2010­/12­/sony­-cinealta­-moves­-beyond­-bayer.html
Odpovědět0  0
teraz som si uvedomil, ze reklamy na Canon sa na nas valia zo vsetkych stran:
Len cestou do prace som napocital 4 billboardy ­(a na ine znacky ani jeden­).

Alebo spam z alzy: ­"Jar môže prísť kedykoľvek ­- zachyťte ju foťákmi Canon!­":
[odkaz, pro zobrazení se přihlaste]

...
Odpovědět0  1
99% maju len profi modely. Samotne orezavanie je jednoduche .. ale naco?

Spociatku som z RAW­-u ­"ladil­" kazdy zaber, no uz teraz viem ako fotak nastavit. Dnes sa mi to zda uz len ako strata casu, RAW pouzivam len ako poistku ­(keby nieco nevyslo­).

Aj ked ma zrkadlovka viac ostriacich bodov, zvycajne sa aj tak pouziva len ten centralny. S automatickym vyberom ostriaceho bodu su vysledky nepredikovatelne, nastavovanie ostriaceho bodu je zase nepohodlne.
Zaostrenie je sice rychlejsie ­(ak neratam GH2­) no to je vsetko. Napriklad vtedy nefunguje detekcia tvari, s ktorou je fotenie ludi rychlejsie ­(ako zaostrit, namacknut, prekomponovat, ustalit fotak, docvaknut­)
Aj kompakty dnes zaostruju rychlejsie .. uz to nie je taky problem ako byval.

Prepaly, podpaly a nespravny jas zaberu na liveview vidno.
A ked ich nevidis priamo, mozes si zapnut indikaciu prepalov alebo histogram.
Odpovědět0  1
Pod kompoziciou som myslel to ze v hladaciku nevidis cely zaber a pri ostreni stredovym bodom musis prekomponovavat, lebo inak kompozicia nemusi byt OK.
Tym co pouzivaju zrkadlovku dlho sa to sice zda ako standard, ale ide to aj bez toho .. a pohodlnejsie a rychlejsie.

Pod expoziciou som mal na mysli prepaly a podpaly, ktore v liveview hned zbadas a mozes skorigovat. Samozrejme ked len cvakas s bleskom tak to fakt spoznas az po odfoteni.

Este som predtym nespomenul white ballance, ktoreho vplyv u zrkadlovky bez liveview tiez hned nevidis.
(sice mozes dodatocne upravit z RAW­-u, ale komu sa dnes chce? To je cosi ako vyvolavanie filmov v tmavej komore...)
Odpovědět0  1
D60 a D3000 maju ten isty chip .. len iny napis na tele ­(a ­"napovedu pre zaciatocnikov­" pre D3000­).
D3100 je uz cosi ine .. ale aj za ine prachy...
Na bezzrkadlovke mas to iste ­(okrem hladacika­), len mas menej odpadu .. proste ked mas zle zvolenu expoziciu alebo kompoziciu tak to uz vidis uz v nahlade.
Odpovědět0  1
> Ta moje bestie FZ5 sumi uz na ISO200 vyrazne
skusal si ddaky odsumovaci doftware .. napriklad Noise Ninja, Neat image alebo Noiseware?
Neviem sice ako by to dopladlo, ale mozno by si bol prekvappeny...
Odpovědět0  0
Ta trava z TZ10 nie je rozpatlana len koli vysokej hustote chipu, ale aj koli tomu ze ten zaber bol foteny na maximalnom zoome ­(300 mm eq na 1­/125s­), kde sa uz neda ocakavat dokonala krezba.

Na oplatku: takto dokaze travu vykreslit zrkadlovka na ISO 100:
[odkaz, pro zobrazení se přihlaste]
Odpovědět0  0
Ak to chapem spravne, tak to cierne pri blesku su 2 externe autofocus senzory?
(tie iste ako su pouzivane v zrkadlovkach)
Odpovědět0  0
Nerozmyslal si nad kompaktom s vymennymi objektivmi?
Kvalita je podobna ­(opticky zvycajne aj lepsia­), cena takmer tiez, maju viac funkcii a nahravaju aj video .. len nemaju opticky hladacik. Ale su to nove modely ­(D3000 je z 2009, 1000D dokonca z roku 2008, pokial viem uz sa nevyrabaju, len dopredavaju­).
Uz sa predava aj E­-PL2 ­([odkaz, pro zobrazení se přihlaste]), ale ak chces cosi lacnejsie tak za dobru cenu sa da kupit Samsung v DZ kite.

Len s tym dosahom to maju fotaky s velkym chipom horsie. Tvoj FZ5 ho ma asi o polovicku dlhsi ako tebou spominany D3000 alebo ta PL2 ­(vdaka trosku mensiemu chipu je dosah podobny­).
V tomto ma ultrazoom vyhodu.
Odpovědět0  0
Je toto prvy kompakt s CCD chipom a FullHD videom?

Celkom som zvedavy co to bude mat za senzor .. urcite je novy, kedze tie predtym FullHD nezvladali...
Odpovědět0  0
Ja som mal opacnu skusenost pri porovnavani Sony H20 a 500D so setakom ­(hovorim teraz o vyslednom zabere­).
Ovsem teraz uz viem ze je to preto lebo setak 18­-55IS na maximalnom zoome ­(kde sme porovnavali­) ma najhorsiu krezbu. Ale kresli celkom dobre na 35mm a F8­-11.
Odpovědět0  0
Ako UZ od Canonu nie, ale ako UZ od konkurencie ­(ktora ju efektivne dokaze potlacit uz vo fotaku­) horsia je.
Ani odstranovanie aberacie v DPP nie je idealne: je mechanicke ­(treba nastavit parametre pre kazdu fotku zvlast­) a znizuje ostrost ­(u Panasonicov je to prave naopak­).
Ci existuje aj ine DPP? ­(mam verziu 3.9.2.0)
Odpovědět0  0
u 1000D skor zbadas aberaciu, u FZ5 sum, u FZ38 dosledky odsumovania .. tak si vyber.

Obavam sa ze krok s FZ5 na FZ38 nepocitis az tak ako by si si zelal, u zrkadlovky so setakom ti bude pre zmenu chybat zoom.

V com ti vlastne FZ5 nestaci?
Odpovědět0  0
rozdiel je v tom, ze ja som mal doteraz 6 fotakov ­(niektore z nich mam este teraz a obcas ich pouzijem­), ale najradsej fotim s pevnym sklom

Skratka ked vyskusas vsetko mozne tak zistis ze fotenie pevnym sklom je to najlepsie.
Zvycajne to chodi asi takto:
http:­/­/theonlinephotographer.typepad.com­/the_online_photographer­/2010­/05­/letter­-to­-george.html
:­-)
Odpovědět0  0
vlastne mas pravdu .. 1x zoom
Odpovědět0  0
A predstav si ze 90% zaberov ktorych robim ja je fotenych na fotaku s 0x zoomom ­(pevne sklo 20 mm {40 mm eq} F1.7 ­).
Odpovědět0  0
podla mna su to tie iste sklicka .. len tie ­"Karolove­" presli vystupnou kontrolou kvality ;­-)
Odpovědět0  1
Ako je na tom so seriovym snimanim v 3 megapixloch?

Ked som to pouzival na Fuji F50, tak sum na ISO 1600 ­(tiez na 3 megapixloch­) bol neporovnatelne nizsi ako pri full rozliseni a farby boli este pouzitelne .. ale realne rozlisenie bolo asi tak 1 megapixel. U EXR by to malo byt s rozlisenim lepsie. Je?
Odpovědět0  0
Chces tuzkove baterky a plny manualny rezim u kompaktu?
Tak ja zase chcem kompakt s bleskom ktory sa odpaluje pomocou zapalnej snury a zabudovanu deku ktoru si pri foteni prehodim cez hlavu .. ved pred 100 rokmi tak fotili vsetci profesionali !!!
.. a nech pri necinnosti zobrazuje cas, ma rozmery ako hodinky ­(aby som ho mohol mat stale pri sebe­) a nech pasuje na moj remiencek od hodiniek, nech si nemusim kupovat novy...
Odpovědět1  1
> Zajímavá je i počáteční světelnost F2,6.

V com? Ved ich W380 alebo WX1 uz pred rokom ­(wx1 rok a pol­) mali F2.4 ­- 5.9 pri tom istom rozsahu.
No oni mali G objektiv, tentokrat je to Carl­-zeiss .. no neviem co je lepsie...
Odpovědět0  1
pri rozmeroch dnesnynch fotakov sa zo zlou svetelnostou na konci neda moc vela robit...
Ale potesitelne je, ze aspon zaciatocna svetelnost sa vracia do normalu .. aj tiez fakt ze sa technicky daju vyrobit male kompakty s dobrou ­(aspon zaciatocnou­) svetelnostou...
(co uz dokazala Sony HX7)
Odpovědět0  0
co znamena VR?

Vsimol som si ze Olympus pomenil nazvy .. uz to nie je mju, namiesto TOUGH je uz len TG...
Odpovědět0  0
> Světelnost F3,0 na nejdelším a F5,7 na nejdelším ohnisku patří pouze ke standardním hodnotám.

nesuhlasim ze standardne .. F3 je v dnesnej dobe asi najsvetelnejsi zaciatok ­(pre 8x a viac zoomovy vreckovy kompakt)
Odpovědět0  0
To vari práve teraz medzi výrobcami prebieha súťaž ktorý z nich vyrobí foťák s najmenším objektívom?
Odpovědět0  0
12M je pouzitych len preto, lebo chipy vyraba Sony a ta ich najprv musi pouzit vo svojich modeloch.
O par mesiacov ich 16M ­(tie CMOS BSI, kedze CCD sa uz pouzivaju­) budu tiez pouzivat aj ostatni.

Tiez drzim palce .. FH100 bola velmi dobra ­(a zvladala co ine nie­) .. a predsa ludia stale kupuju len Panasonicy TZ ­(pripadne Canony SX)
Odpovědět1  1
Aky je rozdiel v kvalite objektivov FS ­(zacinajucej na 28­) a ZX ­(zac. na 25mm­) rady?
.. lebo na ZX som zatial cital len staznosti... zeby FS boli na tom lepsie?
Odpovědět0  0
tych 16M uz v roku 2010 nestihli :­-)
Odpovědět0  0
skusal si na konverziu MP4Cam2AVI?
http:­/­/sourceforge.net­/projects­/mp4cam2avi­/

dovod pre HS20: EXR chip ­(=HDR z jedneho zaberu, rychle seriove snimanie v mensm rozliseni s mensim sumom, ...­)
dovod pre buduci HS30: novy chip, do ktoreho zabuduju aj fazove ostrenie ako mala F200exr
Odpovědět0  0
ten isty objektiv .. tie iste parametre .. ale vacsi chip => co ak sa predtym pouzivala daka finta fň .. napriklad ­"digitalny zoom­"?

Je zaujimave, co je napisane na objektivoch 30x zoomovych fotakov:
HS10: f=4.2 ­- 126 ­(10M chip 1­/2.3­' CMOS BIS­)
HS20: f=4.2 ­- 126 ­(16M chip 1­/2­' EXR CMOS BIS ­)
S4000: f=4.3 ­- 129 ­(14M chip 1­/2.3­' CCD? .. horsia svetelnost)
Odpovědět0  1
Podla dpreview ­(http:­/­/dpreview.com­/news­/1101­/11010512fujifilmf550f500exr.asp­) vraj by sa mala zlepsit aj kvalita ­(rohova ostrost a oprava vad objektivu­):
Plus, image quality and sharpness is assured thanks to the Fujinon lens and new triple core EXR processing engine that automatically reduces colour fringing and boosts corner resolution for uniform image sharpness.
Odpovědět0  0
Pomalsie? No malo by kedze snima 16M a HZ10 ma 10M snimac .. je to predsa len o viac ako polovicku viac dat
Odpovědět0  0
F300exr ho mala .. ale to bolo este CCD .. zeby to s CMOS nevedeli?
Odpovědět0  0
no .. 550­-ka ma 18MP, takze ma stale o 2 viac .. ale Samsung ma problem: ich bezzrkadlovky maju 14M a kompakty uz 16 ­(takisto Olympus: kompakty 14 a ­[bez­]zrkadlovky 12­).
Odpovědět0  0
Podla:
http:­/­/www.1001noisycameras.com­/2011­/01­/new­-kodak­-z990­-max­-superzoom­-with­-30x­-optical­-zoom­-12mp­-backlit­-cmos­-raw­-pasm.html
ma aj dalsie zaujimave parametre:

RAW, HDR, 120fps, ISO 12800 v 3 MP ­(pokial viem tak je to prvy krat s CMOS BIS chipom­)

PS: ma dake az priliz podobne parametre objektivu s Olympusom SP800 .. nahoda?
Odpovědět0  0
Osobne si myslim ze sa to zastavi na 18M, ktore by mali byt akurat pre novu masku Q67 a 4K video:
http:­/­/image­-sensors­-world.blogspot.com­/2010­/12­/sony­-cinealta­-moves­-beyond­-bayer.html
Odpovědět0  0
Na recenzi FZ100 na imaging­-resource ­(http:­/­/www.imaging­-resource.com­/PRODS­/FZ100­/FZ100A.HTM­) ju na jednom zabere porovnavali s FZ35. Akoby z mobilu :­-­(

Ked sa FZ100 porovnava len s FZ45, tak to s nou nevyzera az tak zle...
Odpovědět0  0
vhodne by bolo aj ukazat ako tento vyzera odsumeny.

Navrhujem tychto 8 moznosti ­(samozrejme nie na kazde ISO­):
- JPG z fotaka: s defaultnym odsumovanim a s minimalnou redukciou sumu
- RAW cez ACR: neodsumeny a odsumeny
- RAW cez DCRAW: neodsumeny a odsumeny ­(cez Noise ninja­/...­)
- RAW cez dodavany konvertor: s min. odsumovanim, s normalnym odsumenim
Odpovědět0  1
Na SX30 radsej zabudni, je to aberitko .. P100 je tiez casto kritizovany ale koli inemu ­(osobne mi ale jeho vystupy az take hrozne nepridu, ovsem daju sa odfotit extremne zle zabery­). Zabery FZ45 som este nevidel, ale vyzera to ze uz aj Panasonic ide s kvalitou dole ­(od FZ28­) .. ukazkove zabery z FZ100 boli hrozne...

Co sa tyka sirokouhleho zaciatku, na prirodu je lepsie nacvakat zopar zaberov a spravit si v PC panoramu...
Odpovědět0  0
> Navíc se objevil i kompaktnější 14­-42mm objektiv, který má menší rozměry i hmotnost.

je sice pravda, ze novy objektiv je 112g lahsi ­(a mozno ma aj mensi priemer­), ale vraj je dlhsi .. teda kompaktnejsi nie je...
Odpovědět0  0
nielen svetelnost ma horsiu .. ale asi aj objektiv
Na ZX1 ­(predchodca­) som necital dobre ohlasy .. napriklad: [odkaz, pro zobrazení se přihlaste] ­(Snímky z Panasonic ZX1­- co dělám špatně?­)
Mne osobne sa zdali zabery z neho ­(co som stiahol z internetu­) .. no .. uplne ­"bez stavy­" .. maju omnoho horsi prenos kontrastu ako ostatne panasonicy...
Odpovědět0  0
A dalo by sa porovnat rychlost tohto objektivu ­(samozrejme ked bude dosupny­) a setoveho?
Odpovědět0  0
No je pravda, ze ten objektiv od Olympusu ma F4.8 ­- 6.7 .. co je uz relativne dost...
http:­/­/www.four­-thirds.org­/en­/microft­/telephoto.html#i_075­-300mm_f048­-067_olympus

dalsia alternativa ­(uz sa vraj predava­) je podobny objektiv od Panasonicu ktory ma F4.0 ­- 5.6:
http:­/­/www.four­-thirds.org­/en­/microft­/telephoto.html#i_100­-300mm_f040­-056_panasonic
(ten uz vazi 520g a je 4 mm hrubsi a 10 mm dlhsi .. co nie je az o tolko viacej...­)

zrkadlovkovy Olympus ­(na ktory treba este redukciu­) uz ale vazi 615g:
http:­/­/www.four­-thirds.org­/en­/fourthirds­/telephoto.html#i_070­-300mm_f040­-056_olympus
Odpovědět0  0
Olympus 75­-300mm das do jedneho vrecka ­(vazi 420g a meria 11.6 cm s priemerom 7cm­) do druheho vrecka PEN a mas 600mm EQ bez digitalneho zoomu...
Nevyhoda je len ze sa este nepredava :­-(
Odpovědět0  0
45mm F2.8 je 90mm EQ ­(35 mm filmu­) ale stale F2.8, nie F5.6 .. toto sa nenasobi
Odpovědět0  0
"a ma pri zaostrovani strasne hlucnu clonu­" mala byt osobitna veta ­(nesuvisiaca s videom­) .. len taky postreh z pouzivania...

Odpovědět0  1
Novy pancake je pouzity koli viacero veciam:
- urcite je omnoho mensi .. a to je ten hlavny dovod preco je dodavany spolu s GF2
- z ekonomickeho hladiska je lepsie dodavat iny ako ­"must have­" objektiv, kedze vacsina ludi si ho aj tak dokupi
- ze je lacnejsi je tiez urcite pravda .. obsahuje menej skla
- je orientovany aj na menej technicky znalych, teda vacsia clona je vyhoda ­(staci menej presne zaostrit­)
- asi je lepsie optimalizovany na video .. predsa len 20 mm F1.7 vznikla este v casoch G1 ktore video nemala .. a ma pri zaostrovani strasne hlucnu clonu a AF tiez pocut

Asi aj ten novy setak vznikol koli videu ­(neviem­). Skoda ze aj Oly nespravil novy zakladak .. vsetky novsie objektivy su uz MSC ­(movie still compatible­), teda zaostruju rychlejsie a tihsie a hodia sa aj na video.
Odpovědět0  1
pozri si toto video:
http:­/­/www.youtube.com­/watch?v=fXDBfv6pFHA&feature=player_embedded

ked sa to naucis pouzivat, urcite to moze byt prinosom .. len to treba ochotu chciet sa naucit nieco nove...
Niektore veci sa mozno bez toho ani nedaju robit .. napriklad neviem si predstavit ako inak ­(ak nie manualne­) by si spravil preostrenie z jedneho miesta na druhe pocas nahravania videa...
Odpovědět0  1
mensi snimac je vyhoda, lebo potom ti stacia mensie objektivy

Nevyhoda pre Olympus je ze si to malokto uvedomi lebo objektivy sa predavaju s realnymmi vzdialenostami:
ked niekto vidi 70­-300 od CaNikonu a Olympusu, mysli si, ze je to to iste, no s Olympusom ma o polovicku vacsi dosah!

A sum nema horsi preto lebo ma mensi snimac ­(dnesne Oly maju taku istu velkost pixlov ako Canony .. a velkost jedneho pixla je podstatna­), ale koli ­"Shadow adjustment technology­" ktora vyrovanva tiene aj v defaultnom mode je sum viac zosilneny a vidno ho viac
Odpovědět0  1
Problem je niekde inde ­- realita tak skutocne vyzera...

Pred par rokmi digifotaky zvysovali kontrast ­(aj koli sumu­) a presaturovavali ­(niektore to mozno robia dodnes­), lebo neznalym tak zvycajne pripadaju krajsie. Vznikaju tak casto ale nerealne malovky .. volakto to nazval ­"poutovky­".
Dalsia vec je, ze Sony maju defaultne zapnutu DRO ­(vyrovnavanie tienov­) a preto sa ti kontrast moze zdat slabsi.
Odpovědět0  0
na tejto stranke je video kde vysvetluju principy:
http:­/­/www.aptina.com­/products­/technology­/aptina_dr­-pix.jsp

(v clanku priamo nie je spomenute...)
Odpovědět0  0
aby si vyuzil vysoke ISO, tak nepotrebujes profi telo, staci ti dobry objektiv.
A to 20 mm F1.7 je.

Mam ho na svojom PEN­-ovi a neviem si ho vynachvalit.
Pri pouziti F1.7 netreba vyssie ISO ako 800 ­(len malokedy­) a to aj G2 staci. A to je uplne v pohode.
PEN­-y maju vyhodu este v stabilizacii ­(co ti neposkytne ani ziaden fullframe od CaNiconu­).

Fakt .. rozmyslal som ci existuje nahrada za moj E­-P1 ale zistil som ze aj v sucastnosti este stale nie...
Odpovědět0  0
Podla toho co popisujes potrebujes skor Casio F1...
(trosku starsi model, ale sucasne sa nan kvalitou nechytaju .. 6 megapixlov na velkom chipe .. 60fps Full HD video...)
Odpovědět0  0
maly vyber objektivov?
http:­/­/www.four­-thirds.org­/en­/microft­/lense.html
.. sa ti zda malo?
Este mas aj Nokton 50mm F0.95 ak chces...

Sice tam nie su ultrasvetelne teleobjektivy ­(ved naco? boli by tak isto velke ako u inych zrkadloviek­) , ale mne osobne tam ani nechybaju.
Este k tomu cez redukciu mozes pripojit hociaky 4­/3 objektiv a ak si vystacis s MF, tak hociaky objektiv inej firmy...
Odpovědět0  0
Ako to teraz tak citam, tak mi pripada ze dnesne zrkadlovky maju skor tradicny rezim HCG .. a LCG mali tie minule modely, ktore mali lepsie farby, ale horsi sum...

Predpokladam ze koli tomu maju dnesne CMOS­-y v kompaktoch take slabe vysledky na nizke ISO v porovnani s CCD...
Odpovědět0  0
fakt pouziva pixel binning ­(spajanie nabojov­)?
Pokial viem tak ­(bez­)zrkadlovky to zatial nerobie ­- teda ze zo vsetkych svojich megapixlov vyuzivaju len tie 2 megapixle ­(a teda niekedy len 9tinu plochy chipu .. u obycajneho HD napriklad len 12­-tinu...­) potrebnu na HD video...
Odpovědět0  0
tak ma napadlo .. kedze to ma 18M multiaspect senzor .. dal by sa z neho vygenerovat 18M ­(­"pinhole­") zaber?
Alebo ked fotim na 4­/3 do RAW, tak vygenerovat 1:1 vacsi zaber?
Odpovědět0  0
.. kedze ma stat 600$ .. predpokladam ze Olympus 70­-300 zlacnie ­(teda za nebude stat 900 euro ako planovali­) .. celkom potesujuca sprava...
Odpovědět0  0
> Intelligent D­-Range pak rozšiřuje dynamický rozsah tím, že pro každou část obrazu optimalizuje expozici, čímž potlačuje vznik přepalů a podpalů.

ak by to fungovalo ako HDR ­(aspon na jasy­) .. to by bola pre mna jedna z najzaujimavejsich noviniek sucasnosti...
Odpovědět0  0
> Nabízí totiž Full HD video v rozlišení 1920×1080 pixelů se záznamem 60i ­(60 prokládaných snímků za sekundu­).

vraj chip zvlada 60p, ale kodek je nadefinovany len na 60i, preto je tam v skutocnosti 30p ­(alebo polovicne info zo 60p?)
Odpovědět0  0
1­) dnesne kompakty su proste take .. koli tomu aby v recenziach vyzerali dobre radsej prepaluju .. su tak nastavene => najlepsie je napevno znizit korekciu expozicie ­(napr ­-0.7 EV­)
Koli tomuto by som si uz dnes nekupoval kompakt bez HDR.
No najnovsie Canony maju aspon funkciu i­-Contrast => pohladaj a vyskusaj .. aj ked mozno trosku vylezie sum malo by pomoct
2­) je to Canon .. prilisne jasy nezvlada .. a aby zaber vyzeral umeleckejsie tak radsej spravi prepal
Cosi sa vylepsi podexponovanim: skus znizit ­(pozri bod 1­)
Dalsia vec: defaultne zvysena satuacia ­(aby vyzerali pre neznelych zabery krajsie­) tiez sposobuje tieto veci => zniz
3­) je to lacny Canon a este k tomu ultrazoom .. problem je v tom ze canony ako jedna z mala firiem aberaciu neupravuju ­(len ciastocne v S90­/S95­) .. okrem nich ju nekoriguje asi uz len Olympus, ale ten zase nema az taku zlu optiku a dava do fotakov aspon kvalitnejsie opticke cleny
4­) prepni si na makro a skus fotit trosku z dialky .. mne na Sony H20 to pomohlo a mohol som fotit motyle aj na plny zoom z par metrov
Odpovědět0  0
Vsimol som si, ze niektore vase testovacie zabery su az nezvycajne zle .. napriklad tie z Olympus Stylus 9000 alebo z tohto Nikona. Bolo mi to divne, lebo na dpreview vyzerali zabery z Olympusu normalne ­(rozumej .. lepsie­).

Ohladom toho Olyho som zistil preco a pri pozerani tejto recenzie som sa v tom utvrdil:
Tie zabery su horsie ako by mohli byt LEBO SU FOTENE NA CLONE F9 alebo F8!
To sposobi ze cely zaber je zniceny difrakciou ­(staci sa pozriet na vase testy v protisvetle aky je rozdiel na jednotlivych clonach­).

To je asi aj problem CMOS BIS za dobreho pocasia ­(koli vyssiemu min. ISO, zdvihaju clonu => difrakcia­).

Keby boli zabery robene na priorite clony ­(alebo sportovom rezime, ak prioritu clony fotak nema­), tak si myslim ze by boli omnoho lepsie.

Este k tejto recenzii: aj to HDR mohlo byt lepsie, keby sa trosku podexponovalo
(s vysokou clonou sa tam asi vela spravit neda .. :­-­( ale podexponovanim by sa mozno znizila...)
Odpovědět0  1