Měl bych zájem o foťák GF3 s objektivem 14-45 mm a 45-200 mm. Jak stíhá AVCHD formát videa při zoomu, netrhá se? Na netu jsou pouze ukázky videa s pevným ohniskem. Chybí mi též nějaká galerie fotek nebo test. Prosím o informace.
Odpovědět0 0
Nehodlám se tu dlouze rozepisovat o tom, že s dobou kvalita fotoaparátů stagnuje, někdy kolísá trochu vpřed, trochu vzad, ale zatím žádný extra trhák. Na modelech Fuji je to jasmě partné - hodně lidí tu nemůže zapomenout na 9500ku (i když byla bez stabilizace) nebo i na S100EXR. To byly jakési milníky a od té doby jen tanec dokolečka vícemenéně na místě. No s tím asi nic nezmůžem, trh, marketing plus oblbování neznalých jsou silné ekonomické nástroje.
Jiná je situace v tom, že i když se diskutuje k jednomu modelu, vychází na povrch, že posuzované vlastnosti mají urrčitý (a někdy i dost značný) rozptyl. A tak nelze říci, že posuzovaný model je takový či onaký, protože se může stát, že druhý takový je trochu jiný. Nicméně díky za velmi erudované recenze i diskusi. Potom vím, co mne může čekat a moje zklamání pak není velké. Sem to příliš nezapadá, ale v dubnu t.r. jsem koupil S200EXR a první dojmy i výsledky byly nevalné. Ale studiem recenzí, diskusemi i vlastními zkušenostmi jsem ten přístroj "dohnal" k tomu, že už produkuje slušné fotky (t.j. takové, za které se nemusím stydět).
Jiná je situace v tom, že i když se diskutuje k jednomu modelu, vychází na povrch, že posuzované vlastnosti mají urrčitý (a někdy i dost značný) rozptyl. A tak nelze říci, že posuzovaný model je takový či onaký, protože se může stát, že druhý takový je trochu jiný. Nicméně díky za velmi erudované recenze i diskusi. Potom vím, co mne může čekat a moje zklamání pak není velké. Sem to příliš nezapadá, ale v dubnu t.r. jsem koupil S200EXR a první dojmy i výsledky byly nevalné. Ale studiem recenzí, diskusemi i vlastními zkušenostmi jsem ten přístroj "dohnal" k tomu, že už produkuje slušné fotky (t.j. takové, za které se nemusím stydět).
Odpovědět0 0
Od letošního dubna je to nejlepší EVF snad až do současnosti. Má, pravda, jisté "mouchy" (nedé se mluvit o chybách, ale ty se dají vhodným nastavením obejí. Třeba AWB v mém případě je trochu do azurova, jiní uživatelé tvrdí, že až do modra a že to ničí všechny snímky. No, že by špatný snímač? Snad ne, prošel jsem s přístrojem začátkem července západní část Krušných hor a snímky jsou (podle mého úsudku) docela dobré. Kdyby měl někdo zájem, pošlu na ukázku nějaký snímek.
J. Dlouhý
J. Dlouhý
Odpovědět0 0
Všechny zde uvedené ukázkové fotky jsou vynikající, pokud jde o kresbu a ostrost. Ovšem - a to je můj subjektivní dojem - všechny jsou na první pohled jakési "chladné". Tedy ne zrovna do modra, ale přece jen ... Po tomto aparátu bych bez váhání sáhnul, se základním objektivem 18-55 mm. Vlastním ale Fuji S200 a ta má podání ne chladné. ale přímo studené. Je pravda, vše se dá dodatečně upravit nebo napřed nastavit na přístroji. A tedy moje otázka zní: Dá se takovýto chladný odstín eliminovat nastavením WB na bílou plochu? Pomůže to? Všeobecně se mi nechce zasahovat nějakými dodatečnými úpravami do jinak velmi povedeného snímku.
Odpovědět0 0
Přístroj jsem vyzkoušel dost podrobně se všemi možnými kombinacemi nastavení a zjistil jsem:
1. Kresba (opticky) je velmi dobrá, zrcadlovkám se ale nevyrovná. Nicménš to jde.
2. Všeobecně se spíš svými vlastnostmi blíží dobrým ultrazoomům (Panasonic FZ28 a 38)
3. Značnou nevýhodou je, jak popsali jinde je, že se aparát příliš nevěnuje vyvážení bílé. Pokud mám AWB, mám snímky do azurova (jiný je má do modra), ale expozičně dobré. Bez ohledu na prostředí (ve dne venku - slunečno, zataženo, jasno či šero) je při AWB vše do azurova. Odstranit to lze buď nastavením WB na stín, slunce podle potřeby nebo dokonce i tím, že si WB nastavím manuálně na bílý papír. Ale proč tahat na př. do hor bílý papír? Problém se částečně vyřeší i tím, že si nastavím barevnost (nevím, proč tomu říkají simulace filmu) na Astia a WB ponechám na AUTO. A to je asi vše, co s tím lze dělat. Novému firmwaru moc nevěřím - že by přinesl nějaké extra zlepšení.
Je to asi jediná vada, kterou ten přístroj má, ale podle mne by ji mít nemusel - zmíněné přístroje od Panasonicu bílou vyvažují naprosto bezproblémově (a dokonce i skoro všechny kompakty od Panasonicu). Proč jsem tedy volil S200EXR? Protože jsem měl velmi dobré výsledky s FinePix(em) S8000 fd i s S8100 fd. Zde je větší senzor a i recenze zde jsou pozitivní. Ale jak se ukazuje, "stovka" byla lepší.
Abych také něco pochválil: makra (květiny a hmyz) jsou bezvadná.
1. Kresba (opticky) je velmi dobrá, zrcadlovkám se ale nevyrovná. Nicménš to jde.
2. Všeobecně se spíš svými vlastnostmi blíží dobrým ultrazoomům (Panasonic FZ28 a 38)
3. Značnou nevýhodou je, jak popsali jinde je, že se aparát příliš nevěnuje vyvážení bílé. Pokud mám AWB, mám snímky do azurova (jiný je má do modra), ale expozičně dobré. Bez ohledu na prostředí (ve dne venku - slunečno, zataženo, jasno či šero) je při AWB vše do azurova. Odstranit to lze buď nastavením WB na stín, slunce podle potřeby nebo dokonce i tím, že si WB nastavím manuálně na bílý papír. Ale proč tahat na př. do hor bílý papír? Problém se částečně vyřeší i tím, že si nastavím barevnost (nevím, proč tomu říkají simulace filmu) na Astia a WB ponechám na AUTO. A to je asi vše, co s tím lze dělat. Novému firmwaru moc nevěřím - že by přinesl nějaké extra zlepšení.
Je to asi jediná vada, kterou ten přístroj má, ale podle mne by ji mít nemusel - zmíněné přístroje od Panasonicu bílou vyvažují naprosto bezproblémově (a dokonce i skoro všechny kompakty od Panasonicu). Proč jsem tedy volil S200EXR? Protože jsem měl velmi dobré výsledky s FinePix(em) S8000 fd i s S8100 fd. Zde je větší senzor a i recenze zde jsou pozitivní. Ale jak se ukazuje, "stovka" byla lepší.
Abych také něco pochválil: makra (květiny a hmyz) jsou bezvadná.
Odpovědět0 0