Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Fotoškola  |  Seriály
Fotoaparáty  |  Objektivy
Fotomobily  |   Software
Příslušenství  |  Ostatní
Svět hardware  |  TV Freak
Svět mobilně
Komentáře od jiriko
Chystá se prodej Mark IV?
Odpovědět0  0
Jestli ta věc je zrovna přínosem pro fotografii, tak se vzdávám přesile. Pak je přínosem pro fotografii i výstava umělkyně, které fotí Volvem.
Odpovědět0  0
Ano, přijde mi to logické. Chybí mi tam ten přímý ­(tvůrčí­) impuls autora. U focení blesku jako autor nastavím dlouhý čas čekám, že to snad vyjde. Já jsem ten dlouhý čas cíleně nastavil, já jsem zmáčkl spoušť a něco se tam objeví. Naproti tomu u zmíněného případu a u fotopastí za mě spoušť mačká už zmíněný pan Náhoda nebo opice.

Váš názor respektuji, jen mám svůj na tuto činnost názor jiný. Takže se asi neshodneme.
Odpovědět0  2
viz wiki ­"Je­-li dílo výsledkem tvůrčí činnosti osoby – původce – autora nebo kolektivu osob, jedná se o autorské dílo.­"

Nějak mi v tom případě chybí u fotopasti i u pana Náhody lovícího úsměv opice ta tvůrčí činnost. Ale uznávám, že každý si pod tvůrčí činnosti můžeme představovat něco jiného. Podle širšího významu slova jsou pak tvůrčí činností i fotky ­"vyfocené­" Volvem XC60 [odkaz, pro zobrazení se přihlaste]
Odpovědět1  1
S tím ­"samozřejmě­" si dovolím nesouhlasit.

Pokud by to tak bylo, tak je u všech fotopastí autorem ten, kdo ji někde připevnil? Je to jen cvak bez autora vytvořený panem Náhodou.
Odpovědět1  1
Ona ta a57 v případě ISO taky žádná výhra není. Použitelné je to do 400, 800 s přivřením oka ­(spíš obou­) a 1600 jen v případě nutnosti.
Odpovědět0  0
Měl jsem a55 více jak rok od března 2011 do června 2012 a teď mám a57 a rozhodně bych si nedovolil napsat, že je hledáček jiná liga. Zobrazení je cca stejné a při švenkování u obou přístrojů displeje výrazně nestíhají. Rozdíl ve prospěch a57 je minimální.

Souhlasím s tím, že hledáček jde používat, ale zkuste se někdy podívat přes hledáček dslr s pentaprizmatickým hranolem. Ten rozdíl je neskutečný. Tomu se už dá říct jiná liga, rozdílu a55­/a57 rozhodně ne.

Mi k tomu ještě navíc lépe vyhovovalo, že okulár u a55 byl více vysunutý než je tomu u a57.

No a šum? Oproti a55 je na tom skutečně a57 lépe, ale více uvidím v zimě, když je málo světla. S a55 šlo venku při zamračené obloze fotit bez větších problémů jen do ISO 800. A k té tmě? Zkuste si s a57 tak 20 minut před východem slunce sekundovou expozici při ISO 100. A to už rozhodně není tma.

Protože fotím výhradně do raw, tak mi velmi vadí to, že při náhodném stisku ovládací klávesy, pod kterou při expozici do raw není žádná funkce, vyskočí varovná hláška a tu je třeba odklepnout. Je to hrozně ­"fajn­" když se soustředíte na záběr a omylem stisknete tlačítko zoom, které je pěkně na ráně. Doufal jsem že to odstraní nová verze firmware, kde alespoň bude v menu možnost tyto hlášky potlačit, bohužel mi ale radost neudělali.

Aby to nevyznělo, že nejsem s a57 spokojený tam musím napsat, že jsem, ale superlativy bych nepoužíval. a55 jsem nahrazoval a57 zejména kvůli tomu, že a55 byla do mých rukou příliš malá a také kvůli malému akumulátoru u a55. a57 je to podle mě dobrý stroj za dobré peníze, nemá už oproti a55 takové problémy s přehříváním, ale to je tak asi vše. Možná kdybych fotil do jpeg a využíval kreativní režimy, byl by můj příspěvek nadšenější.
Odpovědět0  0
Tak jsem to dnes znovu ověřil.
a­) Když jsem spustil nahrávání při pokojové teplotě, bez toho, aby na fotoaparát svítilo slunce a a55 před tím byla den vypnutá, tak do vypnutí na přehřátí uplynulo podle délky zaznamenaného videa 10:25 minut. To odpovídá vámi uváděnému údaji natáčení videa na svatbě i manuálu. Předpokládám, že svatební video nebylo natáčeno někde venku na přímém slunci.
b­) Když jsem dnes později fotil při aktuálních teplotách cca 2 hodiny venku na přímém slunci a spustil jsem nahrávání, tak bylo po necelých 2 a půl minutách zobrazeno avízo přehřátí. Vypnutí na přehřátí jsem už neriskoval.
c­) Když jsem při focení loni v létě na Krétě ­(palác Knossos­) chtěl nahrát krátký klip, tak max doba do avíza byla 1:45 a vypnutí po dalších cca 15 vteřinách.

Tak teď opravdu nevím, jestli to je vadný kus a je to možné reklamovat nebo to je vlastnost a nezbude, než se s tím smířit.

V manuálu se píše:
Každý indikovaný limit souvislé doby nahrávání filmu je k dispozici po dobu
asi devíti minut ­(SLT­-A55­/A55V­) nebo po dobu asi 11 minut ­(SLT­-A33­) při
pokojové teplotě 20 °C. Při deaktivaci funkce SteadyShot je k dispozici po
dobu asi 29 minut ­(SLT­-A55­/A55V­/A33­).

Údaj bez zapnuté SteadyShot jsem v horku neověřoval.
Odpovědět0  0
Popsaná zkušenost se týkala a55 a Sigma 18­-250­/3,5­-5,6 HSM OS s vypnutou stabilizací na čipu u a55 a aktivní stabilizaci na té Sigmě. Tuto otázku jsem řešil kvůli popsanému přehřívání na a55, ne na nějakém kompaktu od Sony.

Ještě jednou bych se ale rád vrátil k původní otázce a to je úroveň přehřívání čipu na a57 při zapnuté SteadyShot.
Odpovědět0  0
Obávám se, že použití stabilizovaného objektivu řešením není. Zejména ne při cíleném pohybu po snímané scéně. Stabilizovaný objektiv se bude snažit stabilizovat pohyb a ve výsledku bude video trhané. Vždy bude chvíli stabilizovat a pak se utrhne a tak pořád dokola.
Podotýkám, že tato zkušenost není z mé hlavy, ale nechal jsem se poučit. Jinak teď používám 16­-105 mm F3,5­-5,6 a tam nic nerachotí.

Otázka se ale týkala A57, zda se tam něco změnilo k lepšímu.
Odpovědět0  0
Dobrý den.

Mám SLT­-A55 a při zapnuté stabilizaci je doba videa v Česku při venkovní ­"tričkové­" teplotě max. někde kolem 2 minut. Pak se objeví varování k přehřátí čipu a nejpozději do 3 minut se fotoaparát vypne. Na Krétě byla max. doba jednoho záběru cca poloviční.

Chtěl bych se proto zeptat, jestli se tato vlastnost u SLT­-A57 změnila k lepšímu a nebo zda se stále při zapnuté stabilizaci čip stále přehřívá. Pokud je tato vlastnost vyřešena, byl by to vedle většího těla a lepšího hledáčku důvod, proč na 57 přezbrojit. Pokud je situace nezměněná, tak finanční ztráta z prodeje 55 patrně nevyváží potřebu změny.

Odpověď, kup si kameru prosím vynechejte. Mám SLT právě kvůli občasnému záznamu videa. Další aparát nechci a pokud bych video vyjímečně vedle fotoaparátu nepotřeboval, koupil bych si 580.

Děkuji předem za vaše vyjádření.
Odpovědět0  0
ad 2­) v Lightroom není kopie třeba, změny se promítají v katalogu a původní snímek je nezměněn
Odpovědět0  0
Taky jsem takto kalibraci pochopil. Proto mě tato možnost překvapila.

S tím ručním stažením jasu je to logické, ale je otázkou jestli pak mám ještě kalibrovaný monitor. Součástí kalibrace je i nastavení jasu.
Odpovědět0  0
Vím, že to je ­"jen­" aktualita, ale zajímalo by mě, jak to může fungovat.

Příklad: Monitor kalibruji např. za denního světla a večer mám jen lampičku. To se k monitoru přidá trvale senzor pro snímání hladiny okolního osvětlení a pak nějaký kalibrační program upravuje nastavení monitoru podle změřeného údaje?

Zatím jsem se nesetkal s kalibrací, která by takto fungovala, proto se omlouvám za možná naivní dotaz. Žiju v přesvědčení, že jsem si nechal kalibrovat monitor a mám to ­"nafurt­" dobře.
Odpovědět0  0
Sice spíše cvakám než fotím, ale tady bych možná uspěl.
ad 1­) Fotím ráno, když je na lavičce ještě lehká rosa
ad 2­) Fotím ráno, těsně po tom, co jsem z takto lehce orosené lavičky vstal.

Bylo by toto zadání splněno alespoň za 4 pane učiteli? :­-)
Odpovědět0  0
V tom případě se doporučuje zavčas manželku nebo přítelkyni vyměnit ...
Odpovědět0  0