Taky mám přes 11 let starý Panasonic TZ5 a nekupuji nic nového, protože od té doby nic v dané kategorii s lepší optikou neudělali.
Odpovědět1 2
Nejsem profesionál, takže jako čistě amatér mohu jen doporučit. Mám oba, jak 20mm tak 15mm. 20mm má kouzlo fotografie, ale v noci je to pro mne amatéra absolutně nepoužitelný objektiv, nevyhovovala mi ani ohniskem tak jsem používal Panasonic originální předsádku na 32mm, spolu je to příšerně pomalá kombinace. 15mm sice nemá taky stabilizaci, ale je to 100 a jedna. Fotí fakt parádně a to i v noci. Používám ji, ikdyž jsem to neplánoval, i na portréty. Opravdu umí z 1-2m krásně rozostřit pozadí a někdy se cítím, že tu fotku udělal profesionál:)) GX7 sice nějakou slabou stabilizaci uvnitř má, ale s tímhle objektivem to pro mne bohatě stačí. Konstrukce je precizní. Dvacítku jsem od té doby nepoužil, možná někdy příště z nostalgie, protože za dne měly její fotografie zvláštní "kouzlo".
Odpovědět0 0
Koukal jsem na recenze a už GX80 měla při ISO3200 o trochu lepší výstup řekl bych laicky, že to méně šumělo tak o 10%, ale zase se mi to zdálo nějaké "rozmydlené". U GX80 ubrali AF/MF přepínač a ten já používám pořád a to plastové zpracování oproti GX7...:( Chci mít v ruce za ty peníze i něco co dobře vypadá. U GX9 přepínač jak koukám zase vrátili. Prostě pořád dokola, ubírání a přidávání toho co už ubrali zpátky, to u mne není po pěti letech nový model. Ale je to tak všude, až když už to nikdo nekupuje, tak udělají jeden model pořádně. Nezapomenu, jak nám odborník přes vývoj aut vykládal, že u výroby aut každý rok musí být nový model minimálně o 5% ošizený, uspořený na nákladech jinak to do výroby neprojde:) Čip s rozlišením z GX8 dali do GX7, to co bylo kovové vykuchali a nahradili plastem a přidali DFD, ubrali výdrž a nabíječku a voila máme tu GX9 po pěti letech:)
Odpovědět1 0
Prémiovost GX7 je pryč, jde vidět, že to byl přelomový fotoaparát na kterém si výrobce vyhrál, tady si s designem moc hlavu nelámal. Hledáček a výklopný displej je snad stejný, no po pěti letech jsem také čekal trochu víc:) Baterie z 350 snímků u GX7 šla údajně na 260...., už teď mi dvě na den nestačí. Chtěl jsem výklopný displej o 180, podstatně méně šumu, iso3200 už nevypadá dobře, ale protože opět se stejným čipem už to lepší nebude a GX7 slouží výborně, tak si jí nechám i nadále.
Odpovědět0 0
Nějak jsem nepochopil reakci, kdy na povzdech, že v novém Olympusu není toho moc vlastně "nového" oproti tomu co již tu bylo, se argumentuje servisem:), ale jinak, když jsem něco řešil u Panasonicu, tak jsem to vyřešil v záručním i pozáručním servisu v Opavě, stačí dohledat na netu. Zastoupení Olympusu v Přerově mám za rohem a stejně mám Panasonic již od TZ5, prostě mi vyhovuje.
Odpovědět2 0
Jak to jen vysvětlit:)) Takže jo, já můžu chrlit miliony kusů něčeho, třeba věci denní spotřeby, nebo rohlíky, vejce, papírové kapesníčky, ale cena bude malá, protože nízká cena je sice atraktivní pro spotřebitele, ale s větším množstvím dále klesá, to znamená, že ten prostor pro zisk výrobce je také malý, až mizivý, protože tyhle věci jako vyrobit pečivo, nebo mít doma slepici může splnit kdekdo a prodávat na trhu, konkurence bude tedy přirozeně ohromná. Tohle je Zákon poptávky v nedokonalé konkurenci. Průser proto je, že tyhle firmy v tomto prostředí mají snahu navázat na politiky, lobbovat a naopak nepřirozeně deformovat trh a stát se postupně monopoly, aby toto zvrátily ve svůj prospěch. No a pak platí Zákon klesající poptávky, to znamená, že s růstem ceny poptávané množství klesá, ale teoreticky roste zisk a snižuje se konkurence. Takže celkové prodané množství sice klesá, jenže se předpokládá, že ta firma našla tzv tržní niku, výklenek, prostě natolik vyjímečný výrobek, který tu vysokou cenu opodstatňuje. Kupující jsou pak ochotní toto vyjímečně luxusní zboží kupovat. No a je potom na každém z nás, jestli tahle G9 s takovou cenou bude znamenat pro nás tento luxusní výklenek, nebo akorát to samé zboží s vysokou cenou a minimální přidanou hodnotou a výrobce bude třeba spoléhat na nákupní stereotypy svých zákazníků jako třeba u Apple, kteří nový koupí téměř vždy, ikdyž bude téměř stejný (to jsem si nevymyslel, to je fakt příklad v ekonomii:) ). Problém pro výrobce je, že na inovační cyklus je stále menší množství času, a proto chrlí prakticky ty samé modely s minimální přidanou hodnotou a vysokou cenou, prostě testují cenu, aby pak rychle spadla. Většinou se tak dostanou až na hranici krachu co to takhle zkouší, udělají jeden pořádný model a pak zas několik let nic:) Pokud mám teda luxusní zboží, musím předpokládat, že najdu kupce, který zaplatí.. . Ty zrušené objednávky jsou právě proto, že nezaplatí, není to zboží není dostatečně luxusní, nebo lidi nemají jednoduše peníze a přejdou na obyč. Tím, že začnu vyrábět něco obyčejnějšího ale spadnu na ještě větší moře trhu, kde soutěžím se supermarkety, levnými dovozy. Základ je najít vyjímečnost. Já vím, že je to prekérka, sám dělám i zakázkovou výrobu a je to děs co se dnes děje, když pak něco krachne a dokonce zůstane něco na skladě a jinde to neudám. Navíc teorie je jedna věc, ale praxe je dnes taková, že pokud někomu vydám něco na fakturu, opustí to dveře, už nikdy nemusím vidět peníze zpět:) Ale třeba ty jednoduché výrobky z masivu můžou být fakt dobrý nápad, strejda je truhlář a daří se mu v tomhle, než nějaká překližka, ale jinak budoucnost budou mít hlavně luxusní výrobky, protože kolik dneska jezdí BMW a Mercedesů, to Čína nenahradí:) Proto, když něco krachuje u luxusního zboží, musím mít na tom předešlém takový zisk, který mi to vynahradí.)
Odpovědět0 0
Dává to smysl. Pokud budu chtít prodávat levněji a ve větším množství, klesá mi zisk, protože budu bojovat s mnohem větší konkurencí, která tlačí na cenu směrem dolů a současně budu mít mnohem větší náklady (na logistiku atd.) Čím víc luxusnější zboží, tím menší konkurence a větší zisk. Toto by bylo správně. Problém, který v tom vidím já je ten, že u mne, jako amatéra na foto, se pojem luxusní zboží pojí po takové době jen s aps-c a ne s tímto snímačem, proto by měli přijít s jiným snímačem, aby měli opodstatněnou cenu a skutečnou inovaci. Takto je to jen přidávání hraček navíc, ale obrazově tomu stále něco chybí. Mám GX7 a ten lepší snímač mi chybí už v šeru a do té doby nemá cenu kupovat novější fotoaparát. A jak vidíme nepřišli a stále ten samý snímač....
Odpovědět0 0
Mám GX7 a je to tak, ISO 3200 moc použitelné není. V noci nepoužívám žádný zoom objektiv a řeším to pevným 15mm f/1,7, ale cena setu je pak úplně někde jinde.
Odpovědět1 0
On už tu je navíc Panasonic FZ72, který dokáže f2,8-5,9, a nabízí přitom 20-1200mm, takže toto je i pro mne naprosto zbytečný fotoaparát.
Odpovědět2 0
Můžu, ale principem to nemá až tak moc společného s fotoaparáty jako spíše s ekonomií. Jistý člověk Kondratěv v Rusku kdysi předpověděl hospodářské vlny/cykly, které, jak se ukázalo, se zatím pravidelně opakují. No a nyní jsme ve fázi kdy klesáme a ta se vyznačuje tím, co se právě děje. Nulové inovace, firmy minimálně investují a peníze ztrácí hodnotu. Že to funguje, jde krásně vidět právě na elektronice nebo autech. Minimální změny, výrobci napříč segmenty přešlapují na místě a neví kam dál, maximálně změní trochu design, ale jinak skoro nic a vydají nový model. V mém autě z kulatých výdechů VW udělal hranaté, změnil přední světla, a tím to skončilo. Kvalita se od roku 2000-2005 proto jen horší a nebude to jinak. Vývoj narazil ve skutečnosti všude na své hranice možností, a čeká se zase na úplně nový, převratný vynález, bez kterého nepojede dál. A nepojede to cca ještě 15-20 let, proto výrobci se ani nesnaží ani něco dělat a občas někde něco přidají, uberou a tak pořád dokola, nebo to rovnou zabalí. Jenže než vznikl převratný vynález, nastala vždy doba války a rozvoje zemědělství. Jsme právě v situaci, že máme moc všeho, lidé už víc nekoupí..., proto se to snaží rozběhnout za pomocí lidí odjinud, a proto Kondratěv moc dlouho nežil, protože se nespletl. Všechno bohužel souvisí se vším, ale tohle je ten skutečný důvod. Hlavní slovo budou mít ještě jednu dvě dekády jen marketingová oddělení a jak dokáží zapůsobit na lidi, když výrobci budou dělat jen kosmetické změny a klidně i k horšímu. Takže jako foto laik proto vidím zvyšování megapixelů u kompaktů jako čistě marketingový tah.
Odpovědět1 0
Děkuji moc. Je pravda, že to občas hodí úplně nepoužitelnou fotku a jak jsem se teď koukal Z1 a Z1c jsou na tom +-stejně. Zajímavé, když nad tím tak přemýšlím, tím nejuniverzálnějším nástrojem není u mne už mobil, ale právě foťák, kde naopak video velmi rozhoduje a na mobil prakticky nenatáčím, ale požaduji u něj ty nejlepší fotky. Škoda, že už nedělají na něčem jako K800i s xenonem a optickou stabilizací, mám ho na práci už asi 10 let a Z1c mám jen jako doplněk. Pokrok je vidět, ale právěže je často tak malý, jak výrobci přešlapují na místě, že výdaj peněz je ekonomicky neopodstatněný a rozhoduje u všeho převážně design. Třeba u větší Xperie XZ jsme se po pěti letech konečně dočkali "znovuobjevení" hliníku použitém v Xperii P tak před pěti lety, ale aspoň že tak:) Takže jako fanoušek SE, Sony dál počkám, zda neudělají designově něco jako XZ Compact.
Odpovědět0 0
Chtěl jsem jen poprosit, mám průkopníka Z1 Compact zatím bez potřeby měnit, nezkoušel jste někdy porovnat ji s těmi novými modely, docela by mne zajímalo jak by obstála?
Odpovědět0 0
Jestli nechali mechaniku výklopného displaye stejnou jako z GX7 tak ta je super. Považoval jsem to za zbytečnost, ale oproti systému výklopného hledáčku, který prakticky nepoužívám, tak výklopný display pořád. Na místech s hodně lidmi nebo u vysoké architektury k nezaplacení.
Odpovědět0 0
Přesně tak, a proto je trochu škoda, že spolu s 12-32mm nebyl v recenzi 15mm nebo 20mm uveden. Teď jsem v noci běhal po vesnici a dělal s 20mm fotky a ten autofocus není jen pomalý, ale taky dost náladový a hlučný. Hezkou fotku s 20mm jsem při procházce udělal jen s manuálním ostřením, na AF se prakticky nechytal, ale jinak, když je světlo, paráda. 20mm je také pro mne už poměrně do města úzkých, proto bych volil tu 15mm, ale ta cena zatím:(
Odpovědět0 1
Na to jak si někdy jako amatér zanadávám nad fotkama z CSC Panasonic GX7, že se jednou musím naučit fotit, tak musím říct, že oproti tomuhle vypadají lsnad i tak épe a Canon mi teda vůbec nesednul. Docela by mne zajímalo srovnání obou, ale tak nějak mi nesednul Canon ani barvami.
Odpovědět1 1
Jen si dovolím doplnit o TZ5 28-280mm F3,3-4,9 a TZ7 25-300mm též F3,3-4,9 tehdy ten objektiv byl naprosto vyjímečný. S minimem odlesků a fotoaparát s perfektním focením protisvětla, kde na automat místo dnešních super programů a korekcí křivek byl jeden, s jednoduchým názvem Protisvětlo a fungoval naprosto skvěle a inteligentně. Kdyby si toto pohlídali tak je to skvělý fotoaparát, ale trochu se obávám, že tam zas bude nějaké ale. Připadá mi to jako konečně inovovaná TZ5, jen s lepším videem a čipem, přesně jak jsem si přál. K dokonalosti by se mi snad líbil už jen výklopný display a tichý režim (třeba je), ale stejně jsem rád, že se konečně vydali správnou cestou, tj. optimálním zoomem jako kdysi. V příštím modelu to kdyžtak jen doladí:)
Odpovědět0 0
Ano, máte pravdu, myslel jsem též stabilizaci u videa. Videa, která jsem viděl na internetu se mi prostě z Nikonu nelíbila, ale na focení jsem P900 v ruce nedržel. Panasonic má zvuk, tak nějak krásně čistý a prostorový. Panasonic k tomu uvádí, že pro FZ72 použil technologii Dolby Stereo Creator, kdy je zvuková kvalita výrazně lepší a realistická díky novému vyvinutému mikrofonu (2013) s větrným filtrem snižujícím aerodynamický hluk o 70% oproti FZ62. To tedy vysvětluje moje pocity při natáčení. Každopádně děkuji za informace, graf a srovnání při focení. Docela by mne zajímalo, kdy Panasonic uvede nástupce FZ72, protože za tu poloviční cenu to byl a je pro amatéry velmi schopný fotoaparát a už je na trhu přes dva roky, takže čekám:) Používám ho denně na focení letadel. Jen se dívám, že P900 ikdyž neumí protisvětlo, tak nedělá jak FZ72 aspoň tak příšerné odlesky v objektivu proti slunci. A vůbec nechápu v čem tkví problém, že stará řada s vysokým zoomem TZ 5,7 uměla v roce 2008 tak parádní focení proti slunci i na automatiku. Jsem laik, tak to popíšu laicky. Prostě celá fotka byla vyvážená, žádné zatmavené plochy proti slunci (jako i tento Nikon P900), vše hezky prosvětlené, včetně větví a pod., bez odlesků. Prostě ta automatika uměla tehdy tak nějak pracovat tak, že to dneska neumí ani moje GX7. Nevím, kde dělám chybu, a jestli to jako laik mohu ovlivnit, ale v protisvětle ty fotky i z GX7 nestojí za nic, prostě tehdy automat od Panasoniku dokázal sám udělat skutečně pěkné fotky i bez člověka a v noci to není také žádná sláva, na to že má mnohem větší čip než FZ72. Někdy na to dám dotaz v poradně:)
Odpovědět0 0
Objektiv je srovnatelný. Z jiných videí, která jsem od P900 viděl, snad i lepší, včetně stabilizace. Panasonic má 20-1200mm a světelnost f2,8-5,9, Nikon 24-2000mm f2,8-6,5. Zkoušel jsem se teď koukat na nějaká svá videa a zvuk má FZ72 vážně dobrý. Je fakt, že jsem natáčel v prostředí šumu moře nebo velkoměsta a pouličních umělců (večerní hra na kytaru), ale neslyším tam žádné motorky, zvuk je čistý. Jedině kdy je trochu slyšet, je při absolutním tichu a natáčení měsíce v noci. Tam slyším tiše motorek i "lupající" stabilizaci, ale musím mít ucho úplně u reproduktoru počítače. Řekl bych, že v reálu ve dne slyšet motorek jde, ale že to má Panasonic při nahrávkách v mikrofonech nějak ošetřené a hluk motorků do nich neproniká.
Odpovědět0 0
FZ1000 osobně neznám, ale tak nějak se obávám, že obdobnou kvalitu bych získal ze svého FZ72, jelikož video mu teda jde a stojí do 7 tisíc aktuálně. Sice nemám na konci 2000mm, má 1200mm, ale má oproti Nikonu 20mm na začátku a f 2,8-5,9. Je fakt, že jsem natáčel v šumu moře nebo velkoměsta s pouličními umělci, ale zkuk mi naprosto vyhovuje a o motorcích vůbec nevím.., takže není nic co by mne přesvědčilo investovat 2x tolik.
Odpovědět0 0
Je to naprosto jednoduché:) Zavedl bych princip Facebooku. Takže v tomto případě by platilo, že každý kdo uvede budovu "na trh", postaví ji, automaticky souhlasí s převedením práv fotografovaní pro jakékoliv účely. On to je spíš podle mne problém totiž samotných pravidel sociálních sítí. Jinak jak jsem pročítal diskuzi, je rozdíl, zda okopíruju auto jako takové, že má 4 kola nebo rohlík co má stejný tvar, ale užitné hodnoty nejsou jen ve tvaru, ale ve složení rohlíku, chuti, u aut jiné nápravy, jízdní vlastnosti...., takže je spíš na inteligenci a zvážení kupujícího, zda to chápe či ne. To bych taky se mohl soudit s konkurentem už jen proto, že dům má čtyři stěny:) Prostě co není patent nebo užitný vzor, má smůlu. A spíš by měla být diskuze, co by tedy mělo být patentem a co ne.Těžko mi Číňan z fotografie okopíruje sochu do vedlejšího města, a pokud si ji postaví doma, tak z politického důvodu stejně práva nevymůžu. Je to celé prostě postavené na hlavu a na vině je povolení práv pro šíření přes sociální sítě, FB a spol. si dělají co chtějí. Jiný pohled na věc je takový, že se zadlužené státy se skorumpovanými politiky řídí lobisti, a politici vymýšlí nesmysly na zadání, aby ospravedlnili své nic nedělání v Bruselu, a je úplně jedno jestli je to v zájmu ekologie jiná žárovka, EU10 norma v automobilu, zákazy národních názvů potravin, snahy o zavedení poplatků za maily, nebo teď tohle.
Odpovědět3 0
Kdybych se v tomhle rozhodoval, tak bych si trochu připlatil a znovu se rohodnul pro Panasonic FZ72. Je lepší snad ve všem... Když jsem ho v dané kategorii kupoval ze srandy, ani jsem netušil, jak často ho budu, i na velikost oproti kompaktu, rád používat. Perfektně se nosí, sice má nic moc hledáček, ale oproti tomuhle ho má, má ještě širší a delší ohnisko, ještě lepší foto a video, parádní makro, a to vše s baterií co dlouho vydrží..., prostě není nic, proč bych měl kupovat tohle.
Odpovědět0 0
Přesně tak, pořádný 12x zoom. Jenže pak ho převálcuje tento https://www.digimanie.cz/recenze-panasonic-lumix-tz7-ultrazoom-temer-bez-chybicky/2767, vyrobený před šesti lety a ten má dokonce parádních 25-300mm. Prostě až na video za celou tu dobu pro mne žádné vylepšení...
Odpovědět3 0
Prostě stále hledám od Panasoniku náhradu za 7 let starý TZ5, který nedělá odlesky v protisvětle, má hezkou kresbu, má 10x zoom. Stačila by mi nějaká o trochu lepší inovace a nic. Do většího stylusu 1 se mi nechce. Prostě do stejného kompaktního těla lepší video, o trochu snímač, rychlost atd. a nic, stále čekám. Na 280mm mám 4,9, to snad nejde vyrobit něco lepšího za tu dobu? Nechci hrůzy s f6 a víc a 30x zoom, prostě jen vylepšit toto do obdobného těla, zase nechci jen 3x zoom.
Odpovědět1 0