Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Fotoškola  |  Seriály
Fotoaparáty  |  Objektivy
Fotomobily  |   Software
Příslušenství  |  Ostatní
Svět hardware  |  TV Freak
Svět mobilně
Komentáře od keto
Děkuji, teď je to jasné, holt chybička se někdy vloudí :­-)
Odpovědět2  0
Nerozumím tomu, co píše pan Šurkala ohledně videa: ­" Pokud jde o video, A6700 zvládá v z plné plochy čipu nahrávat 6K video ­(z 19,9 MPx při poměru stran 16:9­), to se ale ukládá pomocí over­-samplingu do UHD 4K rozlišení 3840×2160 pixelů. Půjde tedy o velmi detailní 4K, nicméně uživatel nemá možnost ­(alespoň prozatím­) uložit video ve 4K­". To znamená, že nelze natáčet ve 4K, když ho nelze uložit ? A proč by nemělo jít uložit ? Nebo co tím autor měl na mysli ?
Odpovědět0  2
Tak samozřejmě jsem to myslel jako nadsázku. To že dochází k ukončování výroby klasické filmové suroviny je zákonité. Kdyže není poptávka, nebo je minimální, výrobce ukončí výrobu. Já sám ještě v dobách ­"reálného socializmu­" vyvolal a stovky kinofilmů a nazvětčoval tisíce fotek ­(černobílých­) a byť to mělo svoje neopakovatelné kouzlo,hlavně slané prsty od ustalovače :­-­), při dnešních cenách klasických materialů ­( filmů, vývojek pro negativ, pozitiv, fotopapíry ­) to dělá opravdu jen člověk, pro kterého je to velké hobby. Jinak je to historie, které je možná škoda, ale skončí v propadlišti dějin.
Odpovědět0  0
Je,že na klasický film už fotí jen masochista. A teď mě strhejte. :­-D
Odpovědět1  3
ještě bych doplnil, že reálná hodnota tohoto objektivu je max 15 tisíc Kč. Můžete se mnou nesouhlasit, ale za tak mizerný objektiv ­(světelností­) je i tahle částka moc.
Odpovědět0  0
Ta cena za tu tragickou světelnost není velmi vysoká, je to zlodějna.
Odpovědět0  0
souhlasím. Tohle je tragická světelnost, za ty prachy by měla být minimálně 2,8 nebo ještě lepší. Za tmu f 4 max 20 tisíc a i to bych plakal.
Odpovědět0  0
Pentax budííííčééék. Co takhle 8K video ? Co, jo že si o tom neslyšel, OK a co takhle 4K ve 120 fps ? Nevíš o čem je řeč ? Ah so. No tak spinkej dál. Toť asi tak k té ­"vlajkové­" lodi :­-D
Odpovědět2  5
Nechápu co máte proti 4­/3 snímači. Já jsem tedy Lumixák a priorita je pro mě video. Prozatím jsem nenašel konkurenci ­( možností a cenou­) vůči GH5, která má taky 4­/3 snímač. A i fotky jsou prvotřídní. Takže proč srovnávat hned s mobilem ? A když tedy mluvíte o mobilu, tak fotky ze Samsungu S9 plus jsou v mnohém srovnatelné s fotkami třeba s APS­-C. Samozřejmě mám na mysli fotku jako celek, ne hledání pixelů pod mikroskopem.
Odpovědět5  5
Tak nevím, na jiném webu je uvedeno, že v 4K UHD je podporováno 60p. Cituji: ­" Olympus zapracoval také na videu. Novinka umí natáčet videozáznam v Cinema 4K rozlišení ­(4 096 × 2 060 px­) při 24 sn.­/s, maximální snímková frekvence 4K videa ­(3 840 × 2 060 px­) stoupla na 60 sn.­/s a nově je podporováno vysokorychlostní Full HD video při 120 sn.­/s.­" Takže co je pravda ? Umí 60p nebo ne ?
Odpovědět0  0
přesně tak. Jediný rozdíl je ­"Leicovská­" tzn. přemrštěná cena.
Odpovědět1  0
Tak údajně by neměl být problém po ukončení záznamu hned pokračovat, ale chtělo by to někoho, kdo už G9 má a zkoušel to.
Odpovědět0  0
Doba záznamu je při 4K­/60p jen 10 minut a při 4K ­/30­/25­/24p 29.59 min.
Odpovědět0  0
Mě by zajímalo, jestli umí G9 natáčet bez omezení, jako GH5. Tím omezením mám na mysli limit 30min. souvislého záznamu. GH5 jako první tento limit nemá a točí dokud je místo na kartě. Nikde taky nemůžu najít tabulku datových toků pro video, krom 4K, kde je 150 Mbit.
Odpovědět0  0
Tak 5D MKIV zlevní, až přijde nový model, pokud přijde.Tak už to chodí. MKIII taky zlevnila, ne o moc, ale zlevnila.
Odpovědět0  0
tak nebudu se hádat, neb neznám nikoho, kdo by natáčel na A7rII, protože 42 Mpx na video je úchylnost. Tenhle model je pro fotografy, ne kameramany. Pro ty je již zmiňovaná řada S a SII, ale proti gustu.... každý ať si točí čím chce a na co má. Důležitý je výsledek.
Odpovědět0  0
Tak A7RII asi na video nepoužívají, neb je to foťák primárně na fotky. Asi jste měl na mysli A7sII, který točí video bez šumu i při svitu měsíce. Díky 12Mpx na FF snímači, v tom je ten fígl. A uznávám, v tomhle Lumix Sony nedohna a asi ani nedožene.
Jinak pro mě je video priorita a vzhledem k předraženosti Sony A7S, je Lumix GH řada v poměru cena ­- výkon jednoznačně ta nejlepší volba.
Odpovědět0  0
Když srovnám video možnosti GH5 a A9 ­( teď opomíjím aktuální problémy s AF u GH5, které vyřeší aktualizace firmwaru ­), tak A9 opět nesahá GH5 ani po kotníky a ještě je za poloviční cenu. Sony se ne a ne poučit.
Odpovědět0  0
tak nevím, před 3 dny jsem koupil Lumixe 12­-6O, nevím jestli mám plakat nebo se smát, ale plakat asi nebudu,protože Yi M1 nemá stabilizaci a to je fatální nedostatek v dnešní době.
Odpovědět0  0
A to tvrdíte na základě čeho ? Měl jste snad už FZ2000 v ruce a zkoušel ho ? Pokud vím, tak ještě není v prodeji.
Odpovědět1  1
a jedná se o samostatnou aplikaci nebo jsou to Pluginy ? Protože se Zonerem, který používám, to asi fungovat nebude, pokud by šlo o pluginy.
Odpovědět0  0
Tak máte pravdu, že vycházím z jedné špatné zkušenosti, na druhou stranu, pokud se jednou spálím, tak těžko budu riskovat podruhé. Po A58 jsem měl A57, která měla 16Mpx a už tam byl viditelný posun v kvalitě, při vyšších ISO. A pořád šlo o APS­-C formát. Jak jsem pak napsal, přešel jsem na GH4. Ne kvůli fotkám, ty jsou pro mě až na druhém místě, pro mě je priorita video a kvalita videa je u GH4 naprosto bezkonkurenční ­( řekněme v dané cenové kategorii ­). Mě opravdu nevadí, že má podstatně menší čip, pro mě je důležitá kvalita výstupu a jak to inženýři Panasoniku vymysleli, že i přes tak malý čip je kvalita tak vynikající, to neřeším.
Odpovědět1  2
Proč by to mělo šumět ? Vycházím s vlastních zkušeností, kdy jsem měl A58 s 21Mpx a ta šuměla při ISO 1600 jak jsem napsal, jako prase. Pokud byl dostatek světla, fotky i videa krásné, ale od ISO 800 problémy a důvod ? Právě 21Mpx na APS­-C čipu, který má hranici cca 18 Mpx. Pak jsem měl A57 se 16 Mpx a to byla úplně jiná liga. Nakonec jsem skončil u Lumixe a mám k absolutní spokojenosti GH4. Ale pokud někdo narve na APS­-C 24Mpx tak z toho kouká opravdu průser. Neznám Samsung, tak nevím, jak se chová APS­- C čip, na kterém je 28 Mpx, ale pokud jde o Sony, nepředpokládám nějaký posun v kvalitě čipu oproti A58, ale možná bude, kdoví.
Odpovědět0  1
Na to že to je novinka, která půjde na trh až zjara příštího roku, tak je to průser. Bída s nouzí, ve srovnání např. s Lumixem. A nějakých 24Mpx ještě k tomu na APS­-C to bude v low lightu šumět jako prase, stejně jako šuměla A58, která měla jen 21Mpx. A to že u videa není podpora 50p.... Podle mého, naprosto zbytečný model a jak je u SONY zvykem, na tak bídné parametry opět předražené.
Odpovědět0  2
když jejich foťáky a objektivy jsou nehorázně předražené. Typicky celá řada A7 II, RX10 II, RX100 II... Objektivy to je kapitola sama pro sebe. To se pak nikdo nediví, že při klesajícím prodeji zisky rostou.
Odpovědět0  1
naprostý souhlas. Jen bych doplnil, že pokud má nějaký foťák, nebo kamera slow motion, tak většinou 12O fps ­(FZ200, FZ3OO­) max 240 fps ­( ve formátu 4:3 ­- tedy k ničemu ­), RX 10 II, má krom 100 fps ještě 250, 500, 750 ­(tuším,že tam je­) a pak těch 1000 fps, to vše vyexportované do Full HD a takové rozpětí zatím nikdo jiný nenabízí. A samozřejmě, pokud budu chtít točit třeba zvířata, nebo sport na stadionu, tak bez teleobjektivu nemám šanci. V tom je RX 10 II jedinečná a bezkonkurenční, a akční kamera je pro tyhle účely nepoužitelná.Jediná vada, z mojeho pohledu je pak jen ta cena.
Odpovědět1  0
tak jak jsem psal, chtěl bych ho, ale až klesne cena na přijatelnou úroveň ­( pro mě ­), tj. okolo 25 tisíc. Akční kamery nikdy nebudu mít komfort ovládání jako zmiňovaná RX 10 II a pokud jde o ty super zpomalovačky ­( od 250 do 1000 fps ­), tak neexistuje srovnatelná konkurence. Nepočítám kameru Phantom, to je jiná kategorie.
Odpovědět0  0
Do FZ 1000 nejdu proto, že krom zmíněné FZ200 mám i to nejlepší, co jsem si mohl přát ­- GH4 :­-­), tu RX 10 II bych chtěl jen kvůli těm super zpomalovačkám, pro mě je video priorita, foto je až na druhém místě. Proto mě také těžce zklamal Panasonic, kdy jsem čekal, že vyrukuje s modelem, který nabídne také super slow motion, za cca poloviční cenu, než RX 10 II. Bohužel se tak nestalo, možná že něčím překvapí, ale zatím mě v tomto směru zklamal. Jinak nedám na Lumixy dopustit.
Odpovědět0  0
Tak s tím objektivem rozhodně nesuhlasím, ten je stejný jako u předchozího modelu RX10. Mark II má jen navíc 4K video a super slow motion ­( to je teda bezkonkurenční ­). A tyhle dvě ­" drobnosti ­" rozhodně nemají cenu 2O tisíc. Proto tvrdím, že cenu stanovil magor, ale u SONY mě to nepřekvapuje, tam byla cena vždycky mimo realitu. Alespoň než se ozvala konkurence.
Odpovědět0  0
za ni je to téměř neprodejné, moc bych ho chtěl, ale jen za podmínky, že cena klesne na cca 20­-25 tisíc, to už by bylo relevatní užitné hodnotě. No pokud Panasonic nepřijde s modelem, který nabídne ultra slomo, jako RX10 II, tak to asi s cenou moc nepohne. FZ300 je pro mě celkem zklamání, čekal jsem hlavně slow motion video, ale ono nic, mám FZ200 a FZ300 je krom 4K de facto totéž, takže není důvod měnit, s FZ200 jsem maximákně spokojený, to je ideální kamera­/foťák na výlety, dovolenou.
Odpovědět0  0
Tak pro mě je tento firmware k ničemu, limit 30 minut videa kontinuálně bohatě vystačuje a ten V­-Log nemám jak využít. Co bych uvítal a i rád zaplatil ­(byť se skřípěním zubů, neb se mi tato politika placených firmwarů vůbec nelíbí­) by bylo super slomo, 500 fps, 1000 fps, jako to má Sony RX10 II. To by byla pecka. Takže s klidem zůstanu u v 2.1
Odpovědět0  0
díky za info, to jsem nevěděl. A můžu se zeptat, kolik ta aplikace stojí ? Můžete poslat link, kde je nabízena ? Našel jsem sice něco na webu Sony, ale nebyla tam zmínka, které foťáky to podporuje a ani jsem nezaregistroval, že by to mělo být placené.
Odpovědět0  0
Já jsem z možností nastavení u videa rozhodně nadšený a super slow­-motion je naprostá bomba, když si uvědomíte kolik stojí rychloběžné kamery snímající 1000 fps ­( Phantom ­). Nikde jsem ale nenašel, jestli má RX 10 II i funkci timelapse ­( a kdyby to uměla vyexportovat do 4K nebo Full HD jako Lumix GH4, to by bylo něco ­).
Tak si počkám, až zlevní, vypadá to, že do ní půjdu, ale až bude poloviční cena.
Odpovědět1  0
tak když ne rig nebo stativ, taky se s tím nerad vláčím, tak určitě monopod s pavoukem ­(nebo jak tu trojnožku na konci nazvat ­). A pokud někde nemůžeš použít ani monopod, tak nemám představu, kde by to mohlo být.
Nicméně, stabilizovaný čip ma Olympus a je to taky 4­/3, takže objektivy jsou kompatibilní. Nevím jistě, jestli není rozdíl v crop faktoru.
Odpovědět0  0
tak na 100 Mbit záznam, co jsem s GH4 zkoušel, stačí a ještě s rezervou Transcend U3 Class 10 R95­/W60. A stála mě i s poštovným něco málo přes tisícovku. 200 Mbit jsem nezkoušel, ale určitě by to ta karta zvládla.
Odpovědět0  0
to máš pravdu, není to nástupce GH4, ale jiné řady.
Odpovědět0  0
ve 4K stejně GH4 nepřekonal, GH4 má i Cinema 4K, pravda jen 24p, a ve Full HD nesahá ani po kotníky GH4 a GH3.
Když opominu datové toky 100 a 200 Mbps v All­-I u GH4, tak i GH3 má dat. toky u Full HD 50Mbps a v All­-I až 72Mbps. Z mého pohledu, žádná sláva, připadá mi jako FZ1000, jen s tím rozdílem, že má výměnné objektivy.
Odpovědět0  0
také používám staré objektivy, tak ti poradím ­- točit s rigem nebo se stativem. Jako to dělám já.
Odpovědět0  0
A k čemu stabilizace, když Lumix má objektivy se stabilizací ?
Odpovědět0  0
Já bych si dovolil to upřesnit. Video s A7s ve 4K nedostaneš, na rozdíl od GH4, A7s neumí interně nahrávat 4K. Musí se připojit externí nahrávadlo, např. Atomos Shotgun, ten vyjde ale na cca 50 tisíc, takže spolu s A7s se dostaneme vysoko nad 100 tisíc a to je už zatraceně drahá sranda. Pokud to shrnu, pokud nechceš točit netopýry v jeskyni, jdi do GH4. Budeš nadšený a za ušetřené peníze budeš mít luxusní dovolenou.
Odpovědět0  0
Tak já točím téměř všechno na manuál, ostření, clonu, takže ten AF až tak moc neřešim. A pro manuální ostření má GH4 perfektní pomůcky, focus peaking, zvětšení obrazu.
Když točíš ty éra, zkus to na manuál. Pokud máš slušnou hloubku ostrosti, nemusel by s tím být problém.
Odpovědět0  0
Tak pokud někdo uvažuje o foťáku s primárním cílem natáčení videa, tak jako já, nemůže jeho rozhodnutí dopadnou jinak, než volbou Panasoniku GH4, jehož jsem štastným majitelem. Absolutně bezkonkurenční mašinka, s níž se vyřádí každý videoman­(ka­). Tolik možností nastavení , volby datových toků ­(až 200Mbit ALL Intra­) 4K cinema a 4K UHD režim, nemají ani profesionální kamery, jejichhž cena je o několik řádů výš. A7s je bezkonkurenční v low lightu, nicméně interně natáčet 4K neumí. GH4 samozřejmě ano.
Odpovědět0  0
platí se bohužel jen za logo. Přínos je nulový, parametry Panasonicu a Leicy jsou totožné, takže jsou to jen vyhozené peníze za 5 písmen. Bohužel to tak funguje i v jiných oborech spotřební elektroniky.
Odpovědět0  0
Objektivy jsou u Panasonicu i Leicy totožné.
Odpovědět0  0
jak může někdo doslova vyhodit peníze za 5 písmen. Leica je parametrově naprosto totožná s Panasonicem, není absolutně o nic lepší, je to 100% Panasonic s nápisem Leica. Nic víc, nic míň. A to už se potvrdilo u spousty jiných modelů Panasonic v kabátě Leicy.
Odpovědět0  0
ale u Leicy se asi všichni pomátli, nebo byli z těch oslav tak mimo realitu, že vyběhli s tak nesmyslnou cenou. Já bych ji nechtěl ani zadarmo, je ošklivá a parametry, děs a hrůza. To si koupí fakt jen snob.
Odpovědět0  0
Tak nevim, ale do ISO 1600 naprosto v pohodě a šumět, trošku, začíná až od 3200.
Odpovědět0  0
Máte pravdu, nemusíte, já jen, že o tom, že by měla být u videa sw stabilizace není nikde ani slovo. Např. v žádné recenzi, kde bych to očekával. Čekám, jestli mi odpoví servis Sony, tam by to měli snad vědět. Jinak mě zajímá výstup. Pokud točím se stativem, stejně stabilizaci vypínám a pokud točím z ruky, je obraz krásně stabilní. Je mi fuk, jestli je stabilizace taková či maková, zajímá mě její účinnost a na tu si opravdu nemůžu u A57 stěžovat.
Odpovědět0  0
Tak sám jste napsal, že z čipu od Toshiby se dá vymáčknout hodně. Jenže nevěřím, že to bude platit o čipu od SONY. Ta už několikrát prokázala, že nový model je horší ­(ve výbavě a možnostech ­) jak model předchozí. Krásný to příklad A58 vs A57. A57 špička, A58 průser. Proto já bych opravdu o kvalitě Soňáckýho čipu pochyboval. Těch 24mpx na APS­-C nedopadne dobře.
Odpovědět0  0
nevím proč vám nevěřím, že je stabilizace sw. A proč by měl být rozdíl ve stabilizaci u fota a videa, když se používá tentýž čip. Když tomu tak rozumíte, pošlete mi odkazy, kde je to logicky vysvětleno. Jinak jsem poslal dotaz na SONY. Já nevidím důvod proč by měla být u videa sw stabilizace, proto trvám na tom, že nemáte pravdu. Zatím jste nepředložil žádný důkaz, jen své, nepodložené tvrzení. Dokažte mi opak. Jinak já nenatáčíím půl hodiny v jednom kuse, ani nevím co bych tak dlouhého v jednom kuse měl točit, takže problémy s přehříváním neznám. Pokud to tak je, uvidíme, jestli se taková situace kdy vyskytne, opravdu si neumím představit situaci, kdy by měl záznam běžet půl hodiny bez přerušení ­( ano je otázka co člověk točí )
Odpovědět0  1
Tak pokud máte na mysli SLT ­- A57, kterou mám a jsem maximálně spokojen, tak Vám znovu opakuji, že píšete se sw stabilizací nesmysly, ten čip funguje stejně ve foto i video režimu, tedy hardwarově. Teda u mé A57 ano, nevím co jste měl Vy. Přehřívání neznám, ale je fakt, že jsem netočil v kuse víc jak 10 minut ­( co bych asi tak měl točit delšího v jednom kuse, že ? ­) a k žádnému přehřívání nedochází. Asi mám štěstí na lepší kus ;­-)
Odpovědět0  0
nemám zkušenost s čipem od Toshiby, od Sony bohužel ano ­(mě jsem A58­). Proto nevěřím, že by 24mpx byla výhra. Je nesmysl honit mpx na APS­-C formátu, hodnoty 20 a výše jsou pro full frame. Co se týče nového čipu u A77 II, nevěřím, že bude lepší než 16mpx čip, který mám ve své A57.
Odpovědět0  0
maximum pro APS­-C je 16 MPX, 24MPX pro Full Frame. Sony se nepouřila z propadáku A58, který šuměl jak prase od ISO 1600 a dál pokračuje v navyšování mpx u APS­-C formátu, kde je ale hranice 16 MPX. Pak je to při vyšších ISO nepoužitelné.
Odpovědět0  0
tak stabilizovaný čip funguje jak ve foto tak ve video režimu. Nevím, kde jste přišel na nesmysl, že stabilzace je sw.
Odpovědět0  0
proč musí pořád někdo hledat mouchy ? Ty fotky jsou naprosto excelentní, když se uváží, že jsou foceny mobilem. Opravdu by mě nenapadlo vrtat se v exifu. Jde snad o fotku ne ?
Odpovědět0  0