Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Fotoškola  |  Seriály
Fotoaparáty  |  Objektivy
Fotomobily  |   Software
Příslušenství  |  Ostatní
Svět hardware  |  TV Freak
Svět mobilně
8.3.2024, Milan Šurkala, aktualita
Leica představuje nový full frame CSC fotoaparát SL3. Ten dostal nový snímač CMOS s efektivním rozlišením 60,3 MPx. Novinka zvládá 15fps sekvenční snímání a natáčení videa i ve vysokém rozlišení 8K.
třebaň (358) | 12.3.20246:34
Kdo za ty ceny může? Mělo by se kuwa konečně něco udělat. Leice rostou prodeje o 10% ročně a ještě se chlubí špičkovou kvalitou obrazu! Skoro jako Panasonic! To jim přece nedarujem! Traktory s hnojem na ně!
Odpovědět0  0
phman (19) | 11.3.20240:53
Vřele Doporučuji preview Petapixel https:­/­/youtube.com­/watch?v=sEflObry7hU

..jako­(obvykle ;­) 171 990,­-­(!!!!!!!­) Kč ­/FotoŠkoda, Megapixel­/ za Něco Takového ­(..Totálně Nedopečeného s Absolutně Neergonomickým min. ON­/OFF ­- Proč KUWA Zcela Nesmyslně HRABOU na Dávno Prověřené a tak FUNGUJÍCÍ?! Proč TVRDĚ NEMAKAJ TAM, KDE MAJ ?! ...­) , To SORRY JAKO :o­)

Kamery LEICA se Bohužel Stále Více PROPADAJÍ do NICOTNOSTI... :­(­((
Odpovědět0  0
phman (19) | 11.3.20241:01
...Srovnejme si ­"to­" Prosím se SONY A7RV za navíc MNOHEM ROZUMNĚJŠÍCH 109k či s v Určitém Směru PŘELOMOVOU NOVINKOU SONY A9III za taktéž KULANTNĚJŠÍCH 160k...
Odpovědět0  0
Puppy8 (1026) | 11.3.202410:53
Mě je také celý svět Leica k smíchu, ale na někoho to evidentně funguje. Sony A9 III je naprosto úžasný foťák pro daný účel.
Odpovědět1  0
phman (19) | 12.3.20241:32
..jj, nejen Olympiáda má Předem Daného Vítěze :)
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (6685) | 11.3.202412:37
Pro někoho jsou důležitým faktorem i takové věci, jako mít něco, co jiní nemají, případně jméno­/značka. Pro někoho takové věci hodnotu mají, pro někoho ne ­(třeba Vy­). Nemusíte jim to brát. Jestli si někdo koupí tu Leicu, Vám to nijak neublíží. Tak nač ten vztek?
Odpovědět2  0
Milan Šurkala (6685) | 11.3.202417:19
Nevím, zda zrovna strategie Hasselbladu a Leicy by se dala označit za podobnou. Hasselblad tu přišel s šíleným designem, který nevím, nač měl odkazovat, nebo co měl dokazovat. A ještě k tomu v setu dávali 18­-55mm. Za druhé, Leica je hodně drahá, to ano, ale stále je to v rámci konkurence prémiová cena, ne astronomická z jiné galaxie ­(vynecháme­-li limitky­). Tohle bylo 6krát dražší než základní model, a to ještě ne vyloženě high­-endový. Leica je obvykle dražší v desítkách procent, ne v násobcích ­(a ne zrovna malých­).
Odpovědět0  0
Puppy8 (1026) | 11.3.202417:36
Pomineme­-li Leicu Q, což je vyloženě custom model, ostatní je klon Panasoniců a Fuji. Porovnání cen: SL2 ­(168 tisíc­) vs Panasonic S1R ­(88 tisíc­) je skoro dvojnásobek. Sofort 2 ­(9490 Kč­) vs Fujifilm Instax mini 90 ­(3200 Kč­) už je skoro trojnásobek.
Odpovědět1  0
Choakinek (4826) | 11.3.202418:09
A co Leica M? ;­-­)

Část střev je jiných značek, ale takřka celé je to v podstatě Leica a navíc nejznámější model Leiky.
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (6685) | 11.3.202418:39
Jenže Sofort 2 není klonem Instaxu mini 90, ale Instaxu mini Evo, který je za 5000 Kč ­(musíte se dívat na hybridní instantní verze s 5MPx snímačem­). Takže jsme opět pod dvojnásobkem ­(což i tak je samo o sobě opravdu hodně­). Stále je ale něco jiného být stylový se Sofortem za necelých 10, než kdyby po vzoru Hasselbladu stál 30 tisíc a měl nějaký šílený, s Leicou nespojený vzhled. Ten Sofort si stále drží Leica styl, takže se alespoň na něco pořádně odkazuje a je tam ten důvod pro příplatek. Je tam vidět ta ­"Leica­".

S Lumixem S1R je to dost ošidné, protože se už v podstatě neprodává a jeho cena lítala různě sem a tam. Normálně byl za 96 tisíc Kč. Leica SL2 je sice v Megapixelu za 169 tisíc ­(+76 %­), ale třeba ve FotoŠkodě je za 140 tisíc ­(+46 %­). V­-Lux 5 je klonem FZ1000, 33,5 tisíc proti 20,5 tisíc ­(+63 %)
Odpovědět0  0
phman (19) | 12.3.20241:44
to: Milan Šurkala

Pokud by Celková Kvalita Odpovídala alespoň Trochu Ceně, Nezlobil bych se...

Takto se LEICA Bohužel Snaží Tvrdit, že ten Vrzající Orezlý Pekáč s Prázdnými Koly či spíše Bez Nich je Nová F1 ­- Vás To Fakt Nesere? Že je ­"to­" Nedotažené jak nějak Čínská Produkce? Pustil by snad Lumix do světa Až Takový Nedodělek?
Odpovědět0  2
phman (19) | 12.3.20241:53
Kde Bohužel stále častěji ­(nejen ve Foto­-Kino­) Zůstává druhdy Tolik Pověstná Germánská Kvalita, jakož i Náskok Díky Technice?! :­(­((
Odpovědět0  2
phman (19) | 12.3.20246:11
Na Rovinu, Koupil Byste si Der NEUE PORSCHE 911 v Tak MIZERNÉM STAVU ?!

Pakliže má být NĚCO TOP, tak zcela Po Právu Očekávám, že TO za SVÉ TOP PRACHY JE SKUTEČNĚ TOP nejen OPROTI KONKURENCI ­(­"to­" VELICE SMUTNĚ ANI OMYLEM...­) se VŠÍM VŠUDY ROVNOU OUT OF THE BOX a to LEICA již DELŠÍ DOBU BOHUŽEL NEPLNÍ :­(­(­(
..a Co je Ještě Horší, Zhusta Ani po Updatech...
...kde že PŘED PŘED PŘED ... ... ... PŘEDLOŇSKÉ ECHT L QUALITÄT ČASY jsou...

Až Přijde se SVOU VERZÍ LUMIX, Uvidíte JAK VELKÉ TO bude JAPONSKÉ VYLADĚNÉ NEBE oproti NĚMECKÝM Der Leica Schande DUDÁM...
..o již téměř 1,5­(!­) roku staré SONY A7RV nemluvě ­- a to už jen Srovnáte­-li si Spec­-ky...
Odpovědět0  1
phman (19) | 12.3.20246:33
...jen Ze JMÉNA se FURT L­-ŽÍT NEDÁ, zejména pak v Dravě Nastupující Době ARM + AI VŠEHO DRUHU, kdy Stále Více celkem Solidně Fotí + Točí pomalu i Dekl od Popelnice ;)
Odpovědět0  2
Milan Šurkala (6685) | 12.3.20249:41
"Vás To Fakt Nesere? ­"

A mělo by? Proč? Ubližuje mi to snad nějak? Omezuje mě to někde? Nebo Vás?
Odpovědět0  0
phman (19) | 12.3.202412:09
Aha, OK, tedy WORLD PEACE https:­/­/youtube.com­/watch?v=3st­-Hai1y54 :o­)
+ Ideálně KONEC ­- min. DE ­- POKROKU ;)
Odpovědět0  2
Puppy8 (1026) | 10.3.202412:12
A o 10 let později i PDAF :­-­)
Odpovědět0  0
Choakinek (4826) | 10.3.202412:38
Tak část přístrojů Leica je již několik let derivátem přístrojů Panasonic a Panasonic začal implementovat PDAF až v nedávné době.
Odpovědět0  0
Puppy8 (1026) | 10.3.202415:44
Ano, všechny kromě jednoho, co je zase pro změnu Fuji. Ale prodávat ještě před rokem fotoaparát co má jen contrast detect za 170 tisíc, to chce opravdu odvahu :­-­)
Odpovědět1  0
Choakinek (4826) | 10.3.202417:36
Která Leica je derivátem přístroje od Fuji?
Odpovědět0  0
Choakinek (4826) | 11.3.202418:04
Jasně, zapomněl jsem ;­-­).
Odpovědět0  0
Puppy8 (1026) | 10.3.202418:20
Stejně je zajímavé, že prakticky všechny současné digitální fotoaparáty ­(snad s výjimkou Hasselblad, tam nevím přesně jak to je­) jsou vyvíjeny výhradně v Japonsku.
Odpovědět0  0
phman (19) | 11.3.20240:21
ad Hasselblad ­- no to ­'vyvíjení­' aktuálně pod čínským DJI, jak se to vezme ;­) https:­/­/www.digimanie.cz­/hasselblad­-ukoncuje­-vyrobu­-stredoformatovych­-zrcadlovek­-h­/9781
Odpovědět0  0
Pavel Matějka (1082) | 11.3.20248:10
Nojo, ty doby, kdy ségra fotila českou Efektou a později měla Beirette z NDR, zatímco já začínal s českou Cortou, a pak přešel na sovětského Zenita, který následovala Praktica z NDR, jsou dávno pryč.
Odpovědět0  0
Choakinek (4826) | 11.3.202418:01
Zdá se, že vývoj fotoaparátů Hasselblad probíhá ­(stále­) ve Švédsku.

Leica je zhruba půl na půl. Polovina vývoje probíhá v Německu, druhá polovina díky partnerství s Panasonicem logicky v Japonsku.
Odpovědět0  0
Puppy8 (1026) | 12.3.202418:10
V Německu možná jen M, což je technologicky nenáročný model, protože nemá autofocus.
Odpovědět0  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.