Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Fotoškola  |  Seriály
Fotoaparáty  |  Objektivy
Fotomobily  |   Software
Příslušenství  |  Ostatní
Svět hardware  |  TV Freak
Svět mobilně
Komentáře od Moudrovous
Jen by mě zajímalo, odkud se bere přesvědčení, že fotoaparát který mezi objektiv a snímač staví zrcadlovou komoru by měl být lepší, než fotoaparát u kterého mezi objektivem a snímačem nic dalšího nepřekáží.
Myslím, že fyzika tomuto obecně rozšířenému názoru dost odporuje.

No a jinak, pokud si člověk srovná možnosti dnešních bezzrcadlovek s tradičními zrcadlovkami, tak musí logicky dojít k názoru, že jsou prostě dál:
- lepší mobilita ­(těla, objektivy, stativy, filtry, ...­)
- stejná nebo lepší obrazová kvalita
- vyšší výbava a možnosti přizpůsobení + s tím spojené snazší používání
- plnohodnoté video, které opravdu funguje

A bude­-li tahle GH2 fungovat tak jak slibuje tisková zpráva, tak to bude víc než zajímavý přístroj pro tvoření fotek i videí a těžko hledat něco, co ve výsledku nabídne stejné komplexní používání jako tohle.
Odpovědět0  0
Pane Šurkalo, abych zjistil jak je co procentuelně rozdílné používám vzorec ze základní školy, tj. ­(­(A ­- B­) ­/ B­) * 100. Při tomto výpočtu mi vyšlo toto ­(­(325,56 ­- 243­) ­/ 243­)*100 = 35,21%. Rozměry snímačů jsem vzal odsud http:­/­/www.camerapedia.org­/wiki­/Four­-Thirds

Mou poznámku do diskuze o podstatnosti standadru jako takového jsem bral jako vykopnutý míček abychom se mohli začít bavit o něčem podstatnějším než stupidní rozmluvy nad velikostí snímačů. Tedy tím že je snímač blíže poslednímu optickému členu ­(nemluvím o jeho průměru ale odstupu­) a mj. je tím snazší konstruovat objektivy zvláště u širokoúhlých ohnisek, kdy vzhledem k jednodušší konstrukci samotné optiky je možno dosáhnout vyšší obrazové kvality s menším počtem vad. Toto platí obecně tedy nejen pro 4­/3, ale také NX nebo Leica M a jiné dálkoměrné fotoaparáty. Dále, tím, že u 4­/3 navíc dopadá světlo kolměji na snímač dochází opět k potlačení dalších vad. Atd. Tady se myslím shodneme.
Odpovědět0  0
Pane Šurkalo, je mi líto, ale musím s Váma nesouhlasit. Kdyby platilo Vaše tvrzení, tak by pouhým pohledem musel být APS­-C snímač víc než 2x větší než 4­/3 a to, jak mi jistě dáte za pravdu, není. A pokud si nejsem stále jistý, tak je dobré použít klasický vzoreček na výpočet obsahu obdélníku. Z toho jasně vyplívá, že 4­/3 ­(18x13,5mm­) je cca o 30% menší než APS­-C ­(22,2 x 14,8mm­) , a ten je cca o cca 60% menší než kinofilm ­(36x24mm­) a ten je cca o 70% menší než střední formát 645 ­(60 x 45mm­). Myslím si, že fakta hovoří spíše pro mé tvrzení. A fakta já rád. Samotná velikost snímače ovšem není podstatná, podstatné je, že snímač je blíže poslednímu optickému členu, a světlo na snímač dopadá více kolmo než u zrcadlových těl. Díky tomu mají m4­/3 objektivy méně opt. vad a zvláště širokoúhlá skla mohou být výrazně kvalitnější a menší než na běžné SLR.
Odpovědět0  0
Ano, Samsung má nový AMOLED displej na panelu. No a co? To rozhodně není parametr, který by určoval kvalitu foťáku a to zvlášť s přihlédnutím ke kvalitě LCD panelu u Lumix G, který ja navíc výklopný a otočný. Jenže Lumix G má alespoň parametrově neporovnatelný hledáček ­(velikost, rozlišení, LCOS tech.­) a i hledáčke k olympusu Pen je parametrově lepší. Ano, APC­-C snímač je o 30% větší než 4­/3 snímač, ale vzhledem k hustotě pixelů a jiné tech. výroby nejsem přesvědčen, že bude lepší. V čem bude jistě pokulhávat tak to jsou takové ty drobnosti jako je přesnost ostření a celková rychlost přístroje ­(rychlostně je na tom dle současných názorů hůře než Oly Pen­). To že ze samotného principu jejich standardu bude vždy větší a těžší než m4­/3 je každému jasné. Samozřejmě, že tím, že je bajonet blíž u snímače a je menší než všechny současné SLR, bude možné na něj použít prakticky jakýkoliv objektiv ­(až na m4­/3­), to je ale jen teoretické uvažování, protože pak velký objektiv na malém těle jaksi postrádá smysl potřeby malého těla. Pokud samsung u tohoto standardu vydrží a podaří se mu ho prosadit, tak bude i vyrábět slušná těla a objektivy. To ase ale určitě nestane letos a jistě ne s modelem NX10. Ale stačí se podívat jak moc je na tomto poli aktivní Panasonic ­(vyrábí = vyvíjí tento standard již 2 roky­) a spolu s tím co oznámil tak už bude mít letos 5 těl a 10 objektivů + k tomu plně kompatibilní Olympus 3 těla a 5 objektivů a již aktivní 3. výrobci... Hned je vidět, kdo má náskok a kdo nabízí výběr. Určitě se najdou lidé, kteří si z nějakého důvodu NX10 pořídí, nemyslím si ale že to bude z důvodu čistě logické volby. Navíc do konce roku připraví něco Sony a v příštím roce možná i takový mastodont jako je Canon bude donucen uvést bezzrcátkový standard ­- což pro řadu ­"fotografů­" bude důkaz smysluplnosti existence takovéhoto standardu a hned se nám vše zahustí a nabere úplně jiné obrátky.
Odpovědět0  0
Takže pro natvrdlé ještě jednou: Lumix FT1 má 2 ­(slovy: dvě­) spouště.
1 ­- fotospoušť ­- ta se nachází na stejném místě jako u jakéhokoliv fotoaparátu a ovládá se ­(zpravidla­) ukazováčkem pravé ruky.
2 ­- videospoušť ­- ta se nachází pod kruhovým voličem programů a je u ní taková ikonka kamery, aby i úplný trouba pochopil, k jakému účelu asi tak slouží. Tato spoušť se ovládá ­(zpravidla­) palcem pravé ruky.

Přepínání mezi fotkami a nahráváním videa probíhá tedy prostě tak, že když chci fotit, zmáčknu FOTOSPOUŠŤ, když chci naopak nahrávat video zmáčnu VIDEOSPOUŠŤ.

Věřím, že jste již nyní pochopil Váš omyl.

Pro jistotu přikládám ještě link, kde je myslím názorně vyobrazeno nejenom umístění spouště, ale také design.
http:­/­/panasonic.cz­/zobrazObrazek.aspx?obr=obrazek.aspx?id=43047
Jsem ještě ochoten pochopit to, že jste se spletl a vlastnil jste jiný přístroj. Jinak jste totiž měl zcela speciální FT1, jaký nemá nikdo jiný na světě.
Odpovědět0  0
No já jsem s ním byl týden na Krétě a točil jsem s ním hlavně video. Měli jsme ještě DSLR, běžný kompakt a kameru. Protože ale byla všude voda a písek, používal jsem nakonec převážně FT1 a nejvíc jako HD kameru. Tři dny byly velké vlny a tak videa, jak to s nami hazi o dno, byla myslím lepší než fotografie. Praštilo to se mnou o kamen a to ovladaci kolečko jsem lehce ubrousil stejně jako kus fotoaparátu. Vydržel všechno stejně jako jízdy po tobogánu a skákání z výšky do vody ­- a to jsem ho ani po vyndání ze slané vody nějak speciálně neomýval. Funguje pořád. Jo a udivuje mě, žes ho měl, protože video se nenastavuje kolečkem jako u jiných fotoaparátů, ale stačí pouze zmáčnout videospoušť pravým palcem. A jestli jsi ho vyměnil za D10, tak se musím pousmát. Možná že máš jiný specifický požadavky, ale vyměnit menší fotoaparát s širokoúhlejším objektivem výrazně lepším videem a rychlostí ovládání za o kategorii horší přístroj a ještě na tom 50% prodělat. Tak to mi teda jako moc chytré nepřijde. Video je z tohohle přístroje na 42­" plazmě výborné a v mnoha parametrech lepší než obraz ze stejně drahé kamery. Což se mi u vodotěsného přístroje projevila jako častěji používaná funkce než focení. Tam mě kvalita mimo podvodní snímky nijak neuchvacuje, ale jako zápisník O.K. Jako 2., 3., 4. foťák do rodiny je ideální a já ho naopak vřele doporučuju. Zvášť v oranžové, která je vidět všude.
Odpovědět0  0