Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Fotoškola  |  Seriály
Fotoaparáty  |  Objektivy
Fotomobily  |   Software
Příslušenství  |  Ostatní
Svět hardware  |  TV Freak
Svět mobilně
11.9.2024, Milan Šurkala, aktualita
Nikon dále rozšiřuje nabídku relativně levných full frame objektivů pro svůj systém Z. Nyní jde o Nikkor Z 50mm F1.4, který je cenově dokonce levnější než verze se světelností F1,8, nicméně ta patří do řady S.
Puppy8 (1002) | 12.9.202411:09
Pokud bude podobný jak 35mm, tak asi nic moc: https:­/­/www.cameralabs.com­/nikon­-z­-35mm­-f1­-4­-review/
Odpovědět0  0
JonSnih (380) | 14.9.202416:01
Dá se to očekávat. Ale Nikon znovu ukazuje, že je nenažraný. Je asi nepravděpodobné, že Sigmě povolí vydat F2­/F1.4 řady pro Zetko. Nicméně 24mm F3.5, 45mm F2.8 nebo 90mm F2.8 by povolit mohl.

Lze koupit megadap redukci, která umožní použít ­(F­)E objektivy na Zetku. Lidi si celkem pochvalují i AF.
Odpovědět0  0
TuTonda (54) | 14.9.202418:01
Každý výrobce si dělá průzkum trhu, než začne něco vyrábět. Tyhle F2 objektivy Sigma Contemporary jsou zajímavé, ale zase se tak moc neprodávají ani na Sony, takže na Nikonu lze teoreticky očekávat úplně okrajové prodeje. Otázkou tedy je, jestli by Sigma měla zájem investovat do přetvoření pro Z bajonet i kdyby to Nikon dovolil...

Ten adaptér na FE objektivy údajně ­(kupodivu­) opravdu funguje a umožní pak používat i Sony objektivy, kde je taky hodně zajímavých kousků. Otázkou pak ale je, proč to dělat, jestli si prostě rovnou nepořídit E bajonetové tělo a nemít všechna ta skla nativně :­-)
Odpovědět1  0
Puppy8 (1002) | 14.9.202418:12
Důvodem může být Nikon Z8, kterému nemá Sony konkurenční model. A1 je blízko, ovšem ne cenou.
Odpovědět0  0
Puppy8 (1002) | 15.9.202412:35
Ty F2 Sigma se moc neprodávají proto, že jsou u nás předražené. Například 65mm je skvělý, ale ne za 20 tisíc Kč. Běžná cena v Německu je 700 Euro.

https:­/­/www.lenstip.com­/600.4­-Lens_review­-Sigma_C_65_mm_f_2_DG_DN_Image_resolution.html
Odpovědět0  0
TuTonda (54) | 15.9.202416:04
700 EUR není takový rozdíl ­(asi 17.500,­- ?­) a je to stále dost za F2,0, ty objektivy se moc neprodávají nikde. Souhlasím, že jsou dobré, ale F1,8 od jiných značek jdou běžně kolem 10 až 12 tis a cílová skupina těhle objektivů jsou amatéři, kteří koukají především na cenu více než na nějaké procento aberace či ostrost navíc. Na 24Mpix na které většinou fotí to nebývá tak zásadní.

Jsem rád, že tu ty Sigmy jsou, že je to další možnost a ti co je používají si je opravdu chválí, ale byly navrženy k Sigmě fp a chápu, že se více nerozšířily.
Odpovědět1  0
Puppy8 (1002) | 15.9.202416:43
Pořád je to 10 procent rozdíl. Proč mám v ČR platit více? Nedává to naprosto žádný smysl.

Ta vyšší cena je dána kvalitní konstrukcí, kterou ale ne každý vyžaduje. Asi nejblíže k 56­/F2 má Samyang 75­/F1.8, který stojí méně než polovinu a je plastový. Jinak je to za tu cenu velmi pěkný objektiv. Váha 230g vs Sigma 480g je také pro někoho nakonec rozhodující.

Sigma myslím neodhadla potenciál levných asijských objektivů ­(Samyang, Viltrox­), alespoň na Sony FE, kde je velká možnost výběru. Musela by být tak maximálně za 14 tisíc.
Odpovědět0  0
TuTonda (54) | 15.9.202418:21
se vším souhlasím. Jinak 10% rozdíl v ceně je ještě OK. U jiných objektivů Sigma to je oproti Polsku či Slovensku i 30% :­-D
Odpovědět2  0
Puppy8 (1002) | 15.9.202418:36
To vím, třeba Sigmu 35­/F1.4 DG DN Art jsem kupoval v Německu o 35% levněji. Nechápu to zdejší okrádání a nehodlám ho podporovat.
Odpovědět1  0
Puppy8 (1002) | 15.9.202418:58
Ještě jsem zapomněl na Mieke. Jejich první AF také nevypadá vůbec zle. Zkrátka Sony FE mount je radost :­-­)

https:­/­/www.ephotozine.com­/article­/meike­-af­-full­-frame­-85mm­-f­-1­-4­-fe­-lens­-review­-36959
Odpovědět0  0
TuTonda (54) | 15.9.202419:38
Laowa už začíná taky s AF, tam jsou ceny výš, ale zase jde o dost extrémní záležitosti ­(ultraširokáče, macro, ultrasvětelné objektivy ...­), dále dělá AF nějaký Other, ale těžko odhadovat jak to s ním vedle Viltrox a Meike vlastně je, v těch čínských značkách se nikdo nevyzná, takže je dost možné, že jsou všechny z jedné fabriky...
Odpovědět1  0
JonSnih (380) | 16.9.202418:07
Ještě tam je 7Artisans and TTArtisan, kteří se stále zlepšují a přidávají AF.
Odpovědět2  0
Nightlight (106) | 12.9.20249:55
Jsem docela zvedav, jak na tom bude Viltrox ­- pokud je pravda, ze planuje vydat 35, 50 a 85mm ve verzi PRO ­(f1.4­) a LAB ­(f1.2­). Verim tomu, ze bude ostrejsi. Tezko ale rict, jak na tom bude cena, rozmery a dalsi parametry. A taky ­- jestli a kdy vubec tyhle objektivy pro Nikon Z budou. Docela mne mrzi, ze pro Nikon Z nejsou zatim zadne Sigma objektivy a jenom zopar Tamronu.
Odpovědět0  0
Puppy8 (1002) | 12.9.202410:11
Jaké objektivy budou záleží jen na Nikonu. Zkrátka ne každý to vzal za správný konec jako Sony, ale aspoň se jim narozdíl od Canonu už trochu rozsvítilo v hlavě :­-­)
Odpovědět2  0
Nightlight (106) | 12.9.202414:13
Ano ­- proto mne to mrzi. Vim, ze ty objektivy existujou, ale Nikon je na svuj system zatim nepustil. Canon je na tom jeste hur, to je pravda :)
Odpovědět0  0
TuTonda (54) | 13.9.202417:20
ten Viltrox asi licenci dostal, ale jen proto, že je zatím ­(až na výimky­) nejslabší mezi výrobci AF objektivů. Jestli se v průběhu let zlepší ­- což se dá čekat, protože zatím se to děje a jde rychle nahoru ­- tak ho Nikon zase zatrhne :­-)
Odpovědět0  0
TuTonda (54) | 12.9.202419:21
Nightlight: ­"...jenom zopar Tamronu.­"

Ano, pár Tamronů, říká se jim třeba Nikon 17­-28­/2,8, Nikon 28­-75­/2,8, nebo Nikon 70­-180­/2,8

:­-)
Odpovědět1  0
Nightlight (106) | 13.9.202416:23
Sice ano, ale porad jsou Tamrony, ktere pro Nikon Z dostupne nejsou, a to ani pod znackou Nikon :)
Odpovědět0  0
Puppy8 (1002) | 11.9.202418:45
Počkejme si na testy, ale tohle bude tak na úrovni Samyangu pro Sony FE. Chápu že u Nikonu za to mohou být rádi :­-)
Odpovědět1  1
Choakinek (4792) | 11.9.202420:31
Tak to bych řekl, že přeháníte. Nikon vyrábí špičkové objektivy. Nic na tom nemění situace, ve které se snaží vyrobit něco více cenově dostupného, co třeba může mít o něco horší, než špičkovou optickou kvalitu.
Odpovědět1  0
TuTonda (54) | 12.9.20246:15
jestli má ten objektiv podobný poměr ceny a výkonu jako všechny ostatní Nikon objektivy, tak bych s ohledem na cenu také nečekal nic závratného a skoro bych si tipnul, že to bude z dílny Tamronu.
Odpovědět1  1
Puppy8 (1002) | 12.9.20249:27
Tak třeba Saymang 50­/F1.4 II je opticky velmi slušný vzhledem k ceně https:­/­/www.lenstip.com­/653.4­-Lens_review­-Samyang_AF_50_mm_f_1.4_FE_II_Image_resolution.html

Narážím tím na to, že tohle je přesně ta kategorie objektivů, kterou je lepší přenechat ostatním výrobcům.
Odpovědět0  0
TuTonda (54) | 12.9.202419:46
třeba Sony má 50­/1,4 GM která je špičková. Hodně fotografů ji označuje za nejlepší F1,4 padesátku ever a napříč všema značkama.

Pokud budeme zohledňovat cenu, tak souhlasím, Jestli ten Nikon bude stát 17 tis, tak bych si vsadil, že ho druhovýrobci za 12 až 15 tis opticky sešlapou.
Odpovědět0  0
Puppy8 (1002) | 12.9.202420:11
Sony GM jsou samozřejmě vynikající ­(kromě prvního 85­/F1.4­), ale i cenou. U těhle levnějších podle mě nemá smysl, aby s tím výrobce fotoaparátu ztrácel čas a může to přenechat ostatním. Zároveň to tak zvyšuje atraktivitu celého systému pro ty, kterým zkrátka objektiv třetích stran stačí. Třeba Sigma Art je obvykle tak 90 procent GM za polovinu ceny. Pak je už volba o tom, zda těch deset procent je pro mě rozhodujících nebo mám tolik peněz, že si koupím vždy GM :­-­)

Nikon to řeší tak, že některé objektivy rebranduje ­(ale stále docela draze­) a některé nechává původní, jako například Tamron 35­-150.
Odpovědět0  0
TuTonda (54) | 13.9.20246:00
hlavně Nikon rebrandoval první generace těch zoomů, ale v zápětí vyšly pro Sony generace druhé, které jsou nejen opticky lepší. Když si Tamron s Nikonem plácli, musely už být druhé gen. dávno ve vývoji. Tak trochu to tedy vypadá, že Tamron vysejpá Nikonu odpadkové koše. Prodal ještě dost dobře něco co už zahodil. Tomu se říká být dobrý obchodník :­-­)
Odpovědět1  0
Puppy8 (1002) | 13.9.20249:51
Tady šlo asi více o správné načasování. Nikon potřeboval ukázat, že není další Canon :­-­) Speciálně u toho 28­-75 je to škoda, protože G2 je opravdu výrazně lepší.
Odpovědět1  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.