"...Na otázku DX objektivů bylo odpovězeno, že s APS-C modely se dají použít všechny full frame objektivy..."
Tak při 24Mpix na APS-C máme stejnou hustotu buněk jako by na FF bylo 57Mpix, každý si asi umí představit jaké to klade nároky na ostrost objektivu. Obstojí opravdu jen ty nejlepší/nejdražší. Kdo má osobní zkušenost, ten ví, že cropová skla v obrazové kvalitě na cropových tělech ty FF skla válcují i přes svojí mnohdy poloviční cenu. Mě to přišlo OK, protože jsem měkčí obraz na APS-C považoval za normu, dokud jsem nepřešel na FF, teď už bych se s kombinací FF objektiv na APS-C těle nespokojil, rozdíl je až na vyjímky fatální a doporučovat tohle oficiálně je vskutku žalostné a svědčí to o vážnosti situace ve které se Nikon nachází :-(
Jako příklad mohu uvést zkušenost s legendárním FF objektivem Sony Zeiss 55/1,8 který je na FF excelentní, ale na APS-C dává ostrostí srovnatelný obraz s cropovým Sony 50/1,8 OSS ...jenže ten má navíc optickou stabilizaci a stojí 1/3 ceny Zeisse... A mohl bych pokračovat... Chápete? Nevěřte, že to u Nikonu a levných F1,8 objektivů bude diametrálně jiné.
Odpovědět1 0
"...Na otázku DX objektivů bylo odpovězeno, že s APS-C modely se dají použít všechny full frame objektivy..."
Aha. Tak na trhu APS-C CSC už máme (a nikoliv od jediné značky), tak si to srovnejme např. s Fujifilmem:
Takový dobrý příklad je klasická světelná padesátka.
1) Nikkor Z 35mm F1.8
Hmotnost: 370g, cena: cca 21 000 Kč
2) Fujifilm XC 35mm F2.0
Hmotnost: 130g (+ významně menší rozměry), cena: cca 5 500 Kč
Ano, někdo může namítnout, že XC 35mm má horší světelnost, ale v praxi ty dvě desetiny v podstatě neznamenají nic.
Ano, někdo může namítnout, že úroveň kresby u Nikkoru bude přeci jenom někde jinde, než u Fujifilmu, ale o tom to právě celé je. S přístrojem Nikon Z50 nikdo nekupuje "zázračnou" kvalitu, špičkový přístroj s velmi vysokým rozlišením a pak je více než logické, nasadit na přístroj objektiv adekvátní kvality, než objektiv, jehož schopnosti zkrátka nebudou využity.
Takže buď to Nikon myslí s APS-C CSC vážně, pak by měl pro ně začít vyrábět objektivy jak na běžícím pásu anebo to s nimi myslí jen tak ze srandy, pak to zcela odpovídá současnému tempu výroby objektivů pro tento typ přístroje, což z jeho APS-C CSC dělá produkt, který může zakoupit jen nějaký "dobrodruh".
Odpovědět2 1
No nevím, čemu se divíš, když naprosto stejná situace byla také u APS-C DSLR, kdy za celou dobu Nikon uvedl na tento systém 1 světelný pevný objektiv... levnou DX 35/1,8.
Odpovědět1 0