po uvedení na trh v Japonsku skvěle prodává a značka se konečně prodrala mezi lídry MILC Sony-Canon. Daří se všem a poznatky z Tokya (testování Canonu R3, Nikonu Z9, Sony v rozsahu 10-30 % mezi profi) svědčí o posunu u výrobců a vnímání značek v tomto (konzervativním) segmentu profi sport foto.
Dle Nikkei byly loni tržní podíly silné pětky: Nikon 13,7%, Sony 22,1%, Canon 47,9%, Fujifilm 5,6%, Panasonic 4,4% což se asi jen tak nezmění ani letos.
Odpovědět0 0
na to si asi budeme muset počkat. Procenta co uvádítě jako absolutní čísla bez kontextu nic moc neřeknou, mnohem důležitější je trend a ten měl Nikon v loňském roce narozdíl od Canonu a Sony žalostně sestupný (dalších asi -4,9% v podílu na trhu) a ztrátu kompenzoval zavíráním fabrik, což je hrozně krátkozraké řešení, byť se může snížení provozních nákladů krátkodobě projevit jako zisk. Nějaký zářný comeback bych proto nečekal. Fotodivize Nikonu se v posledních letech kvůli úsporám značně zmenšila a její současná výrobní kapacita i přes aktuálně rostoucí poptávku už rozhodně nestačí na to, aby znovu ohrozila druhé Sony s asi 4x větším obratem...
Odpovědět0 0