Jo jo, pamatuješ si to správně. Mám ji pořád a půjde i na A77. To ostření je extrémně rychlé i při focení a na video je to jediný sklo, co stíhá ostřit, nicméně na zoomování není vhodný asi žádný. Ani jeden z mnoha objektivů neměl dostatečně lehký chod zoomu, vždy se najde několik míst, kde to zadrhne, ono už jen začít zoomovat obnáší škubnutí obrazu, tak pevnou ruku nikdo nemá, je mnohem lepší se nejdřív zastavit natáčení, ohnisko přenastavit a pak zase spustit natáčení a v editaci to pak sestříhat, vypadá to nejen mnohem lépe, ale je to pak na jistotu. Jediný použitelný objektivy na zoom je řada Xi s motorovým zoomem, to funguje super, bohužel na A PS-C jsou to úplně na nic ohniska, jsou to FF skla s ohnisky 28-28,80-200 a ideální v případě použití na FF těle je 35-200, ten se ale velmi špatně shání a když, tak je cena kolem 10 tisíc :-( Navíc je třeba použít externí mikrofon, ten motor je hodně slyšet.
Stabilizace je u videa dost na nic. Na čipu je dle mého nepoužitelná, protože trhá obraz a s tou v objektivu se nedá švenkovat, obraz klasicky zůstává stát a přeskakuje po úsecích, není možnost tu horizontální stabilizaci vypnout.
Snad jsem na nic nezapomněl.
Odpovědět0 0
Dokáže už teď někdo poradit, jaký objektiv bude vhodný pro A77 (A65) pro natáčení videa?
Chci koupit jen tělo, protože potřebuju delší konec delší :) aspoň 200-220mm. Stabilizace je na čipu, takže může být objektiv bez ní. Hlavní, s ohledem na video, je měkký chod zoomovacího a MF kroužků a "asi" rychlé SSM ostření?
Máte někdo zkušenosti s podobnými skly při tomto použití, např. s A33 nebo A55?
Děkuji.
Odpovědět0 0
až teď jsem zaznamenal Váš dotaz.... Měl jsem SLT A55 a nabyl jsem přesvědčení, že nejlepší je ostřit ručně - pořád je v hledáčku velmi výrazný zelený čtvereček indikující zaostření. Rychlé ostření nebo "pomalé" je tak jako tak poměrně hlučné a ta rychlost je někdy až na škodu - v zimě mi foťák s 50/1,7 přeostřoval na jednotlivé vločky v rytmu německé technopárty. Add zoomování-můj Tamron chodil hladce,ale je to krkolomná operace, na začátku vždy ten záběr rozhoupete.Co se rozsahu týká tak bych zvolil seťák a k němu bazarového beercana, je to levné a kvalitní sklo. S čím ale nemám zkušenost a co mě dost děsí, je rozlišení snímače - já měl Tamron 28-75/2,8 všeobecně vychvalovanej, ale teď když mám srovnání tak vím, že na plnou díru neprokreslí 16Mpix bod na bod perfektně ani náhodou, 24Mpix je pak úplně děsivá představa. Snad ten nový seťák bude poladěný k A77, ale nebude to zázrak - za ty prachy je to nevyrobitelné, tak jako tak se bude muset clonit, na plnou díru to bude velký kompromis. Na natáčení videa se mi jinak velmi osvědčila ona 50/1,7 - je to takové milé ohnisko na točení dětí, máte potřebný odstup a vynikne rozostřené pozadí. Možná, než se ukáže co je nový seťák zač a čím ho případně nahradit, můžete se praštit přes kapsu a koupit 50/1,4 - ta je ostrá až až od plné díry, tam bych se těch 24mpix nebál.
Odpovědět0 0
zkuste najít něco o tomto skle: [odkaz, pro zobrazení se přihlaste]
nevím jak prokreslí 24Mpix, ale co jsem si všiml jinde, tak Vám šlo tuším o focení letadel - na dlouhém konci stabilizace snímače zdaleka nefunguje tak dobře jako v objektivu navíc toto sklo má tuším vlastní ostření, takže to bude určitě tišší, nestojí sice málo, ale prý je to hodně povedený objektiv. Velmi si ho chválí Jirka Šefrna, zrovna na video na SLT A-55 prý super.
Odpovědět0 0
Děkuji za tip! Vypadá dobře a ta cena je dobrá.
S tím rychlám AF, je to o menším zlu. Při následném zpracování je (pro mě) jednodušší pracovat s příliš rychlým AF (a v příliš rušivém momentu třeba na chvilinku odvést pozornost jinam), než se trápit od ničeho k ničemu se zoufale tam a zpět přejíždějícím a stále rozmazaným záběrem. :)
Ruční ostření taky používám, někdy je to ale (při současném zoomování) pro mé ruce a hlavu příliš :D
Odpovědět0 0
Ještě dodám, že mám výborné zkušenosti s objektivem SIGMA DC 17-70mm (na EOS 500D).
Odpovědět0 0
Jestli zrcadlovku máte a jste s ní spokojen, je podle mne zbytečné prodělávat jejím prodejem, sám jsem to takhle absolvoval a nakonec jsem stejně Sony opustil,ač technologicky špička a přímo návyková, výstup mi hrubě nesedl... (můj koloběh kvůli posedlosti videem byl Nikon D40 - Pentax K-x - Sony SLT A-55 - Nikon D7000) Na video s dlouhým koncem zkuste kompakt Sony HX-9, video má excelentní a investice bude menší než v koloběhu prodej - nákup nového velkého foťáku. Ale to jen jako doplnění :-)
Odpovědět0 0