Nevím proč až tolik řešíte to video,pokud potřebuješ záznam videa hledej kameru když foťák nestačí.
Mám Starou GH3 a je pravda že pokud ji namířím na oblohu tak je s AF problém začne přeostřovat a neví jak se chytit jinak je to OK i když pouze ve 1080p
Odpovědět0 1
Pretože s nástupom 4K videa je veľká škoda nevyužiť potenciál kvalitného foťáku na video. Kamery s rozmernejším snímačom sú strašne drahé, veľké i ťažké. Pre predstavu uvádzam pár typov :
Sony AX100 - malý, jednopalcový čip 1700 EUR
Panasonic DVX200 - 4/3 čip 4500 EUR
Sony FS7 - Super 35 - 7000 EUR /bez obj./
Odpovědět4 0
ale budeš mít AF co potřebuješ
Odpovědět0 0
Tak to by ma šľak trafil, kamera za 4500 EUR a nedokáže taký pomalý pohyb zaostriť...
Odpovědět0 0
"Na druhou stranu se o něco zhoršila světelnost z F2,8-4,0 na F2,8-4,5, nicméně vzhledem k většímu zoomu se dá předpokládat, že se průběh světelnosti nebude příliš lišit"
Ohladom porovnania svetelnosti s predchodcom FZ1000: Podla dpreview ma FZ2000 rovnaku svetelnost F2.8 iba na zaciatku, inak v celom rozsahu ma o kusok horsiu svetelnost nez FZ1000. Na dlhych ohniskach je tento rozdiel najvecsi - od 250 mm ma uz F4.5 az do konca, kdezto FZ1000 si tu stale drzi svojich konecnych F4.0. Ak je to tak, potom to bude pomerne neprijemny krok vzad, podobne ako sa v minulosti zhorsila svetelnost pri prechode z FZ38 na FZ100.
Z tohto hladiska sa mi ako ovela lepsi fotak javi konkurencia Sony RX10 III, ktory zacina na krasnych F2.4 a od 30mm ma priebeh svetelnosti ovela blizsie k FZ1000. F4.0 ma sice uz na 100mm, ale zase tychto F4.0 si uz drzi az do uplneho konca na 600mm.
Odpovědět1 0
Já bych z té třetiny EV nedělal zas takové drama. RX10 III je možná světelnější, ale když si vezmu ten rozdíl v ceně, tak nevím, nevím.
Odpovědět2 0
To je pravda, tretina EV nie je velky rozdiel, ale RX10 III konci na 600mm presne tak ako FZ200, a nerad by som isiel do niecoho kratsieho, ked nemusim :)
Je tiez pravda, ze ta cena RX10 III je priserna, ale podla mna to bude len tym, ze to ma nalepku Sony. Podla mna keby ho vyrobil Panasonic, cena by bola tak dvojtretinova.
Navyse, Sony ma vyklapaci displej, co mi ovela viac vyhovuje ako plne polohovatelny u Panasonicu, takze ak by som si musel teraz vybrat medzi FZ2000 a RX10 III, priklonil by som sa skor k Sony, aj napriek podstatne vyssej cene. Ledazeby ma Panasonic presvedcil podstatne lepsimi obrazovymi vykonmi :)
Odpovědět1 0
"Ledazeby ma Panasonic presvedcil podstatne lepsimi obrazovymi vykonmi..."
To je takřka zaručené. Sony stále používá zastaralý způsob zpracování JPEGu (u RX10 III beze změny). I u FF CSC od Sony mám výhrady od ISO 500 a profi kompakty jsou na tom ještě hůře. Panasonic je v tomto někde úplně jinde. FZ2000 jedině tedy aby měl na některých ohniscích špatnou kresbu objektivu, aby selhal.
Odpovědět1 1
Dôležitý je RAW, komu záleží na max. kvalite, .jpg obchádza.
Odpovědět1 0
Ano, to je v případě přístrojů Sony víceméně nutnost (u kompaktů s 1" snímačem už někde od ISO 200). Podle nějakého předem připraveného skriptu převést RAWy na JPEGy dávkově v počítači (nechceme-li je řešit jednotlivě, což v některých případech není nutné a akorát to velmi zdržuje).
Odpovědět0 2
No ja mam zase dost vyhrady prave voci spracovaniu do jpg ktore pouziva Panasonic, aspon teda to ktore pouzival u starsich modelov (FZ200). Nepacilo sa mi hlavne odsumovanie, ktore (pri nastaveni na minimum) z pekneho rovnomerneho "analogoveho" sumu spravilo taky skaredy "digitalny" vo forme zhlukov a roznych vodorovnych a zvislych ciarociek. Co som pozeral novsie (LX100) tak tam sa to uz trosku zlepsilo ale stale to nie je ono. Zatial najlepsie spracovanie jpgu, co mi najviac vyhovovalo, mal Canon.
Ale ako napisal joeh, RAW to isti takze problem jpgu nevidim ako kriticky.
Odpovědět1 0
Hmm, tak už to také váží kilo, tedy skoro kilo, podobně jako Sony RX10 III.
Odpovědět0 0
Rozdiel v ich hmotnosti je cca 130 grmaov, takze slovo "podobne" sa mi zda dost silne, ale zase na druhej strane, FZ1000 vazil este menej a pri takych kilogramovnych hmotnostiach tych sto gramov asi uz nebude nejak vyznamnych. Skor ma zaraza ina vec - Sonymu sa do pristroja, ktori ma "len" o 130 gramov viac, podarilo vtesnat (papierovo) ovela lepsi objektiv - vecsi rozsah na oboch koncoch, a navyse aj s lepsou svetelnostou, a to tiez na oboch koncoch. Mozno je to tym ze Panasonic (resp. Leica) tentokrat siahol po inej konstrukcii objektivu.
Odpovědět0 0
O mnoho lepší? Začátek mají oba na 24 mm, liší se akorát na konci a není to zas tak brutální rozdíl. 480mm versus 600mm v praxi až tak moc nepoznáš. Čtvrtina navíc potěší, to ano, ale že by to bylo až tak moc poznat? Poznat jde zoom u RX10 a FZ1000, kde je to dvojnásobek, ale čtvrtina? Třetinka EV sice také není k zahození, ale opět to není něco, co by z toho dělalo třídní rozdíl. Papírově určitě lepší je, to bezpochyby, ale že by až "o mnoho"?
Nevím, jak jsi přišel na jinou konstrukci objektivu a na čem se zakládá tvá teorie, když právě vše naopak nasvědčuje tomu, že konstrukce má stejný základ a nikoli jiný. Oba mají DC Vario-Elmarit a v ničem (ani v tom průběhu) se až tak dramaticky neliší. Zoom podobný, světelnost podobná, průběh podobný. U obou přístrojů to jde poměrně rychle (v první polovině rozsahu) na max. hodnotu a tam se to drží až do konce.
Odpovědět0 0
No je pravda, ze 480 voci 600mm nie je brutalne velky rozdiel, ale citelny je. Ked som po FZ28 (486mm) kupil FZ150 (600mm) tak som ten rozdiel v praxi jasne pocitil.
Ale tych veci okrem objektivu a displeja, kvoli ktorym ma to viac taha k Sony, je viac: napriklad video 960 fps, kusok vecsia vydrz baterie, o kusocek mensie telo. Zase na druhu stranu, Sony nema dotykovy displej a ND filtre, takze toto tahanie nie je uplne na 100% :)
Na dpreview som nasiel zaujimave porovnanie FZ2000, FZ1000, RX10 III, kde je tabulka porovnavajuca zakladne papierove parametre, a hned po nou su na grafe porovnane priebehy svetelnosti:
https://www.dpreview.com/reviews/panasonic-lumix-dmc-fz2500-fz2000-first-impressions-review
Na dalsej stranke "Body & Controls" sa uvadza ze objektiv FZ2000 sa po zapnuti hned vysunie na maximum, v ktorom uz zostava a samotne zoomovanie sa robi uz iba vnutorne, bez dalsieho vysuvania objektivu - ze je to celkom nova konstrukcia, optimalizovana na natacanie videa. Toto ma tiez trosku odradilo, pretoze (moja uvaha) pravdepodobne potrva dlhsie pokym sa objektiv po zapnuti dostane do pracovnej polohy.
Odpovědět0 0
Nechápu jak u nezrcadlovky počítáte to reálný zvětšení hledáčku. Je to přece displej a s objektivem, nebo velikostí čipu to nijak nesouvisí. Je těch 2,18x údaj od výrobce?
Odpovědět0 0
Souvisí. Souvisí úplně tak stejně jako u zrcadlovek. Tam taky APS-C EOS 760D s 0,82× zvětšením má mnohem menší obraz než full frame EOS 1D X Mark II s 0,76× zvětšením. A ano, je to údaj od výrobce. Stačší si rozkliknout zdroj pod článkem.
S velikostí čipu to samozřejmě souvisí. Když obraz snímaný 36×24mm ploškou pošlu s 1× zvětšením do hledáčku, tak se musí jevit stejně tak velký (v hledáčku vidím to co fotím, tedy to, co vyfotí FF čip). Když budu mít APS-C s 1× zvětšením, tak přeci do hledáčku posílám jen cca 23×15mm. Tedy při stejném zvětšení musí být obraz znatelně menší.
Odpovědět0 0
Už to chápu. ;-) Tohle mi vubec nedošlo. Sice nekoukam skrz objektiv, ale stejně vlastně kouma jakoby čipem. ;-)
Odpovědět0 0
...No, spíš zrcátkem. A to samozřejmě nemá důvod být "FullFrame" na APS-C snímači. I když by to v některých situacích bylo zajímavé. Problém by byl, že by se podle toho nedalo komponovat.
Odpovědět0 0
Základné nedostatky v režime 4K videa nástupca FZ1000 nevyriešil. Pomalý, náladový a nespoľahlivý autofokus + vysoká hladina vnútorného hluku prístroja, je pokračovaním príbehu GX80 a G80. Audio sa dá čiastočne vylepšiť dokúpením externého mikrofonu ale autofokus je zásadný problém.
Odpovědět3 1
A to tvrdíte na základě čeho ? Měl jste snad už FZ2000 v ruce a zkoušel ho ? Pokud vím, tak ještě není v prodeji.
Odpovědět1 1
To tvrdím na základe použitých technologií z paralelne predstavených prístrojov výrobcu. Je takmer vylúčené, že by Panasonic použil u FZ2000 nejakú zázračne odlišnú technologiu. Ak by čiste teoreticky došlo k zázraku a FZ2000 nebude hučať a rýchlo, spoľahlivo zaostrovať v 4K, máš u mňa basu chladenej dvanástky a omluvu za šírenie poplašnej správy.
P.S. Mrkni na nové GX80, G80
Odpovědět2 0
No a me na Photokine, kde jsem si s FZ2000 i G80 hral, japonec v obleku tvrdil, ze kazdy z nich ma trochu jak vyresene ostreni. Napr, ze to v G80 vychazi z GH4 a to v FZ2000 je jeste jine, kvuli jine (video) konstrukci objektivu.
Ake radeji budu verit tvemu nazoru, protoze se nechci zabyvat nejakymi exaktnimi testy a technicke nuance stejne jako realny provoz me obtezuji.
Ted bych chtel jeste radu, jakou lepsi alternativu si mam koupit?
Odpovědět0 0
Nikon DL 24-500 bude mat fazove ostrenie
Odpovědět1 0
Tak jo. Až ten Nikon bude na trhu (pokud někdy vůbec bude - na Photokine se s ním moc nechlubil), tak si ho porovnám na obchodě a pak uvidím.
Zatím Nikon ohledně videa nepředvedl nic.
Třeba ale překvapí.
Jinak je to všechno v rovině teoretických úvah.
Odpovědět0 0
a bude stabilizovany? pripadne jaky gimbal je nejlepsi pro takove to domaci nataceni videi, pripadne decka na zahrade..?
Odpovědět0 0
Mozno ten japonec myslel iba iny sposob pohybu sosoviek pri ostreni (dany inou konstrukciou objektivu s vnutornym zoomovanim) ale samotny (naladovy) DFD ako taky zostava rovnaky.
Odpovědět2 0
No, spíš se mi tim snažil naznačit, že jako vše v životě, se i DFD vyvíjí a výkon je ovlivněn nejenem algorytmy, výkonem procesoru, ale i použitou optikou.
A já jsem se hlavně snažil říct, že dělat hotové soudy o něčem, co jsem neviděl, neměl v ruce a nepodrobil testu (který zohlední mé speficke potřeby používání ), je více než odvážné.
A obdivuju všechny, kteří se na takovýto tenký led pustí a jsou schopni vynášet jednoznačné soudy.
Odpovědět1 0
Pripúšťam, že sa ti moje tvrdenie o neschopnosti Panasonic AF modulu v režime videa môžu zdať ako výstrel od boku. Vysvetlím - ako videonadšenec sledujem vývoj autofocusu prístrojov Panasonic už vyše dva roky, v podstate od vydania GH4 a FZ1000, posledné mesiace od oznámenia GX80 ešte intenzívnejšie. Dokonca som mal v úmysle GX85 zakúpiť a vytunit svetelným objektívom + metabones, cenovo to vychádzalo na nejakých 2000 EUR a to už prestáva byť sranda. Takže mám kopu informácií o DFD v režime videa, pričom naprosto vážne a zodpovedne tvrdím - AFC Panasonicu je nedostatočný na dynamické scény, zvlášť predo-zadný pohyb vo videu, je toho viac.
Počkal by som na Nikon DL, poťažne Sony RX10 II, III.
Odpovědět3 0
hej? tak potom preco sa vsade hovori ze kompakty a csc a celkovo fotaky panasonicu a sony maju najlepsie videa na trhu , v porovnani s olympusom ci fuji kde je autofocus stokrat horsi pri videach.. vsade v recenziach to vidiet a takmer v kazdej receznii odporucaju na video systemy a fotaky panasonic a sony... jak mi toto vysvetlis?
Odpovědět3 1
Ten AF se u Panasonicu začal více propírat až s příchodem 4K videa, kde je pomalejší než ve Full HD. Nicméně i tak je to jeden z nejlepších systémů na video, který lze sehnat (obzvláště, když se vemou do úvahy i všechny možnosti nastavení kolem).
Ostatně zástupci Fujifilmu rovnou v jednom z rozhovorů řekli (když to trochu přeženu), že na video kašlou, nezajímá je to a mají to tam vlastně jen "z povinnosti", cílí na fotografy. U X-T2 to trochu poupravili, nakonec nechtějí segment videa až tak ignorovat, ale třeba X-PRO řada má video záměrně oholené, protože nechce být fotoaparátem pro video.
Odpovědět2 1
stn35 - presne tak, kdyz jsem to procital az sem, tak me zarazilo totez, totiz ze Oly (i s jejich proklamovanym MSC) i Fuji jsou v automatickem ostreni vyrazne horsi a presto se tu porad pretrasa panasonic. Sony i Panasonic maji lepe vychytane kodeky, lepsi zpracovani obrazu, obvykle ve stejnych cenovych tridach vetsi nabidku snimovacich frekvenci ... ale ten hlavni rozdil je v kvalite obrazu, jeste u E-M10 bylo kodovani videa tak mizerne, ze pixelizovalo v rychlejsich scenach, ... kdejaky kompakt zvladal totez lepe, se slabsim hardwarem i optikou, zlepsilo se to az u E-M5 II, ale stale ne ani ne na uroven GX7 z roku 2013 ... A i se vsemi nedostatky, i v dynamicke scene vzdy pomerne rychle scenu zanalyzuje a subjekt chyti, coz u Oly ani Fuji nehorozi, tam to zustavalo nezaostrene klidne vetsinu stopaze, pokud tomu clovek nepomohl rucne a i pak se ztracel subjekt velmi snadno...
Krom toho AF u videa je opravdu pro amaterskou produkci "na doma" nebo na youtube, 100%tni v tom neni nikdo a dle myho ani hned tak, pokud vubec kdy, nebude. Nicmene v obrazove kvalite jsou panasonicy uz davno na vysi, ke ktere se vetsina ostatnich ani neblizi. Spekulovat tu o trochu pomalejsim AF pri 4K videu je opravdu hnidopisstvi.
Odpovědět2 2
Pokial si to prehliadol, bavíme sa tu o 4K videu. Serioznu podporu 4K videa majú len Panasonic a Sony. Ak sa bavíme o starších FHD modeloch, plne súhlasím, dominantný hráči z hľadiska kvality videa znova Panasonic a Sony.
AFC není trocha pomalší, je to podstatne horšie. Proste stále používajú metodu na báze kontrastu...
Odpovědět2 1
Prehledl, mas pravdu. Ale na tom "trochu pomalejsi" si trvam. Mel jsem v ruce par fotaku s hybridnim ostrenim a ze by tam PDAF nejake zasadne pri videu pomohlo, to zrovna ne. Rozdil rozhodne neni propastny. A neni CDAF jako CDAF. Rozdil mezi Panasonicy a Olympusy i pri statickem foceni v prubeznem kontrastnim ostreni je drasticky (ve prospech Lumixu). U videa to neni tak markantni, ale i tam je tomu tak. Takze proto "trochu pomalejsi".
Odpovědět2 1
Mám GX80 a to čo hovorí joeh je pravda, ten autofokus je v 4K proste pomalý. Je to ok pre bežné statické scény, ale čokoľvek akčného je konečná. Vo full HD je to lepšie, ale autofokus pri Sony je v úplne inej dimenzii. A na podobnú úroveň sa už dostáva aj Canon a Fuji. Pokiaľ sa Panasonic nepreberie a nezachytí nástup spoľahlivého AF vo videu, tak zostane na smetisku dejín.
Odpovědět1 2
fuji a canon?:) a to ktorymi modelmi sa akoze dostava pred panasonic? prosim ta aspon netaraj.. fuji je niekde v tramtarii s autofocusom u videa a to iste plati pre olympus fotaky.. sony suhlasim ten je top.. a ten blby autofocus u 4k videa u GX80 urcite casom nejakym vydanym firmverom opravia..
Odpovědět2 2
Ten AF nie je blbý, len pomalý. FW oprava je veľmi nepravdepodobná, keďže to nie je problém jedného modelu, ale celej modelovej rady. Ak to za x rokov nespravili pri GH4, tak veľká nádej pri GX80 asi nie je. A nespravili to zrejme preto, lebo s AF na báze kontrastu asi viac urobiť nejde, ak rýchlosť nemá byť na úkor plynulosti a pulzovania.
Canon má špičkový AF vo videu pri 80D, kde je využitá Dual Pixel technológia pre detekciu fázy. K tomu široké možnosti nastavenia a dotykový displej.
Fuji nie je v tramtárii, ale robí obrovské pokroky. Nový 24Mpx senzor má fázové pixely na slušne veľkej ploche a používajú sa pre AF vo videu (X-Pro 2, X-T2). Podľa recenzií to vyzerá veľmi sľubne (1:30):
https://youtu.be/tWgkxmeD3Tk#t=01m30sPorovnaj s GX80 (1:39):
https://youtu.be/BmNk_aon7k4#t=01m39s
Odpovědět1 0
no a prave pod videom je hned prva vystizna reakcia.. cit. " Sorry but... high ISO is better on GX80 or am I wrong??
We must also specify that gx80 it's half the price of the a6300" alebo "Awesome comparison! AF is better on the Sony, but the IS on the Panasonic makes it a winner to me." cize ano autofocus je lepsi na sony ale stabilizacia zas o dost lepsia na panaku a kedze stoji o takmer polovicu menej,ludia viac uprednostia radsej viacosu stabilizaciu v tele na ukor nie uplne rychleho AF ..a ano fuji zlepsil svoje fotaky, ved to tu vyssie spominal aj Milan Surkala ale ze to stale ani zdaleka nestaci na prepracovane videosystemy od sony a panasonicu a fuji X-pro 2 ci X-T2 mozes porovavat s cenovo adekvatnymi strojmi teda aj so sony A6300 ci olympusom omd e-M1 mark II(ktory este len vyjde) ja som skor mal na mysli csc fuji z nizsej kategorie,kedze treba vzdy porovnavat cenovo adekvatne stroje.. napr fuji X-T10 ci X-E2 prip X-A2/M1 pri vsetkych tychto fuji modeloch sa videa na spominanu GX80/85 nechytaju.. to iste plati aj u olympusoch omd e-M10 mark II ci dokonca aj omd e-M5 II. co su porovnatelne modely s GX80/85 a nie sony A6300 cize od zaciatku sa tu porovnava neporovnatelne co su fotaky v uplne inej cenovej hladine..
Odpovědět1 0
Pozri, to čo hovoríš, mi vôbec nemusíš vysvetľovať. 16MPx Fujinu s nepoužiteľným videom mám a s M43 som začal práve kvôli videu. Teraz som si kúpil GX80 presne kvôli stabilizácii, autofokus vo videu beriem ako kompromis, ktorý musím akceptovať. A6300 som pritom nemal v hľadáčiku napriek výbornému AF, jeden z dôvodov je samozrejme aj cena.
Ale podstata povedaného je inde, ja hovorím o perspektíve do budúcna, ktorý výrobca má čo v pláne a akú technológiu vyvíja. A Fuji na videu pracuje, kvalitné video vrátane veľmi dobrého autofokusu už má, zatiaľ v drahších modeloch. Myslím, že nie je prehnané očakávať, že ďalší rok sa tá technológia dostane do nástupcu X-T10. Rovnako Canon, práve bol predstavený M5 s Dual Pixel. Panasonic spí a vylepšený AF vo videu nemá v pláne vôbec, pre nijaký model, ako sa zdá. Pozri si odkaz na rozhovor v diskusii ku GH5, ktorý som tam dal. Mne sa javí, že momentálne prebieha revolúcia čo sa týka autofokusu vo videu a Panasonic to zrejme nezachytí.
Odpovědět0 0