Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Fotoškola  |  Seriály
Fotoaparáty  |  Objektivy
Fotomobily  |   Software
Příslušenství  |  Ostatní
Svět hardware  |  TV Freak
Svět mobilně
Komentáře od Per
Nevím, nemám to přesně spočítaný. Pár se jich najde. A už bych toho nechal, OK?
Odpovědět1  1
Např. fotky Františka Dostála nebo Dagmar Hochové jsou hlavně ­"rychlý cvaky­". Mají spoustu ­"chyb­" a technická kvalita na dnešní poměry nic moc. Ubírá jim to na hodnotě?
Osobně mám rád právě rychlý cvaky.
No nic, to už jsme někde jinde.


Odpovědět1  1
Srovnávat tenhle kompakt s FF mě ani nenapadlo, ale porovnával jsem ho s Nikonem D5100­/ 18­-105­/3.5­-5.6 a nebylo to nijak zlý.
Odpovědět0  0
No dobře, přesvědčil jste mě. Nicméně, z těch srovnatelných rozsahem je tu 2.8­/12­-40 za bezmála 30 tisíc a 13­-35 za podobnou cenu. Netvrdím, že 1­" foťáky jsou lepší než 4­/3, samozřejmě kresba v rohách je tam slabší, ale beru to tak, že za cca 14 ­- 18 tisíc mám malej a velmi pohotovej aparát, kterým můžu fotit jednou rukou ­(a nemusím sundavat víčko­) a za jehož výsledky se nemusím stydět.
Odpovědět0  0
ale s tak trochu předvídatelným výsledkem: O trochu větší čip dá o trochu lepší výsledky.
Finta fň spočívá v tom, že si nějak nevzpomínám na žádný objektiv pro 4­/3 se světelností 1.8 ­- 2.8 a vo vo vo tom to je.
Pro mě představuje právě řada 1­" fotoaparátů ideální poměr mezi velikostí a schopnostmi. A vadí mi jen ta prťavá baterie ­(mluvím o G7X, ale asi to platí i pro Sony­). Pozadí rozostří víc než zrcadlovka se základním objektivem, o 4­/3 nemluvě, protisvětlo zvládá výborně, v šeru poskytne taky lepší fotky ­(protože 1.8­), je rychlá a může být v nějaké té kapse furt.
Poslední odstavec článku to vystihuje přesně, o to víc mě překvapilo rozhodnutí Nikonu vyklidit tohle pole bez boje ­(a nejen tohle­).
Odpovědět0  0
jak se zbavit neprodejných hliníkových hrníčků ;­-­))
Odpovědět0  0
Pokud vím, Minolta A1­/2 stála ve své době něco kolem třiceti tisíc. Tohle je o třídu výš a ve všem. Kompromis? Samozřejmě, ale hóóódně dobře použitelnej.
Odpovědět0  0
Tak jo Markusi, máš rychlej foťák. Spokojenej? ;­-­)­)
Starej Nikon D70,jpg: Nevim, nestih jsem změřit.
Odpovědět0  0
No jo, ona taky sebelepší dálnice nepřiměje jet rychleji tráboše ;­-)
Odpovědět0  0
A přesně tohle chování foťáku se dá zkráceně charakterizovat slovem ­"vopruz­". Někomu to vadit fakticky nemusí a někomu holt jó. Pro začátek by stačilo, aby se Nikon své konkurenci alespoň přiblížil.
Skoro si myslím, že konstuktéři železa a skla v Nikonu už mají na své kolegy z elektroniky vztek a jen tradiční japonská zdvořilost jim brání dát jim do zubů :­-­))
Odpovědět0  0
Na fotkách je vidět, že tahle řada má mnohem přirozenější barvy ve stínech než P7000­/7100. Pro osobní použití nepovažuju už tuhle kvalitu za nějaké omezení. Ztrátu kolečka částečně kompenzuje tlačítko a asi půjdou i použít uživatelské volby U1­-3. Upřímně řečeno, používám je, ale po čase si už nepamatuju, co jsem si tam vlastně nastavil :­-­( a zlepšovat se to asi už nebude­). Ale ten hledáček za to určitě stojí. Ale pokud to bude stejně líné, jak předchůdce ... nesnáším tu blikající zelenou ledku ...
Odpovědět0  0
Markusi, jseš úplně mimo mísu a navíc dost kousavej. A jestli reakce Nikonu P7xxx považuješ za normální, je to tvoje věc. Většina těch, co ho měla v ruce, ví, o čem je řeč.
Odpovědět0  0
Pořád jsem si říkal, že z P7000 zatím nemá smysl upgradovat ­(na jiný kompakt­), ale tenhle model mě už zviklává. Tohle mělo být už dávno, ale kdo by pak kupoval P7100 a P7700, že? Myslím, že Canon G16 teď tak trochu čumí na drát... Ještě si počkám na to, jak rychle to dokáže uložit snímek a znovu exponovat, tady měl Nikon hodně velké rezervy. Ale foťáku se tohle už hodně podobá ;­-)
Odpovědět0  0
Docela by mě zajímalo, jestli se i typ G1X dočká rychlého procesoru, nebo skončí v zapomnění.
Odpovědět0  0
Per (65) | 1.8.20138:35|Dolomity z Cristala
Nějak se mi nezdá, že by to pohoří bylo takhle nakloněné doprava...
Odpovědět0  0
Moje zkušenost ­(na Athlonu 64 X2­): Např. editovat obrázek pomocí mapování tonality je v Photoshopu značně pohodlnější než v Zoneru. Reakce na změny nastavení je výrazně rychlejší a teprve po klepnutí na OK se provede finální přepočet, který trvá asi tak dlouho jako u Zoneru každá změna. V praxi to řeším tak, že obrázek zmenším zhruba na hodnotu rozlišení monitoru ­(čili z mého pohledu se nezmění nic­), vyladím fotku, pak kliknu na zpět a aplikuji tutéž funkci ­(poslední nastavení zůstává uložené­) na obrázek v plném rozlišení. Myslím si, že ve Photoshopu to bude tak nějak podobně probíhat samo. Tady vidím ještě u Zoneru velké rezervy. Tzv. rychlý prohlížeč je také ve skutečnosti také spíše pomalý ­(např. proti náhledu Win.­). Abych zjistil, co že je nějaký soubor .jpg zač, použiju radši náhled Win, tam to vidím výrazně dřív a víc nepotřebuju.
Ale je třeba říci, že v Zoneru na připomínky slyší, takže u další verze to už třeba bude mnohem lepší. Patnáctka mi přišla tak trochu na půl cesty celkem dobrým směrem ­(např. boční editační okno, bohužel needitovatelné­) , takže zůstávám u čtrnáctky a čekám na šestnáctku.
Odpovědět0  0
A720 ­(resp A590­) rozhodně patřily k těm lepším, ale na výše uvedené kompakty vyšších řad prostě nemají ani dynamikou, kresbou a ani šumem ­(nemám to vyčtený z internetu, prošly mi rukama­). A ta řada 2­/3 foťáků ­(Minolta A1,2,200, Canon Pro1 atd...­) ­- to byla nádhera, mezi kompakty opravdový foťáky, ale víte, jakou měly například dobu pro zapsání fotky na kartu? To i Nikon P330 je proti tomu rychlík. I tak je škoda, že se tahle větev ztratila. Ale je fakt, že ceny těhle kousků pohybovaly ze začátku okolo třiceti tisíc. Za to se dala udělat slušná mechanika. Ale abych se vrátil k původnímu tématu ­(když už se mi usnout asi nepodaří...­) ­- ta velikost čipu je důležitá pro určitý kompromis ­- a sice rozumný bokeh za rozumnou cenu ­(protože to je nejvíce viditelné omezení malých čipů dané fyzikálními zákony­). Mraky zrcadlovek se používá s objektivem se světelností 5.6 na cca 85mm. Ty 4­/3 a 1­" mají světelnost stejnou. A tady právě je místo pro X10­/20, G15, P7700, LX7 a podobné. A i kdyby ty nejmenší čipy kreslily sebelíp, na vykouzlení alespoň trochu rozmazaného pozadí by potřebovaly nadprůměrně světelný objektiv ­(Panasonic FZ200 je bílá vrána­). Proto mi kategorie čipů 1­/1.7 ­- 2­/3 ve spojení s rozumně světelnými objektivy přijde i do budoucna celkem smysluplná. A situace na trhu posledních let to potvrzuje. Tak mě napadá, co takhle zkřížit Minoltu A2 s Fuji X20? Hmm, obě jsou to holky, tak z toho asi nic nebude...
Odpovědět0  0
Jenomže to jsme zase u toho ­- ta mechanika je právě to nejdražší. Ta se nedá nahradit modifikovaným škrobem, drůbežím separátem a glutamanem...
Odpovědět0  0
Zas tak složitý to není. Kdo by kupoval foťáky příští rok, kdyby výrobci vystříleli všechen svůj prach najednou? Další věc ­- např. Olympus 770 stál kolem 17 tisíc. Kolik stála ta S45? Za to se dneska koupí G15 a ta určitě hůř nefotí. A s těmi levnými kompakty asi opravdu nemá smysl se moc zabývat, mobily jejich úlohu obrazového zápisníku ­(víceméně­) zastanou. S přimhouřeným okem.
Odpovědět0  0
No, nejsem si tím zcela jistý. U svých starších fotek narazím častěji na přepaly, šum na 400 ISO je tak nastejno s šumem 800­-1600 u novějších a ty jsou i prokreslenější. Ale pohybuju se v rozlišení 4 ­- 6 ­- 8 a 10MPix, ty mocpixelové pidikompakty mě naštěstí míjejí.
A i když se často říká opak, vidím, že čipy posledních let se už zase zlepšují. V kategorii solidnějších kompaktů tedy rozhodně.
Odpovědět0  0
V tomhle případě mám přímý srovnání P7000 a LX5. Je to sice o generaci zpět, ale P7700 a LX7 si vzájemný poměr víceméně zachovala. Pro Panasonic mluví jednak ­(výrazně­) větší pohotovost a dále větší schopnost vyloudit lepší fotku při nedostatku světla. Zhruba o jeden stupeň lepší světelnost ­(samozřejmě při srovnatelné ohn. vzdálenosti­), nižší šum při stejné citlivosti a hlavně ve stínech má Panasonic mnohem přirozenější barvy ­- dá­-li se u Nikonu vůbec o nějakých mluvit ­(tady bych si dovolil říct, že je to naprostý hnus ­- od jisté úrovně je saturace prostě nulová­). A subjektivní dojem z ovládání Panasonicu taky není špatný. Momentálně mě nenapadá nějaký důvod zajímat se už o Nikon. Nemluvě o čipovaném aku.
Odpovědět0  0
No tím hůř. Dlouhý ukládání a ještě exponuje se zpožděním ­(Je fakt, že nedávno jsem měl v ruce nějaký levný kompakt a ten měl taky znatelnou prodlevu ­- bylo to nepříjemný ­- byl to ale hodně levně levný kompakt­). No nic, v Nikonu jsou dospělí lidé, je to jejich právo vyrábět takovýhle foták. Stejně jako Leica může nabízet za šedesát tisíc X Vario se světelností 6.3 nebo Hasselblad kus dřeva a lacinýho plastu ­(sorry, je to kov, ale vypadá jako bakelit­) za tisíce peněz u foťáku pro lunatiky. Vzdávám se, nerozumím tomu...
Odpovědět0  0
OK, špatně jsem se vyjádřil, měl jsem na mysli samozřejmě kompletní vyfocení včetně uložení. Přesně to, co označuješ ­"prodleva mezi snímky­". To, že foták už dneska vyfotí takřka okamžite po domáčknutí, je už přece samozřejmost ­(nebývala­). Jde o ten pocit ze zrcadlovky, že prostě fotí kdy, chci já a ne jako v Šíleně smutný princezně: No jo, pan král si počká až si obereš kostičku. A mimochodem, pokud by na tom videu skutečně fotil, tak by tam ty prodlevy na ukládání musely být. A 2,5 vteřiny to tam nebylo. Konečně, měls ho sám v ruce. Mám nebo měl jsem v ruce P řadu Nikonů a G od Canonů ­- všechno tak nastejno a nic moc. U X10 mě subjektivně nic nezdržovalo. X20 si ošahám ­(doufám­) příští týden. Stejně si myslím, že z Fuji se stává poslední dobou takovej novinkostroj a vůbec nejedou špatným směrem. Dcera má S6500 a i když je to vykopávka ­(ta Fuji­) a má spoustu vad, fotky z ní mě docela překvapily. A pomalá taky není.
Odpovědět0  0
Až na to, že na tomto videu se pouze ostří ­- bez vlastní expozice. Nemačkat spoušť až dolů má ale zase některé nevýhody ­- např. nemůžete potom ukázat vaše fotky. A Nikon ­(co se času ukládání snímku­) vadný je, o tom není sporu, jenomže takhle byl vyvinut a vyroben ;­-)
Odpovědět0  0
ale se se mne týče, dal si Nikon s vývojem tohoto přístroje zbytečnou práci. Že fotí lépe a má širší možnosti nastavení než mobil, bych už skoro bral jako samozřejmost. Už jsem to uváděl několikrát, ale od malého pohotového přístroje očekávám především pohotovou reakci. A ta se nekoná. A u kompaktních Nikonů se nekoná už dlouho. A protože je zde již několik jiných výrobců, kteří to umí lépe, Nikon mne přestává zajímat.
Odpovědět1  0
Tak jsem se kvůli kliknutí na dobrou kvalitu přihlásil :­-­)­) Super srovnání!! Jo, je to tak, zrovna nedávno jsem měl v ruce D5100 a v druhé P7000. Zatímco u P7000 je ovládání takřka dokonalý, ale fotky holt odpovídají kompaktu ­(a nejvíc mě vadí ta totální bezbarvost ve stínech­), u té zrcadlovky je to přesně naopak.
Odpovědět0  0
Per (65) | 31.5.20139:40|Černé světlo
Fajn světlo, ale... kde jsou nějaké paneláky, nebo alespoň socialistická bytovka? Navíc je to samá mez ­- divná vesnice.
Odpovědět0  0
No, ono je to logické a intuitivní ovládání i na druhý pohled. Nemusím volit mezi režimem ­"A­" ­(priorita clony­) a pak teprve nastavit clonu, nebo přetočit na ­"S­" ­(priorita času­) a nastavovat čas závěrky jako u většiny fotoaparátů, ale otočením kolečka nebo kroužku na objektivu tu hodnotu nastavím rovnou. A pokud mám druhý ovládací prvek nastaven na automatiku, fotoaparát zbylý parametr nastaví sám, aby vyšla správná ­(požadovaná­) expozice. Já na tomhle už nic vylepšit neumím ­(a to se tvorbou rozhraní mezi stroji a jejich obsluhou zabývám profesoinálně­). Jo, je tam víc mechaniky, tudíž je to dražší. Pokud vím, dělá to jen takhle jen Leica a Fuji, která ... řekněme, že se Leicou nechává inspirovat. Většina foťáků používá stejně klasický přepínač M A S P. Pohotový je to jen ve spojení s rolery a ještě lépe i se stavovým LCD na horní straně. Jinak je to dobrý jen do prospektů. Jak se u toho musí moc přemýšlet, nebo nedejbože číst návod, je to na nic.
Mimochodem u kompaktního Nikona můžu i v režimu ­"P­" točením vodorovného roleru měnit kombinaci clony a času při zachování expozice. Dobrá vychytávka.
Odpovědět0  0
No, ona jedna z poloh na každém voliči je právě A = automatika. Buď ji nastavím na kolečku časů, nebo na kroužku clon, případně na obojím. V tom je ten vtip.
Odpovědět0  0
Ale jo, souhlasím, ty rozdíly fakt nestojí za řeč. A rozhodně je vidět zlepšení oproti předchozí generaci asi u všech kompaků týhle kategorie. Ale osobně se mi nejvíc líbí u X20 mechanický ovládání zoomu, rychlost ­(fázového­) ostření a takřka okamžitá připravenost k dalšímu fotce. Když mi Nikon během ukládání předchozího snímku odmítá zoomovat, ostřit a vůbec mám pocit, že si tak nějak žije vlastním životem, mám dojem, že o chlup větší nebo menší šum není uplně to hlavní ;­-­)
Odpovědět0  0
Někdy minulý týden jsem se díval na dpreview a tam opravdu vzorové fotky z X20 ve srovnání s P7700 a G15 vypadají nejhůř ­(ostrost, šum­). Jenomže, pokud bych měl volit s kterým z těchto tří půjdu fotit, asi bych stejně sáhl po Fuji.
Odpovědět0  1
"Nechybí retro ovládání času i clony­" ­- no, možná je ­"retro­", ale je to nejpohotovější nastavování, jaké znám. Když se k tomu přidá korekce expozice a snadný nastavení citlivosti, co potřebujete víc?
Odpovědět1  0
Per (65) | 29.4.201311:55|koně
No, přepálenou oblohu vem čert, ale dráty a to divný několikanohý stvoření vpravo, utíkající z obrazu... Na zeď bych si to nepověsil.
Odpovědět0  0
Možná si všímám jen jednoho aspektu, ale dokud budou kompakty od Canonu potřebovat 2­-3sec času mezi jednotlivými snímky, je jakákoli práce na vývoji nových typů, následná reklama atd. ztrátou času. Druhá věc je velikost objektivu ­- asi jsem řádně zaspal dobu, protože objektiv na Panasonicu GF6 není žádná novinka ­- ale tento přístroj se do kapsy u bundy nebo na opasek ap. prostě vejde a v tom je ten vtip.
Odpovědět0  0
Ono je to v současnosti takhle ­- pokud je něco vyrobeno tak, jak by to asi mělo být ­- tedy např. salám z masa, chleba z obilí, jogurt z mléka ­- je to holt něco extra, supr a exklusiv. A u foťáků je to stejné. Žádnou další vědu bych v tom nehledal. Smutný je jenom to, jak rychle jsme si na to zvykli.
Odpovědět0  0
Na fotoaparátu s docela bídnou světelností a s rychlostí šneka nevidím nic ­"profi­". Za profikompakt bych považoval něco, co se vejde do kapsy a fotit s tím není utrpení a hra na náhodu. Fuji X20 je tomu z mého pohledu nejblíž ­- je vidět, že foťák, který rychle ostří a rychle zapisuje, někdo vyrobit konečně umí ­(tedy na druhý pokus a ještě to není ověřeno praxí ;­-­)
Odpovědět0  0
Přinejmenším, dokud nebude umět Canon ostřit a ukládat fotografie alespoň tak rychle jako Fuji X20. Jen doufám, že na druhý pokus už ta Fujina bude i fungovat ­(myslím, že asi bude­). Canon jsem měl v ruce a je to prostě stále ten stejný váhavý střelec ­(navzdory marketingovým řečem o rychlosti­). Ale jinak se mi strašně líbí, na výlety a focení želv ideální ­(kompakt­).
Odpovědět1  1
S Nikonem P7000 už fotím nějaký čas a byl jsem hodně zvědavý na P7700, protože konečně dostal objektiv se světelností, za kterou se ­"profikompakt­" nemusí stydět. Příjemně mne překvapilo, jak jedno clonové číslo navíc dokáže pomoci s rozostřením pozadí. Trochu nerozumím výtkám vůči kresbě, protože dle různých porovnávačů, které na internetu ­"sjíždíme­" a neříkejte, že ne, je na tom ­(i ve srovnání s řadou zrcadlovek­) velice dobře ­(a o dost lépe než starší model­). Vzhledem k tomu, že stejně většina obrázků neopustí počítačový monitor, bych zrovna tenhle parametr už snad ani neřešil. Osobně mi ale u Nikona vadí právě až nepřirozená ztráta barvy v podexponovaných místech a odlesky objektivu, je­-li v záběru světelný zdroj. Každopádně jsem zvědavý na Váše hodnocení Canonu G15 ­(u kterého konstruktéři dokázali zvýšit světelnost, aniž by museli obětovat kukátko ;­-­) a také jsem v souvislosti s G15 zaslechl něco o rychlosti. Navíc se stejně jako P7000 vejde do kapsy u bundy...
Odpovědět0  0
Osobně si myslím, že nápis MADE IN JAPAN dnes nevypovídá o kvalitě výrobku naprosto nic.
Odpovědět0  0
Tak a o tomhle to je. Čert vem, jestli ty fotky nakonec někde ukazuju a co kdo o nich naplká ­(těch odborníků ­- kritiků je snad víc než fotografů­). Ale ty chvíle, o kterých píšete, to za to prostě stojí. Ten foťák klidně může být jen záminka, abych si přivstal.
Odpovědět0  0
jsem nadšen Vašimi články, pane Fialo, docela se u nich bavím a samozřejmě se tu a tam i poznávám.
Odpovědět0  0
tak ­(co se fotoaparátu týče­) si možná koupím přístroj s větší dynamikou, lepší světelností, rychlejší a odolnější než ten, co mám teď, ale určitě ne tenhle paskvil. To už raději originál ­- tedy Sony Nex­-7 ;­-­)­)
Odpovědět1  1
Tak to těch opravdových ­(s hledáčkem­) už moc není. Ostatně víte, co znamená držet fotoaparát ­"na Japonce­"? Oni totiž jsou schopní držet v natažených rukou i zrcadlovku. A kde vzniká většina fotoaparátů?
Odpovědět0  0
S 110 mi taky nepřijde nějak úžasný, ale čip má podle testů poměrně slušnou dynamiku ­(nejen na Canon­). A tentýž čip je v G15 a tam už to je o dost zajímavější. Co takhle zkřížit G15 a P7700? No, třeba by z toho vylezl foťák bez hledáčku a s pevným displejem a na 140mm měl světelnost 4 :­-­)­))
Odpovědět0  0
No právě.Konečně se zdá, že se ty dobré vlastnosti u fotoaparátů začínají tak trochu scházet dohromady. G15 se mi zdá jako velice dobrý kompromis a mým představám ideálního kompaktu se blíží ze všech současných přístrojů nejvíc ­(na Nikon P7700 tímto vyplazuju jazyk­). Takhle nějak mělo géčko vypadat už dávno. Ale dobře se jistě prodávala i G7, G9 ... G12, takže z tohohle pohledu nelze vystřílet všechnu munici najednou. Za rok bude G16 s otáčecím displejem, jak trefně napsal mistr Š. a pořád bude co vyrábět...
Odpovědět0  0
Géčko, vítej zpátky!
Odpovědět0  0
Řekl bych, že právě objektiv P7700 bude v současnosti špička. Většina konkurentů má sice na dolním dorazu o chlup lepší světelnost ­(dost často ale jen na tom dorazu­), ale na horním je to bída s nouzí, v lepším případě průměr. Nehledě na to, že ten horní konec nastává zhruba v polovině rozsahu, který má Nikon. Takže Fuji X10 a Oly XZ1 ještě celkem OK, ale Sony a Canon nic moc ­(co se světelnosti týče­). Doporučuji v tomto případě sledovat průběhy světelnosti ­(za grafy pochvala panu Šurkalovi­), které vypovídají daleko víc, než je katalogové údaje.
Odpovědět0  0
Snad jen trochu rychlost. V režimu jednotlivých snímků je po vyfocení snímku cca 2,7sec mrtvej. To je docela dost. U lepších kompaktů ­(např. Sony RX100­) a zejména zrcadlovek je tenhle čas kratší než několik málo desetin sekundy. Ještě tak maximálně do 1 sec se s tím dá rozumně fotit. Co je delší, už je nepříjemné a může Vás připravit o zajímavý záběr. Fotil jsem kompaktem s dobou ukládání méně než 1s ­- celkem pohoda. Teď mám P7000 a tam to trvá cca 2s. Občas se stává, že chci fotit, ale foťák ještě není připraven. Sériové focení moc neřeší, protože po dokončení trvá ukládání ještě mnohem déle. Prostě na momentky není G1X moc vhodný. Pokud jste zvyklý ze zrcadlovky, že fotí kdykoli zmačknete spoušť, bude Vás to prudit. Další věc je makro. Díky jiné konstrukci objektivu ­(pro velký čip­) není tak snadné dosáhnout malé vzdálenosti zaostření ­- čili ta je u G1X až od 20cm. Snad se to dá řešit předsádkou. Světelnost je horší než u Nikonu nebo u Fuji, ale zase je vyšší než u záklaďáků zrcadlovek, kam by dle velikosti čipu skoro patřil. A kvalitou fotek nepochybně taky.
Odpovědět1  0
Mít P7700 hledáček, považoval bych ho za ideální kompakt současnosti a ­"šel bych do něj­" V téhle podobě o něj ale nestojím a budu dál fotit s tím co mám. O to zajímavější počin možná bude použití EVF ve fuji E­-X1 ­(i když je to jiná kategorie­). Co z toho plyne? Ideální kompakt stále neexistuje, i když tentokrát to bylo o fous ;­-)
Odpovědět0  0
Copak průměr, ale hlavně nestandardní stoupání, osobně to považuju za nehoráznost. Nabízet redukci pro našroubování standardních filtrů, která foťák prodlouží, znemožní použít standardní pouzdro, omezí použití optického hledáčku a je navíc nechutně drahá, je dost průhledný a urážlivý způsob, jak tahat ze zákazníků další peníze. Ale s úctou k zákazníkům si Fuji nikdy nedělala velké starosti ­- viz lživá trvzení o ORB efektu, nových čipech apod...
Odpovědět0  0
Srovnáváte poměrně rozdílné fotoaparáty. Chcete­-li foťák do kapsy, bezzrcadlovky zase tak moc neřeší. Nikon P7700 vypadá velice nadějně, ale nemá hledáček a to mu nemůžu odpustit. Používám jeho předchůdce a průhledový hledáček prostě občas používám. Rozsah objektivu 28­-200 při světelnosti 2­-4 je skvělý a nemá v této třídě konkurenci, ostatní většinou končí někde kolem stovky. X10 má o chlup lepší dynamiku a menší šum než P7000­/7100. P7700 má ale nový čip ­(a v posledních letech už to zpravidla neznamená zhoršení ;­-­) , takže, pokud Vám nevadí focení v předpažení, o Nikon bych se rozhodně zajímal. ­(S tou kapsou to zase tak horké není, ale cokoli menšího už za moc nestojí...)
Odpovědět2  0
Taky se mi nechce věřit, že by tenhle Nikon dělal horší obrázky než ten starší. A jestli se mi na tom starším něco líbí, pak právě to, jak málo rozpatlává. Mně osobně tahle kvalita fotek naprosto dostačuje. ­(Saprlot, nedal by se ten objektiv z novýho přemontovat na ten starší... kdyby se to tu a tam ošmirglovalo... případně zastříklo pěnou... ;­-)
Odpovědět0  0
To je pravda ­- začínal jsem s Prakticou. Na druhou stranu dost často fotím i přes displej ­(makro sanad ani jinak nejde­), ale mám možnost volby­(!­) a občas je prostě focení i přes nepřesný průzor výhodnější. Ne, že by se mi tolik klepaly ruce ­(tak zlý to ještě není­), ale udržet pobíhající dítě nebo zvíře v zorném poli je s fotoaparátem u oka prostě mnohem snažší. Stejně jako nás výrobci tlačí do fotoaparátů s přehnaným rozlišením, aniž by to čipy zvládaly, nebo do objektivů s mizernou světelností, zásadně bez závitů pro filtry a klidně je nazývají ­"profi­", stejně nám vnucují focení v předpažení jako standard. Tělo P7100 s objektivem z P7700 bych osobně považoval za ideální spojení ­(jasně, je to můj subjektivní názor­), koupil bych ho a byl asi spokojen. O P7700 nestojím a doufám, že kvůli tomu padne Nikon na zadek ;­-­)­) Jde ještě o jednu věc ­- pokud nemám přístup k elektrické zásuvce a nemám baťoh plný baterií ­(k Nikonu jedna stojí cca 1300,­-­) mohu displej prostě vypnout a počet fotek se takřka zdvojnásobí. Konkrétně u tohohle jsem se dostal přes číslo 900 na jeden aku.
A co se týče výklopného versus otáčecího displeje ­- naprosto souhlasím s názorem HANSe.
Odpovědět1  0
Nikona používám a dnes jsem si schválně zkusil fotit důsledně jen na displej. Fotilo se mi mizerně.
1­) Na slunci opravdu není skoro nic vidět
2­) Fotit cokoli v pohybu je velmi těžké ­(no, želva se ještě dá, ale honící se psi... ani náhodou­)
3­) Klepající se obraz klepajícího se foťáku půl metru před očima ­- dobře, u mobilu nebo foťáku za dva tisíce budiž.

Takže závěr ­- foták bez hledáčku prostě nechci. I když ten světelný objektiv je přesně to, co mi u toho stávajícího chybí, ale za hledáček ho měnit nebudu. Pro mě osobně foťák, který má jen displej, patří do kategorie hraček ­- i kdyby stál sebevíc. A absence hledáčku u tohohle přístroje se na světových fórech propírá docela dost, takže to asi zase taková zbytečnost nebyla.
Odpovědět0  0
Ale není. Nemá hledáček. To je vážně takovej problém, vždyť už slušnejší EVF má kdejaký ultrazůům, se kterým se ale na rozdíl od tohohle slušně fotit nedá? A kromě toho, i ten průzor byl lepší než nic. Ach jóóó...
Odpovědět0  0
Zpomaluje prakticky neměřitelně, resp. o cca 0,1 sec. Mám to zapnutý trvale. Osobně pochybuji, že by ji jiné fotoaparáty ­(této kategorie­) neměly ­- spíš se to koriguje automaticky, aniž by to někdo řešil.
Odpovědět0  0
Podle mě se naopak X10 docela vymyká ­- výborná kombinace světelnosti, rozsahu zoomu, rychlosti, míry šumu a vlastní velikosti, k tomu solidní dynamika a navrch optický hledáček a ruční zoom za tucet kilokorun. Problém přepalů byl vyřešen ­(zbývá jen problém, jak rozprodat ty vadné kusy­). Nějaké jiné ­"ale­" se jistě ještě objeví, jinak by to nebyla Fuji...
Odpovědět0  0
Hm... zbožný přání. Lepší kompakty se zrychlovat nesmí, tak velí marketing, ne že by to nešlo.
Jako fotoamatér ­(od slova amator = milovník­) fotím pro radost svojí a někdy i svých kamarádů. Minulý týden jsem fotil svatbu jako ­"oficiální fotograf­" a použil jsem právě výše uvedenou D70 proto, aby se fotoaparát v okamžiku prvního polibku nezabýval třeba ukládáním, nabíjením blesku, nebo snad přemýšlením, kam zrovna zaostřit. Fotilo se mi dobře, i když rány od zrcátka se v kostele rozléhají nechutně... V kapse jsem měl ještě druhého Nikona a sice P7000, na rozdíl od zrcadlovky vlastního. A používal jsem ho taky. Postupně víc a víc a po nafocení ­"oficiálních­" portrétů a skupinek už jenom ten. To, že lidi neberou fotografa s kompaktem vážně, má spoustu výhod. Ale jít na takovouhle akci jen s kompaktem ­- to ani náhodou. Takže pro běžný focení P7000 a jako příležitosný doplněk k němu D7000 ­- jó, to bych si doved představit ;­-­)
A malá odbočka a otázka, nejspíš na pana Šurkalu ­- plánujete proklepnout Fuji X10? Měl jsem ji chvilinku v ruce, i nějaký obrázek jsem cvaknul a rozhodně není nezajímavá...
Odpovědět1  0
Už jsem myslel, že Fujifilm nikomu za recenzi nestojí. Dpreview byl tentokrát také dost váhavý a na Imaging resource je stále jen první seznámení. Na Digineffu se sice recenze na X10 a X­-S1 objevila už dávno, ale s informační hodnotou minimální. Takže díky za skvělý článek, jen pro objektivitu doplním, že Fuji ­(která má kvůli několikaměsíčnímu ignorování přepalů z ostudy kabát­) slíbila řešení nočních bublin v květnu. A co se týče srovnání se zrcadlovkou, koukněte sem:
http:­/­/www.youtube.com­/watch?v=AgNJ­-gOOqxY Dobrý, ne?
Odpovědět0  0
Mám ho dodnes a už se mi stalo, že mi došlo místo na kartě ­(4GB­), aniž bych dával druhou sadu eneloopů.
Odpovědět0  0
Odkaz je samozřejmě recese, ale to varování je myšleno naprosto vážně. Doporučuji displej dvojitě přelepit černou kobercovou páskou. Někteří doporučovali i objektiv, ale to považuji už za přehnané.
Odpovědět0  0
Trochu před opravdovou recenzí rozvedu probém bílých děr. Fuji ve snaze minimalizovat šum maximalizovala citlivost na světlo. A tak při jeho přebytku nastává vypalování bílých, ostře ohraničených fleků do fotografií. Při ještě vyšším množství světla dochází navíc k propalovaní direk do samotného čipu a dalších vnitřních součástí fotopřístroje, které logicky můžou způsobit osvícení a tedy znehodnocení i dříve nafocených záběrů. Nehledě na to, že při přímém nasměrování na slunce hrozí nebezpečí propálení zadní stěny fotoaparátu s nedozírnými následky pro samotného fotografa. Neberte toto upozornění na lehkou váhu a jakmile budete mít dojem, že se displej nějak divně vlní, případně z něj stoupá proužek dýmu, fotoaparát zahoďte a běžte se schovat někam do stínu! Poplašená zpráva? A co tahle: http:­/­/forums.dpreview.com­/forums­/read.asp?forum=1012&message=40575492 ?
Odpovědět0  0
Tak jiný server? Jestli to není ztráta času, protože když se chci dozvědět něco víc, než jen opsané údaje z manuálu nebo marketingové cukrbliky, hledám jako první na Digimanii recenze nějakého pana Šurkaly, neznáte ho náhodou? Ale neříkete mu to, aby nezpychnul.
Odpovědět1  0
co se týče bílých fleků, nebylo vyřešeno takřka nic. Pouze je firmwarem nastavována vyšší citlvost, kdy se přetékání projevuje o něco méně, jenomže to přináší samozřejmě kromě šumu ­(který je ovšem u X10 minimální­) také snížení expoziční pružnosti ­(chcete­-li dynamického rozsahu­) a nijak moc to neřeší focení při dostatku světla ­(slunce ve vodní hladině ap.­) Kromě toho, firmware byl uvolněn už snad před dvěma týdny. Skoro bych řekl, že se vám do nějakého podrobnějšího kontaktu s X10 nechce. Na zahraničních webech byla rozebrána na kousky, na českých je ticho po pěšině a Digimanii nevyjímaje. A to jsem si myslel, že X10 bude něco jako ­"objev roku­".
Odpovědět0  0