Canon EOS 1200D: vylepšený základ
Dnes jsme si vzali do testu základní model digitálních zrcadlovek od Canonu. Je jím model EOS 1200D s 18MPx APS-C snímačem. K němu jsme dostali základní setový objektiv EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 III, tedy model bez stabilizace.
Kapitoly článku:
Zde se můžete podívat na několik ilustračních snímků.
Opět mi přijde, že Canon mohl nastavit trochu slabší odšumování, nejen vzdálenější plochy se docela rozmývají. Můžete se podívat na snímek v RAWu, kde je vidět trochu lepší kresba, ale ne o mnoho.
Autofokus zaostřil tam, kam jsem chtěl, zde není problém. Setový objektiv nabídne lehké mazání pozadí, bokeh je trošku nervózní.
Vzhledem k velmi slabému světlu bylo nutné volit hodně vysokou citlivost, která způsobila spoustu šumu. V odšuměných plochách jde vidět lehké barevné fleky. Můžete se podívat na snímek v RAWu. Ve stínech bude vidět spousta barevného šumu, ten se ale dá rozumně potlačit.
V zaostřené ploše je i navzdory vyšší citlivosti kresba dost pěkná. Bokeh hrudkovatí kvůli šumu. Z RAWu dokážete dostat podstatně lepší snímek zejména s citlivějším odšumováním, které vám umožní do bokehu dát příjemný a mnohem rovnoměrnější šum.
Tady snímku není co vytýkat, detaily jsou dobré, snad jen pravá spodní strana je trochu slabší.
U série těchto snímků jsem zkoušel fázové ostření i live view a musím říci, že to první mě docela příjemně překvapilo. I když jsem fotil naslepo od země a nedíval se do hledáčku, automatika ve většině případů správně vyhodnotila scénu a ostřila tam, kam jsem chtěl. U snímků tohoto typu potěší i docela příjemný bokeh.
Celoplošně dobrá kresba. Můžete se podívat i na RAW a zkusit, co vše se dá vytáhnout ze stínů.
Tento snímek představuje zajímavé chování optiky. Auta vzadu uprostřed jsou ostrá, ale ta po hranách snímku už trpí výraznou neostrostí. Rohy blíže (ty spodní) jsou ostré, naopak objekty, které jsou dále, jsou v rozích neostré. Obloha se přepaluje, stromy mají namodralé větvičky.
Tady je vidět chromatickou aberaci v bokehu.
Tady se bohužel ukázala kusová neostrost objektivu v levé polovině. Prostředek a pravá část jsou v pořádku. Ve větvích je opět vidět hodně chromatické aberace. V RAWu jste schopni zachránit všechny větvičky, které se v JPEGu ztrácí.
S ohledem na to, jak vysoká citlivost byla použitá, má snímek dosti slušnou kvalitu. Lehce rozmazané plošky vytváří duchy, vzdálenější pak středně dobrý bokeh. K dispozici je snímek v RAWu.
Detaily jsou velmi dobré, opět je zde ale neduh v podobě chromatické aberace a namodralých větviček stromů.
Fotoaparát správně zaostřil fázovým ostřením, bokeh je přijatelný.