Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Fotoškola  |  Seriály
Fotoaparáty  |  Objektivy
Fotomobily  |   Software
Příslušenství  |  Ostatní
Svět hardware  |  TV Freak
Svět mobilně

Canon EOS 600D: pokračování rodové linie

30.6.2011, Milan Šurkala, recenze: specifikace produktu
Další zrcadlovkou v našem redakčním testu bude Canon EOS 600D. Tento fotoaparát vylepšuje předchozí model EOS 550D na příklad o plně výklopný displej, rozsáhlou podporu bezdrátových blesků a má i nový setový 18-55mm objektiv.
Canon EOS 600D je vybaven známým APS-C čipem s crop faktorem 1,6 a rozlišením 18 megapixelů. Pixelová hustota je tedy na APS-C čip poměrně vysoká, což může teoreticky způsobovat vyšší šum ve srovnání s konkurencí, na druhou stranu rozdíly nejsou nijak dramatické a v praxi může těžit z většího množství detailů. Konverze z RAWu byla provedena pomocí Camera Raw 6.4 s vypnutým odšumováním.



ISO 100 (JPEG)



ISO 100 (konverze z RAWu)



ISO 100 je naprosto čisté, JPEG má zvýšenou saturaci barev a silnější doostřování obrazu.



ISO 200 (JPEG)



ISO 200 (konverze z RAWu)



Citlivost ISO 200 má lehoučký jasový šum v RAWu, oba výsledky jsou nicméně opravdu velmi kvalitní.



ISO 400 (JPEG)



ISO 400 (konverze z RAWu)



Ani s citlivostí ISO 400 nejsou žádné problémy. Jak JPEG, tak RAW dávají velmi kvalitní a detailní obraz.



ISO 800 (JPEG)



ISO 800 (konverze z RAWu)



ISO 800 lehce zvyšuje jasový šum v RAWu, výsledek je ale stále docela dobrý. JPEG se místy trošku třepí, v obou případech jde stále o plně použitelnou citlivost.



ISO 1600 (JPEG)



ISO 1600 (konverze z RAWu)



ISO 1600 už v JPEGu ztrácí jemné detaily, jdou vidět zbytky po odšumování, kvalita je pro běžné použití dostatečná. RAW ukazuje jasový i barevný šum se stále slušnými detaily.



ISO 3200 (JPEG)



ISO 3200 (konverze z RAWu)



Další navýšení citlivosti už přináší znatelný pokles kvality snímku. RAW je plný jasového i barevného šumu, JPEG je dost vyhlazená a linie se zoubkovatí. Nouzově je ale zejména díky vysokému rozlišení určitě použitelné.



ISO 6400 (JPEG)



ISO 6400 (konverze z RAWu)



U citlivosti ISO 6400 si v JPEGu můžete všimnout několika ustřelených pixelů. Barvy jsou slabší. RAW je opět silně zašumělý.



ISO 12800 (JPEG)



ISO 12800 (konverze z RAWu)



Nejvyšší citlivost ISO 12800 je použitelná možná ve velmi malých rozlišeních, jinak dost těžko. Rozpatlání obrazu je dost výrazné a barvičky na tom nejsou moc dobře. Nyní se podíváme na výřez ze snímků vousů plyšového zajíce za horšího světla.


ISO 100 (JPEG)



ISO 100 (konverze z RAWu)

ISO 200 (JPEG)



ISO 200 (konverze z RAWu)

ISO 400 (JPEG)



ISO 400 (konverze z RAWu)

ISO 800 (JPEG)



ISO 800 (konverze z RAWu)

ISO 1600 (JPEG)



ISO 1600 (konverze z RAWu)

ISO 3200 (JPEG)



ISO 3200 (konverze z RAWu)

ISO 6400 (JPEG)



ISO 6400 (konverze z RAWu)

ISO 12800 (JPEG)

ISO 12800 (konverze z RAWu)

I na nejnižší citlivosti je vidět u JPEGů odšumování, RAWy jsou přitom docela čisté. Nicméně do ISO 200 není problém, ISO 400 a 800 jsou lehce rozmáznuté, ale stále ještě docela v pořádku. Od citlivosti ISO 1600 ale začíná odšumování hodně nabírat na síle. Ostatně i RAWy nejsou příliš ostré, a to byla použita clona F11 pro zajištění dostatečné hloubky ostrosti.


ISO 100 (JPEG)



ISO 100 (konverze z RAWu)

ISO 200 (JPEG)



ISO 200 (konverze z RAWu)

ISO 400 (JPEG)



ISO 400 (konverze z RAWu)

ISO 800 (JPEG)



ISO 800 (konverze z RAWu)

ISO 1600 (JPEG)



ISO 1600 (konverze z RAWu)

ISO 3200 (JPEG)



ISO 3200 (konverze z RAWu)

ISO 6400 (JPEG)



ISO 6400 (konverze z RAWu)

ISO 12800 (JPEG)

ISO 12800 (konverze z RAWu)

Zde vidíte šum na bílé (šedé) ploše. Do cca ISO 1600 je šum ještě jemný. Pak už ale začíná být opravdu hodně viditelný a JPEGy chytají výraznější barevné fleky.
Autor: Milan Šurkala
Vystudoval doktorský program v oboru informatiky a programování se zaměřením na počítačovou grafiku. Nepřehlédněte jeho seriál Fotíme s Koalou o základech fotografování.