Canon EOS 600D: pokračování rodové linie
Další zrcadlovkou v našem redakčním testu bude Canon EOS 600D. Tento fotoaparát vylepšuje předchozí model EOS 550D na příklad o plně výklopný displej, rozsáhlou podporu bezdrátových blesků a má i nový setový 18-55mm objektiv.
Kapitoly článku:
Canon EOS 600D je vybaven známým APS-C čipem s crop faktorem 1,6 a rozlišením 18 megapixelů. Pixelová hustota je tedy na APS-C čip poměrně vysoká, což může teoreticky způsobovat vyšší šum ve srovnání s konkurencí, na druhou stranu rozdíly nejsou nijak dramatické a v praxi může těžit z většího množství detailů. Konverze z RAWu byla provedena pomocí Camera Raw 6.4 s vypnutým odšumováním.
ISO 100 (JPEG)
ISO 100 (konverze z RAWu)
ISO 100 je naprosto čisté, JPEG má zvýšenou saturaci barev a silnější doostřování obrazu.
ISO 200 (JPEG)
ISO 200 (konverze z RAWu)
Citlivost ISO 200 má lehoučký jasový šum v RAWu, oba výsledky jsou nicméně opravdu velmi kvalitní.
ISO 400 (JPEG)
ISO 400 (konverze z RAWu)
Ani s citlivostí ISO 400 nejsou žádné problémy. Jak JPEG, tak RAW dávají velmi kvalitní a detailní obraz.
ISO 800 (JPEG)
ISO 800 (konverze z RAWu)
ISO 800 lehce zvyšuje jasový šum v RAWu, výsledek je ale stále docela dobrý. JPEG se místy trošku třepí, v obou případech jde stále o plně použitelnou citlivost.
ISO 1600 (JPEG)
ISO 1600 (konverze z RAWu)
ISO 1600 už v JPEGu ztrácí jemné detaily, jdou vidět zbytky po odšumování, kvalita je pro běžné použití dostatečná. RAW ukazuje jasový i barevný šum se stále slušnými detaily.
ISO 3200 (JPEG)
ISO 3200 (konverze z RAWu)
Další navýšení citlivosti už přináší znatelný pokles kvality snímku. RAW je plný jasového i barevného šumu, JPEG je dost vyhlazená a linie se zoubkovatí. Nouzově je ale zejména díky vysokému rozlišení určitě použitelné.
ISO 6400 (JPEG)
ISO 6400 (konverze z RAWu)
U citlivosti ISO 6400 si v JPEGu můžete všimnout několika ustřelených pixelů. Barvy jsou slabší. RAW je opět silně zašumělý.
ISO 12800 (JPEG)
ISO 12800 (konverze z RAWu)
Nejvyšší citlivost ISO 12800 je použitelná možná ve velmi malých rozlišeních, jinak dost těžko. Rozpatlání obrazu je dost výrazné a barvičky na tom nejsou moc dobře. Nyní se podíváme na výřez ze snímků vousů plyšového zajíce za horšího světla.
ISO 100 (JPEG) |
ISO 100 (konverze z RAWu) |
ISO 200 (JPEG) |
ISO 200 (konverze z RAWu) |
ISO 400 (JPEG) |
ISO 400 (konverze z RAWu) |
ISO 800 (JPEG) |
ISO 800 (konverze z RAWu) |
ISO 1600 (JPEG) |
ISO 1600 (konverze z RAWu) |
ISO 3200 (JPEG) |
ISO 3200 (konverze z RAWu) |
ISO 6400 (JPEG) |
ISO 6400 (konverze z RAWu) |
ISO 12800 (JPEG) |
ISO 12800 (konverze z RAWu) |
I na nejnižší citlivosti je vidět u JPEGů odšumování, RAWy jsou přitom docela čisté. Nicméně do ISO 200 není problém, ISO 400 a 800 jsou lehce rozmáznuté, ale stále ještě docela v pořádku. Od citlivosti ISO 1600 ale začíná odšumování hodně nabírat na síle. Ostatně i RAWy nejsou příliš ostré, a to byla použita clona F11 pro zajištění dostatečné hloubky ostrosti.
ISO 100 (JPEG) |
ISO 100 (konverze z RAWu) |
ISO 200 (JPEG) |
ISO 200 (konverze z RAWu) |
ISO 400 (JPEG) |
ISO 400 (konverze z RAWu) |
ISO 800 (JPEG) |
ISO 800 (konverze z RAWu) |
ISO 1600 (JPEG) |
ISO 1600 (konverze z RAWu) |
ISO 3200 (JPEG) |
ISO 3200 (konverze z RAWu) |
ISO 6400 (JPEG) |
ISO 6400 (konverze z RAWu) |
ISO 12800 (JPEG) |
ISO 12800 (konverze z RAWu) |
Zde vidíte šum na bílé (šedé) ploše. Do cca ISO 1600 je šum ještě jemný. Pak už ale začíná být opravdu hodně viditelný a JPEGy chytají výraznější barevné fleky.