Canon EOS 700D: dotykový hybrid
Nezapomínáme ani na testy digitálních zrcadlovek a dnes se podíváme na Canon EOS 700D vybavený novým setovým objektivem EF-S 18-55mm F3,5-5,6 IS STM. Jak si povede v testu nový styl hybridního ostřícího mechanismu?
Kapitoly článku:
Digitální šum
Canon EOS 700D má 18MPx APS-C CMOS snímač, na jehož výkony se nyní podíváme. K dispozici budou snímky v JPEGu i RAWu při konverzi přes Adobe DNG Converter a Camera RAW s vypnutým odšumováním.
ISO 100 (JPEG)
ISO 100 (konverze z RAWu)
U nejnižší citlivosti ISO 100 je vše v pořádku, šum minimální, odšumování a doostřování je nastaveno citlivě.
ISO 200 (JPEG)
ISO 200 (konverze z RAWu)
Ani při ISO 200 nejsou žádné problémy, v RAWu je vidět lehký jasový šum.
ISO 400 (JPEG)
ISO 400 (konverze z RAWu)
ISO 500 (multiexpozice)
Citlivost ISO 400 už v RAWu dělá jasový šum poněkud viditelným, stále to ale bohatě stačí na hodně kvalitní snímky. Multiexpozice zahlazuje veškerý šum, což se projevuje v hladké kresbě bez šumu, ale také nepříliš vysokou ostrostí. Očekávejte také trochu přiblížený obraz.
ISO 800 (JPEG)
ISO 800 (konverze z RAWu)
S citlivostí ISO 800 se v RAWu začínají objevovat barevné fleky (v lehké míře byly i při ISO 400). Vidět to jde zejména v podobě azurových fleků na šedých plochách, např. na sklech automobilů. JPEGy jsou nadále slušné, vidět je na nich lehce snížená ostrost daná odšumováním.
ISO 1600 (JPEG)
ISO 1600 (konverze z RAWu)
ISO 1600 dále navyšuje barevný i jasový šum. JPEGy se začínají lehce rozmývat a ztrácet saturaci barev.
ISO 3200 (JPEG)
ISO 3200 (konverze z RAWu)
U citlivosti ISO 3200 už počítejte s hodně výrazným šumem v RAWu a ani po citlivých úpravách už nečekejte vysokou kvalitu. JPEGy jsou flekaté, výrazné detaily ještě zůstávají.
ISO 6400 (JPEG)
ISO 6400 (konverze z RAWu)
Do citlivosti ISO 6400 bych se už nepouštěl. RAWy hrají všemožnými barvami, JPEGy jsou barevně flekaté, ale samotná saturace barev je slabá. Detaily jsou rovněž slabé.
ISO 12800 (JPEG)
ISO 12800 (konverze z RAWu)
ISO 12800 už opravdu nemá smysl používat, jak RAWy, tak JPEGy vypadají opravdu hodně špatně.
ISO 25600 (JPEG)
ISO 25600 (konverze z RAWu)
Nejvyšší citlivost ISO 25600 je rozšířená (dvakrát prosvětlené ISO 12800) a na výsledku je to znát. Všude jen samé fleky, žádné detaily.
výřez z 12MPx JPEGů
Na snímcích konvertovaných do rozlišení 12 MPx vidíte slušné výsledky do ISO 400, při ISO 800 dochází k lehkému rozpíjení, použitelné je i ISO 1600. Výše to chce ale už hodně opatrnosti a snížené nároky na kvalitu. Ještě ISO 3200 se dá použít, výše bych raději nechodil.
výřezy z 12MPx RAWů
RAWy vypadají o něco lépe, tady do ISO 800 není problém (barevný šum lze bez větších problémů odstranit). ISO 1600 už lehce ztrácí na detailech, ale stále se to dá se slušným RAW konvertorem použít, nouzově se dá zvládnout i ISO 3200. Vyšší citlivosti bych raději nepoužíval. Dále se podíváme na zachování detailů ve vousech plyšového zajíce.
ISO 100 (JPEG) |
ISO 100 (konverze z RAWu) |
ISO 200 (JPEG) |
ISO 200 (konverze z RAWu) |
ISO 400 (JPEG) |
ISO 400 (konverze z RAWu) |
ISO 800 (JPEG) |
ISO 800 (konverze z RAWu) |
ISO 1600 (JPEG) |
ISO 1600 (konverze z RAWu) |
ISO 3200 (JPEG) |
ISO 3200 (konverze z RAWu) |
ISO 6400 (JPEG) |
ISO 6400 (konverze z RAWu) |
ISO 12800 (JPEG) |
ISO 12800 (konverze z RAWu) |
ISO 25600 (JPEG) |
ISO 25600 (konverze z RAWu) |
Do citlivosti ISO 800 včetně nejsou větší problémy, šum a odšumování roste jen pomalu. ISO 1600 je na tom trochu hůře, ale dá se akceptovat, ISO 3200 pak zvyšuje rozmazávání kresby v JPEGu a i RAW ukazuje viditelný barevný šum.
výřezy z 12MPx JPEGů
I při zmenšení na 12 MPx (pro vzájemné srovnání s dalšími fotoaparáty) je vidět, že do ISO 800 jsou snímky v pořádku, pak už roste třepení a rozmazávání.
výřezy z 12MPx RAWů
RAWy zhruba opakují tutéž situaci. Při ISO 1600 se už začíná objevovat lehká ztráta detailů. ISO 3200 ještě vypadá, že půjde slušně odšumět, ale na ostré detaily zapomeňte. Nouzově se možná budou dát použít RAWy při ISO 6400, ale to už chce hodně odvahy. Jako poslední tu máme snímky bílé plochy.
ISO 100 (JPEG) |
ISO 100 (konverze z RAWu) |
ISO 200 (JPEG) |
ISO 200 (konverze z RAWu) |
ISO 400 (JPEG) |
ISO 400 (konverze z RAWu) |
ISO 800 (JPEG) |
ISO 800 (konverze z RAWu) |
ISO 1600 (JPEG) |
ISO 1600 (konverze z RAWu) |
ISO 3200 (JPEG) |
ISO 3200 (konverze z RAWu) |
ISO 6400 (JPEG) |
ISO 6400 (konverze z RAWu) |
ISO 12800 (JPEG) |
ISO 12800 (konverze z RAWu) |
ISO 25600 (JPEG) |
ISO 25600 (konverze z RAWu) |
V RAWu se začíná objevovat barevný šum ve velmi lehké formě zhruba od ISO 400. Výraznější začíná být až někde od ISO 1600 výše a barevné mapy zůstávají i v JPEGu.