Canon EOS 700D: dotykový hybrid
Nezapomínáme ani na testy digitálních zrcadlovek a dnes se podíváme na Canon EOS 700D vybavený novým setovým objektivem EF-S 18-55mm F3,5-5,6 IS STM. Jak si povede v testu nový styl hybridního ostřícího mechanismu?
Kapitoly článku:
Noční scéna
V noci budete s Canonem EOS 700D vcelku spokojeni. Autofokus pracuje při rozumném kontrastu spolehlivě, máte tu bohatou nabídku clon, u expozičních časů je maximem půl minuty. Uvítal bych i delší časy, nicméně k dispozici je i bulb režim.
expoziční čas 15 s, clona F9, citlivost ISO 100, ohnisko 28 (45) mm, korekce -0,3 EV, klikněte pro zvětšení
Detaily jsou dobré, šum je minimální. Ve stínech je odšumování ještě přijatelné. Můžete se podívat na snímek v RAWu. Dále tu najdete snímky v různých citlivostech, vlevo je JPEG, vpravo pak RAW bez odšumování.
ISO 100 (JPEG / konverze z RAWu)
ISO 100 je čisté se slušnými detaily. Odšumování je vidět v méně zašuměné kresbě ve trávě.
ISO 200 (JPEG / konverze z RAWu)
Citlivost ISO 200 je na tom velmi podobně, detaily jsou dobré, šum minimální.
ISO 400 (JPEG / konverze z RAWu)
Citlivost ISO 400 lehce navyšuje šum v RAWu, JPEGy se jen lehce rozmývají v méně výrazných plochách.
ISO 800 (JPEG / konverze z RAWu)
ISO 800 lehce zvyšuje šum i rozmývání, stále se ale jedná o slušné výsledky.
ISO 1600 (JPEG / konverze z RAWu)
S citlivostí ISO 1600 přichází více barevného šumu do RAWu, JPEGy se pak začínají lehce třepit.
ISO 3200 (JPEG / konverze z RAWu)
ISO 3200 už nevypadá moc dobře. Barevné fleky jsou docela výrazné (vadí mi zejména zelené "mapy"), JPEGy mají potrhanou kresbu.
ISO 6400 (JPEG / konverze z RAWu)
S citlivostí ISO 6400 bych už moc nepočítal. Barevného šumu je opravdu mnoho a ani JPEGy na tom nejsou s detaily a saturací barev dobře.
ISO 12800 (JPEG / konverze z RAWu)
ISO 12800 (multiexpozice)
Citlivost ISO 12800 už bude dělat velké problémy i při nouzovém použití. Multiexpozice sníží šum, ale za cenu minimálních detailů, saturace a noční snímky jsou také dost tmavé.
ISO 25600 (JPEG / konverze z RAWu)
Nejvyšší citlivost ISO 25600 je zbytečná. RAWy jsou jen barevné fleky, což ostatně ve velké míře platí i o JPEGu. Původní kresba a barvy tam, kde mají být, to se tu moc nekoná.
Standardní scéna
Nebudou chybět ani standardní scény.
expoziční čas 1/60 s, clona F10, citlivost ISO 125, ohnisko 33 (53) mm, korekce -0,7 EV, klikněte pro zvětšení
Bohužel i s korekcí expozice do minusu je snímek docela přepálený v obloze. Z RAWu jste schopni ještě nějakou tu kresbu zachránit, pouze pravý vrch je už úplně bez kresby i v RAWu. Detaily jsou průměrné.
Snímek je rozumně detailní, v RAWu vypadá o něco lépe. Čip a objektiv bohužel nedokážou vykreslit stěnu s vodorovnými pruhy, a tak se tu objevuje moaré efekt.
Pokud jde o objektiv, tak ten má celoplošně vyrovnanou kresbu, fotoaparát dobře potlačuje jeho chromatickou aberaci. Místy mi přijde, že je odšumování o trochu silnější, než by u zrcadlovky nutně muselo být.