Diskuze k článku: Canon MVX4i umí všechno
31.1.2006, Marek Kuřina, recenze
Chcete fotografovat a občas si natočit i ozvučený videozáznam? To můžete dnes již téměř s jakýmkoliv fotoaparátem, ovšem i videokamery již umí solidně zaznamenávat statické snímky. Tentokrát se podíváme na designově povedenou novinku Canon MVX4i.
libich1978 (695) | 22.11.202023:29
Obecně zatímco fotoaparáty dohnaly celkem kamery ve kvalitě videa, naopak se to nestalo. Kamery jsou moc specializované na natáčení videa jak zpracováním, tak ergonomicky, tak také objektivy a čipy a tedy se na fotografování nehodí a nikdy nehodily. Jejich výhoda spočívá v tom, že video se s nimi natáčí pohodlněji než fotoaparáty a jsou na něj více uzpůsobené, ale fotky jsou tam jen nouzová vlastnost.
Odpovědět0  0
jozka | 1.2.20066:45
"v maximálním rozlišení 320 x 240 bodů můžete natáčet rychlostí 12,5 snímků za sekundu.­" tak tohle bych rozhodne neoznacil jako ­"kvalitní možnosti videozáznamu­".

Neni tos tim rozliseni a rychlosti preklep?

Funkční vybavení snese velmi přísná měřítka: například teplotu bílé lze vykalibrovat pomocí šestice přednastavených hodnot, ale také manuálně, z hlediska expozičního jsou kromě automatiky k dispozici i oba známé poloautomatické režimy ­(s prioritou clony a času­), za zmínku stojí určitě i expoziční bracketing nebo sekvenční snímání, ve kterém stihnete nasnímat až 60 fotografií v sérii rychlostí pět snímků za sekundu. Méně zkušený uživatel jistě ocení také šest přednastavených scén ­(například Sport, Noční režim, Pomalá závěrka nebo Krajina­), kdy model sám vybere parametry expozice, které by dané situaci měly vyhovovat. Rychlost závěrky, jak jsme již výše naznačili, se pohybuje od 1­/2000 do půl sekundy. Z dalších funkcí vybíráme režim s vysokým rozlišením pro širokoúhlý obraz 16:9, zabudovaný blesk ­(při snímání­) a elektronický stabilizátor obrazu ­(EIS­). Volič režimu AE poskytuje rychlý přístup k četným režimům fotografování a k funkcím digitálního fotoaparátu. Pomocí režimů Speciální scény pak lze dosáhnout obstojných výsledků i při fotografování za nepříznivých světelných podmínek.

Snímky ve formátu JPEG se ukládají na paměťové karty Secure Digital nebo MMC, kam můžete zapisovat i videozáznam ­(ten se ukládá také na Mini DV kazety­). Kamera se nabíjí, respektive akumulátor Batter Pack BP­-308 ­(780 mAh­), přímo v modelu. Zaměřovat scénu či prohlížet výsledky svého snažení můžete na velmi dobře čitelném 2,5 palcovém barevném LCD displeji ­(s rozlišením 123 tisíc pixelů­).

Na paměťovou kartu lze, v závislosti na její kapacitě, nahrát bez přerušení až 60 minut stopáže formátu Motion JPEG. Kamera je vybavena digitálním audiosystémem stereo PCM ­(16 bitů­-48 kHz, 2 kanály; 12 bitů­-32 kHz, 4 kanály­). Užitečnou funkcí je také ruční ovládání hladiny zvuku, což umožňuje korigovat záznam zvuku na stejnou úroveň. Videokamera MVX4i vyhovuje standardu PictBridge a je vybavena ­"rychlým­" tlačítkem Tisk­/Sdílení.

Pořízení prvního snímku 8 s
Snímek s namáčknutím spouště 0,5 s
Snímek bez namáčknutí < 0,5 s