Canon PowerShot A70: Rychlý stříbrný krasavec

23.4.2003, Marek Kuřina, recenze: specifikace produktu
Určitě se najde hodně digitálních fotografů, kteří si budou myslet, že modely od Canonu patří mezi ty nejlepší. Řada z nich si ale zároveň povzdychne, kdyby nebyly tak drahé... Ovšem s modelem PowerShot A70 uvádí Canon na trh nejenom velice kvalitní a rychlý fotopřístroj, ale také model s výborným poměrem cena/výkon.
Kromě zmíněných baterií a CompactFlash karty najdete v balení propojovací USB kabel a videokabel (videovýstup najdete s USB konektorem na levé straně přístroje schované pod gumovou krytkou). Ve standardním vybavení ovšem chybí jak síťový adaptér, tak nabíječka baterií. Naopak musím pochválit, že na přiloženém cédéčku je umístěn bohatý softwarový doprovod. Tvoří ho ImageBrowser, PhotoRecord, PhotoStitch, RemoteCapture, File Viewer Utility, Twain ovladače, QuickTime a programy od ArcSoftu PhotoImpression a VideoImpression.

Praktické zkušenosti

Co se týká rychlosti, dopadl PowerShot A70 v našich testech velice dobře. Pracovat s ním můžete necelé dvě vteřiny po zapnutí, což je u fotoaparátů z této kategorie vynikající výsledek. Vyzkoušeli jsme také, jak dlouho bude trvat novému procesoru DIGIC uložit na kartu snímek v maximálním rozlišení při nejmenší kompresi (SuperFine). Naměřili jsme přibližně deset vteřin, což je také výborný výkon.

S energetickou náročností to už bylo o něco horší. V testu největší možné zátěže, kdy jsme fotografovali jeden snímek za druhým s bleskem při zapnutém LCD zobrazovači, nám začal indikátor baterií hlásit přibližně po půl hodině poloviční vybití baterií. Do deseti minut jsme poté přivedli fotopřístroj k úplnému kolapsu. V běžném provozu se však nemusíte obávat, že by vám čerstvé baterie nevydržely několik dní. I přesto bych ale doporučil dokoupit NiMH akumulátory, protože v balení najdete pouze čtyři AA tužkové baterie.

S fotoaparátem jsme během testu nafotili stovky snímků, vám zde předkládáme pouze několik ukázek, které ovšem reprezentativně vypovídají a potvrzují, že s A70 uděláte špatnou fotografii spíš výjimečně. Fotografie byly kontrastní a velmi ostré s přesně zachycenými detaily a s velice živě podanými barvami. Dobrých výsledků jsme dosáhli i při snímání v protisvětle. Při použití vyšší citlivosti jsme až při hodnotě 400 ISO pozorovali při maximálním zvětšení snímku mírný šum na větších světlých plochách. Takže s A70 můžete bez obav pracovat i při náročných světelných podmínkách.

a) Kvalita snímků - snímky jsem pořídil v interiéru, použil jsem i stejný objekt jako v některých předchozích recenzích pro možnost srovnání s ostatními fotoaparáty. Nebyly provedeny žádné dodatečné úpravy fotografií, pouze jsem je přenesl z karty do počítače. Pokud si na publikované fotografie kliknete, uvidíte patrné rozdíly v kvalitě při různých stupních použité komprese.

Kvalita SuperfineKvalita Fine
Kvalita Normal

b) Expozice - přestože u A70 můžete parametry expozice nastavit manuálně, vyzkoušel jsem především porovnat automatický režim s korekcí expozice po jednotlivých krocích, jak je najdete v nabídce v menu. Tím jsem vyloučil velice subjektivní prvek. Každý fotograf může v dané situaci zvolit parametry podle svého "uměleckého" záměru. Fotografoval jsem opět v interiéru a jak je vidět, místo automatiky (s kterou byl snímek mírně přeexponovaný) bych zvolil nejspíše mírně podexponovaný snímek mínus 0,3EV.

Bez korekce
Korekce: -1EVKorekce: +1EV
Korekce: -2EVKorekce: +2EV

c) Teplota bílé - jak vidíte na ukázkách, přednastavená hodnota denní světlo je téměř identická s hodnotou, kterou fotopřístroj nastavil automaticky. Takže v běžných světelných podmínkách (foceno v interiéru za jasného dne dopoledne) se můžete na automatiku v klidu spolehnout.

WB: automatikaWB: denní světlo
WB: zataženoWB: žárovkové osvětlení
WB: zářivkové osvětleníWB: zářivkové osvětlení 1

d) Barvy - na návštěvě v pražské botanické zahradě jsem se rozhodl vyfotografovat několik snímků, které ukazují, že s barevným podáním si A70 poradila bez problémů. Barvy jsou syté, a přestože různých pestrých barev je na snímcích "až moc", nepůsobí fotografie přeplácaně.

Barevné podání