Canon PowerShot G11: géčko, o jakém jsme snili
Naším dalším testem prošel profesionální kompakt Canon PowerShot G11. Jeho výrobce vyslyšel volání zákazníků a vrátil géčkové řadě výklopný displej a snížil rozlišení na rozumných 10 MPix. Jak se to projeví ve výsledku? Stane se z G11 nejlepší kompakt na trhu?
Kapitoly článku:
- Canon PowerShot G11: géčko, o jakém jsme snili
- Autofokus, ostření, makro, expozice, foto režimy
- Stabilizace, videosekvence, portréty a blesk
- Výbava a nastavení
- Digitální šum
- Sférické zkreslení, vinětace, vyvážení bílé, barvy
- Rychlost, zoom, protisvětlo
- Noční a standardní scéna
- Galerie ilustračních snímků
- Závěr
Nyní se můžete podívat ještě na několik ilustračních snímků.
G11 neměla problém ani s ostrostí, ani se šumem. Při citlivosti ISO 80 je fotografie krásně hladká a vysoce detailní, na drátech je trochu chromatické aberace.
U fotoaparátu potěší i makro režim. Pokud odhlédnete od focení z centimetrové vzdálenosti na nejširší ohnisko, nabídne vám velmi zajímavé fotky i maximální ohnisko. Musíte být sice zhruba 30 cm od předmětu, ale fotoaparát se vám za to odmění výrazně rozmazaným pozadím ve stylu zrcadlovek. Stáhnout si můžete i RAW soubor.
Opět nelze být na pochybách, že PowerShot G11 dělá kvalitní snímky se spoustou detailů a bez šumu. I tentokrát tu najdete chromatickou aberaci.
Ani zde není G11 moc co vytknout. Pochopitelně nedostanete tak brilantní snímky jako z teleobjektivů zrcadlovek, ale na kompakt je to dosti slušné. K dispozici je i RAW snímek.
Tentokrát nebyl zapnutý i-Contrast, takže vidíte úroveň dynamického rozsahu čipu. Na rozhraní světlých a tmavých partií snímku si lze všimnout chromatickou aberaci.
Tady jsem se pokoušel o nemožné, zachytit kompaktem jedoucí předměty v noci. A hle, ono to jde. Samozřejmě byla potřeba dosáhnout co nejkratšího nočního času, takže tady velmi pomohla poměrně dobrá světelnost F4,5 na nejdelším konci (ve srovnání s většinou kompaktů) i rozumná míra šumu při citlivosti ISO 1600. Pochopitelně to není na kvalitní snímek, k tomu má ještě dost daleko, šum už je přeci jen dost vidět (spíše odšumování a jemnější kresba), čas 1/8 sekundy je také dost dlouhý na to, aby byl snímek ostrý. Každopádně je jen velmi málo kompaktů se kterými byste si mohli něco podobného vůbec dovolit zkoušet.
Opět vidíte, že citlivosti ISO 250 se vůbec nemusíte bát, kvalita snímků předčí drtivou většinu dnešních kompaktů s ISO 80.
Zde jsem manuálně nastavil vyvážení bílé na zataženo, abych dosáhl teplejších tónů. Opět bylo využito makro na nejdelším ohnisku, což zaručilo velmi příjemné rozmazání pozadí.
Klasika, velmi jemný šum s příjemnou charakteristikou a na kompakt velmi dobrými detaily i přes rozlišení 10 megapixelů. Je vidět, že 15 MPx nemusí hned znamenat lepší fotku, i s 10 megapixely se dá kouzlit.
Ani na tomto snímku nenajdete žádné náznaky patlání. Vše je detailní a rozumně ostré.
Až při citlivosti ISO 800 začíná fotografie chytat dost barevných fleků, jasový šum je také výraznější a detaily se začínají trochu ztrácet. Na fotografii lze vidět velmi malou hloubku ostrosti, ubrus je celý rozmáznutý.
Tady je snímek trochu méně ostrý, vytknul bych mu slabší chromatickou aberaci.
Ještě jedna ukázka rozmazávání pozadí. To je neuvěřitelně hladké, takový bokeh jsem u kompaktů vážně ještě neviděl.
Taky snímek našikmo a s maximálním zoomem, tentokrát jde ale o ukázku šumu při ISO 320. Očividně zde téměř žádný není, rozhodně se této citlivosti nemusíte bát.