Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Fotoškola  |  Seriály
Fotoaparáty  |  Objektivy
Fotomobily  |   Software
Příslušenství  |  Ostatní
Svět hardware  |  TV Freak
Svět mobilně

Canon PowerShot SX500 IS: fotící stroj času

20.12.2012, Milan Šurkala, recenze: specifikace produktu
V dnešní recenzi se budeme věnovat dalšímu ultrazoomu od Canonu, střednímu modelu SX500 IS. Nabízí dnes už nezvyklý CCD snímač a naopak moderní objektiv s 30× optickým zoomem. K tomu nechybí plná nabídka manuálních režimů a irisová clona v objektivu.
V této kapitole se můžete podívat na několik ilustračních snímků.




expoziční čas 1/100 s, clona F4, citlivost ISO 100, ohnisko 24 mm, klikněte pro zvětšení



Fotoaparát nezvládl pobrat jasy oblohy (lze vyřešit i-Contrastem). Kresba je dobrá zejména uprostřed, stromy v pozadí se ale mažou, je v nich chromatická aberace, kterou si můžete všimnout nejen tam, ale dokonce i na stéblech trávy ve spodních rozích.




expoziční čas 1/400 s, clona F5,6, citlivost ISO 200, ohnisko 628 mm, klikněte pro zvětšení



Telemakro je přiměřené, potěší docela pěkný bokeh. Při citlivosti ISO 200 ale čekejte na větší množství ustřelených pixelů.




expoziční čas 1/20 s, clona F5, citlivost ISO 800, ohnisko 53 mm, klikněte pro zvětšení



Při citlivosti ISO 800 už čekejte výraznější šum, který je viditelný zejména v hladkých plochách.




expoziční čas 1/400 s, clona F4, citlivost ISO 100, ohnisko 35 mm, klikněte pro zvětšení



Tento snímek dopadl docela dobře. Detaily jsou solidní, chromatická aberace je viditelná jen ve spodní části snímku. V obloze je vidět jasový šum.




expoziční čas 1/320 s, clona F5,8, citlivost ISO 200, ohnisko 720 mm, klikněte pro zvětšení



Toto je další ukázka telemakra a velmi příjemně rozmazaného pozadí. Opět zklame docela znatelný šum v pozadí.




expoziční čas 1/500 s, clona F5, citlivost ISO 100, ohnisko 70 mm, klikněte pro zvětšení



Množství detailů je solidní, ve stínech je odšumování opět poměrně silné, místy je vidět chromatickou aberaci.




expoziční čas 1/1600 s, clona F4,5, citlivost ISO 100, ohnisko 24 mm, klikněte pro zvětšení



Tento výsledek mě naopak vůbec nepotěšil. Stíny jsou hodně rozmyté, bez kresby, ve větvích je mnoho chromatické aberace. Je zde i odlesk objektivu.




expoziční čas 1/60 s, clona F3,4, citlivost ISO 100, ohnisko 24 mm, klikněte pro zvětšení



Tady lze opět vytýkat klasické problémy spočívající v ustřelených pixelech a chromatické aberaci.




expoziční čas 1/1600 s, clona F8, citlivost ISO 100, ohnisko 24 mm, klikněte pro zvětšení



Makro režim na nejširším ohnisku nabízí solidní zvětšení, musíte však počítat se zkreslením širokého ohniska. To se hodí zejména pro snímky toho, co samo produkuje světlo (nedochází ke stínění si objektivem). Pozadí bohužel trpí na ustřelené pixely.




expoziční čas 1/320 s, clona F5,8, citlivost ISO 100, ohnisko 720 mm, korekce -0,3 EV, klikněte pro zvětšení



Nižší kontrast je zde způsoben smogem, což dále umožňuje degradovat obraz (málo kontrastní plochy jsou považovány za šum a rozmyty). Opět vidíte spoustu chromatické aberace.




expoziční čas 1/60 s, clona F5, citlivost ISO 160, ohnisko 135 mm, klikněte pro zvětšení



Zde bych moc nekáral, detaily jsou většinou slušné, občas by trávě a stromům neuškodilo slabší odšumování, ale dá se to přežít.




expoziční čas 1/250 s, clona F4, citlivost ISO 100, ohnisko 24 mm, klikněte pro zvětšení



Zde je to opět snímek plný chromatické aberace. Ta je bohužel jedním z hlavních problémů fotoaparátu.

Autor: Milan Šurkala
Vystudoval doktorský program v oboru informatiky a programování se zaměřením na počítačovou grafiku. Nepřehlédněte jeho seriál Fotíme s Koalou o základech fotografování.