Coolpix 4100: malý automat

13.12.2004, Marek Kuřina, recenze: specifikace produktu
Pokud chcete fotografovat stylem zaměř a stiskni spoušť, tedy jinak řečeno snímat bez zdlouhavého přemýšlení o expozici, a přesto mít fotopřístroj, který vás často pomocí 15 přednastavených scén k té správné expozici přeci jenom nakonec dovede, tak nepřehlédněte Coolpix 4100 od Nikonu. Přesto jsme na jeho obrazovém výkonu i v provozní části několik much našli, o čemž se přesvědčíte v této recenzi.
Kvalita a rozlišení snímků

Model Coolpix 4100 ukládá snímky ve dvou kompresních poměrech pouze v maximálním, tedy čtyřmegapixelovém, rozlišení. Tato testovací pětice fotografií prokazuje, že při snímání v exteriéru si model vedl velmi dobře, přestože i zde byly lépe prokresleny jasné části fotografií než tmavé. Snímky byly také mírně podexponované, což ovšem vyřešíte hravě korekcí expozice. Barevné podání odpovídalo realitě. Při snímání v exteriéru ostřila optika relativně rychle, při horších světelných podmínkách (interiér, šero) se však ostření výrazně zpomalilo, a přestože si model v těchto případech pomáhá přisvětlovacím paprskem, tak díky přibližně půlsekundovému zpoždění spouště (i s namáčknutím je zpoždění poznat) budete mít problém někdy udělat ostrý snímek. Proto jsme často i přes den při fotografování v interiéru používali blesk, který pracoval sice spolehlivě (snímky neměly "přepálené" jasy), ovšem doba nabíjení mezi jednotlivými snímky byla téměř patnáct sekund.

2288 x 1712 (Fine)
2288 x 1712 (Normal)
1024 x 768

4100-ka kalibrovala přesně teplotu bílé i ve složitějších světelných podmínkách (například při umělém osvětlení), což potvrzuje tato šestice fotografií a především prakticky identické snímky pořízené v automatickém režimu a pomocí přednastavené hodnoty Zářivka. Kromě toho model trochu překvapivě nabízí i možnost manuálního nastavení teploty bílé.

Blesk

Blesk
Noc