Coolpix 4100: malý automat

13.12.2004, Marek Kuřina, recenze: specifikace produktu
Pokud chcete fotografovat stylem zaměř a stiskni spoušť, tedy jinak řečeno snímat bez zdlouhavého přemýšlení o expozici, a přesto mít fotopřístroj, který vás často pomocí 15 přednastavených scén k té správné expozici přeci jenom nakonec dovede, tak nepřehlédněte Coolpix 4100 od Nikonu. Přesto jsme na jeho obrazovém výkonu i v provozní části několik much našli, o čemž se přesvědčíte v této recenzi.
Model Coolpix 4100 můžeme bez uzardění doporučit především nenáročným digitálním fotografům, kteří si chtějí hlavně zdokumentovat a zachovat si obrazovou vzpomínku na důležité události "vlastního" života, ať už se jedná o svatbu, promoci nebo vydařenou párty. Přestože je tento fotopřístroj automat, tak trefíte tu správnou expozici pomocí 15-ti přednastavených scén. Bohužel má i tento designově povedený model své limity, a proto budete potřebovat trochu trpělivosti při pokusu o dokonale ostrou a jasnou fotografii zejména při horších světelných podmínkách (někdy stačí snímání v interiéru) nebo při zachycení rychleji se pohybujících předmětů. Zmíněné problémy způsobuje nejenom půlsekundové zpoždění spouště, ale také zvláštní automatické nastavování citlivosti snímače, kdy v drtivé většině případů je pro model hodnota 50 ISO svatá, i když by měl podle manuálu "zvládat" i 200 ISO. Ve výsledku tento jev vede ke snímání při prodloužené závěrce, a tak se zvyšuje možnost pořídit rozmazaný snímek. Pozitivní na druhou stranu je, že vás samotný přístroj upozorní, že fotka není dostatečně ostrá a můžete jí tak rovnou smazat. Určitým řešením je častější používání zabudovaného blesku, na druhou stranu doba nabíjení blesku je zdlouhavá (někdy až patnáct sekund mezi jednotlivými expozicemi). Navíc tato metoda vede ke zvýšené spotřebě energie, které se týká naše poslední výtka k tomuto modelu, kterou je relativně vysoká žravost modelu. Proto si na delší fotografování určitě přibalte několik baterií (nejlépe NiMH). Líbilo se nám naopak jednoduché ovládání modelu a množství asistenčních programů, praktická je také vnitřní paměť o kapacitě 14,5 MB, která vám na určitou dobou nahradí zaplněnou paměťovou kartu.

KladyZápory
design
ovládání