Cyber-shot DSC-H1: stabilizovaný ultrazoom má i Sony
Do souboje mezi ultrazoomovými králi (Konica Minolta a Panasonic, prosadit se v této kategorii ovšem pokouší i Nikon s Canonem a Fujifilmem) se snaží proniknout další gigant – Sony, a to se svou novinkou Cyber-shot DSC-H1, která nabízí až 12-násobné optické přiblížení. A aby za svými konkurenty nezaostávala hned na startu, dostala do vínku pochopitelně také stabilizaci obrazu, přesněji řečeno technologii Super Steady Shot.
Kapitoly článku:
- Cyber-shot DSC-H1: stabilizovaný ultrazoom má i Sony
- Ovládání a další popis
- Praktické zkušenosti
- Závěr
Širokoúhlé ohnisko a teleobjektiv
Sílu dvanáctinásobného zoomu přibližuje tato trojice snímků, posledních z nich navíc ukazuje, že ostřejší kresby dosáhnete pochopitelně při zapnuté stabilizaci. Barevné podání působí trochu "studeně" a barvy jsou méně syté, což ovšem snadno vyřešíte použitím funkcí kontrastu nebo saturace přímo v přístroji. Bohužel jsme nemohli přehlédnout relativně výraznou soudkovitost, pochopitelně nejvíce pozorovatelnou při snímání při nejkratším ohnisku.
Stabilizace obrazu
Stabilizace obrazu Super Steady Shot funguje ve dvou režimech: můžete ji mít zapnutou neustále (což ovšem vede k větší spotřebě energie), anebo se aktivuje pouze při samotné expozici. Funguje spolehlivě při menších pohybech a třesech v rukou, ovšem při delších expozicích vás už před rozmazanými fotografiemi nezachrání.
Citlivost
Snímky pořízené s tímto modelem mají ještě při hodnotě 200 ISO "snesitelnou" hladinu šumu, čtyřstovku potom používejte spíše výjimečně, protože především při nočních snímcích je zrnitost již výrazná. Pokud bychom se novinku pokusili porovnat s dalšími ultrazoomy, které jsme měli v redakci, tak H1-čka šuměla o něco méně než DiMAGE Z5 a o trochu více než Lumix FZ5.
Rozlišení
S títmo fotoaparátem můžete danou scénu nafotografovat v pěti různých rozlišeních, je možné pořídit i fotografii v poměru stran 3:2. Ve všech rozlišeních je možné uložit snímky pouze ve dvou kompresních poměrech (které jsou navíc jenom nepatrně odlišné).
Chromatická aberace
Aberaci na snímcích objevíte, ovšem pouze v relativně malé míře a až při několikanásobném zvětšení.
Ilustrační fotografie
Sílu dvanáctinásobného zoomu přibližuje tato trojice snímků, posledních z nich navíc ukazuje, že ostřejší kresby dosáhnete pochopitelně při zapnuté stabilizaci. Barevné podání působí trochu "studeně" a barvy jsou méně syté, což ovšem snadno vyřešíte použitím funkcí kontrastu nebo saturace přímo v přístroji. Bohužel jsme nemohli přehlédnout relativně výraznou soudkovitost, pochopitelně nejvíce pozorovatelnou při snímání při nejkratším ohnisku.
Stabilizace obrazu
Stabilizace obrazu Super Steady Shot funguje ve dvou režimech: můžete ji mít zapnutou neustále (což ovšem vede k větší spotřebě energie), anebo se aktivuje pouze při samotné expozici. Funguje spolehlivě při menších pohybech a třesech v rukou, ovšem při delších expozicích vás už před rozmazanými fotografiemi nezachrání.
Citlivost
Snímky pořízené s tímto modelem mají ještě při hodnotě 200 ISO "snesitelnou" hladinu šumu, čtyřstovku potom používejte spíše výjimečně, protože především při nočních snímcích je zrnitost již výrazná. Pokud bychom se novinku pokusili porovnat s dalšími ultrazoomy, které jsme měli v redakci, tak H1-čka šuměla o něco méně než DiMAGE Z5 a o trochu více než Lumix FZ5.
Rozlišení
S títmo fotoaparátem můžete danou scénu nafotografovat v pěti různých rozlišeních, je možné pořídit i fotografii v poměru stran 3:2. Ve všech rozlišeních je možné uložit snímky pouze ve dvou kompresních poměrech (které jsou navíc jenom nepatrně odlišné).
Chromatická aberace
Aberaci na snímcích objevíte, ovšem pouze v relativně malé míře a až při několikanásobném zvětšení.
Ilustrační fotografie