Digimax 430: malý snadno ovladatelný čtyřmegapixel

12.7.2004, Marek Kuřina, recenze: specifikace produktu
Samsung uvedl na trh přibližně před měsícem dvojici prakticky identických modelů Digimax 370 a 430. My jsme měli možnost několik dnů pracovat s vyspělejším z obou fotopřístrojů, kterým je díky už čtyřmegapixelovému snímači 430-ka.
Rozlišení a kvalita

S touto novinkou můžete nafotografovat vybranou scenérii v pěti různých rozlišeních a snímek lze uložit ve třech kompresních poměrech. Snímek zachycující budovu banky ukazuje, že v případě téměř ideálních světelných podmínek poskytuje 430-ka skutečně fotografie s detailně prokreslenou kresbou a i jednotlivé barevné přechody (modrá-bílá) jsou velice jemně zachyceny. Na posledních třech snímcích je zase vidět, že model si poradil velice dobře i s barevným podáním, které odpovídalo realitě.

2272 x 1704
1024 x 768

Normal
Fine
Super Fine

Model Digimax 430 nabízí při běžných světelných podmínkách možnost ovlivnit jemně expozici pomocí její korekce, která se pohybuje v běžném rosahu +- 2 EV ovšem pouze po půl stupních (běžné jsou třetinové kroky). Korekce fungovala spolehlivě, což potvrzuje naše série pěti snímků. Pokud ovšem budete snímat při zhoršené světelné situaci, tak určitě využijte režim Noční snímání (scéna), ve kterém si můžete vybrat nejenom jednu ze dvou poloh clony, ale také lze nastavit čas závěrky podle aktuální potřeby. Testovací snímky také odhalily, že model lehce "přepaloval" velmi jasné části snímků, takže kresba na silně osvětlených listech není zcela kompaktní.

Plus 1 EV
Plus 2 EV
Minus 1 EV
Minus 2 EV

Teplotu bílé jsme kalibrovali v interiéru, který slabě osvětlovala žárovková lampa. Testovací snímky potvrdily, že i automatika modelu nastavovala teplotu bílé téměř přesně, protože snímky v automatickém režimu a v režimu Žárovka jsou téměř identické. Přesto nás na některých snímcích, především v režimech Slunečno a Zataženo překvapil velice nečekaně ostrý oranžový nádech. Na fotografiích je také dobře patrná soudkovitost, což je ovšem u objektivů malých kompaktů běžné.

Zářivka H
Zářivka L

Noční snímek