Digital µ 500: Rychlý konzervativní pětimegapixel

25.4.2005, Marek Kuřina, recenze: specifikace produktu
Olympusí řada mju: má dalšího člena, Digital 500, který na rozdíl od svých předchůdců není možná již tak atraktivní, přesto především modrou variantu určitě nepřehlédnete. Novinka má pětimegapixelový snímač a objektiv je klasický trojnásobný optický zoom. Jak se nám s tímto voděodolným drobečkem s velkým LCD displejem fotografovalo, se dočtete v této recenzi.
Na horní straně modelu najdete pouze podlouhlou spoušť a malé tlačítko zapínání a vypínání. Zadní strana je z pohledu ovládání daleko zajímavější a také nejdůležitější. Kromě základního otočného kolečka, které u o něco větších kompaktů bývá již na horní straně, je zde umístěna už jenom kolébka zoomu, křížový ovladač s potvrzováním uprostřed (také se používá k vyvolání Menu na displeji) a tlačítko rychlého prohlížení. Všechny tyto ovládací prvky jsou ovšem natlačeny do pravé úzké části zadní strany, protože té dominuje pochopitelně 2,5 palcový barevný displej. Na základním otočném kolečku je tedy možné vybrat si režim snímání, prohlížení nebo videozáznamu a nebo si můžete vybrat album, kam zařadíte vybraný snímek.

Na levém boku jsou krytkou chráněné konektory USB a napájení. Na spodní straně je slot pro paměťovou kartu a prostor pro akumulátor, najdete zde také závit pro stativ. Model má sice konzervativní design, přesto nemůžeme říct, že by pětistovka byla ošklivé káčátko, navíc si můžete vybrat, jestli se vám více líbí modrá nebo stříbrná varianta. Všechny krytky jsou "vyztužené" gumou a za objektivem se po vypnutí neprodyšně uzavře zasouvající se krytka, takže model by měl být skutečně vodě odolný, ale to jsme raději příliš netestovali.

Jak jsme si již u Olympusu zvykli, tak po vyvolání Menu na displeji se vám zobrazí úvodní obrazovka, na které uvidíte "rozcestí", kdy můžete nastavit velikosti a komprese snímku, teplotu bílé, korigovat expozici a nebo vstoupit do celého Menu. V něm nastavíte ve třech kapitolách (Camera, Card, Set - viz. foto) postupně měření expozice, sekvenční snímání, citlivost, digitální zoom, zaostřování nebo například histogram. Ve zbývajících dvou kapitolách lze nastavit třeba formátování karty, jazyk Menu nebo například jas displeje.