Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Fotoškola  |  Seriály
Fotoaparáty  |  Objektivy
Fotomobily  |   Software
Příslušenství  |  Ostatní
Svět hardware  |  TV Freak
Svět mobilně
23.10.2003, Marek Kuřina, recenze
Třesou se vám někdy při fotografování ruce? Rozčilujete se nad lehce rozmazanými fotkami zachycujících jinak úplně nedynamickou situaci? Pokud fotíte často, asi jenom málokdo odpoví na obě předcházející otázky záporně. Jestliže jste navíc fanoušky nebo se vám prostě jednoduše líbily modely „sedmičkové" řady od společnosti Minolta, potom si určitě přečtěte tento článek až do konce.
AlešU | 30.10.200316:27
Zase na druhou stranu pokud uvážím, že ke Canonu 300D budu muset ještě dokoupit nějaký ten objektiv ­(a asi ne jen jeden­), tak vychází 300D o dost dráž. Ten setový objektiv je údajně bakelitové nic­-moc­(toto není z mé zkušenosti ale z nějaké recenze­).Někomu prostě vyhovuje mít pevně zabudovaný objektiv, jinému ne. Antishake systém funguje dost dobře. Fotil jsem noční snímky z ruky a fotky vyšly dost dobře, podstatně lépe než ty v recenzi ­(časy kolem 1­/4 ­-1­/15s­).Makro je taky v pohodě, když jej zapnu při nastavení objektivu na tele, tak není problém ­(přesně jak píše Martin výše­).
Se šumem je to trochu horší. Dovoluji si nesouhlasit s recenzentem že i při 800 ISO je minimální úroveň šumu.Krátce řečeno, A1 šumí víc než konkurence. Otázkou ale je, zda vůbec využiji ISO 800. I při nízké hladině světla jsem si vždycky zatím v pohodě vystačil s ISO200. Při vyšších citlivostech je nutná softwarová úprava šumu. Nejsem odborník na konstrukce digitálních foťáků ale před nedávnem jsem viděl srovnávací fotografii z Canon 300D a Dimage A1 focenou tušim při ISO400. Fotka z Dimage byla s podstatně větším šumem ale při bližším zkoumání se mi zase jevila o malinko ostřejší,byly na ní znát větší detaily než na fotce z 300D. Tak mě napadlo že bude také hrát velkou roli jak je u jednotlivých přístrojů nastaven filtr redukce šumu, jak je ten filtr ­"agresívní­".....
Odpovědět0  0
mk | 29.10.200317:08
Fotky jsou některé trochu rozostřenější, ale spíš bych to přičítal tomu, že A1 ­(stejně jako 10D, 300D apod.­) méně softwarově doostřuje a výsledné fotky jsou měkčí, to vidím spíš jako výhodu. Mě zaráží ten šum, kterého je už při ISO 200 poměrně dost a ISO 400 je už téměř nepoužitelné. A tohle chtějí prodat v konkurenci Canonu EOS 300D, navíc ještě za vyšší cenu? Nechápu...
Odpovědět0  0
Martin Finke | 27.10.200313:18
Dovoluji si podotknout, že v článku zmíněná formulace týkající se popisu makra: ­"průměrných 13 cm­" je poněkud nešťastná, protože Minolty této řady nastavují makro režim ­(na rozdíl od většiny jiných DF­) při dlouhé ohniskové vzálenosti. Pokud byste srovnávali Minoltu s fotoaparáty vybavenými tzv. supermakry, došli byste k překvapivému závěru, že makro Minolty je lepší než supermakro 3 cm ­(odpovídá asi tak 1.3 cm při ohiskové vzdálenosti 50mm ­(eqvivalentní s kinofilmem­)­). Myslím, že by pro posuzování funkce makra bylo vhodnější udávat nejmenší velikost vyfotografovaného objektu ­- např. milimetrový papír, jak to dělá ve svých recenzích Miro Veselý na www.digifotoinfo.sk.
Odpovědět0  0
Martin Finke | 27.10.200313:18
Dovoluji si podotknout, že v článku zmíněná formulace týkající se popisu makra: ­"průměrných 13 cm­" je poněkud nešťastná, protože Minolty této řady nastavují makro režim ­(na rozdíl od většiny jiných DF­) při dlouhé ohniskové vzálenosti. Pokud byste srovnávali Minoltu s fotoaparáty vybavenými tzv. supermakry, došli byste k překvapivému závěru, že makro Minolty je lepší než supermakro 3 cm ­(odpovídá asi tak 1.3 cm při ohiskové vzdálenosti 50mm ­(eqvivalentní s kinofilmem­)­). Myslím, že by pro posuzování funkce makra bylo vhodnější udávat nejmenší velikost vyfotografovaného objektu ­- např. milimetrový papír, jak to dělá ve svých recenzích Miro Veselý na www.digifotoinfo.sk.
Odpovědět0  0
Jan Libich | 26.10.200311:39
Docela mě zklamala ostrost některých snímků. Buď má fotograf tak roztřesené ruce, že to rozmazává nebo ten Antishake moc nefunguje!
Odpovědět0  0
Petr M. | 25.10.200318:12
"Zůstává otázkou, jak se A1 prosadí na trhu v dnešní agresivní vlně elektronických zrcadlovek za cenu kolem patnácti tisíc korun ­(HP 945, Fujifilm S5000 nebo Z1 opět od Minolty­). Rozdíl téměř třiceti tisíc korun je výrazný a je jenom na uživateli, jestli některé funkce, jako například výborný anti­-shake systém, mu tento výdaj vynahradí­"
To myslite vazne? Po precteni tohoto odstavce jsem se zhrozil, jak neco takoveho muze napsat clovek, ktery vystupuje jako odbornik na digifoto. Tohle piste, az budete psat pro Kvety nebo Vlastu!
Prece nelze srovnavat amatersky 3M fotak s ­(polo­)profi aparatem ... Nechci tady rozepisovat nejake rozdily ­(pardon ­"nektere funkce­" :­), protoze vsichni, co se o to zajimame, je zname a rekl bych, ze dneska uz vsichni i vime jak ty levne fotaky foti... On 10x zoom a EVF neni vsechno, ze?
Odpovědět0  0
peslo | 27.10.200310:40
No, v tom pripade by bylo dobry, kdyby ­"ten co se o to zajima­" napsal co podle jeho nazoru ospravedlnuje ten obrovsky cenovy rozdil. Ma to opticky hledacek ? Neda, takze rychly deje se s tim prakticky nedaji fotit. Ma to nejaky ­"extra­" objektiv ? Nema ­- a pardon, ale kresleni tohoto objektivu neni nijak vyrazne lepsi nez u pristroju levnejsich o 15 tisic. Jo, je to hezky, vypada to ­"festovne­" a vubec, ale kdyz uz se bavime o lepsi amaterske kategorii ­(zapomente na poloprofi, tohle je proste udelatko pro amatery ktery chteji vypadat jako profici­), je to proste predrazeny.

To uz bych radsi bral staryho dobryho Olympusa E­-20P za priblizne stejnou cenu, ten bych se privlastkem ­"poloprofi­" nebal oznacit. Podle meho nazoru ma A1 skutecne bliz k treba tomu S5000 nez k tomuhle Olympusu. Jinak souhlas, ta HP945ka autorovi ponekud ­"uletela­" :­-)
Odpovědět0  0
Jiri | 16.11.200322:14
...díky, ale ­"cihlu­" tahat nechci ­(A1 má poloviční hmotnost­).
EFV je spíše otázkou zvyku, i když na ruční ostření je klasický hledáček lepší.
Taky rozsah zoomu je u E­-20 podstatně menší, a začíná až na 35mm ­(ekvivalent filmu 35mm­). DiMAGE A1 má zoom 28 až 200mm. E­-20 navíc nemá stabilizátor.
Pokud tedy někomu nestačí kompoziční náhled v EFV, doporučoval bych raději Canon D300. Ten je však se srovnatelnými objektivy ­(rozsah ohniskových vzdáleností, stabilizátor­) o dost dražší.
PS: Se šumem při větší citlivosti je to poněkud horší, ale záleží na nastavení filtru doostřování.
Odpovědět0  0
Štěpán Mrázek (27) | 28.10.20039:46
Minolta A1 je sice špičková elektronická zrcadlovka, ale stále je to ­"jenom­" elektronická zrcadlovka. Pokud budu chtít utratit za fotoaparát řádově 40 000 Kč tak kupuji Canon 300D ­- za cenu A1 koupím Canon 300D a zbyde mi i na dost velkou CF kartu.
Odpovědět0  0
Martin Řehák | 7.11.200312:36
Hm a kolik dáte za objektivy ? Myslíte, že vystačíte s tím co k tomu dodávají. Abyste pokryl alespoň stejný rozsah ohniska jako u A1, tak si připravte rozhodně víc peněz. Tím neříkám že Canon je špatná volba. Je to rozhodně investice do budoucnosti. Ale ta cena je tak trochu past.
Odpovědět0  0
Libor Řehák | 12.11.200622:37
To říkáš jen proto že máš A1 viď
Odpovědět0  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.