DiMAGE X21: decentní upgrade "lidové" dvacítky

13.8.2004, Marek Kuřina, recenze: specifikace produktu
Společnost Konica Minolta poctivě přibližně každého půl roku aktualizuje, více či méně výrazně, svou X-kovou řadu. Tentokrát se podíváme na novinku nesoucí označení DiMAGE X21, která se na první, dokonce ani na druhý pohled, nijak výrazně neliší od předcházející X20-ky. Přesto jsme nějaká vylepšení našli (bohužel i několik parametrů, které měla dvacítka "vyspělejší"). Na druhou stranu nás tento jednoduchý dvoumegapixel potěšil tím, že nabízí hned několik funkcí, které vám fotografování zpestří, ať už se jedná například o multi-frame snímání nebo o možnost zarámovat si snímek podle vaší aktuální nálady.
Rozlišení a komprese

Model DiMAGE X21 nabízí možnost ukládat snímky v různých kompresních poměrech pouze v maximálním rozlišení 1600 x 1200, a to v režimech Fine a Standard. Snímky je jinak možné pořizovat ve třech různých rozlišeních, přičemž to nejnižší je vhodné pouze pro fotografie určené pro web. Také díky použité nové technologii CxProcess II jsou snímky pořízené tímto modelem velice dobře prokreslené a dostatečně ostré.

1600 x 1200 (Fine)
1600 x 1200 (Standard)

1280 x 960

Pokud budete s novinkou fotografovat v trochu složitějších světelných podmínkách, můžete ovlivnit expozici jemným doladěním pomocí její korekce. Vystačíte si prakticky s maximálně několika třetinovými kroky do plusu nebo do minusu, protože jak vidíte na našich testovacích fotografiích, tak při hodnotách plus 2 EV nebo minus 2 EV již na snímcích není téměř poznat, co jsme fotografovali.

Plus 1
Plus 2
Minus 1
Minus 2

Model si v automatickém režimu poradil s kalibrací teploty bílé docela dobře, pouze v režimu Denní světlo, který přesně odpovídal dané situaci v reálu, jsme pořídili snímek se sytějšími barvami. Typický fialový nádech se objevil na fotografii pořízené v režimu Žárovka. Na testovacích snímcích (především na tom pořízeném v automatickém režimu) je také dobře vidět, že model zvládal zaznamenat bez problémů jednotlivé barevné přechody.

Denní světlo

Efekty

Rámeček