DiMAGE X21: decentní upgrade "lidové" dvacítky

13.8.2004, Marek Kuřina, recenze: specifikace produktu
Společnost Konica Minolta poctivě přibližně každého půl roku aktualizuje, více či méně výrazně, svou X-kovou řadu. Tentokrát se podíváme na novinku nesoucí označení DiMAGE X21, která se na první, dokonce ani na druhý pohled, nijak výrazně neliší od předcházející X20-ky. Přesto jsme nějaká vylepšení našli (bohužel i několik parametrů, které měla dvacítka "vyspělejší"). Na druhou stranu nás tento jednoduchý dvoumegapixel potěšil tím, že nabízí hned několik funkcí, které vám fotografování zpestří, ať už se jedná například o multi-frame snímání nebo o možnost zarámovat si snímek podle vaší aktuální nálady.
Pokud si chcete pořídit jednoduchý automatický digitální fotopřístroj, který je navíc miniaturní a se sice strohým, ale přesto na pohled příjemným a pro někoho i atraktivním designem, tak na trhu nepřehlédněte model DiMAGE X21. S ním totiž bez problémů pořídíte při standardních světelných podmínkách ostré a jasné snímky, kromě toho model nabízí i několik "výzev" ke kreativnímu fotografování. Ať už se jedná o různé možnosti orámování snímků (viz. část recenze Praktické zkušenosti), anebo o několik barevných filtrů či funkci Multi-frame, kdy můžete nafotografovat devět snímků za sebou do jedné fotografie. X21-čka nás opět zaujala rychlostí náběhu po startu, rychlostí ukládání snímků i minimálním zpožděním spouště. Potěšilo nás také, že model již podporuje přímý tisk na kompatibilní tiskárny (PictBridge) i to, že o zpracování snímků se stará nejnovější technologie od Minolty (CxProcess II), na druhou stranu nás zklamalo mírné "ořezání" některých parametrů v porovnání s předcházející X20-kou (například "oněmělý" videozáznam nebo menší rozsah závěrky či citlivosti snímače). Výrobce se asi snažil stlačit cenu tohoto dvoumegapixelu co nejníže, což je logické, protože například daleko vybavenější elektronické zrcadlovky se začaly posouvat pod magickou hladinu deseti tisíc korun.

KladyZápory
ovládání
možnost kreativního fotografování (barevné filtry, Multi-frame)