DiMAGE Z10: snadno, rychle... a levně

20.9.2004, Marek Kuřina, recenze: specifikace produktu
Před nedávnem jsme vám podrobně přiblížili Z3-ku a už jsme tu s postřehy, jak se nám fotografovalo s její levnější variantou - modelem DiMAGE Z10. Oproti trojce sice nenabízí nic podobně bombastického jako je stabilizace obrazu, ovšem desítka nás přesto překvapila. S žádnou elektronickou zrcadlovkou se nám nepracovalo tak rychle: bleskový náběh, ukládání snímků, ostření - o zpoždění expozice nejde prakticky hovořit.
Rozlišení a komprese

Kvalitu snímků v jednotlivých rozlišeních (čtyři velikosti) a kompresních poměrech (tři stupně) si můžete prohlédnout na této kolekci testovacích fotografií. Při běžných světelných podmínkách a v exteriéru podávala desítka skutečně bezchybný obrazový výkon, prokreslení drobných detailů bylo dostatečně ostré, což je dobře vidět na části snímků, kde je zachycená obloha. Na dolní trojici snímků je zase vidět, že i s jemnými barevnými odstíny si poradila desítka dobře a výsledek odpovídal reálné předloze.

1280 x 960

Fine
Standard
Economy

Bez obav můžete při fotografování s desítkou používat i citlivost snímače nastavenou na hodnotu 200 ISO. Fotografie pořízená při této hodnotě vykazovala jenom velmi slabou přítomnost šumu. Při maximální hodnotě - 400 ISO - je situace už o něco horší, ale také jsme vyfotografovali několik snímků, kdy i při čtyřstovce byl výsledný obraz použitelný. Pokud chcete pravidelněji používat citlivost ISO 400, tak si určitě nezapomeňte zapnout redukci šumu.

I nejlevnější zetko nabízí plnou kontrolu nad expozicí, přesto si v běžných světelných podmínkách a při snímání nepohybujících se předmětů bohatě vystačíte s korekcí expozice. Na testovací pětici si můžete prohlédnout, že snímek pořízený v automatickém režimu byl lehce podexponovaný, takže stačilo posunout expozici o jednu třetinu do plusu a problém byl vyřešen.

Plus 1
Plus 2
Minus 1