FinePix F420: drobeček s velkým obrazovým výkonem

30.7.2004, Marek Kuřina, recenze: specifikace produktu
Přibližně před rokem jsme vám přinesli na Digimanii podrobné informace o modelu FinePix F410 od Fujifilmu a dnes si představíme inovaci tohoto fotopřístroje, kterou je FinePix F420. Ke změnám došlo především v oblasti designu, novinka je ještě menší než byla čtyřistadesítka, i když čtvercový tvar zůstal zachován. Příznivce miniaturních modelů asi nejvíce potěší naopak větší barevný LCD displej, který má i větší rozlišení.
Rozlišení

Novinka nabízí kromě tří základních (fyzických) rozlišení také jedno softwarově interpolované (šestimegapixelové), které se vůbec nemusíte obávat používat, protože jak naše snímky ukazují (především po dvojitém odkliku na nativní velikost), tak i interpolovaný snímek je relativně dostatečně ostrý a jenom lehce zrnitý (na okrajích budovy). Pouze musíte mít dost paměti na paměťové kartě, protože interpolované snímky měly často až 1,5 MB. 420-ka bohužel nenabízí možnost ukládat snímky v různých kompresních poměrech.

2816 x 2120
2048 x 1536

1280 x 960
640 x 480
Korekce expozice

S novinkou je možné ovlivnit vznik snímku například pomocí korekcí expozice, která má trochu nestandardní rozsah: od +1,5 EV do -2,1 EV. Kromě toho, že testovací pětice dokumentuje, že si s korekcí poradíte i při složitějších světelných podmínkách, jako je například špatně osvětlený interiér, tak jsme také na fotografiích vystopovali docela silnou soudkovitost.

Auto
Plus 0,9
Plus 1,5
Minus 0,9
Minus 2,1

Citlivost

Tento automat je vybaven snímačem, který nabízí dostatečný rozsah citlivosti. Na rozdíl od svého předchůdce můžete nastavit minimální hodnotu už na 160 ISO. V našich testech jsme pozorovali výraznější úroveň šumu až při maximální hodnotě 800 ISO, která je ovšem stejně dostupná pouze v rozlišení 1280 x 960 bodů. Osmistovku budete tedy využívat asi spíše výjimečně a hodnotu 400 ISO klidně využívejte bez strachu, že byste pořídili šumem zcela znehodnocenou fotografii. Na naší dvojici snímků je také vidět, že se můžete pustit s F420-kou i do Makro snímání - a to především proto, že jsme tento květ snímali z menší vzdálenosti, než je uvedených 8,5 centimetrů. Také si při prohlížení fotografií v původním rozlišení prohlédněte, že model dobře prokreslil i tu část květu, která zůstala ve stínu.

ISO 400
ISO 800

Auta na magistrále