FinePix F455: design vítězí

11.1.2005, Marek Kuřina, recenze: specifikace produktu
Hned po vybalení nás nová, malá a placatá novinka od Fujifilmu skutečně dostala. Model FinePix F455 jsme obdrželi na testování v sexy černé barvě, ale i ve stříbrném provedení velmi povedený design zaujme určitě na první pohled. Ovšem nic není ideální, a tak i u této krasavice jsme našli několik nedostatků, které vám pochopitelně v tomto článku prozradíme.
Rozlišení a komprese

Model FinePix F455 snímá ve čtyřech různých rozlišeních, kompresní poměry jsou dostupné jen dva (Fine a Normal), a to ještě pouze v maximálním pětimegapixelovém rozlišení. V exteriéru poskytovala novinka snímky s velmi dobrou kresbou a jak je vidět na testovací pětici, tak i v tmavší části snímku (nižší budovy ve stínu). Model velice dobře zvládl paletu modré barvy, od tmavě modré oblohy po velmi světlou nad obytnými domy. Fotografie byly lehce nedoostřené (měkké ostření), což je dobře pozorovatelné především v nativním rozlišení.

2592 x 1944 (Fine)
2592 x 1944 (Normal)
2048 x 1536
1600 x 1200
640 x 480

Citlivost

Při fotografování bychom vám vůbec nedoporučili používat maximální hodnotu 400 ISO, protože testovací snímky byly výrazně zašuměné. Dvoustovka je již pochopitelně použitelnější, přesto i na snímku s touto hodnotou citlivosti je šum znatelný. Ve většině případů však nastavovala automatika citlivost na 100 ISO.

ISO 100
ISO 200
ISO 400

Korekce expozice

S novinkou ovlivníte expozici především pomocí její korekce. Překvapivě často jsme tuto možnost využili, protože jakmile nebyly světelné podmínky právě optimální (jako například u první pětice snímků), tak poskytoval model mírně podexponované snímky. Posun o dvě až tři třetiny do plusu tento problém vyřešil i u těchto fotografovaných střech se siluetou dvou kostelních věží.

Automatický režim
Plus 0,9 EV
Plus 1,5 EV