FinePix F710: krasavec s širokoúhlým snímáním

20.8.2004, Marek Kuřina, recenze
Také velice povedená sedmistovka od Fujifilmu prošla, jak už to tak bývá, upgradem, který nese označení FinePix F710. Úspěch nového modelu souvisí především s tím, že nabídne něco "okatě" nového, i když pečlivě zachovává původní konstrukci sedmistovky. Tou novinkou je určitě možnost širokoúhlého snímání, což se u tak pěkně podlouhlého modelu (a podobně tvarovaného LCD zobrazovače, který se nově ještě zvětšil) tiše nabízelo. Dokonce videozáznam je možné pomocí tlačítka Std-Wide přepínat z širokoúhlého záběru do standardního.
Rozlišení

Opět nás jako u sedmistovky potěšily snímky pořízené v šestimegapixelovém interpolovaném rozlišení (ve kterém jsou k dispozici i dva stupně komprese), které jsou dostatečně ostré. Pokud ovšem budete detailně prohlížet na nativním snímku okraj mraku na modrém pozadí, tak jistou "kostrbatost" oproti třímegapixelovému snímku určitě najdete. Pokud ovšem nebudete tisknout snímky ve větším formátu než A4, tak žádný rozdíl neuvidíte. V tom případě vám ovšem bude na kvalitní fotografii stačit i maximální fyzické třímegapixelové rozlišení.

2832 x 2128

1280 x 960

Širokoúhlé snímání

S modelem F710 můžete nově snímat objekty v širokoúhlém režimu, ovšem do samotného záběru se vám "vejde" stejný počet objektů na šířku jako ve standardním režimu, protože se jedná pouze o výřez. Přesto širokoúhlý snímek nádherně vynikne už při prohlížení v modelu na "širokoúhlém" 2,1-palcovém LCD zobrazovači.

Standardní režim

Širokoúhlý režim

Optický a digitální zoom

Fujifilm FinePix F710 nabízí na malý kapesní model velice solidní možnost přiblížit si určitý vzdálený objekt, protože celkové (optické a digitální) přiblížení je 8,8-násobné. Sílu tohoto celkového zoomu si v postupných krocích můžete prohlédnout na naší testovací čtveřici (snímané v širokoúhlém režimu), kdy na první fotografii sotva vidíte obě výškové budovy a na posledním snímku si můžete snadno přečíst i nápis na reklamě umístěné na levé budově (hotelu).

Širokoúhlý snímek
Optický zoom (2x)

Optický zoom (4x)

Digitální zoom (2,2x)

Při běžných světelných podmínkách kalibrovala bílou automatika přístroje velmi dobře, při umělém osvětlení jsme si však raději vypomohli režimem Žárovka, který podobně jako téměř přesně pracující režim automatický trefil reálné osvětlení místnosti. Pokud byste přesto nebyli spokojeni s nastavením teploty bílé, tak si jí můžete vykalibrovat i manuálně. Na snímcích jsme si také všimli mírné soudkovitosti.

Citlivost snímače modelu FinePix F710 má velký rozsah: od 160 do 1600 ISO. Překvapilo nás, že i snímky pořízené při 800 ISO, kdy je navíc tato hodnota ještě dostupná ve všech rozlišeních, nejsou nijak dramaticky postiženy šumem, takže osmistovku se nemusíte v praxi bát použít.

ISO 1600

Noční snímek
Blesk