G600: géčka jsou již mezi šestimegapixely

31.8.2004, Marek Kuřina, recenze: specifikace produktu
Na začátku prázdnin uvedla na trh společnost Konica Minolta zatím poslední model z „géčkové“ řady kapesních digitálních fotopřístrojů, které jsou ovšem funkčně velice dobře vybavené. Novinka nese označení DiMAGE G600, a kromě vyspělejšího snímače přináší již plné manuální ovládání clony a času. Nově se objevuje u modelu například také podpora přímého tisku.
Rozlišení a komprese

Snímač modelu G600 a nová technologie zpracování obrazu A *IPS jsou určitou zárukou, že ve většině případů se vám povede s novinkou pořídit jasné a ostré fotografie. Nasnímat je můžete ve čtyřech různých rozlišeních a uložit poté ve dvou kompresních poměrech. Na první čtveřici snímků si všimněte především dobře prokreslených detailů na barevných přechodech na obloze za bankou. Na zbývající dvojici je zase vidět rozdíl v kvalitě, pokud zvolíte větší nebo menší kompresi. Na snímku v režimu Fine je sice zachyceno více detailů, ovšem fotografie vám zabere na kartě téměř půl MB prostoru (v některých případech až 1 MB). Snímek mraků je ovšem mírně podexponovaný, což lze snadno vyřešit jemnou korekcí expozice.

2816 x 2112
2272 x 1704

Komprese - Fine
Komprese - Normal

Bohužel model G600 nenabízí možnost manuální kalibrace teploty bílé, přesto jsme byli spokojeni s tím, jak přesně nastavovala bílou jeho automatika. Na naší pětici snímků je vidět, že snímek pořízený v automatickém režimu je prakticky identický s fotografií pořízenou v režimu Žárovka. Oba snímky navíc přesně zachytily skutečně žárovkové osvícení potemnělého pokoje.

Denní světlo

Přestože model DiMAGE G600 umožňuje nastavit jak clonu, tak dobu expozice (což využijete například ve složitějších světelných podmínkách), tak v běžných situacích si bohatě vystačíte s korekcí epozice. Ta se ovšem pohybuje v mírně omezeném rozsahu: od - 1,5 EV do + 1,5 EV. Naše testovací snímky však potvrzují, že automatika trefila expozici téměř ideálně.

Plus 0,9 EV
Plus 1,5 EV
Minus 0,9 EV