G600: géčka jsou již mezi šestimegapixely

31.8.2004, Marek Kuřina, recenze: specifikace produktu
Na začátku prázdnin uvedla na trh společnost Konica Minolta zatím poslední model z „géčkové“ řady kapesních digitálních fotopřístrojů, které jsou ovšem funkčně velice dobře vybavené. Novinka nese označení DiMAGE G600, a kromě vyspělejšího snímače přináší již plné manuální ovládání clony a času. Nově se objevuje u modelu například také podpora přímého tisku.
DiMAGE G600 je skutečně decentním upgradem pětistovky, který spočívá především ve vyspělejším snímači a v několika dalších drobných změnách (například podpora přímého tisku), o kterých jsme se zmínili již v úvodu. Příznivci "géčkové" řady si tak mohou vybrat mezi modely G500 a G600 podle toho, jak velké tiskové výstupy budou chtít pořizovat, protože to bude ve větší kvalitě umožňovat pochopitelně šestimegapixelová varianta. Jinak obrazový výkon šestistovky je srovnatelný s modelem G500, přestože kvalitnější zpracování obrazu by u novinky měla zajišťovat nová technologie A *IPS. Na testovacích snímcích jsme pozorovali mírnou soudkovitost a šum byl nepatrný ještě při hodnotě 200 ISO. Automatika přístroje však měla překvapivě tendenci při většině světelných situací nastavovat citlivost snímače na 50 ISO, maximálně na 100 ISO. G600-ka je také velice rychlým modelem, pouze ukládání snímků nám přišlo trochu pomalejší. Velice nás potěšila novinka v testu energetické výdrže, kdy model podal nadprůměrný výkon: vydržel snímat bez problémů se zapnutým bleskem i LCD zobrazovačem více než hodinu. Čekali jsme, že vylepšená šestistovka nabídne také kvalitnější parametry videozáznamu, bohužel se výrobce rozhodl zachovat ty z modelu G500. Pro zájemce o digitální fotopřístroj bude zajímavá nejspíše i cena modelu, protože za necelých čtrnáct tisíc korun můžete získat funkčně velice slušně vybavený, designově povedený, kapesní šestimegapixel, který nabízí plnou kontrolu nad expozicí (a navíc dva sloty pro paměťové karty).

KladyZápory
rychlý náběh
nízká spotřeba