Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Fotoškola  |  Seriály
Fotoaparáty  |  Objektivy
Fotomobily  |   Software
Příslušenství  |  Ostatní
Svět hardware  |  TV Freak
Svět mobilně
Diskuze k článku: Industar-61L/D 55mm F2.8 (M39)
26.3.2014, Milan Šurkala, recenze
Dnes se opět podíváme na jeden starší manuální objektiv pro patici M39, který může najít využití na moderních CSC fotoaparátech. Jde o ukrajinský Industar-61L/D s 55mm ohniskovou vzdáleností a světelností F2,8.
dropsyy (3) | 9.4.201416:08
Jen tak dál. Navzdory tomu, co říkají nespokojení, věřím, že každý pěkný článek si najde svou poptávku. A tohle pěkný článek ­- test ­- rozhodně je. Pro stará manuální skla mám slabost. Digi fotím na Nikon, takže m42 ani m39 nejsem sto používat jinak než na makro,a to mne mrzí. Nicméně fotím i na film. Tam je testování skel trochu složitější, než u digi, ale také mne zajímá. Takže víc takových testů. Díky.
Odpovědět0  0
Juraj_K (63) | 28.3.201421:57
Jsem rád za tuto recenzi. Pěkné fotky. JK
Odpovědět0  0
Iudex (1059) | 28.3.20149:24
Ako by som to... Predovšetkým oceňujem Milanovu tradične slušnú a poctivú prácu. Ale... skutočne sú recenzie prastarých päťeurových skiel na starých bezzrkadlovkách to, čo tu ľudia chcú čítať? Nie je vonku dosť nových, moderných skiel, ktorých recenzie by si ľudia prečítali stokrát radšej? Naozaj niekoho zaujíma storočný Industar viac, než povedzme ­(keď zostaneme pri CSC­) Fujifilm 56mm­/1,2, Olympus 25mm­/1,8, Samsung 16­-50­/2­-2,8 či Pana­-Leica 42,5mm­/1,2?
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (6691) | 28.3.201412:59
Ano, čtenáři tyto recence číst chtějí. Jinak tyto recenze vyšly krátce po sobě proto, že se bratr rozhodl oba Industary prodat, neboť si koupil lepší padesátku. Tak jsem je rychle otestoval, než půjdou pryč.
Odpovědět0  0
rousini (237) | 28.3.201415:02
Já se přidám k těm, kteří tohle retro můžou, ale zároveň, když máme Milana na drátě se zeptám. PROČ se v poslední době nic kloudného netestuje. Nejsou lidi nebo z pozice majitele není zájem???
Vždyť bez kvalitních Milanových recenzí už je to spíš jen blog.
Odpovědět1  0
Iudex (1059) | 31.3.201416:00
Dôvod vidíš zrejme aj sám: tento web je mŕtvy. Málo zaujímavých recenzií ­(tým nemyslím ich kvalitu, ale početnosť a atraktivitu testovaných foťákov­/objektívov­) spôsobuje malý záujem čitateľov a recipročne malá čítanosť ­(málo klikov­) odrádza inzerentov, niet peňazí na zaplatenie ľudí ­(táto stránka stojí a padá len na Milanovi a to je neudržateľné­) a zaujímavé články a recenzie a malému­/nevýznamnému webu ani importéri asi moc nechcú dávať najnovšie foťáky.
Ostatne najlepšie to ukáže odpoveď na otázku: koľko ľudí priemerne komentuje článok či recenziu? Priemerne je to zrejme menej, než 10 a článok, kde by bola stovka komentárov, to si snáď ani nepamätám. Ja mi ľúto, ale vraciam sa k úvodnému konštatovaniu: tento web je mŕtvy.
Odpovědět1  2
rousini (237) | 31.3.201421:21
Tak podobnou obavu mám taky, ale nemám podklady pro takovou expresivní formulaci. Zrovna tak si netroufám hodnotit počet návštěv, ale žere mě, že např. blog digineffa má v ruce každou novinku a tady se recenzent musí špárat v exkrementech pod rouškou zájmu široké veřejnosti... Neměl by to být web pro odbornou ­(sebe fakt nemyslím­) veřejnost???
Kde jsou časy, kdy každé pondělí byla recenze profikompaktu a tak to šlo dlouhé týdny. Chápu, že jeden to nestíhá, chápu, že jeden nemá vybavení na testování profiskel a top zrcadlovek, ale nějaký slušný mainstrem s nasazenou laťkou by neurazil

Nevím jak to chodí se zápůjčkama, něco mi říká, že marketing by to měl tlačit redakcím a tady to buď odmítají nebo marketing má nějaký důvod ­(přeju si, aby to byly přísné Milanovy recenze­).
No škoda, třeba se to časem obrátí k lepšímu.
Odpovědět0  0
JonSnih (383) | 1.4.20148:40
Už jednou se na téma nedostatku recenzí rozjela třeskutá diskuze, kde Karel Polívka říkal, že jim výrobci neposkytují kusy k recenzím, a pokud vůbec, tak na krátkou dobu, třeba den. A Neffovi den stačí, aby si párkrát cvaknul a sepsal hrstku postřehů. Ostatně Neff už ani nerecenzuje, najel na systém dojmů ­(preview­/hands­-on­). Což také není k zahození, ale plnohodnotnou recenzi to nenahradí.
Odpovědět0  0
Karel Polívka (241) | 1.4.201413:57
Pokud vím, něco takového jsem zmiňoval pouze ve spojitosti s Pentaxem, který skutečně nemá zájem své produkty za účelem recenzí zapůjčovat ­(zkoušel jsem to znovu před pár měsíci a zůstalo to opět bez odezvy­).
Odpovědět0  0
Begy_cz (136) | 1.4.201411:24
to záleží co hledáte. Jestli kvantitu ­- nebo kvalitu.
Recenzí­/testů je poslední dobou málo všude. Na digineffa jsem párkrát kouknul, testů je spousta ­- ale upřímě.... podle mne nestojí pomalu za zlámanou grešli.
Odpovědět0  0
Karel Polívka (241) | 1.4.201413:51
Pokud považujete neměnnou návštěvnost 100 000 unikátních návštěvníků měsíčně za mrtvý web, tak ano, máte pravdu. Pokud jde o produkty na recenze, nedávné recenze starých objektivů měly vyšší čtenost než recenze nových objektivů. Že zrovna Vás a další návštěvníky zajímají hlavně recenze novinek, tak tomu sice rozumím, nicméně názory a požadavky lidí se různí ­- jen na základě komentářů od řádově desítek uživatelů nelze utvářet závěry pro cílové publikum, které je o několik řádů početnější. A tím se dostávám k tomu dalšímu ­- není přímá úměra mezi počtem komentářů v diskuzích a čteností daného článku nebo návštěvností celého serveru. Viz třeba 3. aktuálně nejčtenější článek, u kterého není žádný komentář.
Odpovědět0  0
rousini (237) | 2.4.201414:48
Jak tomu tedy rozumět?
- Návštěvnost je dobrá díky recenzím zařízení s nízkou cenovkou?
- Proč vychází recenze jednou za uherák?
Odpovědět0  0
Karel Polívka (241) | 2.4.201415:22
- Návštěvnost je dobrá díky obsahu, který se tu nachází.
- Není pravda, že recenze vychází jednou za uherák. Od začátku tohoto roku bylo na Digimanii publikováno už 10 recenzí, viz: https:­/­/www.digimanie.cz­/recenze­/ ­(že zrovna Vás třeba tyto recenze neoslovily, neznamená, že ty recenze neexistují a že neoslovily ani nikoho jiného­).
Odpovědět0  0
Iudex (1059) | 2.4.201416:08
No okrem rousiniho tieto recenzie prastarých skiel neoslovili ani mňa. A inak 10 recenzií považujete za dobré číslo? Je 14. týždeň roku, čo nie je ani len 1 recenzia týždenne ­(0,7 recenzie za týždeň­). A bez ohľadu na absolútny počet aj skladba testovanej techniky je biedna: z desiatky sú 3 staré manuálne sklá a 1 mobil, teda reálne len 6 normálnych recenzií: 3 foťáky a 3 objektívy, nehovoriac o fakte, že išlo o objektívy práve z testovaných foťákov.
Ako som písal vyššie: mňa ­(a myslím, že nielen mňa­) zaujíma práve nová, aktuálna technika, z foťákov napr. Fujifilm X­-T1 či Olympus E­-M1 a sklá ako Fuji 56mm­/1,2, Panasonic 42,5mm­/1,2 či Sigma 18­-35mm­/1,8. Kto radšej ako recenzie mnou uvedených skiel číta recenzie na ukrainské staré sklá?
Odpovědět0  0
Karel Polívka (241) | 2.4.201416:30
Ano, 10 recenzí v rámci 3 měsíců považuji za dobré číslo. K tomu ostatnímu ­- viz předchozí komentář, požadavky a názory lidí jsou zkrátka různé a pokud je něco ukazatelem toho, jak moc je téma článku zajímavé pro co největší množství čtenářů, je to logicky jeho čtenost.
Odpovědět0  0
Iudex (1059) | 14.4.201413:15
Od tejto recenzie už uplynuli takmer 3 týždne a žiadna ďalšia nepribudla. Stále ­"dobré čísla­"? ;­-)
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (6691) | 14.4.201414:05
Můžu ti jen říct to, že se opět řeší defektní produkty, kvůli kterým se musí některé z recenzí pozdržet nebo úplně zrušit.
Odpovědět0  0
Iudex (1059) | 23.4.20149:42
Mesiac od poslednej recenzie. Stále nič. RIP, Digimanie.
Odpovědět1  0
rousini (237) | 2.4.201419:06
Každopádně děkuji za ochotu diskutovat i když nic nového jsem se nedověděl. Tedy ano. Současný stav vám vyhovuje a můj názor reprezentuje nezajímavou menšinu.
Já si samozřejmě recenze toho, co mě zajímá dovedu najít, ale říkám si, že je to škoda. Ostatně vypadá to, že počet kliků je hlavní kriterium, jen aby najednou nebylo pozdě..
Odpovědět0  0
Karel Polívka (241) | 3.4.201411:12
Tato diskuze začala komentářem, že jsou jiné typy článků ­(recenze jiných produktů­), které by čtenáři chtěli číst stokrát raději ­- nicméně to, co čtenáři chtějí nebo nechtějí číst, můžeme jednoduše vyhodnocovat podle čtenosti jednotlivých témat, tedy konkrétních článků, tedy kliků na jejich nadpisy. Takže ano, pokud na jedné straně argumentujete zájmem čtenářů, tak na straně druhé se jedná o údaje, která máme k dispozici, a tedy lze snadno rozlišit, zda se zájmy o témata diskutérů shodují se zájmem o témata většiny čtenářů nebo nikoli. To je celé.
Odpovědět0  0
Iudex (1059) | 3.4.201411:25
Táto Vaša úvaha má jednu logickú vadu: vy tie potenciálne zaujímavé objektívy netestujete, takže nemôžete ani povedať, že záujem o recenzie starých skiel je vyšší, ako niečo, čo ste netestovali. A prosím neporovnávajte to s recenziou seťáku Sony, ten naozaj nikoho nezaujíma. Skúste ale otestovať takú Sigmu 18­-35­/1,8 a garantujem Vám, že tá čítanosť prekoná rekordy.
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (6691) | 3.4.201411:49
To ale neznamená, že nebudeme testovat nové objektivy ­(právě pracuji na recenzi dvou moderních objektivů­). Faktem ale je, že jsme už otestovali desítky moderních objektivů od ­"blbých seťáků­" až po velmi zajímavá skla ­(namátkou třeba Panasonic 20­/1,7, Fuji 35­/1,4, Samsung 85­/1,4, Canon 35­/1,4, Olympus 45­/1,8, Leica 25­/1,4, Samsung 30­/2,0­), ale čtenosti doposud vydaných recenzí starých objektivů jsou přesto vyšší. Na výše zmíněnou Sigmu si dělám zálusk.
Odpovědět0  0
bedo. (846) | 7.4.20149:14
K čítanosti ­- či to nebude aj tým, že recenzie na tie nové objektívy sa dajú nájsť aj inde, kdežto na staré nie a pritom sú to zaujímavé sklá, ktoré v rukách skúseného fotografa dokážu konkurovať aj tým ­"najnovším a najlepším­". Osobne som za tie recenzie rád.
Odpovědět0  0
Begy_cz (136) | 4.4.201418:32
na druhou stanu iniciativě se meze nekladou. Pokud má někdo doma zajímavý sklo, nebo sklo které ještě nebylo testováno ­- určitě by redakce ráda uvítala zápujčku na test.
Alespoň by to byly skla co se používají a čtenost by tipuju byla velká.
Odpovědět0  0
xvasek (240) | 26.3.201418:41
Teda čučím ­- ty povedené jsou fakt pěkné.
Odpovědět0  0
rousini (237) | 26.3.201410:07
Pokud vezmeme fakt, že zatuhlý ostřící prstenec je vada kusu, tak to do ideálních podmínek ­(tak jak psaly staré příručky­) není špatné sklíčko, především s ohledem na cenu. A pak ta radost z vydařených obrázků, které jsem si sám vytvořil... Ostatně nechápu, tedy chápu, ale neobhajuju snahu vyfotit kdykoliv cokoliv. Aby to mělo hodnotu, tak si na to musím počkat, musím si s tím vyhrát, ale doba je jiná.
Líbí se mi, že Milan obohatil garerii mimo standartní nakoukané scény o několik skutečně zajímavých ­(klika, lípový květ­).
Odpovědět0  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.