Kodak P880: široký úhel záběru

21.12.2005, Marek Kuřina, recenze: specifikace produktu
Kodak uvedl nedávno na trhu dvojici modelů zcela nové řady P, která by měla obsahovat vyspělé digitální fotopřístroje. Novinka EasyShare P880, která se nám dostala do redakce dříve než model P850, toto tvrzení jednoznačně potvrzuje. Na první pohled nás zaujal široký úhel záběru, který nabízí objektiv značky Schneider-KREUZNACH. Ten potěší náročnější uživatele i díky možnosti manuálního ostření prstencem, stejně jako patice pro externí blesk.
Nová P880-ka se ovládá vzhledem k počtu nabízených funkcí vskutku snadno, navíc má vytažené nastavení některých parametrů prakticky přímo na tělo modelu, takže je nejenom ovládání jednoduché, ale také velmi rychlé. Praktická je především možnost nastavit si na horním tlačítku označeném jako Prog některou z dostupných funkcí jako například teplotu bílé, rozlišení nebo třeba i barevné filtry. Přístroj je sice plastový, přesto svým designem určitě nikoho nepohorší. Novinka je na EVF zrcadlovku nezvykle „hubená“ (navíc model zeštíhluje atraktivní černá), ale díky velkému gripu se dobře při fotografování drží. Nad objektivem se nachází manuálně výklopný blesk, na němž ještě najdete hot-shoe patici pro připojení externího blesku. Kromě již zmíněného tlačítka Prog najdete na gripu ještě tlačítko Drive, kterým například spustíte sekvenční snímání nebo expoziční bracketing. Nechybí pochopitelně ani spoušť dobře reagující na namáčknutí, okolo které je omotaný prstenec zapínání modelu. Centrem ovládání je ovšem kolečko s expozičními režimy (P/A/S/M), videozáznamem a přednastavenými scénami.

Zadní straně dominuje 2,5 palcový barevný LCD displej, podél kterého se nalevo táhne sloupec čtyř tlačítek (například blesk nebo citlivost), nad ním je ještě přepínač mezi LCD displejem a elektronickým hledáčkem. Nesmíme ovšem zapomenout na další dva velmi důležité ovládací prvky: čtyřsměrný joystick s potvrzováním uprostřed a vroubkované kolečko, kterým nastavujete například parametry clony nebo času, s tlačítkem Set (umístěným hned pod ním) tento výběr potvrdíte (nebo také potvrdíte právě parametr, který chcete měnit). Další tlačítka jsou určena pro mazání snímků nebo ke vstupu do Menu či do režimu prohlížení. Do levého boku je zabudován kombinovaný USB a A/V out konektor a také zdířka pro napájení, obé je chráněno gumovou krytkou. Do spodní strany se potom zasouvá akumulátor, zde najdete také kovový závit, který ale není umístěn v ose modelu.