Kodak Z700: levnější bratříček Z740-ky

29.7.2005, Marek Kuřina, recenze: specifikace produktu
Před pár dny jsme vám přinesli recenzi na model EasyShare Z740 a nyní vám ještě představíme dalšího zástupce řady Z společnosti Kodak, který nese označení Z700. Sedmistovka je levnější variantou Z740-ky, protože je pouze čtyřmegapixelová a také její optická soustava nemá tak kvalitní parametry, přesto i pětinásobné optické přiblížení není určitě k zahození. Především se u této novinky budete muset obejít bez manuálního nastavení obou expozičních parametrů.
Širokoúhlé ohnisko a teleobjektiv

Objektiv Kodak Retinar je pětinásobný optický zoom, takže jde o relativně dosti silné přiblížení, které vám při použití nejdelšího ohniska dovolí přečíst si nápis na jedné z výškových budov v našem záběru. Přesto můžete přiblížení ještě zesílit o maximálně čtyřnásobné digitální přiblížení, při němž již pochopitelně výrazně klesá kvalita fotografie. Kresba byla velmi dobrá, při teleobjektivu už byly snímky mírně neostré. Naopak barevné podání bylo velmi syté a především část snímku s oblohou a šedobílými mraky je zachycena velice přesně.

Širokoúhlé ohnisko
Teleobjektiv
4x digitální zoom

Největší slabinou z hlediska obrazové kvality je u tohoto modelu míra šumu. Už při hodnotě 100 ISO je mírně znát, při 200 ISO je zrnitost znatelná i u fotografií o velikosti 10 x 15 centimetrů (naštěstí automatika vás pustí maximálně na hodnotu 160 ISO) a maximální hodnotu 400 ISO raději vůbec nepoužívejte. Navíc produkuje novinka při nočním snímání velice nereálné barevné podání celé situace.

Rozlišení snímků

Model Kodak EasyShare Z700 umožňuje nasnímat určitou scenérii v pěti různých rozlišeních, ovšem bohužel není možné ukládat snímky v různých kompresních poměrech.

2304 x 1728